Krīzē autobraucējiem talkā nāk reklāmdevēji 10

 
24.oktobris 2008 12:02

Finansiālās krīzes laikā arvien vairāk cilvēkiem galvassāpes sagādā līzinga maksājumu veikšana. Lai atvieglotu autobraucēju slogu, reklāmdevēji piedāvā mašīnu īpašniekiem uz saviem braucamajiem izvietot reklāmas informāciju, par ko, protams, paredzēta finansiāla kompensācija. Šāda iespēja ir pieejama arī Latvijā.

Lielbritānijā un ASV uzņēmēji vienmēr ir bijuši naski uz jaunu reklāmas veidu izgudrošanu un arī reklāmas izvietošanai uz fizisko personu automašīnām pirmssākumi meklējami šajās valstīs. Gadsimta pašā sākumā, attīstoties interneta izplatībai, virkne uzņēmēju lūkoja izveidot visaptverošus automašīnu īpašnieku tīklus, lai atlasītu katram reklāmdevējam pēc iespējas piemērotākus reklāmas nesējus. Ieguvēji ir visi – autobraucēji var rēķināties ar papildus ienākumus, reklāmdevēji iegūst jaunu informācijas pasniegšanas veidu, bet procesu nodrošinošie uzņēmēji – komisijas maksu. Interesanti, ka sākotnēji uzņēmumi plānoja iekasēt arī automašīnu īpašnieku reģistrācijas maksu, bet tagad šāda prakse vairs nav izplatīta.

Pats reklāmas izvietošanas process ir pavisam vienkāršs. Kad uzņēmēji ir saņēmuši pasūtījumu no reklāmdevēja, tiek izvēlēti automašīnu īpašnieki, kuri vislabāk atbilst kampaņas vajadzībām. Noteicošie faktori parasti ir automašīnas marka, braukšanas biežums un vieta. Tad autobraucējam uz dažām dienām jāatstāj mašīna servisa centrā, kur tiek veikta aplīmēšana. Kampaņas periods parasti ir vismaz seši mēneši, bet sasniedz pat vairākus gadus.

Ir izveidotas dažādas sistēmas, kā autobraucēji tiek atalgoti par reklāmas izvietošanu uz saviem spēkratiem. Šobrīd populārāka ir GPS ierīces uzstādīšana automašīnās, kas uzskaita nobrauktos kilometrus dažādās teritorijās. Parasti autobraucējam tiek noteikta kāda prioritārā teritorija, piemēram, pilsētas centrs, kur tiek apamaksāts katrs nobrauktais kilometrs. Tiek veikta apmaksā arī par veikto attālumu citās teritorijās, tomēr kompensācijas apjoms mēdz būt zemāks. No citām apmaksas sistēmām visbiežāk tiek izmantota vienkārša samaksa par periodu, nosakot fiksētu dienas maksu.

Izvietojot reklāmu uz automašīnām, to īpašniekiem gan jāuzņemas arī vairāki pienākumi. Reklāmdevēji ir ieinteresēti maksimāli intensīvā ekspozīcijā, tādēļ braucējiem jāapņemas izmantot stāvvietas ielu malās nevis automašīnas atstāt stāvlaukumos. Tāpat vadītājiem jārūpējas par savu spēkratu tīrību. Šis ir ļoti būtisks reklāmas aspekts, tādēļ nereti autobraucēji pat saņem iespēju vairākas reizes mēnesī bez maksas mazgāt savus braucamos. Cits, gan krietni grūtāk kontrolējams pienākums, ir satiksmes noteikumu ievērošana. Skaidrs, ka reklāmdevēji nevēlas, lai automašīna ar viņu zīmolu izceļas ar agresīvu braukšanu, radot negatīvas asociācijas citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Kopumā tradicionālajos līgumos starp reklāmas uzņēmumu un automašīnas īpašnieku ir iekļauti aptuveni desmit dažādi autobraucēja pienākumi, tomēr tie ir viegli izpildāmi. Pamatdoma – uz ceļa uzvesties pieklājīgi, mašīnu vienmēr novietot labi redzamās vietās un to uzturēt labā vizuālā stāvoklī.

Latvijā ar reklāmas izvietošanu uz privātpersonu automašīnām nodarbojas uzņēmums CarAds.lv. „Darbību esam sākuši nesen, tādēļ šobrīd vēl tikai veidojam savu reklāmdevēju un automašīnu īpašnieku tīklu,” stāsta CarAds.lv pārstāvis Kaspars Kangro. „Latvijā sadarbojamies arī ar automašīnu īpašniekiem – juridiskajām personām – bet šobrīd strādājam pie fizisko personu datubāzes paplašināšanas.” Latvijā autobraucēji, uz sava braucamā izvietojot reklāmas, mēnesī varot nopelnīt aptuveni 100 latus. Izvēloties automašīnām uz kurām izvietot reklāmas, CarAds.lv parasti priekšroku dodot tām, kuras bieži atrodas Rīgas centrā, tomēr esot iespējami izņēmumi. Reģistrēt savu automašīnu reklāmas izvietošanai iespējams mājas lapā www.carads.lv.

Liene Lapiņa
Biznesa augstskola „Turība”
Sabiedrisko attiecību fakultāte
1. kursa studente
 
Visi komentāri
 
263054. viesis 24.oktobris 2008 12:32
0 0 Atbildēt

"....Latvijā autobraucēji, uz sava braucamā izvietojot reklāmas, mēnesī varot nopelnīt aptuveni 100 latus....."

Nevis aptuveni bet maksimums..

pie nosaciijuma ja nobraukaa pa riigas centru 2000 km meenesii... vai pa riigu vispaar 5000 km :)

interesanti kursh ar savu privaato mashiinu to izdara...

manupraat sviests...

P.S. un arii domaaju ka nav iisti pareizaa finansu situaacija latvijaa...

263071. viesis 24.oktobris 2008 14:17
0 0 Atbildēt

se jau nu nekad nepiekrist lai atļaut līmēt uz savas mašīnas kaut kādas herņas, piem tampeksus vai citas reklāmas

263089. viesis 24.oktobris 2008 17:34
0 0 Atbildēt

es domaaju ka tas ir maz piemeeram par 5000KM tu sanem 100Ls bet lai tos 5000KM nobrauktu pa rigu aiziet ~250 stundas jeb pilna darbadiena 8H katru dienu bez briivdienaam tas nozimee ka tu katru dienu nonstopaa 8H vaalee pa riigu ar noliimeetu masiinu manliekas ka tas ir loti leeti summai vajadzeetu buut kaadas 10x lielaakai.

263090. viesis 24.oktobris 2008 17:41
0 0 Atbildēt

to Dzonijs_007 nu par to arii runa...

ja summa buutu 10 x lielaaka t.i. 1000 ls tad cilveeki kas galiigi bez naudas un darba vareetu arii griezt pa riigu ar aam apliimeetaam mashiinaam... degviela + apkopes un veel kaadi 2-300 paliktu paari...

263099. viesis 24.oktobris 2008 20:08
0 0 Atbildēt

lohatrons , pļēē

263137. viesis 26.oktobris 2008 1:50
0 0 Atbildēt

Par 100 ls meenesii atlautu uzliimeet kaut ko uz aizmugures bagaaznieka, neko vairaak.

263148. viesis 26.oktobris 2008 19:30
0 0 Atbildēt

www.carads.lv/paraugi

kur kāds vietējais piemērs ????????????

ņemot vērā noskrējienu un honorāru, es domāju ka šo pasākumu var nosaukt par *************... un tas būs vēl pārāk maigi teikts.

263150. viesis 26.oktobris 2008 21:11
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ [?] 26.10.2008 19:30

www.carads.lv/...

kur kāds vietējais piemērs ????????????

ņemot vērā noskrējienu un honorāru, es domāju ka šo pasākumu var nosaukt par *************... un tas būs vēl pārāk maigi teikts.

Es ar labprāt uz savas evolūcījas uzlīmētu kādu produktu( kas man tiešām pašam patīk) reklāmu, bet ne jau tādā apmērā kā šeit bildēs un par tādu naudu.

Nemot vērā cik maksā reklāma TV un radio, ja es pa Latviju mēnesī norullēju 2-3 tūkstoši, pat tad tie 100 Ls ir par maz. Otrs variants - par cik man ir 2 auto - otrs Renault Clio, ar kuru es nobraucu vēl ap 3-4 tūkstošiem km mēnesī, tad es labāk dotajā variantā par attiecīgajiem nobrauktajiem km liktu reklāmu tikai uz Evo, jo tie lētie firmu auto interesi pārsvarā neizraisa. Un pa Rīgas centru pārsvarā braukā izplatītāji, piegādātāji, takši un sab. transorts utt.. Es negribētu reklamēties Rīgas centrā.

Pats esmu vakarā, mājās atbraucis, iegājis mājas lapā, kuru esmu redzējis uzdrukātu uz auto (99%) ārpus Rīgas.

263172. viesis 27.oktobris 2008 12:16
0 0 Atbildēt

Cik komentāru - tik lohu.

Šis jau nav domāts kā galvenais ienākuma avots. Tas vairāk ir domāts tiem, kuri strādājot citu darbu ikdienā nobraukā daudz km pa pilsētu, piemēram, taksometri, dažādu preču piegādātāji u.t.t.

263180. viesis 27.oktobris 2008 13:18
0 0 Atbildēt

263172. viesis 27.10.2008 12:16

tu tikko nosaucui sevi par lohu. kāda paškritika.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti