Vai elektroauto uz ceļa piesaista meža zvēru uzmanību? - iAuto

Vai elektroauto uz ceļa piesaista meža zvēru uzmanību? 10

 

Foto: iAuto.lv

IF | 27.oktobris 2023 12:26

Laikapstākļiem kļūstot vēsākiem un agrāk iestājoties tumsai, autovadītājiem ir svarīgi uz ceļa būt īpaši modriem, jo meža zvēru aktivitāte ceļa tuvumā palielinās.

Ik gadu uz Latvijas ceļiem tiek reģistrēti ceļu satiksmes negadījumi, kur, automašīnai saduroties ar dzīvnieku, ir cietuši vai pat bojā gājuši cilvēki. Lai arī elektroauto uz ceļiem ir daudz klusāki, eksperti ir vienisprātis par to, ka autovadītājiem uz ceļa jābūt modriem, jo auto klusā gaita ir tā, kas palielina sadursmes iespējamību ar dzīvnieku.

“Klusie elektroauto nepasargā no sadursmes riska. Mūsu statistika liecina, ka smagos ceļu satiksmes negadījumos iekļūst arī elektromobiļu vadītāji, – šajā ziņā tie ne ar ko neatšķiras no iekšdedzes dzinēja auto. Sadursmes ar dzīvniekiem, ja tiek bojātas noteiktas elektriskā transportlīdzekļa sastāvdaļas, piemēram, motors un akumulators, var radīt nopietnus zaudējumus. Piemēram, nesen kāds klients piedzīvoja negadījumu, kur pēc sadursmes ar meža zvēru tikai pirms mēneša no autosalona izbraucis elektromobilis bija nesalabojams, zaudējumiem pārsniedzot 50 tūkstošus eiro,” stāsta If Apdrošināšanas transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Eiropas Komisija ir ierobežojusi elektroauto kluso gaitu

Arvien vairāk autovadītāju izvēlas elektroauto, taču šī transportlīdzekļa klusā gaita rada papildu apdraudējumus. Ja elektroauto pārvietojas pa dzīvojamo zonu, braucot ar mazu ātrumu (20–30 km/h), tad tā skaņa praktiski nav dzirdama, ja auto brauc lielākā ātrumā, tad vairāk ir dzirdama riepu radītais troksnis. “Šī iemesla dēļ 2019. gada jūlijā Eiropas Komisijas Regulā* tika noteikts, ka visiem jaunajiem elektroauto ir jārada troksnis, lai tie būtu sadzirdami, arī braucot ar nelielu ātrumu. Lai to panāktu, jaunajiem elektro un hibrīdauto modeļiem jābūt aprīkotiem ar īpašu drošības ierīci – akustisko transportlīdzekļu brīdinājuma sistēmu,” norāda Ģ. Kubliņš, piebilstot, ka skaņa vien nepasargās no riska sadurties ar savvaļas dzīvnieku.

No ceļu satiksmes negadījuma var pasargāt modri un gudri lēmumi

Pirms uzsākt auto kustību ir noderīgi pārbaudīt, vai logi ir tīri un vai visas auto gaismas ir darba kārtībā. Savukārt, jau esot ceļā, autovadītājiem jāpievērš uzmanība brīdinājuma ceļazīmei Nr. 125, kas informē, ka ir iebraukts ceļa posmā, kur ir liela iespēja sastapt savvaļas dzīvniekus.

Ģ. Kubliņš aicina: “Ieraugot dzīvnieku un mēģinot to atbaidīt, nevajag to biedēt, signalizējot ar tuvajām un tālajām gaismām, jo ​​nobijies dzīvnieks var kļūt neprognozējams. Savvaļas dzīvniekus var nobiedēt arī pārmērīga pīpināšana.”

Svarīgi ir pamanīt pirmo dzīvnieku

Dzīvnieki neizskrien uz ceļa tāpat vien – viņi dodas uz barošanas vietām vai atgriežas no tām. Ja ceļš šķērso viņu barošanas un atpūtas vietas, viņi šo ceļu šķērso, un viņiem ir vienalga, kādas automašīnas pa to brauc. Daži dzīvnieki ierauga automašīnas, saprot, ka tās brauc, un tajā laikā nelec uz ceļa. Citi skrien pa ceļu, pat nepaskatoties. Trešie seko saviem ģimenes locekļiem, tāpēc, ja autovadītājs neapstājas, pabraucot garām vienam dzīvniekam, pastāv liela iespēja, ka uz ceļa izlēks nākamais. Piemēram, mežacūku baru nekas neapturēs – tās neskatoties skries pāri ceļam.  Savukārt brieži dažkārt piestāj, bet, ja viņu ir daudz, brieži skrējienā neapstājas. Svarīgākais, lai autovadītājs laikus pamanītu pirmo dzīvnieku.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
zz-tops 27.oktobris 2023 14:07
3 0 Atbildēt

no savas pieredzes iesaku uzmanīties, ja redzat ceļa malās izkārtojušos medniekus - var gadīties, ka brīdī, kad tieši jūs braucat, zvērs (i) var bēgot no dzinējiem skriet ceļam šķērsām pāri.

es 27.oktobris 2023 15:53
2 0 Atbildēt

Elektroauto brauc bez skaņas, tādēļ dzīvnieki varētu būt drošāki. Un vēl, protams, elektroauto ir liels magnētiskais lauks, kas pievelk dzīvniekus.

ZZZZ 27.oktobris 2023 13:26
1 2 Atbildēt

Pilnīgs buļšhits, vakar labi ka braucu 60...krēsla, tuvās gaismas. Tas lops buks stāv ceļa malā un grauž zāli. Pilnīgi saplūst neredzams koku/krūmu fonā. Labi, ka pazīstams ceļš un sānu redze saka, tur tāds veidojums ceļmalā nebija. Liku pa bremzēm un jā tas gar priekšu pāri ceļam gan. Tas pats tukšā pļavā, viņi tie lopi atskries km klāt lai pārskrietu auto blakus priekšā. JĀ. tikko cilvēkam vesels stirnu bariņš ieskrēja gan priekšā gan sānos jā. Nepalīdzēja mazs ātrums...Tik vien ka salons nebija pilns ar gaļu...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti