Pērn par braukšanu bez OCTA soda naudās samaksāti gandrīz 840.000Ls 10

23.februāris 2009 10:51

Saskaņā ar Valsts policijas jaunākajiem apkopotajiem datiem pērn Ceļu policija par braukšanu bez OCTA administratīvi sodījusi gandrīz 16 tūkstošus autovadītājus, kas soda naudās samaksājuši 837 tūkstošus latus. Tas nozīmē, ka vidēji katru dienu 43 autovadītājiem tika piespriests administratīvais sods par braukšanu bez OCTA.

Jau tuvākajā laikā šos neapzinīgos autovadītājus sagaidīs izmaiņas likumdošanā, kas paredz būtiski palielināt administratīvo sodu par piedalīšanos ceļu satiksmē ar neapdrošinātu auto.

Jāmin, ka saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datubāzes datiem Ceļu policija online režīmā pārbauda ap diviem trim tūkstošiem autovadītāju dienā.

Statistika liecina, ka līdzšinējie sodi nav pietiekams bieds

Valsts policijas dati liecina, ka 2008.gada laikā 4644 personas saņēmušas atkārtotu administratīvo sodu par braukšanu bez OCTA, soda naudās samaksājot 154,9 tūkstošus latu.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Statistika vēlreiz apliecina, ka līdzšinējie sodi par braukšanu bez OCTA nav pietiekami liels bieds autovadītājiem, lai to nedarītu atkārtoti. Tāpēc ceram, ka jau visdrīzākajā laikā Saeimā tiks pieņemtas izmaiņas likumdošanā, kas ļaus būtiski palielināt administratīvo sodu par piedalīšanos ceļu satiksmē ar transportlīdzekli, kuram nav OCTA. Priekšlikumi paredz vairāk kā divas reizes palielināt sodu apmērus.

Priekšlikumi par grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā atrodas Saeimā. Jau drīzumā tos varētu skatīt Saeimā otrajā lasījumā.

Braukšana ar neapdrošinātu transportlīdzekli ir ļoti būtisks pārkāpums, jo par neapdrošināto transportlīdzekļu radītajiem zaudējumiem maksā apzinīgie autoīpašnieki. Ja neapdrošināto transportlīdzekļu skaits ceļu satiksmē būtiski palielināsies, pastāv risks, ka varētu pieaugt arī OCTA polišu cenas. Tā, piemēram, Lielbritānijā aprēķināts, ka neapdrošinātu transportlīdzekļu radīto zaudējumu dēļ apmēram par 30 mārciņām pieaug godīgo un apzinīgo transportlīdzekļu apdrošināšanas maksājumi. Turklāt pierādīts, ka neapdrošinātos transportlīdzekļus visbiežāk vada autovadītāji alkohola reibumā vai arī pašam transportlīdzeklim nav izieta tehniskā apskate.

Sekas var būt daudz nopietnākas nekā administratīvais sods

J.Stengrevics: "Reti kurš autovadītājs, kas brauc ar transportlīdzekli bez OCTA, apzinās patiesos riskus, kuriem sevi pakļauj. Ja satiksmes negadījums tiek izraisīts ar neapdrošinātu transportlīdzekli, tad negadījuma rezultātā radītos zaudējumus vainīgajam nāksies segt cietušajiem no saviem līdzekļiem. Jāmin, ka Latvijas apdrošinātāju praksē ir ceļu satiksmes negadījumi, par kuriem atlīdzībās tiek izmaksāti pat vairāki miljoni eiro. Līdz šim lielākā saņemtā zaudējumu prasība ir 5,3 milj.eiro par negadījumu, kas noticis 2007. gadā Īrijā ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli. Ja to būtu izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, tad šo summu būtu jāatlīdzina vainīgā transportlīdzekļa īpašniekam vai vadītājam."

Saskaņā ar OCTA Likumu, zaudējumi par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem vispirms tiek atlīdzināti no speciāla OCTA Garantijas fonda, ko veido iemaksas no iegādātajām OCTA polisēm. Pēc tam LTAB kā Garantijas fonda turētājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku (vai vadītāju), ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību. Ja tas labprātīgi neatlīdzina zaudējumus, kas cietušajam kompensēti no Garantijas fonda, tad līdzekļu atgūšana tiek panākta ar tiesas starpniecību.
 
Visi komentāri
 
267033. viesis 23.februāris 2009 11:04
0 0 Atbildēt

3 nedēļas nobraucu bez OCTAs :D

dabūju protokolu par 30Ls

sukas apdrošinātāji pēc 4 mēnešiem atsūtīja SMS par polises beigu termiņu

267034. viesis 23.februāris 2009 11:06
0 0 Atbildēt

Sistēma te tiešām derētu, lai patērētājs redzētu no kā veidojas OCTA cena. Citādi šobrīd OCTA polises cenas tiek noteiktas pēc kaut kādu nezināmu zvaigžņu stāvokļa. Ja reiz tā OCTA ir obligāta tad jābūt arī atklātai shēmai, lai cilvēks var redzēt no kā rodas vairāk kā simtu latu lielas starpības cenā :)

Par pašu soda naudu - ja reiz cilvēki tik labprāt maksā - lai liek lielāku to sodu :) būs budžetā ienākumi ;)

267041. viesis 23.februāris 2009 12:10
0 0 Atbildēt

Tikai, ceļot sodus debesīs, nevajadzētu aizmirst par iespēju uzlikt atšķirīgu, nelielu sodu par aizmiršanu savlaicīgi pagarināt līdz tam kārtīgi apdrošināta auto polisi.

267044. viesis 23.februāris 2009 12:55
0 0 Atbildēt

"Braukšana ar neapdrošinātu transportlīdzekli ir ļoti būtisks pārkāpums, jo par neapdrošināto transportlīdzekļu radītajiem zaudējumiem maksā apzinīgie autoīpašnieki. Ja neapdrošināto transportlīdzekļu skaits ceļu satiksmē būtiski palielināsies, pastāv risks, ka varētu pieaugt arī OCTA polišu cenas."

Kā tad ar regresu? Vai arī kārtējā demagoģija ar vēlmi celt cenas?

"Statistika vēlreiz apliecina, ka līdzšinējie sodi par braukšanu bez OCTA nav pietiekami liels bieds autovadītājiem, lai to nedarītu atkārtoti. Tāpēc ceram, ka jau visdrīzākajā laikā Saeimā tiks pieņemtas izmaiņas likumdošanā, kas ļaus būtiski palielināt administratīvo sodu par piedalīšanos ceļu satiksmē ar transportlīdzekli, kuram nav OCTA."

Nu ja - sods būs vienāds tam, kurš nokavējis 1 dienu un tam, kurš pieķerts, piemēram, 3. reizi pēc kārtas.

267071. viesis 23.februāris 2009 17:44
0 0 Atbildēt

Man auto apskādēja Latvijas Pasta busiņš.

Kā pēc tam izrādījās, bez OCTA ...

267086. viesis 24.februāris 2009 8:03
0 0 Atbildēt

Labāk iedodiet darbu = nopelnīt Octai naudiņu...

Kāda jēga no tā soda, tā pat nebūs par ko samaksāt....

Apdraud jau paši tikai sevi,,,,

Zaudējumi var sanākt = maksāt par avāriju no savas kabatas!!!

267115. viesis 24.februāris 2009 14:33
0 0 Atbildēt

Nesavtīgajiem OCTA drošinātājiem laikam pagrūti laiki pienākuši, vai tik nebūs nesavtīgi ieguldījuši OCTA polišu naudiņu kādā superpelnošā fondā un tagad no laimes nezina, k;a savu sajūsmu tautai izrādīt.

267116. viesis 24.februāris 2009 14:39
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka vairums "noštrafeto" vienkārši cilvēciski ir piemirsuši polises beigu termiņu, un nelaimīgā kārtā iekrituši nagos naudaskārīgam CP. Domāju, ka vairums autovadītāju daudzu gadu garumā ir novērtējuši , ka OCTA tomēr braukšanas procesā piešķir zināmas drošibas garantijas. Jebkurā situacijā katra auto priekšā pēkšņi var uzrasties letāls gājējs vai psihs bembists ... un sekas jau neprognozējamas. OCTA tomēr palīdzēs nokārtot negadijuma finansialo pusi - nebūs jāieķiļā bankā pēdējās apakšbikses. Pat lauku iedzīvotāji un penši cenšas ievērot šos CSN noteikumu nosacījumus. Bet, dažkārt pilnīgi nejauši piemirstas polises datumi. Pagājušogad arī biju pārliecināts, ka apdrošināšanas firma OCTA polisi manai Sonatai izdevusi uz gadu - kā parasti. Bet, kad novembrī beidzu sonatai sezonu, atklāju, ka OCTA termiņš tai jau bija beidzies septembra beigās. Vairāk kā mēnesi biju rullējis bez polises - labi ka vēl CP nepamanīts. Bet visiem jau nepaveicas.

267161. viesis 25.februāris 2009 16:23
0 0 Atbildēt

Tur rakstija ja es Braucu bez octas tad oktas cena kapj VISIEM, ja izraisu avariju, bet tai pašā laikā es tak sedzu zaudejumus, nesaprotu kada saistiba šeit ar cenu pieaugumu.

267170. viesis 25.februāris 2009 19:28
0 0 Atbildēt

uzreiz auto konfiskācija!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sadragātas, ar mazu atstarojumu jau gadiem ir Dienvidu tilta barjeras; 8 pret 1 par sliktu drošībai (+ VIDEO) 1

iAuto.lv izbrauc pa Dienvidu tiltu un secina, ka barjeras, kas atdala nobrauktuves, ir sliktā stāvoklī - slikti saskatāmas, sadauzītas vai pat demontētas. Lasīt vairāk

 

Šūmahera rekords kritis - Hamiltons kļūst par uzvarām bagātāko F-1 pilotu

"Mercedes" britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien svinēja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 12.posmā - Portugāles "Grand Prix" - un kļuva par uzvarām bagātāko pilotu F-1 vēsturē. Lasīt vairāk

 

Subaru Forester tagad arī Sport versijā 14

2021.gada Subaru Forester tagad pieejams arī Sport modifikācijā un ar jauno 1.8 DIT turbomotoru, taču – tikai Japānas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar ko būtu jāsāk, lai uzlabotu satiksmes drošību ilgtermiņā! Māris Ozoliņš, Pauls Timrots (+ VIDEO) 11

Māra Ozoliņa saruna ar Paulu Timrotu par satiksmi, drošību un elektroauto - 1.daļa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti