DBS padomi drošai motobraukšanai 13

20.aprīlis 2009 10:07

Jau šobrīd, kad motobraukšanas sezona īsti vēl nav sākusies, ceļu satiksmē motobraucēji piedalās pārlieku pārgalvīgi, tādēļ Drošas Braukšanas Skola (DBS) aicina ievērot drošas braukšanas principus un dod vērtīgus padomus ikvienam braucējam.

Ievērojot pareizu braukšanas ātrumu, lietojot pilnu ekipējumu un laicīgi izvairoties no bīstamām situācijām, motobraucēji var pasargāt sevi un citus satiksmes dalībniekus.

„Esmu novērojis, ka sezonas sākumā, motociklisti ir īpaši pārgalvīgi, savukārt autovadītāji vēl nav pieraduši pie satiksmes dalībniekiem uz diviem riteņiem, tāpēc bieži rodas bīstamas situācijas. DBS apmācot autovadītājus un motobraucējus drošā braukšanā, cenšas panākt, lai satiksmes drošība būtu jebkura braucēja prioritāte un spēkrata vadīšana nebūtu tikai izklaide un izrādīšanās,” stāsta DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Motociklista apģērbs – braucot ar motociklu ļoti svarīgs ir motociklista apģērbs, kombinezons ar visiem nepieciešamiem aizsargiem un it īpaši aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama, pretējā gadījumā, pat pie vismazākā kritiena var gūt nopietnus kaitējumus veselībai, uzsver Priednieks.

Pareizs braukšanas ātrums – vadot motociklu pilsētā, kā arī ārpus tās, jāizvēlas situācijai un ceļa segumam atbilstošs ātrums. Pilsētā liela uzmanība jāpievērš visām izbrauktuvēm no pagalmiem, degvielas uzpildes stacijām, stāvvietām u.c., jo katra šāda izbrauktuve motociklistam jāuzskata par krustojumu. Jāatceras, ka autovadītājs nevar motociklistu pamanīt, ja gar ielas malām ir novietotas citas automašīnas, tāpēc ātrumu nepieciešams samazināt laikus. Motociklistam vienmēr jāatceras, ka strauji palielinot un samazinot ātrumu, jāpārliecinās, vai autovadītājs un citi satiksmes dalībnieki to redz.

Bremzēšana - bremzējot jāatceras vairāki pamatprincipi: Pirmkārt, kā uzsver DBS apmācību direktors, gan pie bremzēšanas, gan pie braukšanas pagriezienā motociklistam jāņem vērā ceļa segums (kontrolaku vāki, baltie ceļa apzīmējumi, izbirušās smiltis, bedres, iebrauktās riepu pēdas asfaltā, eļļas plankumi utt.). Bremzēšanu var veikt, kad motocikls ir vertikālā stāvoklī un brauc taisni, lai izvairītos no riteņu izslīdēšanas, bet tuvojoties bīstamai vietai, kur būs nepieciešams bremzēt, jārīkojas savlaicīgi un pārliecināti. Uzsākot bremzēšanu rokām jābūt taisnām un motocikla smaguma centru pakāpeniski jāpārnes uz priekšējo riteni, lai priekšējais amortizators būtu nospiests līdz galam. Bremzēšanas sviru šajā laikā spiež pakāpeniski un notur izspiestu līdz bremzēšanas beigām. Nav pieļaujama vairākkārtēja un strauja bremzēšanas sviras nospiešana, pēc kā seko priekšējā riteņa nobloķēšana, izslīdēšana un kritiens. Svarīgi ir samazināt ātrumu pirms izvairīšanas no šķēršļa. Izvairīšanas brīdī apbraucot šķērsli bremzēt ir bīstami.

Bīstamās situācijas un izvairīšanas no tām – visbiežākie motociklu satiksmes negadījumu iemesli ir: pieredzes trūkums, pārāk liels ātrums, nepareiza situācijas izvērtēšana un slikta motocikla redzamība, stāsta Artūrs Priednieks. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts motocikls bieži saistīti ar izrādīšanos, kas nepieredzējušam motociklistam liek rīkoties muļķīgi. Motocikli ir atšķirīgi, tāpēc pirms braukšanas nepieciešams iepazīties ar motociklu ar kuru grasāties braukt. Motociklistam vienmēr jābūt gatavam laikus atpazīt bīstamas situācijas un reaģēt tajās, jābūt gatavam piekāpties un dodot ceļu. Ievērojiet distanci un intervālu, brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz citus satiksmes dalībniekus. Samaziniet braukšanas ātrumu, ja samazinās redzamība vai saķere ar ceļa virsmu, izvēlieties pareizu braukšanas trajektoriju un rīcības kārtību. Praktizējiet motocikla vadīšanas iemaņas un pareizu braukšanas tehniku. Jābrauc ir savaldīgi un piesardzīgi, tas ir vienīgais veids kā neapdraudēt sevi un citus.

DBS piedāvā praktisku apmācību kursu, kura programmas pamatā ir Somijā izstrādāta metodika, kas tiek izmantota, apmācot somu policijas motociklistu vienības. Teorijas nodarbībās tiks pārrunātas tipiskākās situācijas, kas rada draudus motobraucēju dzīvībai, drošas braukšanas pamatprincipi, redzes īpatnības, braucot ar motociklu, tiks analizēti dažādi avārijas gadījumi, īpašu uzmanību veltot braukšanas tehnikas jautājumiem.

Drošas Braukšanas Skola darbojas kopš 2005. gada. Skolas galvenais darbības virziens ir drošas braukšanas apmācības un ar to saistīto risku samazināšana gan uzņēmumiem, gan jebkuram transportlīdzekļa vadītājam, kas vēlas uzlabot savas braukšanas prasmes. DBS sadarbības partneri ir ”Audi Centrs Rīga”, ”Swedbank Līzings”, ”Latvija Statoil”, ”Zebra” un AA/S ”Balta”.
 
Visi komentāri
 
268365. viesis 20.aprīlis 2009 10:54
0 0 Atbildēt

Lasīt divreiz! DIVREIZ!!!

268367. viesis 20.aprīlis 2009 11:26
0 0 Atbildēt

šeit jau visi galvenie principi par velti uzrakstīti, tikai aitas var doties uz to skolu ļauties nocirpties - lasi - atdod savu naudiņu

268372. viesis 20.aprīlis 2009 12:51
0 0 Atbildēt

Galvenais - pašam motociklistam jāatceras, ka ir līdzvērtīgs satiksmes dalībnieks, ar visām no tā izrietošajām sekām - ne tik vien tiesībām, bet arī pienākumiem. Piemēram - nav ne vainas palaist motociklu pa vidu sastrēgumā, ja tas ir iespējams, bet ir kretīniski no motociklista puses to pieprasīt - saskaņā ar CSN motocikliem nav tiesības uz atsevišķu joslu un autovadītājam nav obligāti jābrauc bedrē, lai jebkādā veidā palaistu garām kārtējo varoni.

268373. viesis 20.aprīlis 2009 13:41
0 0 Atbildēt

divi būtiskākie padomi:

NENESIES, zārkā tu saviem radiniekiem nebūsi vajadzīgs

NELIEN katrā spraugā, lai arī tu esi 3-x šaurāks par kamaz, tomēr starp diviem kamaziem tu vari būt plānāks par pankūku.

viss.

268375. viesis 20.aprīlis 2009 15:57
0 0 Atbildēt

jo atrak brauksi jo mazak laika pavadisi uz cela tadejadi isaku laiku busi apdraudets!

268377. viesis 20.aprīlis 2009 16:17
0 0 Atbildēt

Motociklist - skaties spidometrā divreiz! DIVREIZ!

268380. viesis 20.aprīlis 2009 21:38
0 0 Atbildēt

Divreiz izlasīju..nu zinu kā zvetēt tālāk.

268386. viesis 21.aprīlis 2009 10:05
0 0 Atbildēt

Labs raxtiņš, tikai:

"brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz citus satiksmes dalībniekus."

Pilnīgs sviests! Latvijā tas vēl joprojām ir = pašnāvību vai iespēju sasist moci un sevi. To var novērot it īpaši pavasarī, jo vadītāji pārsvarā neredz motociklistu.

Parasti braucu +5 līdz 10 km/h no satiksmes plūsmas, kam par aspektu pārāk daudz argumentu, kurus nevarēšu tagad paskaidrot, bet tā ir drošāk. Tas ir viens no noteikumiem - lai izdzīvotu Latvijas satiksmē un ko zina visi pieredzējuši un mazāk pieredzējuši moto braucēji. Protams izņēmums var būt skaļo "trubu" īpašnieki. Tas ir tā pat, kā pavasarī līkumos nesavāktās smiltis pēc ziemas un apļos izlījusī dīzeļdegviela.

268387. viesis 21.aprīlis 2009 10:12
0 0 Atbildēt

To Seene:

Noteikti jāatgādina tev un citiem pārējiem auto braucējiem un vēlams pārlasīt divreiz!!!!

Pēc CSN uz vienas brauktuves var atrasties motocikls un mašīna. Motocikls var atrasties un apsteigt mašīnu pa brauktuves labo malu! Ja jūs notrieksiet motociklu, kas jūs apsteidz pa labo pusi uz brauktuves daļas, kas ir labējā malā vai tā teikt 1 joslā, tad jūs būsit vainīgi!!!!

TAS DIEZVAI NOTIKSIES - JO saprātīgs motociklists jūs apdzīs pa vadītāja pusi, pirms tam pārliecinoties, ka viņa motocikla gaismas spīd jums vadītāja durvju atpakaļskata spogulī un jūs esat viņu ieraudzījuši ;). Ja mašīnas vadītājs pārkārtosies no vienas joslas uz otru un uzskries mašīnai, tad tie būs tikai pārsvarā skrāpējumi. Ja tas uzskires mocim, tad var būt vienalga kas - saplēsts ekipējums, saskādēts vai beigts mocis, invaliditāte vai letāls iznākums ;)

268388. viesis 21.aprīlis 2009 10:27
0 0 Atbildēt

268387. viesim - parādīji, cik motociklists ir saprātīgs. Laikam tāds pats kā tu. Ko darīt autovadītājam, kam labajā pusē atrodas riteņbraucējs, bet kreisajā pusē apvainojies motociklists, kas uzskata, ka tas nav pietiekams iemesls viņu nepalaist?

268386. viesim - arī visu saprātu vējš no galvas izpūtis. "brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz citus satiksmes dalībniekus." noteikti nenozīmē +10km/h. Vienu nullīti esi aizmirsis motociklu iecienītākajai ātrumu starpībai.

268389. viesis 21.aprīlis 2009 10:32
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: "kreisajā pusē apvainojies motociklists".

A ko darīt ar tādu pašu auto vadītāju?

Seene rakstīja: "Vienu nullīti esi aizmirsis motociklu iecienītākajai ātrumu starpībai."

Tu gribi teikt 150/160 km/h - 170/180 km/h pilsētā un 190/200 km/h ārpus tās? Es ar lielāko prieku - pārādi man tādus ceļus, kur stabili var braukt ar tādu ātrumu?

o90q

268390. viesis 21.aprīlis 2009 10:47
0 0 Atbildēt

268389. viesim

Neko nedarīt. Motociklistam ir jāiemācās to pašu pacietību, ko autovadītājam, stāvot otrajam krustojumā aiz kāda, kas pirmo ātrumu sāk meklēt pēc zaļās gaismas ieslēgšānās.

Stabili nekur. Bet tas netraucē atsaldeņiem to darīt nestabili - tieši tapec jau arī avārijas rodas. Esmu pats uz Brivības ielas interses pēc pavilcis pakaļ mocim no krustojuma - pie 100 pārstāju, bet mocis turpināja attālināties ar lielu ātruma starpību un nākamo (neregulējamo) krustu šķērsoja ar šādu ātrumu.

268391. viesis 21.aprīlis 2009 10:48
0 0 Atbildēt

Jau jau, tad jau!

LASīT un PāRLASīT www.superbike.lv Drošas braukšanas sadaļu: www.superbike.lv/main.php?x=drosiba&y=0

Lai gan Toms lapiņu nav atjaunojis sen, bet viss sadaļā - droša braukšana vēl joprojām ir aktuāli un pat ir par ko iesmiet lai viss neliktos tik drūms :D. Veiksmīgu vēja ķeršanu un lai putekļi neķerās klāt mocītim!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izpūtēji, spuldzes, stikli, riepas - policija kontrolē tehnisko stāvokli (+ FOTO)

Valsts policija sadarbībā ar CSDD veica tehnisko kontroli reģionos. Kontroles laikā Cēsīs, Smiltenē un Valmierā tika pārbaudīti 27 auto. Lasīt vairāk

 

Fotogrāfs Gatis Rozenfelds atklāj 'Peugeot 3008' hibrīda patieso dabu (+ VIDEO)

Vai iespējams apvienot jaudu un dinamiku ar degvielas ekonomiju? Kā izrādās – jā! Ņemam modernu iekšdedzes dzinēju, papildinām to ar jaudīgu elektromotoru un bateriju bloku un - “Voilà”! 300ZS, visu riteņu piedziņa, 100 km/h 5,9 sek un degvielas patēriņš nieka 1,3 litri uz 100km. Izklausās neticami, bet tieši tāds ir mūsu šīs dienas testa auto – Peugeot 3008 HYBRID4. Lasīt vairāk

 

100 000 eiro par maz jeb, kas būtu, ja mēs pasūtītu elektrisko BMW iX 3

Žurnālisti no izdevuma Auto-Motor-Und-Sport izmēģinājuši BMW konfiguratoru, kas ļauj noformēt pasūtījumu par elektriskā krosovera iX iegādi. Lasīt vairāk

 

Nikolass Bertāns uzvar savās debijas sacensībās Krievijas drifta čempionātā (+ VIDEO) 1

Nedēļas nogalē, Krievijā, Rjazaņas trasē tika aizvadīts Krievijas drifta čempionāta (Russian Drift Series- RDS) 4.posms. Jau iepriekš tika minēts, ka Nikolass Bertāns uz turieni devās kā uzaicinātais braucējs “Aimol” komandā, un šīs bija viņa debijas sacīkstes RDS. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti