Vai miljonāri pērk lietotus auto? 5 iemesli par labu lietota auto iegādei - iAuto

Vai miljonāri pērk lietotus auto? 5 iemesli par labu lietota auto iegādei 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Longo | 30.janvāris 2025 16:24

Turīgi cilvēki prot apieties ar naudu. Viņi rēķina, gan cik izmaksās auto iegāde, gan to, kādas vēlāk būs iespējas to pārdot. Kāpēc lietota auto iegāde nereti var būt racionālāka par jauna auto iegādi? Kā salīdzināt, kas konkrētajā brīdī izdevīgāk?

Vairākumam cilvēku Latvijā ir lietotās automašīnas. Vidējais auto vecums mūsu valstī ir 14-15 gadi. Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem no vairāk nekā 700 tūkstošiem reģistrēto vieglo automašīnu tikai ap 30 tūkstošiem ir līdz diviem gadiem vecas, var teikt – jaunas.

“Sabiedrībā nereti valda uzskats, ka lietotas automašīnas pērk tikai tie, kas nevar atļauties jaunas. Tā nav taisnība. Pat miljonāri pērk lietotus auto. Viņi ļoti labi prot skaitīt naudu un apzinās, ka mašīna, kura tiek pirkta ikdienas lietošanai, nav investīcija. Tas ir aktīvs, kuram nepārtraukti krīt vērtība. Pie mums lietotus auto pērk arī ļoti turīgi cilvēki, kas izvēlas naudas starpību investēt vai citādi iztērēt,” pieredzē dalās Edgars Cērps, lietoto auto tirgotāja AS “Longo Group” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs. Viņš ir novērojis tendenci, ka auto pircēji kopumā kļūst arvien racionālāki, vairāk laika tērē piedāvāto automašīnu izpētei.

Pārdomātu izvēli palīdz veikt tas, ka vairāk nekā 90% pircēju sāk auto izvēles procesu tiešsaistē, meklējot un salīdzinot dažādus piedāvātos variantus. “Cilvēks paspēj izvērtēt visus “par” un “pret” vēl pirms tam, kad dzird pārdevēja argumentus klātienē, iesēžas automašīnā un izjūt tās jaudu un ērtumu testa brauciena laikā. Šajā brīdī ir viegli izdarīt emocionālu izvēli, bet sagatavošanās palīdz izvairīties no nepārdomāta pirkuma,” skaidro E.Cērps.

“Longo Group” apkopojis 5 padomus ko vērts izvērtēt pirms lēmuma par jauna vai lietota auto iegādes:

1.  Aprēķiniet kopējās izmaksas. Ņemiet vērā ne tikai sākotnējo cenu, bet arī ekspluatācijas, apdrošināšanas un uzturēšanas izmaksas. Lietotam auto ar zināmu ekspluatācijas vēsturi tās kopumā var būt ievērojami zemākas. Piemēram, jaunām automašīnām cena par apdrošināšanu parasti ir augstāka, jo to remonts un rezerves daļas maksā dārgāk. Lietotiem auto visbiežāk var iegādāties neoriģinālas vai atjaunotas detaļas, kas padara remontu lētāku. Jaunai automašīnai būs jāpērk tikai oriģinālās detaļas pie oficiālā dīlera, bet virsbūves bojājumu gadījumā būs jāgaida piegādes, kas nozīmē, ka uz laiku var nākties palikt bez automašīnas. Turklāt labi zināmiem auto modeļiem ir zināmas arī tipiskās problēmas, kas ļauj jau iepriekš novērtēt iespējamās remonta izmaksas.

2.  Izvērtējiet nolietojuma tempu. Jauns auto zaudē aptuveni 20 - 30% no savas vērtības jau pirmajā gadā pēc iegādes. Savukārt, lietots auto, jo īpaši trīs līdz piecu gadu vecs, lielāko vērtības kritumu jau ir pārdzīvojis. Tas nozīmē, ka, pārdodot auto pēc vairākiem gadiem, iespējams atgūt lielāku daļu ieguldītās summas. Atlikusī auto vērtība būs atkarīga ne tikai no tā vecuma, bet arī no nobraukuma, tehniskā stāvokļa, kā arī markas.

3.  Pārbaudiet tirgus piedāvājumu aprīkojuma ziņā. Lietotu auto tirgū bieži pieejami automobiļi ar labāku komplektāciju, tostarp ādas salonu, apsildāmiem sēdekļiem, panorāmas jumtu, ksenona gaismām un citiem elementiem, kas jaunu auto padarītu būtiski dārgāku. Šie papildu elementi 3–5 gadu laikā nenovecos tik ļoti, lai vairs nebūtu lietojami vai nepriecētu jauno lietotā auto īpašnieku, toties mašīnas cena ievērojami samazināsies (sk. iepriekšējo punktu). Tiesa, lai atrastu auto ar tieši tādu aprīkojumu, ko vēlas konkrētais pircējs, var būt vajadzīgi pacietība un azarts, jo dažu “bonusu” savienojums mēdz būt reti sastopams.

4.  Ja jums ir svarīgi izdarīt videi draudzīgāku izvēli, atcerieties, ka lietota auto iegāde nozīmē mazāku ekoloģisko pēdu, jo jauna auto ražošana rada ievērojamu CO2 emisiju. Lielbritānijas izdevums Auto Express, atsaucoties uz globāla inženiertehnisko, vides un stratēģisko konsultāciju uzņēmuma Ricardo atskaiti, ziņo, ka akumulatora elektroautomobiļa ražošanā rodas aptuveni 8,8 tonnas CO2, bet benzīna vai dīzeļdegvielas - 5,6 tonnas (lielākas elektroauto ražošanā radītās emisijas vēlāk kompensē tas, ka to izmantošanas laikā tiek radīts mazāks CO2 pēdas nospiedums).

5.  Pārbaudiet auto vēsturi. Var izmantot CSDD datubāzi, kā arī speciālus servisus, kas ļauj izpētīt, kas ar lietotu auto noticis iepriekš, arī ārvalstīs. Savukārt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) mājaslapā var pārbaudīt, vai mašīnai mūsu valstī bija fiksēti kādi apdrošināšanas gadījumi. Apkopojot informāciju no dažādiem avotiem, var gūt priekšstatu par automobiļa dzīves gaitām un stāvokli. Cits variants ir izvēlieties pirkt lietotu auto no uzticama pārdevēja, kurš būs pats pārbaudījis un parādīs jums pilnu auto vēsturi (ieskaitot oriģinālu nobraukumu), kā arī atbildīgi veiks pirmspārdošanas apkopi un remontu.

Izvēle starp jaunu un lietotu auto ir katra paša ziņā, taču skaitļi un fakti liecina – racionāli domājoši pircēji aizvien biežāk dod priekšroku lietotiem auto kā ekonomiski pamatotākam un ilgtspējīgākam risinājumam.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 30.janvāris 2025 18:08
9 1 Atbildēt

Vēl izdevīgāk ir braukt ar dienesta auto, kuram ir arī lohu apmaksāta degviela, reizēm pat šofferis.

Un ha 30.janvāris 2025 20:22
4 0 Atbildēt

Ej nu atrodi to 2vai3 gadīgo auto ar 10tkm nobraukumu.  Tādi uz ielas nemētājas,  un par sviestmaizi tādu arī neviens neatdos  😁

Sergejs 31.janvāris 2025 10:09
4 0 Atbildēt

Ja muļķis nenopirks jaunu auto ar ko tad pēc tam gudrais brauks (vai spēlēs loteriju kas un par cik $ rīt noklāsies)?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 3

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti