Ieteikumi no eksperta, kā paša spēkiem nomainīt motoreļļu pirms ziemas 19

 

Foto: Publicitātes foto

Total Energies | 28.oktobris 2023 15:58

Tuvojoties ziemas sezonai, gan autovadītāji, gan automehāniķi arvien biežāk runā par vajadzību nomainīt motoreļļu. Kādēļ tas ir tik būtiski un ko būtu jāņem vērā pirms ķerties klāt eļļas nomaiņai paša spēkiem?

Viskozitātes indekss

Viskozitāte ir termins šķidruma plūstamības raksturošanai, tādejādi, tas norāda, cik eļļa ir bieza vai šķidra. Jo augstāka viskozitāte, jo lēnāk eļļa plūst. Izmantojot SAE standartus (piemēram, 0W-20, 5W-30), motoreļļas iedala atsevišķi ziemai (apzīmēta ar cipariem un burtu "W") un vasarai (apzīmēta tikai ar cipariem). 0W-20 ir šķidrāka, atrāk izplatīsies zemā temperatūrā, tādēļ būs labāk piemērota vēsākajai gada sezonai, turpretī 0W-30 būs viskozāka augstā temperatūrā, kas nozīmē to, ka eļļa būs biezāka un hermatizēs dzinēju. Vienmēr jāizvēlas motoreļļa, kuru ieteicis automobiļu ražotājs un jāpatur prātā laikapstākļu maiņa.

Ar ko riskējam, kļūdaini izvēloties motoreļļu?

Jaunākos auto, kuriem piemērotas, piemēram, 0W-8 eļļas, ir aizliegts liet 10W-40 eļļu, ja nevēlamies paātrināt nokļūšanu servisā. Skaidrojums ir pavisam vienkāršs: palielinoties viskozitātei, palielinās dzinēja iekšējā pretestība, kas var izraisīt jaudas samazināšanos un degvielas patēriņa pieaugumu. Turklāt eļļas ar augstāku viskozitāti sliktāk dzesē dzinēju, kas ir vitāli svarīgi jaunāka gada automobiļiem. Ir dzinēji, kuros, neatkarīgi no vecuma un nobraukuma, ir pat aizliegts liet eļļas ar pārāk augstu viskozitāti, jo tas var apgrūtināt motora iedarbināšanu ziemā, lielā salā. Turpretī eļļas ar pārāk zemu viskozitāti var mazināt eļļas spiedienu un izraisīt kustīgo elementu berzes virsmas nolietojumu.

Mainām motoreļļu paši

Pašdarbība ir apsveicama lieta, tomēr var nākties saskarties ar diezgan būtiskām neērtībām kā, piemēram, neērto piekļūšanu eļļas noliešanas korķim. Turklāt pasatāv iespēja neiztecināt eļļu pilnībā un tad karterī paliek 0,5 litri vai pat vesels litrs. Būtu ieteicams izmantot sūknēšanas iekārtu, taču diemžēl arī sūkņa caurule ne vienmēr var sasniegt pašu tvertnes apakšu. Var gadīties, ka plūsmai traucē kartera izmērs vai starpsienas. Lai aiztaupītu sev šo ķēpīgo darbu visērtāk tomēr būtu nodot automašīnu servisam, kas ne tikai izsūknēs visu eļļu, bet tavā vietā parūpēsies ar eļļas utilizāciju.

Ja tomēr esi izlēmis mainīt motoreļļu pats, iepazīsties ar Total Energies vadošā eksperta Andreja Hudžidzska ieteikumiem:

1.       Uzsildi dzinēju līdz darba temperatūrai. Protams, eļļas maiņas laikā dzinējs gan būtu jāizslēdz.

2.       Pacel automašīnu, lai piekļūtu karterim. Labākais un ērtākais veids ir pacelšanas platforma, bet ne visiem tāda glabājas mājās/garāžā. Otrs variants ir automašīnu rampas, bet pēdējais variants ir izmantot domkratu, kas gan nav ļoti ieteicams drošības apsvērumu dēļ un tādēļ, ka automašīna tiek sasvērta uz vienu pusi.

3.       Uzvelc cimdus, atskrūvē eļļas filtru un pagaidi līdz eļļa satek karterī.  

4.       Novieto zem kartera spaini un atver drenāžas skrūvi ar atbilstoša izmēra uzgriežņu atslēgu.

5.       Gaidi līdz eļļa pārtrauc tecēt pilnībā.

6.       Pēc tam, kad esi ļāvis iztecēt vecajai eļļai, ir jānomaina arī eļļas filtrs. Pirms jauna filtra uzstādīšanas rūpīgi notīri vietu, kur tas tiks ieskrūvēts, un ieeļļo filtra blīvi.

7.       Pēc tam, kad eļļas filtrs un eļļas vāciņš ir pieskrūvēti, var ieliet jaunu eļļu. Pārliecinies, cik daudz eļļas jāielej. Uzreiz nelej pilnu, bet labāk, piemēram, par 1 litru mazāk. Kādu laiku pagaidi, izmēri eļļas līmeni un tikai tad, nepieciešamības gadījumān pielej atlikušo daudzumu.

 

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 28.oktobris 2023 18:13
8 0 Atbildēt

Tas perdorātors "aizmirsa" piebilsZt, ka krietnai daļai šodienas motoru karterī esošā drenāžas skrūve ir paredzēta mainīt katru reizi, kad tā tiek izskrūvēta.

Krietnai daļai auto pie šādas kolhoz metodes ir jānoņem (un pēc tam nesalauztā veidā arī jāpieliek atkapakaļ!) arī motora apakšējais plastmassas aisargs!

Kā var IELIET jaunu eļļu, kad (jau!) ir pieskrūvēts "eļļas vāciņš"??

Kā var korekti noteikt eļļas līmeni, ja masīna ir pacelta šķībi (nav nolaista uz Taisnas virsmas)?

KĀ var atļauties ieteikt veikt manipulācijas ZEM auto, kurš ir pacelts ar DOMKRATU ???? nu KĀāā to var no sevis atļauties izdrirst kāds pie pilna prāta esošs "inženieris"?

Es ieteiktu kādu šhito te LOHAutoru uzaicināt uz "konkrētu tiešsaistes sarunu" tepat šajā pat intelektuāloAutobraucēju vietnē, kur viņi šitik bezkaunīgi visu šhito nebeidzamo suudu atļaujas "publicēt"!

;p

darklight 28.oktobris 2023 16:13
2 0 Atbildēt

Dzinējam, protams, nevajadzētu būt galīgi aukstam, bet darba temperatūra, manuprāt, ir perebors. Varētu būt diezgan nepatīkami aizliet sev aiz piedurknes šalti 70-80 grādu karstas eļļas. Kad es mainu eļļu, nogaidu pēc braukšanas vismaz pusstundu, un tad jau var ķerties klāt.

es 28.oktobris 2023 17:01
2 6 Atbildēt

Tas viss ir fufelis! Ja tu netaisies ar to auto braukt līdz kapam, tad nekas tur pirms ziemas nav jāmaina! Esmu redzējis vieglos auto kam eļļa mav mainīta 100 un vairāk tkm. Nekas tam dzinējam nav noticis. Eļļa meln un šķidra kā alus, bet brauc joprojām. Ir pat redzēti uz iekšu ierauti eļļas un gaisa filtri. Ja gribās tēlot auto pedantu, tad, protams, var mainīt tam ikdienas auto to eļļu ik pa 10 tkm vai pat 8 tkm kā Sābam. Vienīgais auto kam tiešām jāsargā dzinējs, ir M sērija. Tur ik pa 5 tkm un tikai dīlera piedāvāto. Bet tas ir AUTO, nevis pārvietošanās līdzeklis.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Tesla Roadster 2025: 1000 km sniedzamība, ieskrējiens līdz 100 km/h – mazāk nekā 1 sekunde

Īlons Masks pieteicis jauno Tesla Roadster, kam jāierodas jau 2025. gadā. Automašīnai tiek solīti galvu reibinoši tehniskie rādītāji, tostarp 1000 kilometru sniedzamība un ieskrējiens līdz simtam teju kosmiskās raķetes ātrumā. Lasīt vairāk

 

No 26 100 eiro - Opel Corsa arī hibrīdverijā (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums Opel pievienojis modeļu piedāvājumam mazauto Corsa 48V hibrīda versiju, kas Vācijas tirgū maksās nedaudz vairāk par 26 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Cik ilgi var pielādēt elektroauto Audi SQ8 etron ar 114 kWh bateriju Elektrum drive 150 kW lādētāju (+ VIDEO) 13

iAuto pārbauda, cik ilgi (ātri) var uzlādēt 134 000 eiro vērtā Audi SQ8 etron bateriju 150 kW Elektrum uzlādes stacijā. Lasīt vairāk

 

Rīgā kavējas 210 miljonu vērta iepirkuma rīkošana (+ VIDEO) 1

Pēc Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja viesošanās Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamentā augusi neskaidrība par 210 miljonu eiro vērto Rīgas ielu ikdienas uzturēšanas konkursu. Par tā rīkošanu ir atbildīgs minētais departaments. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti