Valdība atbalsta VPP projekta «Rīgas apvedceļš – Sēnīte» turpmāko virzību 10

 
19.augusts 2009 8:11

Valdība otrdien, 18.augustā, atbalstījusi valsts un privātās partnerības (VPP) projekta autoceļa E77/A2 posma „Rīgas apvedceļš – Sēnīte” turpmāko virzību.

Informatīvais ziņojums par atbalstu projekta „Autoceļa E77/A2 posms „Rīgas apvedceļš – Sēnīte” realizācijai Ministru kabineta sēdē tika iesniegts pēc Finanšu ministrijas lūguma, lai izvērtētu tā atbilstību šī brīža valsts makroekonomiskajai situācijai.

Projekta „Rīgas apvedceļš – Sēnīte” īstenošana pašlaik ir ļoti izdevīga un nepieciešama. Ceļa posma atjaunošana tuvākajos trīs četros gados jebkurā gadījumā būs nepieciešama, jo tā konstrukcija, mākslīgās būves un aprīkojums ir nokalpojuši, taču pašlaik nav iespējams rast finansējumu valsts budžetā. Līdz ar to VPP principa izmantošana posma rekonstrukcijā ir vienīgā iespēja mazināt valsts autoceļu tīkla pasliktināšanos. Pretējā gadījumā minētajā posmā būs jāsamazina maksimālais braukšanas ātrums, kā arī jāierobežo vai jāslēdz satiksme kādā no ceļa pārvadiem.

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards norāda, ka, piesaistot privāto finansējumu, tiktu veicināta ekonomiskā aktivitāte valstī un projektu ietvaros tiktu nodrošinātas jaunas darbavietas privātajā sektorā. Pēc SM aprēķiniem, aptuveni viena trešdaļa no šim projektam valstij papildus piesaistītā finansējuma turpmākajos četros gados nodokļu veidā nonāktu valsts budžeta ieņēmumos, norāda ministrs.

Turklāt pašlaik būtiski samazinājušās būvdarbu izmaksas, tās ir krietni zemākas nekā 2008. un 2007. gadā. Projekta kopējās izmaksas (projektēšana, būvniecība, ikdienas (arī ziemas) uzturēšana, kā arī ceļa seguma un aprīkojuma atjaunošana 20 gadu periodā) 2006. gadā tika lēstas 245 miljonu latu apmērā. Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, būvniecības cenas ir samazinājušās divkārtīgi. Līdz ar to pirmā VPP projekta realizēšana varētu izmaksāt aptuveni 130-140 miljonus latu.

Projektā ieguldīto finansējumu paredzēts atmaksāt pēc būves nodošanas ekspluatācijā, t.i., ceļa uzturēšanas periodā no 2014. līdz 2034. gadam, sadalot to proporcionāli pa gadiem. Ikgadējais maksājums nepārsniegtu 7 miljonus latu. Finansējuma avots būs Valsts autoceļa fonda programma valsts budžetā, kurai papildu ienākumus veidos valsts galveno autoceļu lietošanas nodevas (eirovinjete) ieviešana, kas plānota 2011. gada 1. janvārī.

Privātajam partnerim tiks maksāts ar nosacījumu, ka tas 20 gadus autobraucējiem nodrošinās kvalitatīvu un pieejamu autoceļu. Par līgumā atrunātu ceļa kompleksa uzturēšanas noteikumu pārkāpumu tiks samazināta līgumcena un veicamais maksājums.

Pašlaik norit iepirkuma procedūras (slēgta konkursa) otrā kārta, kurā četri izvēlētie pretendenti līdz šā gada 14. decembrim gatavo piedāvājumus projekta realizācijai, taču lēmums par līguma slēgšanu tiks pieņemts pēc nākamā informatīvā ziņojuma par iepirkuma rezultātiem izskatīšanas Ministru kabinetā.

Rekonstruējamais posms ietver divas 24 km brauktuves, kā arī satiksmes mezglus un rampas, līdz ar to kopējais rekonstruējamās braucamās daļas kopgarums sastāda aptuveni 58 km. Papildus tam tiks atjaunoti 13 satiksmes pārvadi, trīs gājēju tuneļi, caurtekas un autoceļa aprīkojums, bet no jauna uzbūvēs vēl vienu satiksmes pārvadu Vangažos, četrus gājēju un riteņbraucēju pārvadus un vienu gājēju tuneli satiksmes drošības uzlabošanai.
 
Visi komentāri
 
270451. viesis 19.augusts 2009 9:35
0 0 Atbildēt

moš pec projketa pabeigšanas Latvijā atkal būs viens ceļš, kur drīkstēs braukt uz 100

270454. viesis 19.augusts 2009 9:58
0 0 Atbildēt

110

270455. viesis 19.augusts 2009 10:54
0 0 Atbildēt

uz 85 :) Lai CP nebankrotē :)

270461. viesis 19.augusts 2009 17:03
0 0 Atbildēt

Tā jau labi, ņemot vērā, ka katru dienu šo ceļu izmantoju. Bet vai tiešām nevarēja sākt ar kādu ceļu, kas ir briesmīgākā stāvoklī - piem. Rīgas apvedceļš? (es jau saprotu - tur būs vairāk smilšu jāved un arī vairāk jādomā, kā nenoštopēt satiksmi, bet tomēr.)

270463. viesis 19.augusts 2009 17:47
0 0 Atbildēt

ja uztaisītu šosejas starp lielākajām pilsētām, tad būtu ko vērts... Tad varētu arī samaksāt un netraucēti brauc 120...

270465. viesis 20.augusts 2009 0:12
0 0 Atbildēt

...nekas tur nesanāks-šis projektiņš tika izlolots kad potenciālie ārvalstu būvētāji/uzturētāji varēja naudu viegli(un ar maziem %) aizņemties,bet tagad ir cita situācija kā arī LV iekšējās grūtības nez vai ļaus sākt šo neprātu.

270469. viesis 20.augusts 2009 11:59
0 0 Atbildēt

uusa

nebaidies, tur viss ir prihvačena, galvenais ir dabūt cauri projektu, tad jau valstij varēs piestādīt lielāku rēķinu uz sadārdzinājuma pamata.... dižtiltam taču izgāja cauri ;)

270470. viesis 20.augusts 2009 13:09
0 0 Atbildēt

Un kur brauks pēc tam? Ceļa (normāla) tālāk taču nebūs.

270471. viesis 20.augusts 2009 13:38
0 0 Atbildēt

tur pat kur līdz šim.. :D

270495. viesis 24.augusts 2009 12:21
0 0 Atbildēt

nav jau arī tālāk jābrauc.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti