Kā ziemā nobraukt vairāk ar elektroauto? 26

 

Foto: Publicitātes attēls

Enefit | 15.decembris 2023 14:49

Šogad krietni ātrāk nekā citus gadus autovadītājiem bija jāpārslēdzas uz braukšanu ziemīgos laikapstākļos. Ja automašīnām ar iekšdedzes dzinēju aukstais laiks būtiski neietekmē veiktspēju, tad elektroauto baterijas jauda var samazināties par līdz pat 30%.

Galvenais iemesls ir elektroauto darbības specifika ziemas apstākļos, kad papildu enerģija tiek patērēta, lai apsildītu automašīnas salonu un nodrošinātu labāku riepu saķeri ar slideno ceļa virsmu.

Lai ietaupītu elektroauto akumulatora enerģiju un pagarinātu distanci, ko ziemā var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, Enefit e-mobilitātes risinājumu nodaļas vadītājs Daniels Treņins piedāvā trīs vērtīgus padomus, kas var noderēt ikvienam elektroauto īpašniekam.

Baterijas ziemas apstākļos

Lielākā daļa elektrisko transportlīdzekļu ir aprīkoti ar litija jona baterijām, un viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē to efektivitāti, ir āra gaisa temperatūra. Ideālie apstākļi litija jona baterijai ir +25 grādi. Āra temperatūrai pazeminoties, palielinās baterijas iekšējā pretestība un proporcionāli sarūk arī litija jonu baterijas enerģijas uzkrāšanas spēja. Ja baterijas temperatūra samazinās līdz -15 grādiem, tās spēja uzkrāt enerģiju var samazināties līdz pat 23%. Lai izvairītos no šādas situācijas, pirms uzlādes vēlams iedarbināt elektroauto un uz pāris minūtēm atstāt to darbībā. Šādā veidā uzsildot litija jonu bateriju, palielināsies baterijas spēja uzņemt maksimālo uzlādes jaudu. 

Apsildes ietekme uz nobraukumu

Līdz ar vēsāka laika iestāšanos pieaug nepieciešamība pēc automašīnas salona apsildes. Auto ražotāja Renault veiktie testi rāda, ka, intensīvi sildot vai atdzesējot mašīnu, auto patērē lielu enerģijas apjomu un nobraukums var samazināties līdz pat 30%. Lai enerģijas patēriņš būtu pēc iespējas mazāks, auto ražotāji iesaka biežāk izmantot sēdekļu un stūres apsildi, jo tādā veidā tiek patērēts mazāk enerģijas, nekā apsildot auto ar klimata kontroles režīmu.   

Ziemai atbilstoša braukšanas režīma izvēle

Lai ziemā nodrošinātu transportlīdzekļa saķeri ar slidenu ceļa virsmu, tādi automašīnas drošības rīki kā stabilitātes un pretizslīdēšanas sistēmas strādā pastiprinātā režīmā. Tā rezultātā enerģijas patēriņš var pieaugt pat par 10%. Lai to mazinātu, ieteicams izmantot eko braukšanas režīmu un rekuperatīvo bremzēšanu, kuras procesā automašīnas akumulators atgūst enerģiju bremzējot. Lai iegūtu maksimālu efektu no rekuperatīvās bremzēšanas, ziemā ieteicams izvairīties no straujas ātruma samazināšanas. Tāpat pirms brauciena vēlams pārbaudīt gaisa spiedienu riepās. Nepietiekami piepumpētas riepas palielina rites pretestību, un tiek patērēts vairāk enerģijas.

 
Visi komentāri
 
0pis 15.decembris 2023 14:58
2 2 Atbildēt

Vai tad ar EV kaut kas ir jārēķina? Brauc tik, palādē reizi nedēļā, un nekādu remontu pirmos 800000km laikā. Braukšanas vaina 😊

es 15.decembris 2023 15:10
12 2 Atbildēt

Nesildīt salonu pirms braukšanas, nesildīt stiklus un beņķi. No kupenas izstumt, nevis izbuksēt. Braukt bez apsildes u.t.t. Ir varianti.

ZZZZ 15.decembris 2023 15:14
0 1 Atbildēt

0,5l es pastāstīšu TEV kā var ziemā vairāk nobraukt 😜

Krotow 15.decembris 2023 15:58
1 2 Atbildēt

Lai nepūš par to ka iekšdedzes dzinēja auto ziemā attālums nesarūk. Ar ieslēgtu apsildi sarūk ka nemetas.

Lietotājs 15.decembris 2023 16:12
1 0 Atbildēt

Vai tad ieslēgta apsilde kaut ko ietekmē ICE? Ja nu vienīgi tad, ja silda elektriski. Šķiet ka vairāk ziemā tērē motora uzsildīšana. Tā pati situācija ar EV - tērē akumulatora uzsildīšana. Abos gadījumos var samazināt šo efektu, piespraužot pie elektriskā sildītāja. Vienam tas silda eļļu motorā, otram akumulatoru.

srt 15.decembris 2023 16:27
9 4 Atbildēt

Mūsu ziemās eļļas sildīšana nakuj nav vajadzīga. Es pat pie -32 nekad neesmu sildījis.

Krotow 15.decembris 2023 17:07
1 2 Atbildēt

Kondicionieris un priekšējā stikla apsilde.

Onslovs 16.decembris 2023 19:52
1 1 Atbildēt

Tu to kondicionieri arī kādreiz slēdz ārā? Kā vasarā tā ziemā lielākajai daļai tas ir ieslēgts vienmēr un tiek regulēta tikai temperatūra!

Priekšējo stiklu apsilde= elektro auto priekšējo stiklu apsildi, var slēgt un var neslēgt!

El. auto aukstumā jebkurā gadījumā tērēs vairāk energojas, vismaz lai nodrošinātu komfortablus apstākļus.

ev boy 15.decembris 2023 16:00
1 0 Atbildēt

"pirms uzlādes vēlams iedarbināt elektroauto un uz pāris minūtēm atstāt to darbībā" - ka to var dabut gatavu

Lietotājs 15.decembris 2023 16:15
1 0 Atbildēt

Padomi ir visai naivi un domāti lohiem*.

* autortiesibas pieder 650.

Krotow 15.decembris 2023 17:09
1 1 Atbildēt

Visticamāk domāja ar ieslēšanu un atsšanu lai baterija pie slodzes pati sevi uzsilda līdz plus grādiem.

Lietotājs 15.decembris 2023 17:20
0 0 Atbildēt

Bateriju var uzsildīt ar kārtīgu pedāļa iespiešanu braucot. Tāpat vien, stāvot un darbinot salona apsildi, viena daļa EV veic baterijas sildīšanu, kas ir ilgāk kā "pāris minūtes".

ja izdzīvosi 16.decembris 2023 0:43
1 0 Atbildēt

Ierubī muziciņu un uzdejo,tīrot sniegu.Ja sanāks izkauties,būs pavisam silti.

praatiigaak gan 15.decembris 2023 16:26
3 0 Atbildēt

Ieziemo rudenii el.auto un pavasarii var atsaakt taa lietoshanu! Uz celja esoshie reagjenti ar laiku radiis straavas nopluudes, liidz pat iissavienojumam, kas rezulteesies nekontroleetaa auto nodegshanaa.

nesaprotu 15.decembris 2023 17:45
7 2 Atbildēt

Kur ieteikums apgādāties ar pufaiku,velteņiem,bļitkotāja komberi?Tad varēs iztikt bez ciembiem un trušādas ausaines!

650 15.decembris 2023 17:47
0 0 Atbildēt

-un kur tagd var nopirkt tā dēvēto Pižiku ?

Lietotājs 15.decembris 2023 17:59
0 0 Atbildēt

Jautājums vietā. Jau gadus 20 atpakaļ, Šveices Cermatā (Zermatt),  redzēju vietējo pie maza, ērmīga EV stūres pižikā. Tur jau sen drīks braukt tikai ar tādiem.

de luxe 15.decembris 2023 17:49
3 0 Atbildēt

Nav apskatīta tāda fīča kā akumulatora dzesēšana/apsildīšana,tas ir darba temperatūras optimizēšana.No kādas jaudas-no tā paša akumulatora.

srt 15.decembris 2023 17:55
0 0 Atbildēt

Tam Maskisa drotam mēs ar lodlampu sildījām aķi. Tur pat speciāls tehnoloģiskais caurums virsbūvē paredzēts. Un tieši padomju lodlampai.

Kur nopirkt īstu PIŽIKU 15.decembris 2023 17:55
0 0 Atbildēt

Ķīniešu Internetā,meklē no Iekšējās Mongolijas.Nebūs smags,uz piegādi neizputēsi.

mūžveca gudrība 15.decembris 2023 17:58
2 0 Atbildēt

Nostāties virs kanalizācijas lūkas.Mājās padzert alu, ...

reku 15.decembris 2023 18:51
1 0 Atbildēt

Visvairāk var nobraukt ja uzlādē darbavietā.

skaidrs,kaut iereibis 15.decembris 2023 19:54
2 0 Atbildēt

Jūs no ceesdedē.

būs silti 15.decembris 2023 20:29
0 0 Atbildēt

Turpināt stumt arī pa ceļu.

Sandis 16.decembris 2023 13:39
1 1 Atbildēt

Ar savu stulbumu nav jālielas 🤣🤣🤣🤣🙈🐒🐒🐒

Pļurkt 17.decembris 2023 7:26
0 0 Atbildēt

Iedodiet viņu Vernonam, viņš nobrauks visvairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 4

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 27

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti