Lielākais automātisko degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkls un vadošais degvielas mazumtirgotājs Latvijā Neste paplašina 100% atjaunojamās dīzeļdegvielas Neste MY pieejamību un sāk tirgot produktu jau otrajā Neste DUS Rīgā, Skanstes ielā 7. Šī degviela tiek ražota no 100% atjaunojamajiem resursiem un tās sastāvā nav ne piles naftas.
Atjaunojamā dīzeļdegviela ir ilgtspējīgs un salīdzinoši viegls veids, kā videi atbildīgiem patērētājiem būtiski samazināt ceļu satiksmē radītos kaitīgos izmešus. Neste atjaunojamā dīzeļdegviela tiek ražota no pārtikas un dzīvnieku tauku pārstrādes pārpalikumiem hidrogenēšanas procesā, iegūstot nemainīgas kvalitātes degvielu bez krāsas un smaržas, un kuras ķīmiskais sastāvs ir identisks fosilajai dīzeļdegvielai. Tieši tādēļ to var lietot gan 100% tīrā veidā, gan kā bio komponenti fosilajai dīzeļdegvielai neierobežotā daudzumā. Neste MY šobrīd ir pasaulē videi un automašīnai visdraudzīgākā degviela, kuru lietojot, siltumnīcefektu izraisošo izmešu daudzumu var samazināt līdz pat 90% dzīves cikla laikā.
Neste, kas ir lielākais atjaunojamo degvielu ražotājs pasaulē ar rūpnīcām Somijā, Nīderlandē un Singapūrā, no atjaunojamajiem resursiem ražo ne tikai degvielu, bet arī propānu, aviācijas degvielu, plastmasu, šķīdinātājus, polimēru un citus produktus. 2019. gadā Neste atjaunojamā degviela samazināja globālo sasilšanu izraisošās emisijas par 9,6 miljoniem tonnu, kas ir līdzvērtīgs apjoms, ko gadā rada 3,5 miljoni vieglo automašīnu.
2018. gada nogalē Neste DUS Ulmaņa gatvē 84 pirmo reizi patērētājiem Latvijā bija pieejams šis unikālais un videi draudzīgais produkts Neste MY.
Vai MY cena tuvākajā nākotnē kļūs vismaz teorētiski samērojama ar šodienas dd vai prodd cenām un vismaz (no lietotāja viedokļa) daļēji pamatojama?? FuturaD ir jau krietnu nedēļu zem 90 centiem/litrā,proD zem 1eur, kamēr tajā pat laikā MY "iet" par janvārī uzcenotajiem 1,97eur/l....
Protams, ka nekļūs. Tā ir sintētiski iegūta degviela un tai ar naftu vai naftas cenām nav nekāda sakara. Neste varētu iedot info, cik ir pašizmaksa parastajai dīzeļdegvielai (1l), un cik šai sintētiskajai. Lētāka tā varētu kļūt tikai samazinot vai labāk atceļot akcīzi - vienīgā izeja.
Nu tad jau maz jēgas izstrādāt jaunu produktu, ja izrādās šāda attiecība starp cenu un iespējamā lietotāja reālajiem ieguvumiem.Aptuveni tas pats, ja kafijas pupiņu ieguvē pieslēdz slaveno civetkaķu populāciju un izejas produkta cena ir 600usd/lbs.Tāteikt,par "neatkārtojamo garšu un smaržu"...
Samierinies, tā ir "atjaunīgo resursu" drūmā ekonomiskā realitāte - neviens līdz šim tādus risinājumus nav lietojis nevis tāpēc ka nevarēja, bet tāpēc ka nav izdevīgi. Sintētisko degvielu iemācījās ražot vācieši pirmā pasaules kara laikā - kopš tā laika ar to kaut cik nopietni nodarbojās tikai tie paši vācieši, otrā pasaules kara laikā - un nu, neste priekš ekohipsteriem...
Jā,ok,šai dūrmajai realitātei es ij netaisos oponēt.Vnk pirms kāda laika biju savējos degvielas čekus intereses pēc pārskatījis.Izrādās,pat ar tīru nebraukdams, ziņkāres un vēlākā ieraduma dēļ esmu izdevis samerā jocīgu summu.Pie šībrīža degvielas cenām tas vnk ir fufelis.... ps- es runāju tipa pats/ar/sevi, ne ar tiem ononīmajiem, kuri nemaz nezin kur rīgā atrodas tas pumpis, bet te pārliecinoši izsaka "savu viedokli"