Strauji pieaug atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošana sabiedriskajā sektorā un komerctransportā 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 1.septembris 2021 13:29

Neste ir pirmais uzņēmums Somijā, kas sniegs pakalpojumu uzņēmumiem, lai uzraudzītu to klimatu ietekmējošos izmešus, ko rada degvielas izmantošana transportam.

Neste 2021. gada augustā veiktā nozares aptauja* liecina, ka Neste MY atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošana ir strauji pieaugusi, piemēram, sabiedriskajā sektorā, loģistikā un rūpnieciskajā ražošanā, savukārt citās nozarēs tās izaugsme saglabājusies mērena.

Ceļa transports veido vairāk nekā 90 % no kopējiem transporta radītajiem kaitīgajiem izmešiem Somijā. Tas nozīmē, ka Somijas ambiciozajam mērķim līdz 2035. gadam kļūt par oglekļa neitrālu valsti nepieciešama visu pieejamo risinājumu izmantošana. Neste jaunais pakalpojums atbalsta uzņēmumus centienos uzraudzīt to kaitīgos izmešus un tos samazināt, kā arī lai uzņēmumus iedrošinātu aizstāt fosilo degvielu izmantošanu.

“Viena no mūsu stratēģiskajām klimata apņemšanās ir palīdzēt mūsu klientiem līdz 2030. gadam samazināt siltumnīcefekta izraisošo gāzu izmešus par 20 miljoniem tonnu gadā. Mēs esam novērojuši ievērojamu pieprasījumu pēc emisiju monitoringa un ziņojumiem, lai atbalstītu uzņēmumus to izmešu samazināšanas mērķu sasniegšanā. Somijas likumdošana nosaka prasības emisiju aprēķiniem, un spiedienu attiecībā uz emisiju apzināšanu un samazināšanu rada ne tikai saistošie procesi, bet arī patērētāji. Šī ir lieliska iespēja piedāvāt klientiem risinājumu, kas ļauj kontrolēt ietekmi uz klimatu,” norāda Neste ilgtspējas partnerību vadītāja Heidi Peltonena (Heidi Peltonen).

Digitālais pakalpojums palīdz uzņēmumiem uzraudzīt degvielas patēriņu, radītos siltumnīcefekta izraisošos gāzu izmešus un emisiju samazinājumus, kas panākti ar Neste atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanu konkrētā laika periodā. Šis pakalpojums izmanto diagrammas un kartes, lai ilustrētu patēriņa un izmešu ģeogrāfisko un hronoloģisko sadalījumu, un sniedz salīdzinošus datus uzņēmuma ceļa transporta radītajām emisijām to attiecīgajās nozarēs. Pakalpojuma ziņojumu funkcijas vēlāk tiks paplašinātas, lai ietvertu arī citas jomas, tostarp elektroenerģiju un atjaunojamo degvieleļļu.

Salīdzinoši dati atbalsta uzņēmumus, pieņemot lēmumus par izmešu samazināšanu

Neste nesen veiktais pētījums* liecina, ka atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošana sabiedriskajā sektorā laika periodā no 2019. gada līdz 2021. gada vidum vairāk nekā trīskāršojusies, ņemot vērā kopējo dīzeļdegvielas gada patēriņu. Tajā pat laikā atjaunojamās dīzeļdegvielas proporcija kopējā dīzeļdegvielas patēriņā dubultojusies rūpnieciskās ražošanas nozarē un vairāk nekā pieckāršojusies loģistikas sektorā.

“Fosilās dīzeļdegvielas izmantošana transporta nozarē nākotnē samazināsies, bet pieprasījums pēc atjaunojamās dīzeļdegvielas saglabāsies augsts, jo kravas automobiļu elektrifikācija nenotiek tik straujos tempos kā tas ir vieglo automašīnu gadījumā. Atsevišķās nozarēs novērojamas straujas izmaiņas, bet citi sektori vēl tikai sper pirmos soļus attiecībā uz emisiju samazināšanu. Uzņēmumiem nepieciešami risinājumi, kas pieejami šobrīd, kā arī risinājumi, kas palīdz ilgtermiņā. Atbalstot uzņēmumus, lai palīdzētu tiem aprēķināt to emisiju samazinājumus un sniegtu salīdzinošus datus, mēs uzskatām, ka lēmumu pieņemšana attiecībā uz izmešu samazināšanu kļūst vieglāka. Mēs esam pirmais uzņēmums Somijā, kas piedāvā šāda veida pakalpojumu, un mēs aplūkojam iespējas to izvērst arī citos reģionos, piemēram, Baltijā,” akcentē Peltonena.

Papildus tikko izveidotajam emisiju aprēķināšanas un ziņojumu pakalpojumam Neste arī atbalsta transporta nozares elektrifikāciju, sadarbībā ar Niemi Services Ltd., ieviešot Somijā pirmo uzlādes pakalpojumu, kas paredzēts loģistikas uzņēmumiem. Mērķis ir Somijas tirgū komerciālu elektriskās uzlādes pakalpojumu ieviest līdz šī gada beigām.

*Neste 2021. gada augustā veikts nozares pētījums ietver Neste MY atjaunojamās dīzeļdegvielas gada patēriņu salīdzinājumā ar kopējo dīzeļdegvielas gada patēriņu. Precīzi dati netiks publiskoti konkurences nolūkos.

 
Visi komentāri
 
650 2.septembris 2021 1:10
0 0 Atbildēt

Pie pārāk pārgudras lielas muldēšanas vienīgā cerība var būt tikai uz t.s. "brīvprātības" principa ieviešanu.Dažās "citās" jomās tas darbojas itin labi.Tāds samērā piemērots brīdis...

Konkurences nolūkos vajadzētu pārnesties no vārdiem uz darbiem.Pagaidām idejas popularizēšanai privātpersonu segmentā ir izdarīta apaļa 0. ..ja neskaita savulaik lepni demonstratīvo cenass pacēlumu "vēl par 10cent".

Pļurkt 2.septembris 2021 8:56
1 1 Atbildēt

Nu un kāds ir pilsētvides reālais ieguvums???

No modernajiem dīzeļiem izmeši ir absolūti identiski kā no fosīlā dīzeļa!!

Vienīgais ieguvums ir uz papīra, jo var uzrādīt ka CO2 nav pa tiešo no fosīlā kurināmā!

msh 2.septembris 2021 17:33
0 0 Atbildēt

Paga paga - sintētiskā degviela kripatu tīrāk sadeg...

Pļurkt 3.septembris 2021 8:32
0 0 Atbildēt

No modernajiem dīzeļiem izmeši ir absolūti identiski kā no fosīlā dīzeļa!!

+++++++++++++++++

Es nerunāju par degšanu mēģenē, bet reālā dīzelī ar visiem tā pribambasiem!!

msh 6.oktobris 2021 1:37
0 0 Atbildēt

Kas tev nedalec? Sintezējot kaut kādu vielu, to var uztaisīt tīrāku nekā pārstrādājot - attiecīgi sintētiskajai degvielai ir mazāk piemaisījumu kam nākt ārā pa izpūtēju, neatkarīgi no motora modernuma.

raimondsm 3.septembris 2021 10:09
0 0 Atbildēt

file:///tmp/sustainability-11-02902.pdf

Table 1. Summary of modelling studies on nitrogen oxides (NOx) and particulate matter (PM) emissions

for different biofuels blends when compared to their petroleum alternatives.

Pļurkt 3.septembris 2021 11:16
0 0 Atbildēt

Kurā vietā ir tas tavs pdf fails??? Tavā kompī!

Nejauc biodegvielu ar atjaunojamo dīzeli!!~Tas nav viens un tas pats!!

raimondsm 3.septembris 2021 10:10
0 0 Atbildēt

Article

Modelling of Emissions and Energy Use from Biofuel

Fuelled Vehicles at Urban Scale

Daniela Dias, António Pais Antunes and Oxana Tchepel *

CITTA, Department of Civil Engineering, University of Coimbra, Polo II, 3030-788 Coimbra, Portugal

iciks 3.septembris 2021 15:15
1 0 Atbildēt

Neņemos spriest, kā ir Somijā, bet kā šeit?

Izklausās ļoti ticami, ka komerctransports, kur dominē balts busiņš bez ērtībām (lai lētāk) nupat sāks liet MY degvielu par 2eur/l.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Vidzemes šosejas un Ķekavas apvedceļa posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 8

No šodienas atsevišķos Vidzemes šosejas (A2) un Bauskas šosejas Ķekavas apvedceļa (A7) posmos tiks palielināts maksimālais atļautais ātrums, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Ķīnas autotirgus – 2024. gada marta rezultāti un ražīgāko zīmolu TOP-10 2

2024.gada martā Ķīnā pārdoti 1,690 miljoni automobiļu, ar lielu atrāvienu dominējot vienam pašmāju zīmolam. Lasīt vairāk

 

Par smagas avārijas izraisīšanu dzērumā piespriež četrus gadus cietumā 2

Kurzemes rajona tiesa kādam autovadītājam piespriedusi četrus gadus cietumā par bez tiesībām dzērumā izraisītu avāriju ar smagi cietušu pasažieri, aģentūra LETA uzzināja prokuratūrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti