Mediķi: Pusaudži arvien biežāk gūst smagas traumas, braucot ar elektroskrejriteņiem - iAuto

Mediķi: Pusaudži arvien biežāk gūst smagas traumas, braucot ar elektroskrejriteņiem 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.augusts 2022 11:39

Latvijā pusaudži arvien biežāk gūst smagas traumas, braucot ar elektroskrejriteņiem, aģentūru LETA informēja Bērnu klīniskās universitātes slimnīca.

Pēdējās nedēļās Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā nonāk arvien vairāk pusaudžu ar smagām traumām, kas gūtas, braucot ar elektroskrejriteņiem. Bērnu slimnīcas speciālisti vērš uzmanību - šīs traumas bērniem mēdz būt tādas, kuru sekas var saglabāties visu mūžu.

Kā skaidro Bērnu slimnīcas pārstāvji, ja mazākiem bērniem, kuri braukā ar skrejriteņiem bez motora, traumas mēdz būt salīdzinošai vieglas, tad pusaudžiem, kuri pārdroši pārvietojas ar elektroskrejriteņiem, kritienu un sadursmju sekas mēdz būt tik smagas, ka nākas vairākus mēnešus ārstēties un visu dzīvi rēķināties ar invaliditāti.

Kaut arī elektroskrejriteņus drīkst izmantot tikai no 14 gadu vecuma, Bērnu slimnīca norāda, ka ar tiem reizēm pārvietojas arī jaunāki bērni. Turklāt arī 14 gadu vecumā pusaudži ceļu satiksmē mēdz uzvesties ļoti neuzmanīgi.

Slimnīcas speciālisti novērojuši vairākas biežāk izplatītās traumas, piemēram, jūtot, ka var sekot kritiens, braucēji mēģina nolēkt no skrejriteņa, salaužot potīti vai sastiepjot pēdas locītavas saites, salaužot pleznu kaulus vai satraumējot ceļgalus. Turklāt tas negarantē, ka kritienā necietīs arī braucēja galva, kakls vai mugurkauls, kas nereti ir invaliditāti veidojošas traumas. Piedaloties ceļu satiksmē, notiek arī sadursmes ar automašīnām vai citiem braukšanas līdzekļiem.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Juha 16.augusts 2022 11:53
3 0 Atbildēt

Reizēm, jūtot ka sadursme ir neizbēgama, auto vadītāji mēģina izlēkt no braucoša auto. Prasmīgs lēcējs tādā veidā pasargā sevi no traumām, kas varētu rasties sadursmes rezultātā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti