Ieteikumi no eksperta, kā paša spēkiem nomainīt motoreļļu pirms ziemas 19

 

Foto: Publicitātes foto

Total Energies | 28.oktobris 2023 15:58

Tuvojoties ziemas sezonai, gan autovadītāji, gan automehāniķi arvien biežāk runā par vajadzību nomainīt motoreļļu. Kādēļ tas ir tik būtiski un ko būtu jāņem vērā pirms ķerties klāt eļļas nomaiņai paša spēkiem?

Viskozitātes indekss

Viskozitāte ir termins šķidruma plūstamības raksturošanai, tādejādi, tas norāda, cik eļļa ir bieza vai šķidra. Jo augstāka viskozitāte, jo lēnāk eļļa plūst. Izmantojot SAE standartus (piemēram, 0W-20, 5W-30), motoreļļas iedala atsevišķi ziemai (apzīmēta ar cipariem un burtu "W") un vasarai (apzīmēta tikai ar cipariem). 0W-20 ir šķidrāka, atrāk izplatīsies zemā temperatūrā, tādēļ būs labāk piemērota vēsākajai gada sezonai, turpretī 0W-30 būs viskozāka augstā temperatūrā, kas nozīmē to, ka eļļa būs biezāka un hermatizēs dzinēju. Vienmēr jāizvēlas motoreļļa, kuru ieteicis automobiļu ražotājs un jāpatur prātā laikapstākļu maiņa.

Ar ko riskējam, kļūdaini izvēloties motoreļļu?

Jaunākos auto, kuriem piemērotas, piemēram, 0W-8 eļļas, ir aizliegts liet 10W-40 eļļu, ja nevēlamies paātrināt nokļūšanu servisā. Skaidrojums ir pavisam vienkāršs: palielinoties viskozitātei, palielinās dzinēja iekšējā pretestība, kas var izraisīt jaudas samazināšanos un degvielas patēriņa pieaugumu. Turklāt eļļas ar augstāku viskozitāti sliktāk dzesē dzinēju, kas ir vitāli svarīgi jaunāka gada automobiļiem. Ir dzinēji, kuros, neatkarīgi no vecuma un nobraukuma, ir pat aizliegts liet eļļas ar pārāk augstu viskozitāti, jo tas var apgrūtināt motora iedarbināšanu ziemā, lielā salā. Turpretī eļļas ar pārāk zemu viskozitāti var mazināt eļļas spiedienu un izraisīt kustīgo elementu berzes virsmas nolietojumu.

Mainām motoreļļu paši

Pašdarbība ir apsveicama lieta, tomēr var nākties saskarties ar diezgan būtiskām neērtībām kā, piemēram, neērto piekļūšanu eļļas noliešanas korķim. Turklāt pasatāv iespēja neiztecināt eļļu pilnībā un tad karterī paliek 0,5 litri vai pat vesels litrs. Būtu ieteicams izmantot sūknēšanas iekārtu, taču diemžēl arī sūkņa caurule ne vienmēr var sasniegt pašu tvertnes apakšu. Var gadīties, ka plūsmai traucē kartera izmērs vai starpsienas. Lai aiztaupītu sev šo ķēpīgo darbu visērtāk tomēr būtu nodot automašīnu servisam, kas ne tikai izsūknēs visu eļļu, bet tavā vietā parūpēsies ar eļļas utilizāciju.

Ja tomēr esi izlēmis mainīt motoreļļu pats, iepazīsties ar Total Energies vadošā eksperta Andreja Hudžidzska ieteikumiem:

1.       Uzsildi dzinēju līdz darba temperatūrai. Protams, eļļas maiņas laikā dzinējs gan būtu jāizslēdz.

2.       Pacel automašīnu, lai piekļūtu karterim. Labākais un ērtākais veids ir pacelšanas platforma, bet ne visiem tāda glabājas mājās/garāžā. Otrs variants ir automašīnu rampas, bet pēdējais variants ir izmantot domkratu, kas gan nav ļoti ieteicams drošības apsvērumu dēļ un tādēļ, ka automašīna tiek sasvērta uz vienu pusi.

3.       Uzvelc cimdus, atskrūvē eļļas filtru un pagaidi līdz eļļa satek karterī.  

4.       Novieto zem kartera spaini un atver drenāžas skrūvi ar atbilstoša izmēra uzgriežņu atslēgu.

5.       Gaidi līdz eļļa pārtrauc tecēt pilnībā.

6.       Pēc tam, kad esi ļāvis iztecēt vecajai eļļai, ir jānomaina arī eļļas filtrs. Pirms jauna filtra uzstādīšanas rūpīgi notīri vietu, kur tas tiks ieskrūvēts, un ieeļļo filtra blīvi.

7.       Pēc tam, kad eļļas filtrs un eļļas vāciņš ir pieskrūvēti, var ieliet jaunu eļļu. Pārliecinies, cik daudz eļļas jāielej. Uzreiz nelej pilnu, bet labāk, piemēram, par 1 litru mazāk. Kādu laiku pagaidi, izmēri eļļas līmeni un tikai tad, nepieciešamības gadījumān pielej atlikušo daudzumu.

 

 
Visi komentāri
 
darklight 28.oktobris 2023 16:13
2 0 Atbildēt

Dzinējam, protams, nevajadzētu būt galīgi aukstam, bet darba temperatūra, manuprāt, ir perebors. Varētu būt diezgan nepatīkami aizliet sev aiz piedurknes šalti 70-80 grādu karstas eļļas. Kad es mainu eļļu, nogaidu pēc braukšanas vismaz pusstundu, un tad jau var ķerties klāt.

msh 30.oktobris 2023 19:25
0 0 Atbildēt

Tas ir saistoši tikai tad, ja rokas līkas. Es esmu arī labajās drēbēs līdis uzreiz pēc braukšanas zem mašīnas lai izlaistu eļļu, un viss normāli. Pēc dažām reizēm tā kā vajadzētu iemācīties kā paraut nost korķi.

Ā, un vēl - runa bija par darba temperatūru - nu nebūs darba temperatūrā eļļa tik auksta kā tu to apraksti Ja tu būtu minējis simts grādus, tas jau būtu reālāks cipars. Ir lasīts ka jaunākiem bembjiem, zem noteiktas eļļas temperatūras vadības bloks sit lejā dzeses temperatūru lai noturētu eļļu virs dzeses temperatūras.

darklight 30.oktobris 2023 20:47
0 0 Atbildēt

Nu jā, kārtīgs elektriķis arī rozeti var nomainīt, neatslēdzot elektrību. Bet vai to vajadzētu darīt bez ekstremālas nepieciešamības?

es 28.oktobris 2023 17:01
2 6 Atbildēt

Tas viss ir fufelis! Ja tu netaisies ar to auto braukt līdz kapam, tad nekas tur pirms ziemas nav jāmaina! Esmu redzējis vieglos auto kam eļļa mav mainīta 100 un vairāk tkm. Nekas tam dzinējam nav noticis. Eļļa meln un šķidra kā alus, bet brauc joprojām. Ir pat redzēti uz iekšu ierauti eļļas un gaisa filtri. Ja gribās tēlot auto pedantu, tad, protams, var mainīt tam ikdienas auto to eļļu ik pa 10 tkm vai pat 8 tkm kā Sābam. Vienīgais auto kam tiešām jāsargā dzinējs, ir M sērija. Tur ik pa 5 tkm un tikai dīlera piedāvāto. Bet tas ir AUTO, nevis pārvietošanās līdzeklis.

Nja 28.oktobris 2023 23:15
0 0 Atbildēt

Ja brauc, uz servisu tie kapi! Biju apskatīt VAG kam eļļa nav mainīta 60k. Motors grab, turbīna čakarējas, bet brauc gan.

Latvietis 29.oktobris 2023 1:34
1 0 Atbildēt

Tev smadzenes no dirsas aug!?!?tāds diezgan neizglītots izklausies ! Ja palasa par eļļas uzbūvi un karstuma cikliem un piedevu zudumiem pēc tiem ta biežāk jāmaina mūsdienu dzinējiem!

Viesturs 29.oktobris 2023 11:07
0 0 Atbildēt

Tu tak esi alnis!

Janka 30.oktobris 2023 14:03
0 0 Atbildēt

😄 Un ta šādi auto kam 10gadi vai mazak un zem 200tūkst noskrējiena jau ēd eļļu un dūmo...

Jeb esi izpildījis ražotāja normu - 10 gadus nobrauc un met misakstē, jeb pērc jaunu!

 Jo šādā brīdī motora kapitālais izmaksās vismaz 1/2 no auto tā brīža vērtības, ko faktiski neviens videjā klasē kas pērk tādus auto, nekad neieguldīs...

Un ta tādos parasti salej eļļas un degvielas piedevas lai nebūtu acīmredzamu dūmošanu un plaču skaistie sapņi(ar beztabū sižetiem) var sākties! 😄

650 28.oktobris 2023 18:13
8 0 Atbildēt

Tas perdorātors "aizmirsa" piebilsZt, ka krietnai daļai šodienas motoru karterī esošā drenāžas skrūve ir paredzēta mainīt katru reizi, kad tā tiek izskrūvēta.

Krietnai daļai auto pie šādas kolhoz metodes ir jānoņem (un pēc tam nesalauztā veidā arī jāpieliek atkapakaļ!) arī motora apakšējais plastmassas aisargs!

Kā var IELIET jaunu eļļu, kad (jau!) ir pieskrūvēts "eļļas vāciņš"??

Kā var korekti noteikt eļļas līmeni, ja masīna ir pacelta šķībi (nav nolaista uz Taisnas virsmas)?

KĀ var atļauties ieteikt veikt manipulācijas ZEM auto, kurš ir pacelts ar DOMKRATU ???? nu KĀāā to var no sevis atļauties izdrirst kāds pie pilna prāta esošs "inženieris"?

Es ieteiktu kādu šhito te LOHAutoru uzaicināt uz "konkrētu tiešsaistes sarunu" tepat šajā pat intelektuāloAutobraucēju vietnē, kur viņi šitik bezkaunīgi visu šhito nebeidzamo suudu atļaujas "publicēt"!

;p

imzz 29.oktobris 2023 10:39
1 1 Atbildēt

Kā var korekti noteikt eļļas līmeni, ja masīna ir pacelta šķībi (nav nolaista uz Taisnas virsmas)?

Nu, pēc litriem. Iegāž ražotāja norādīto un īpaši neuztraucas, ja virs max. Tā tak dara servisos. Pēc principa, ka klients neuztrauksies, ja būs par daudz, bet ja par maz, tad gan.

650 29.oktobris 2023 21:30
1 0 Atbildēt

Ir stingri noteikts neliet pāri līmenim.Itin jo sevišķi dd motoriem ar dpf kvēpufiltru.Krāpšana iespējama ik uz soļa- ja pat starp "inženieriem" mēdz būt lohi, ta kur nu vēl starp servisa meistariem. 

Ja jau gāzt "pēc litriem", tad vispirms būtu jāpaskatās- cik ir no turienes ipumpēts vai (šajā lohgadījumā) noliets.Vai "šodien" kādam var "ticēt" - jā, protams, gandrīz teju jeb kuram.

msh 30.oktobris 2023 19:27
0 0 Atbildēt

"Tas perdorātors "aizmirsa" piebilsZt, ka krietnai daļai šodienas motoru karterī esošā drenāžas skrūve ir paredzēta mainīt katru reizi, kad tā tiek izskrūvēta." - man laikam ir paredzēts katru reizi mainīt kapara šeibi - kaut kā pie dirsas, nemainu un viss labi. Vienreiz speciāli atsevišķi nomainīju mana golfa aizpagājušajam motoram, jo apakšā bija eļļa un likās ka varētu būt dēļ tā, bet nekā - izrādījās ka karterim izrūsējis caurums un pa to sūcās...

650 30.oktobris 2023 21:32
0 0 Atbildēt

Ne nu protams, es pats tik 1reiz esu mainījis- kad kāds perdorātōrs to suudu bij pārāk pievilcis un nākamajam nebij tikdaudz spēka.Bet nu ja jau EXpersts stāsta, vajadzētu tak būt korektākam.Va ta te kādi Lohi lasa, vai ko ;p

Pļurkt 28.oktobris 2023 19:05
0 0 Atbildēt

Tas "sexperts" nekad nav mainījis eļļu!!

asd 28.oktobris 2023 19:29
1 0 Atbildēt

Veciem aužiem par maiņu nav jāuztraucās, motors veco apēd, jāpielej tikai svaigu klāt.

0pis 29.oktobris 2023 1:35
0 0 Atbildēt

Nu akurāt kā ar benžu! Un tas nevienu neizbrīna - ļoti ērti, nav jādomā kur grūst nolieto šļuru.

Vernons 29.oktobris 2023 9:42
0 0 Atbildēt

Lai sasit jupis un zēvele šādu sexspertu !

un žurnaļugu,kas ko tādu publicē !

Nortel 29.oktobris 2023 10:52
0 0 Atbildēt

anoagask 29.oktobris 2023 19:03
1 0 Atbildēt

Eļļu parasti maina reizi gadā vai biežāk - pēc noskrējiena. Eļļu uz ziemu maina tikai kopā ar zemeņu gaisu riepās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Prezentēts Zeekr Mix – minivens ar neparastu salonu 5

Ķīnas autoražotājs Zeekr Pekinas autoizstādē iepazīstinājis ar minivenu Mix – ģimenes transportlīdzekli, kam piemīt plašas salona transformēšanas iespējas. Lasīt vairāk

 

Aizsardzības ministrija izdod jaunu bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” redakciju

Aizsardzības ministrija informē, ka ziņu portāla “Sargs.lv” sadaļā “72 stundas” ir pieejama bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” jaunā redakcija, kas ir papildināta ar sadaļām par krājumu veidošanu, rīcības plānu sagatavošanu ģimenēm, kā arī citu svarīgu un noderīgu informāciju. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 15

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti