Valdība atbalsta VPP projekta «Rīgas apvedceļš – Sēnīte» turpmāko virzību 10

 
19.augusts 2009 8:11

Valdība otrdien, 18.augustā, atbalstījusi valsts un privātās partnerības (VPP) projekta autoceļa E77/A2 posma „Rīgas apvedceļš – Sēnīte” turpmāko virzību.

Informatīvais ziņojums par atbalstu projekta „Autoceļa E77/A2 posms „Rīgas apvedceļš – Sēnīte” realizācijai Ministru kabineta sēdē tika iesniegts pēc Finanšu ministrijas lūguma, lai izvērtētu tā atbilstību šī brīža valsts makroekonomiskajai situācijai.

Projekta „Rīgas apvedceļš – Sēnīte” īstenošana pašlaik ir ļoti izdevīga un nepieciešama. Ceļa posma atjaunošana tuvākajos trīs četros gados jebkurā gadījumā būs nepieciešama, jo tā konstrukcija, mākslīgās būves un aprīkojums ir nokalpojuši, taču pašlaik nav iespējams rast finansējumu valsts budžetā. Līdz ar to VPP principa izmantošana posma rekonstrukcijā ir vienīgā iespēja mazināt valsts autoceļu tīkla pasliktināšanos. Pretējā gadījumā minētajā posmā būs jāsamazina maksimālais braukšanas ātrums, kā arī jāierobežo vai jāslēdz satiksme kādā no ceļa pārvadiem.

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards norāda, ka, piesaistot privāto finansējumu, tiktu veicināta ekonomiskā aktivitāte valstī un projektu ietvaros tiktu nodrošinātas jaunas darbavietas privātajā sektorā. Pēc SM aprēķiniem, aptuveni viena trešdaļa no šim projektam valstij papildus piesaistītā finansējuma turpmākajos četros gados nodokļu veidā nonāktu valsts budžeta ieņēmumos, norāda ministrs.

Turklāt pašlaik būtiski samazinājušās būvdarbu izmaksas, tās ir krietni zemākas nekā 2008. un 2007. gadā. Projekta kopējās izmaksas (projektēšana, būvniecība, ikdienas (arī ziemas) uzturēšana, kā arī ceļa seguma un aprīkojuma atjaunošana 20 gadu periodā) 2006. gadā tika lēstas 245 miljonu latu apmērā. Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, būvniecības cenas ir samazinājušās divkārtīgi. Līdz ar to pirmā VPP projekta realizēšana varētu izmaksāt aptuveni 130-140 miljonus latu.

Projektā ieguldīto finansējumu paredzēts atmaksāt pēc būves nodošanas ekspluatācijā, t.i., ceļa uzturēšanas periodā no 2014. līdz 2034. gadam, sadalot to proporcionāli pa gadiem. Ikgadējais maksājums nepārsniegtu 7 miljonus latu. Finansējuma avots būs Valsts autoceļa fonda programma valsts budžetā, kurai papildu ienākumus veidos valsts galveno autoceļu lietošanas nodevas (eirovinjete) ieviešana, kas plānota 2011. gada 1. janvārī.

Privātajam partnerim tiks maksāts ar nosacījumu, ka tas 20 gadus autobraucējiem nodrošinās kvalitatīvu un pieejamu autoceļu. Par līgumā atrunātu ceļa kompleksa uzturēšanas noteikumu pārkāpumu tiks samazināta līgumcena un veicamais maksājums.

Pašlaik norit iepirkuma procedūras (slēgta konkursa) otrā kārta, kurā četri izvēlētie pretendenti līdz šā gada 14. decembrim gatavo piedāvājumus projekta realizācijai, taču lēmums par līguma slēgšanu tiks pieņemts pēc nākamā informatīvā ziņojuma par iepirkuma rezultātiem izskatīšanas Ministru kabinetā.

Rekonstruējamais posms ietver divas 24 km brauktuves, kā arī satiksmes mezglus un rampas, līdz ar to kopējais rekonstruējamās braucamās daļas kopgarums sastāda aptuveni 58 km. Papildus tam tiks atjaunoti 13 satiksmes pārvadi, trīs gājēju tuneļi, caurtekas un autoceļa aprīkojums, bet no jauna uzbūvēs vēl vienu satiksmes pārvadu Vangažos, četrus gājēju un riteņbraucēju pārvadus un vienu gājēju tuneli satiksmes drošības uzlabošanai.
 
Visi komentāri
 
270451. viesis 19.augusts 2009 9:35
0 0 Atbildēt

moš pec projketa pabeigšanas Latvijā atkal būs viens ceļš, kur drīkstēs braukt uz 100

270454. viesis 19.augusts 2009 9:58
0 0 Atbildēt

110

270455. viesis 19.augusts 2009 10:54
0 0 Atbildēt

uz 85 :) Lai CP nebankrotē :)

270461. viesis 19.augusts 2009 17:03
0 0 Atbildēt

Tā jau labi, ņemot vērā, ka katru dienu šo ceļu izmantoju. Bet vai tiešām nevarēja sākt ar kādu ceļu, kas ir briesmīgākā stāvoklī - piem. Rīgas apvedceļš? (es jau saprotu - tur būs vairāk smilšu jāved un arī vairāk jādomā, kā nenoštopēt satiksmi, bet tomēr.)

270463. viesis 19.augusts 2009 17:47
0 0 Atbildēt

ja uztaisītu šosejas starp lielākajām pilsētām, tad būtu ko vērts... Tad varētu arī samaksāt un netraucēti brauc 120...

270465. viesis 20.augusts 2009 0:12
0 0 Atbildēt

...nekas tur nesanāks-šis projektiņš tika izlolots kad potenciālie ārvalstu būvētāji/uzturētāji varēja naudu viegli(un ar maziem %) aizņemties,bet tagad ir cita situācija kā arī LV iekšējās grūtības nez vai ļaus sākt šo neprātu.

270469. viesis 20.augusts 2009 11:59
0 0 Atbildēt

uusa

nebaidies, tur viss ir prihvačena, galvenais ir dabūt cauri projektu, tad jau valstij varēs piestādīt lielāku rēķinu uz sadārdzinājuma pamata.... dižtiltam taču izgāja cauri ;)

270470. viesis 20.augusts 2009 13:09
0 0 Atbildēt

Un kur brauks pēc tam? Ceļa (normāla) tālāk taču nebūs.

270471. viesis 20.augusts 2009 13:38
0 0 Atbildēt

tur pat kur līdz šim.. :D

270495. viesis 24.augusts 2009 12:21
0 0 Atbildēt

nav jau arī tālāk jābrauc.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Kia Soul uzbrauc uz nokrituša riteņa un uzlido gaisā (+ VIDEO) 2

Tesla video reģistrators iemūžinājis brīdi, kā Kia Soul uzbrauc uz riteņa, ko pazaudē pa vidējo joslu braucošais pikaps. Neticami, taču tiek ziņots, ka nopietnus ievainojumus neviens šajā avārijā nav guvis. Lasīt vairāk

 

Sasvērās krava - Rīgā apgāzusies kravas automašīna 2

Rīgā, Duntes ielas un Skanstes ielas krustojumā, trešdienas rītā apgāzusies kravas automašīna "Volvo", aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

VW Touareg, Volvo XC60, BMW X3: 11 Latvijā konfiscētās automašīnas Ukrainai 9

Valdība otrdien nolēma bez atlīdzības nodot Ukrainai 11 Latvijas valstij piekritīgos dzērājšoferiem konfiscētos transportlīdzekļus. Lasīt vairāk

 

Jaunais Mini Countryman vairs nebūs “Mini” 3

Britu autoražotājs Mini gatavo jaunās paaudzes Countryman, kas kļūs par visu laiku lielāko Mini tā pastāvēšanas vēsturē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti