Pērn Rīgā pieaudzis autoavāriju īpatsvars, kuras izraisījuši vadītāji bez OCTA polises 2

 

Foto: Ilustratīvs attēls/Youtube.com

Nozare.lv | 25.septembris 2018 13:25

Pagājušajā gadā Rīgā pieaudzis autoavāriju īpatsvars, kuras izraisījuši vadītāji bez transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polises, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

"Ja laika posmā no 2014. līdz 2016.gadam galvaspilsētā ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars bija zem 1%, turklāt gadu no gada bija vērojams kritums, tad pērn šādu ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars sasniedzis 1%," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Vienlaikus LTAB dati liecina, ka autoavārijas bez OCTA polises pērn visbiežāk izraisīja autovadītāji Latgalē - 2017.gadā Latgalē neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars pieaudzis no 1,65% līdz 1,67%. "Arī iepriekšējos gadus negadījumi bez OCTA visbiežāk tika konstatēti tieši Latgalē," sacīja Abāšins, piebilstot, ka izņēmums bija vienīgi 2016.gads.

Tajā pašā laikā zemākais ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars 2017.gadā bijis Vidzemē - 0,6% (gadu iepriekš - 1,99%), seko Kurzeme - 0,96% (1,37%), Pierīga - 1,27% (1,33%) un Zemgale - 1,51% (1,61%).

Pagājušajā gadā kopumā Latvijā 1,08% (2016.gadā - 1,28%, 2015.gadā - 1,38%) no visiem ceļu satiksmes negadījumiem izraisīti ar transportlīdzekli, kuras vadītājam nav bijusi OCTA. Vienlaikus, pēc LTAB aplēsēm, kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1-1,5%.

"Ja ceļu satiksmes negadījums ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no ceļu satiksmes negadījuma izraisītāja - neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja," teica Abāšins, piebilstot, ka sods par neapdrošināta transportlīdzekļa vadīšanu ir līdz 120 eiro, kā arī divi pārkāpumu uzskaites punkti gadījumā, ja pārkāpumu fiksē ceļu policijas ekipāža.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.
 

 
Visi komentāri
 
usaexperc 26.septembris 2018 8:43
0 0 Atbildēt

Drausmīgi, progresējoši cipari! It sevišķi Latgalē, kur pieaugums ir pat 0,02%.

Šeit ir pamats diviem attīstības scenārijiem vai abiem uzreiz:

1)celt soda apmēru par braukšanu bez OCTA;

2)palielināt OCTA prēmijas apmēru, jo apdrošinātājiem ir samazinājies garantētais ienākums.

Vernons 17.oktobris 2018 9:30
0 0 Atbildēt

Konvencija par ceļu satiksmi, Vīnē, 1968.gada 8.novembrī*** Ar grozījumiem, kas stājušies spēkā 1993.gada 3.septembrī! 17. pants "Ātruma samazināšana".

likumi.lv/ta/lv/starpta...-ligumi/id/721

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti