Audi izstrādā vieglāko sporta automobiļa prototipu vēsturē

 
Audi Media | 8.aprīlis 2014 12:41

Audi līdz 2014. gada sezonas sākumam ir jāpaveic īpaši svarīgs uzdevums. Kopš zīmola iesaistīšanās Lemānas prototipu sacensībās 1999. gadā drošības nosacījumi vēl nekad nav bijuši tik strikti un sacīkstes vēl nekad nav bijušas tik sarežģītas kā šogad. Taču automobilis drīkst būt vieglāks nekā jebkad.

Foto: Publicitātes foto

Gan sērijveida, gan sacīkšu automobiļu dizaina izstrādātājiem ik dienas ir jāmeklē veidi, kā sasniegt vēlamo rezultātu. Tomēr jaunā Audi R18 e-tron quattro konceptauto dizains tā īpaši augsto prasību dēļ Audi Sport inženieriem bija īsts pārbaudījums. No vienas puses, LMP1 sacīkšu automobiļu svaru salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir atļauts samazināt no 915 līdz 870 kilogramiem. Un autosacīkstēs 45 kilogrami mazāk ir ievērojama atšķirība. No otras puses, jaunajos tehniskajos noteikumos ir iekļautas vairākas prasības, kurām nepieciešami pilnīgi jauni risinājumi, kas svaru palielina. Piemēram, lai pasargātu autovadītāju sānu trieciena gadījumā ir nepieciešami sānu paneļi no aminosilāna. Tas ir īpaši ciets un triecienizturīgs materiāls, kas trieciena gadījumā asiem priekšmetiem neļauj izdurties cauri sānu panelim. Bija jāpārstrādā arī pati nesošā virsbūve, lai tā varētu izturēt testa noslodzes, kas noteiktas ar 2014. gadu.

Jauni ir arī astoņi riteņu savienojumi (divi katram ritenim), kas novērš riteņu atdalīšanos no automobiļa sadursmes gadījumā. Tāpat 2014. gada Audi R18 e-tron quattro ir aprīkots ar konstrukciju, kas absorbē aizmugures triecienus. Tā ir veidota no ar oglekļa šķiedru stiprinātas plastmasas (CFRP) un absorbē enerģiju, kas rodas aizmugurējā trieciena rezultātā. Un pēdējais, taču ne mazsvarīgākais noteikums iepriekšējās sešu pakāpju pārnesumkārbas vietā ļauj izmantot pārnesumkārbas ar septiņām pakāpēm. Jaunais piedziņas un iedarbināšanas mehānisms maina arī automobiļa svaru. „Agregāts, kurā ievēroti visi šie nosacījumi, atbilst vēl par 20 kilogramiem lielākam svaram,“ skaidro Audi Sport Tehnoloģijas nodaļas vadītājs Dr. Mārtins Mīlmeiers.

Galu galā inženieriem tika dots uzdevums jauno sacīkšu automobili padarīt vēl vieglāku nekā iepriekš — kompensēt šo papildu svaru, samazinot paša automobiļa svaru. „Mūsu nepārtrauktais izstrādes darbs liecina, ka nav citu iespēju, kā ievērojami ietaupīt svaru vienā solī. Tā vietā māksla slēpjas turpmāku uzlabojumu sasniegšanā,“ apgalvo Audi Sport Transportlīdzekļu tehnoloģijas nodaļas vadītājs Volfgangs Apels. Audi pastāvīgi palielina CFRP īpatsvaru šajā sacīkšu automobilī. 2014. gada sezonā no šī materiāla pirmo reizi ir veidots sporta automobiļa prototipa stūres statnis, bet tajā pašā laikā daudzās vietās tā izmantošana joprojām ir aizliegta. Piemēram, riteņu piekares elementi saskaņā ar tehniskajiem norādījumiem joprojām ir jāizgatavo no metāla.

Šo specifikāciju un tehnisko noteikumu dēļ iespējas variēt samazinās ar katru gadu, taču Audi šajā sezonā tik un tā ir izdevies sasniegt plānoto R18 e-tron quattro svaru. Šī ar dīzeļdegvielu darbināmā hibrīdauto svars nepārsniedz 870 kilogramus.

Visā visumā Audi R18 e-tron quattro ir kļuvis drošāks, vieglāks un efektīvāks par tā priekštečiem, par ko lielā mērā var pateikties Audi vieglās konstrukcijas tehnoloģijai. Jau vairāk nekā 20 gadus uzņēmums dalās savās zināšanās šajā jomā arī sērijveida automobiļu ražošanā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti