«Renault» iepazīstina ar «Kangoo be bop Z.E.» 4

8.maijs 2009 11:39

Kangoo be bop Z.E. atvasināts no Kangoo be bop, taču to var nešaubīgi atpazīt pēc īpašās zilās pamatkrāsas, savukārt Renault logo uz priekšējās restes un diskiem ir izvēlēts spīdīgs hroms ar zilu nokrāsu. Iekšpusē hromētās detaļas un zaļgani metāliski spīdīgās detaļas pastiprina īpašo atmosfēru, ko papildina pelēka samta apdare un izšūtie dekoratīvie motīvi.



Tāpat kā Z.E. konceptauto, kas tika prezentēts 2008. gada Parīzes Motoršovā, Kangoo be bop Z.E. priekšējās un aizmugurējās gaismas ir aprīkotas ar LED (gaismu emitējošām diodēm), lai optimizētu enerģijas patēriņu. Šī iemesla dēļ ir izmainīta arī automašīnas aerodinamika, riteņi nomainīti uz 18 collu , bet klīrenss pazemināts par 20mm, salīdzinot ar Kangoo be bop.

Atslēdzot automašīnu ar centrālo atslēgu, tās ārpusē ir redzams, cik pilna ir uzlādes baterija. Iekšpusē uz instrumentu paneļa ir cits rādītājs, kas uzrāda precīzu baterijas stāvokli.

Pilnībā elektrisks motors

Kangoo be bop ir pilnībā nulles emisijas automašīna. To darbina 44 kW (60 zirgspēku) elektriskais motors, kas sasniedz 12 000 apgriezienu minūtē un kam ir lielāka efektivitāte (90%) kā iekšdedzes dzinējam.

Jaunākās paaudzes  litija-jonu baterijas

Kangoo be bop Z.E. ir aprīkots ar kompaktām, inovatīvām litija – jonu baterijām, ko ražo AESC (Automoto elektropiegādes korporācija), Nissan – NEC kopuzņēmums, kas tika nodibināts 2007. gada aprīlī. Šīs baterijas, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes niķeļa metāla hibrīda baterijām, ir pārākas visās nozīmēs – tās ir uzticamākas, drošākas un efektīvākas. Šīs baterijas neietekmē tā dēvētais „atmiņas efekts”, kas rodas no nepabeigta lādēšanas cikla, bet var izraisīt darbības traucējumus.
Bateriju kompaktais izmērs ir ieguvums automašīnas optimālai konfigurēšanai. Kangoo be bop Z.E. gadījumā tās ir novietotas zem instrumentu paneļa.
Šobrīd, pusotru gadu pirms automobiļu masu ražošanas uzsākšanas, 15 kwh baterija nodrošina aptuveni 100 km braucienu, taču tiek strādāts pie tā, lai nākotnē tie būtu 160 km.
Visbeidzot, kas nav mazsvarīgi, šīs baterijas ir pārstrādājamas, un Renault Nissan alianse strādā, lai varētu nodrošināt šo procesu.



Ekspress uzlāde

Kangoo be bop Z.E. var uzlādēt caur  Marechal TM veida ligzdu, kas atrodas aiz motora pārsega vāka mašīnas priekšpusē kopā ar labās puses priekšējo lampu.
Šī uzlādes sistēma paredz divus uzlādes veidus:
- Parasto uzlādi mājsaimniecībā (10A vai 16A 220V), kas var uzlādēt automašīnu 6-8 stundu laikā. Šis veids ir labi piemērots automašīnām, kas pa nakti novietotas pie mājas vai pa dienu pie darbavietas.
- Ātro uzlādi, izmantojot 32A 400V trīs fāžu elektrības padevi, ar kuras palīdzību 80% no Kangoo be bop Z.E. kapacitātes var uzlādēt 30 minūšu laikā.
Ap 20 automobiļu ražotāju, ieskaitot Renault, kā arī enerģētikas uzņēmumi strādājuši kooperācijā ar Vācijas grupu RWE pie tā, lai attīstītu vienu standarta kabeli. Tas arī tika izdarīts un prezentēts Hannoveres tehnoloģiju mesē aprīlī. Ar šo trīs fāzu kabeli automašīnu iespējams uzlādēt 20 minūšu laikā. Šis vairāku pušu vienošanās līgums ir būtisks solis masu elektromobiļu ieviešanā.
Kangoo be bop Z.E. ir aprīkots arī ar bremžu enerģijas atjaunošanas sistēmu, kas var tikt uzlādēta braukšanas laikā.



Alianses elektromobiļu ieviešanas stratēģija

Alianse aktīvi meklē sadarbības partnerus gan valstu valdībās, uzņēmumos, dažādās asociācijās, lai popularizētu elektromobiļu filozofiju visā pasaulē, šobrīd jau parakstītas 24 šāda veida vienošanās.
Renault un Nissan ir arī starp tiem ražotājiem, kas sasniedzis ievērojamu izplūdes gāžu emisijas samazinājumu pēdējos gados ražotajos modeļos.
Renault stratēģija, kas tika apstiprināta 2008. gadā, paredz elektromobiļus laist masu tirgū 2011. gadā. Pirmais Nissan elektromobilis tiks prezentēta 2010. gadā ASV un Japānā, bet masu tirgū tos laidīs 2012. gadā.

Kangoo be bop Z.E.

Dimensijas
Garums (mm)    3 871
Platums ar/ bez spoguļiem  (mm)    1 829 / 2 133
Augstums (bez kravas) (mm)    1 812
Riteņu bāze (mm)    2 313
Klīrenss (bez kravas) (mm)    170
Svars (kg0    1 591
Tehniskie parametri
Motors    Elektriskais
Enerģija (kW)    44
Apgriezieni     12 000/ minūtē
Maksimāla grieze    190Nm
Transmisija    Braukšanas pārveidotājs
Baterijas    Litija - jona
Bateriju enerģija    15 kWh
Riepas    Dunlop SP Sport MAX 205/45
R18
Riteņi    18 collu
Sniegums
Maksimālais ātrums ( elektroniski  sasniegts) km/h    130

Renault pārstāvniecība Baltijā
 
Visi komentāri
 
268759. viesis 8.maijs 2009 15:15
0 0 Atbildēt

Urā. Apsveicu visus ar pirmo reālistisko ātrās uzlādes aprakstu. Varbūt kāds, kam ir kāds sakars ar latvenergo arī var pakomentēt cik izmaksās pieslēgums, kas ļaus izmantot ātro uzlādi "izmantojot 32A 400V trīs fāžu elektrības padevi"?

268762. viesis 8.maijs 2009 17:22
0 0 Atbildēt

Ap 10 000 Ls.

268780. viesis 11.maijs 2009 3:56
0 0 Atbildēt

Pāris tulkojuma kļūdu rakstā :)

Kas ir elektroniski sasniegts maksimālais ātrums? Un kāpēc bremžu enerģijas atjaunošanas sistēma būtu jālādē?

268787. viesis 11.maijs 2009 14:29
0 0 Atbildēt

To, ka elektromašinām ir nākotne, spriež jau gadus 30. BET, nekada lielā attīstība joprojām nav notikusi. Mehanikas, tiristoru ēra būtu jau pārdzīvota - nu jau procesori un mikroshemas, bet AKB attīstībā zinātniski tehniskais progress ļoti minimals. Drīzāk par progresivu attīstībā jāuzskata hibrīdauto ražošanas procesi - tur kaut kas vismaz notiek.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Kampaņā “Pamēģini sabiedrisko!” autovadītājus aicinās pārsēsties sabiedriskajā transportā 10

Pirmdien, 2019. gada 16. septembrī, VSIA Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” uzsāk informatīvu kampaņu “Pamēģini sabiedrisko!”, lai motivētu Latvijas iedzīvotājus pārsēsties no privātā automobiļa sabiedriskajā transportā, tādējādi ne vien mazinot satiksmes sastrēgumus, bet arī ietaupot resursus un saudzējot vidi. Lasīt vairāk

 

600 km gaitas rezerve un 4 līmeņa autopilots – Ķīnas Hongqi krosovera koncepts (+ FOTO) 6

Ķīnas marka Hongqi Frankfurtes autoizstādē demonstrē ne tikai 1400 Zs jaudīgo superhibrīdu S9, bet arī krosovera E115 konceptu, kas aprīkots ar ceturtā līmeņa autopilotu un spēj nobraukt 600 km bez papildu uzlādes. Lasīt vairāk

 

Baumanis māju posmu noslēdz pusfinālā (+ VIDEO) 1

Pamatīgi slapjos apstākļos CSDD Biķernieku trasē noslēdzies Neste World RX of Latvia posms, kurā STARD komandas pilots Jānis Baumanis izcīnīja vietu pusfinālā, tomēr nedaudz pietrūka ātruma un veiksmes lai sasniegtu finālbraucienu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti