Stingrāki sodi par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem 9

 
8.augusts 2008 12:07

No ceturtdienas, 7. augusta spēkā stājas vairāki būtiski grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz stingrākus sodus par apstāšanās un stāvēšanas pārkāpumiem.

Grozījumi paplašina Valsts un Pašvaldības policijas tiesības pieņemt lēmumu par satiksmes noteikumu pārkāpumiem un piemērot sodu noteikumu pārkāpējiem, kā arī paredz palielinātus naudas sodus par apstāšanos un stāvēšanu neatļautā vietā.

Iepriekš Valsts policija bija tiesīga pieņemt lēmumu notikuma vietā un sodīt autovadītāju par pārkāpumiem, par kuriem likumā paredzēts naudas sods līdz 40 latiem. Šobrīd izskatāmo pārkāpumu kategorija ir paaugstināta līdz 80 latiem, tādējādi turpmāk būs iespējams izrakstīt soda protokolu pārkāpuma fiksēšanas brīdī arī par, piemēram, tādu noteikumu neievērošanu kā atļautā braukšanas ātruma pārkāpšana līdz 40 km/h (sods – Ls 60) un par braukšanu ar automobili, kura stikli pārklāti ar pārklājumu, kas neatbilst normatīvo aktu prasībām (sods – Ls 60).

Pašvaldības policijai piešķirtas tādas papildu kontroles funkcijas kā lēmuma pieņemšana par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu, vadītājam klātesot, un rīkojuma zīmju kontrole par velosipēdu un gājēju celiņiem, kā rezultātā policijas pārstāvji var apturēt un sodīt šo noteikumu pārkāpējus. Turklāt jaunie noteikumi paredz to, ka gājējus par pārkāpumiem varēs sodīt arī Pašvaldības policija, ne tikai Valsts policija. Svarīgi grozījumi veikti APK panta 149.5 3. daļā, kas nosaka, ka pie atbildības var saukt transportlīdzekļa vadītāju par nepakļaušanos pašvaldības policijas darbiniekam.

Lai efektīvi cīnītos ar satiksmes noteikumu pārkāpēju visatļautību, būtiski tiks paaugstināti naudas sodi par apstāšanos un stāvēšanu neatļautā vietā. Par apstāšanās noteikumu pārkāpšanu tiks piešķirts brīdinājums vai naudas sods no Ls 10 līdz Ls 30. Savukārt par stāvēšanu vietās, kur tas nav atļauts, varēs piešķirt naudas sodu, sākot no Ls 20. Piemēram, sods par stāvēšanu invalīdiem paredzētajās stāvvietās tiks paaugstināts līdz Ls 40.
 
Visi komentāri
 
260618. viesis 8.augusts 2008 14:00
0 0 Atbildēt

Naudas sods LVL 10-40 par apstāšanos vai stāvēšanu nevietā izklausās būtisks vairumam, bet ne priekš ierasti manītiem klientiem.

260619. viesis 8.augusts 2008 15:15
0 0 Atbildēt

Nu pašvaldības prostitūtām vel lielādas pilnvaras piešķirtas!

260622. viesis 8.augusts 2008 15:43
0 0 Atbildēt

Nu, tad ir cerības, ka ka kads no pašvaldībniekiem vissi dienu vaktēs lielveikalu specstāvvietas. Pie kauguru RIMI kāds no pašvaldībnieku CP ar fotokameru rokās jau tagad sēž teju visu dienu un cītīgi knipsē. Izskatās, ka TV neta aktuaļajā rakstā par bembistiem saliktas tieši viņa bildes. Bet, varbūt, ir pienācis brīdis iemācīt t.s. BIEZOS cienīt elementaras likumu prasības. Tagad, krīzes apstākļos, arī biezajiem komersantiem 40 ls ir nauda. Tas vairs nav "piecītis" vai "ceineris", kurš tik labi patika visiem zaļajiem vīriņiem. Ja nekas nemainīsies, pacels šos sodus uz 100 ls. Nabagie nepārkāps, bet biezie sapiķos.

260623. viesis 8.augusts 2008 16:04
0 0 Atbildēt
260655. viesis 11.augusts 2008 18:21
0 0 Atbildēt

Nu par tiem biezajiem nezinu. Pat ja 1x samaksās 40 Ls ņirdzot, tad regulāri maksāt pa 200 Ls mēnesī (t.i. pieņemot, ka maksās 5x mēnesī vismaz) ir idiotiska naudas izšķiešana pat tiem, kuriem naudu teorētiski nav kur likt.

260670. viesis 12.augusts 2008 8:52
0 0 Atbildēt

uuu jaa pilnigi var jsuta kaa tie maitas bija atputusies pedejas nedelas, tagad riktigi sparigi lime sodus..

kka negodigi, manuprat, ja pacel sodus, tad ir japarskata zimju izvietojums, praktiski nekur vairs nav zimes par stavesanas aizliegumu, visur sakartas apstasas un stavesanas...

reali, ja man uzlipinaja pa gadu kadas 3 lidz 4 reizes, tad 40 ls pa gadu ejot tehnisko bija nelkas, a tagad tas bus 120 160 ls,

un es NEKAD nestavu tikai tapec ka man gribas ta, man tas ir darba del, un nekad nestavu ta ka garam netiek, vienmer lieku ta ka garam tiek smagais, un pa trotuaru ja vajag maate ar ratiem...

vienkarsi tagad vairak naudinas iesnauks nasis...

260692. viesis 12.augusts 2008 15:28
0 0 Atbildēt

Inflācijai valstī nevajadzētu skart sodu apjomu.

Ja valstij par dārgu uzturēt CP vienības tad, tūliņ paliks neizdevīgi cietumā sēdošie un viņiem saīsinās termiņus, tādejādi valstij nesot atkal kārtējos virtuālos miljonus ekonomijas.

261311. viesis 4.septembris 2008 17:44
0 0 Atbildēt

Mani gan kaitina fakts, ka Latvija aizvien vairāk pārvēršas par "Administratīvi - represīvu", policejisku valsti. Nav brīnums, ka Tauta mūk no valsts.

275333. viesis 7.marts 2010 17:58
0 0 Atbildēt

tauta pārvēršas par deģenerātiem.....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti