Kā ietaupīt 428 miljonus latu gadā 18

 
7.septembris 2009 16:06

Latvija ir slavena ar saviem jaunajiem, jaudīgajiem daudzlitrāžas auto, kas pašreizējos ekonomiskos apstākļos īpaši demonstrē neracionālu naudas tērēšanu. Bet kas notiktu, ja mēs visas Latvijas automašīnas apmainītu pret kādu no ekonomiskās klases automašīnām?!



Aprēķinu var veikt pavisam vienkārši. CSDD mājas lapā ir atrodama statistika, ka līdz 2009. gada 1. jūlijam Latvijā reģistrētas 702 766 vieglās automašīnas ar benzīna dzinēju un 228 684 automašīnas ar dīzeļdzinēju. Centrālās statistiskas pārvaldē pieejama informācija par vidējo nobraukumu gadā – auto ar benzīna dzinēju tas ir 13 704 km/ gadā, savukārt dīzeļdzinēju automašīnām – 16 408 km/ gadā. Turpat pieejama arī informācija par degvielas vidējo patēriņu – dīzeļdegvielai 8 l/100 km, benzīna degvielai 8,6 l/100 km.

Operējot ar šiem skaitļiem, var aprēķināt, ka visi Latvijas autobraucēji gadā patērē 828 240 652,7 litrus benzīna un 25 106 285,16 litrus dīzeļdegvielas. Un ja visas automašīnas apmainītu pret kādu no ekonomiskās klases auto, piemēram, jauno Volkswagen Polo, kura dīzeļdegvielas patēriņš ir krietni mazāks, proti, 4,2 l/100 km, iznāk, ka gada laikā mēs ietaupītu 428 miljonus latu pie nosacījuma, ka benzīna cena ir 0,729 Ls/ litrā, bet dīzeļdegvielas cena 0,6691 Ls/litrā.

Papildus tam mēs palīdzētu saglabāt klimata līdzsvaru pasaulē, ko šobrīd nelabvēlīgi ietekmējam vairāk nekā citas valstis. Izvēloties ekonomiskus mazlitrāžas auto, mēs varētu par nepilnu pus tonnu samazināt oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu uz vienu cilvēku, kas pašreiz Latvijā pārsniedz pieļauto normu – 3,8 tonnas gadā. Pašlaik Latvijā šis cipars sasniedz 4,1 tonnas uz cilvēku gadā. Turklāt no 2010. gada 1. janvāra jaunu mazlitrāžas automašīnu īpašniekiem būs jāmaksā pavisam neliels automašīnu nodoklis 36 lati pretēji lielu limuzīnu pircējiem, kuriem nāksies maksāt pat pusotru tūkstoti latu. Un šis nodoklis tiek aprēķināts, par pamatu ņemot CO2 izmešu daudzumu.

Visbeidzot, atbildot uz sākotnēji uzdoto jautājumu, kas notiktu, ja mēs visas Latvijas automašīnas apmainītu pret kādu no ekonomiskās klases automašīnām, secinājums ir viens – mēs ietaupītu katrs pats un valsts kopumā un ar savu rīcību iesaistītos globālās sasilšanas problēmas risināšanā.

Varbūt šis ir īstais brīdis kļūt aktīviem un atbildīgiem par sevi un vidi, kurā dzīvojam?!

Auto Group Baltic SE
 
Visi komentāri
 
270873. viesis 7.septembris 2009 16:16
0 0 Atbildēt

un "jaunajie, jaudīgajie daudzlitrāžas auto" tiks utilizēti???

270876. viesis 7.septembris 2009 17:01
0 0 Atbildēt

Anda, tu esi vienkārši stulba... :)

270877. viesis 7.septembris 2009 17:14
0 0 Atbildēt

LV budzhets nospraags, ja akciizes un PVN Ienemumi samazinaasies par autora minetiem cipariem. Vel var ieteikt pirkt visletako paartiku (leishu un polju veelams), un tad tiesham kriize buus gala (bankrots)

©cap

270878. viesis 7.septembris 2009 17:15
0 0 Atbildēt

ja ja ja..... tūlīt pat skriešu pirkt to auto-kedas... lai varētu ar mega-patēriņu nolēkāt pa mūsu bedrēm un pampakiem 60 000 km gadā.... man jau no Škodas nelabi metas.... kur vel to kedu..

270880. viesis 7.septembris 2009 17:20
0 0 Atbildēt

modena? ko pipe?

270881. viesis 7.septembris 2009 17:28
0 0 Atbildēt

...un kameer muusu bananvalsti vada ekonomisti ar domaashanu, kaa shii skribeleejuma autoram, nekas labs sheit nebuus.

Ir jaastimulee pateerinjsh, nevis jaakraaj kapeikas zekjee, tikai taa var attiistiities ekonomika un augt IKP. Nu kur taadi "domaataaji" rodas?

(C) cap

270885. viesis 7.septembris 2009 20:31
0 0 Atbildēt

270881. viesi, tev laikam, nav visi majaas... Mums jau taa stimuleeja ekonomiku, visi bija lielie pateereetaji kamer krediitus deva, audzejaam IKP kaa prieks... Tik ar ko tas beidzas, mees jau pat veel nezinaam... :D

270892. viesis 7.septembris 2009 22:30
0 0 Atbildēt

Vai tad tiešām neviens nesaprot, ka šis ir reklāmas raksts jaunajam VW Polo, un ekoloģija ir svarīga tikai tad, ja tā ir izdevīga?!

Neviens netaisās mainīt Hummer pret Polo un paskataties internetā, kādus auto tirgo "Auto Group Baltic SE" - šī raksta 'autors'

270894. viesis 8.septembris 2009 0:28
0 0 Atbildēt

patūdīgi laikam iet ar tiem fofāgeniem.... ja jau pat pašā krīzes epicentrā (latvijā) jamos mēģina tirgot :D:D:D

270895. viesis 8.septembris 2009 7:37
0 0 Atbildēt

stulbeņi,

KUR PALIKA GĀZES AUTO?

Es jau kopš 2000.g ar gāzi braucu bēdu nezinu...

---

Nakuj to mazo "Uti"

Jābrauc ar normālu stabīlu auto...

TAJĀ POLIĶI TAK NEVAR IELIKT ĢIMENI un DĒLA MOCĪTI...

===

STULBA TĀ ES,

NAFIG TĀS JAUNĀS LAMATAS, NEIZTURĪGĀS, AR LIELU EKSPLOTĀCIJAS IZMAKSU un KURAS NEKLAUSA VADĪTĀJAM (ABS, ESP u.t.t) - NEDZ APSTĀTIES, NEDZ LĪKUMĀ IEGRIEST.....

270896. viesis 8.septembris 2009 7:41
0 0 Atbildēt

Absolūti nekompetents reklāmas raksts. Varēja jau pieaicināt kādu Profesionāli (ar lielo "P"), lai sarēķina tā, ka izskatās pareizi. Nav ņemtas vērā sekojošas lietas:

1. Cena jaunam dīzeļauto ir jūtami lielāka.

2. Regulāro apkopju izmaksas.

-- šīs summas jāatņem no megaietaupījuma.... :)

3. Bieži vien DUS nespēj nodrošināt kavalitatīvu dīzeli ziemā.

4. Ziemā dīzelis silst ilgāk.

Tie ir tikai daži "pret", kaut nebūt neesmu dīzeļauto noliedzējs.

270904. viesis 8.septembris 2009 11:12
0 0 Atbildēt

270885. viesis 07.09.2009 20:31

tev pasham nav maajaas visi, student. No kaa tad veidojas budzheta ienemumi? No taupiibas? Protams, musu valdiiba taa saka, ka shi buus jauna revolucionaaraa alternatiiva ekonomikas atdzimshanai - visiem nogriezt algas, aizvert slimniicas un skolas un uzlikt uznemeejiem taadus nodoklus, lai tie izvaaktos no valsts.

To, ka PVN ienemumi samazinaajas, paaugstinot likmi, laikam latvieshiem nav pietiekoshs piemeers.

Jo mazaaks pateerinsh - jo mazaaki PVN, akciizes un tml.ienemumi, mazaaka pelnja uzneemeejiem (mazaaki UIN ienemumi valstij), mazaakas algas privaatajaa sektoraa nodarbinaatiem - un atkal mazaaks pateerinjsh. IIsais kurss ekonomikaa.

270912. viesis 8.septembris 2009 14:41
0 0 Atbildēt

270904 viesim

Kurš tad maksā tos nodokļus? Kur tā nauda rodas? Atbildēšu- tā ir visu mūsu nauda, iekšējā nauda, kas tiek pārdalīta. Ja mēs pērkam dārgas ārzemju preces un kaut arī maksājam par to lielākus nodokļus, Latvijā naudas paliek mazāk nevis vairāk. Tāpēc drošai un stabilai ekonomikai ir ļoti svarīga preču ražošana ar pēc iespējas lielāku pievienoto vērtību, diemžēl Latvijas valdības to nesaprot.

Par rakstu- protams, ir ļoti labi, ja mazāk naudas aizplūst prom no valsts, tikai latvietim ir ļoti svarīgi, ko domā viņa kaimiņi un viņš ir gatavs par to maksāt.

270916. viesis 8.septembris 2009 15:58
0 0 Atbildēt

Gan jau ka devielas tirgotāji kompensētu apjoma zaudējumus palielinot cenas :D

270926. viesis 9.septembris 2009 10:09
0 0 Atbildēt

es precizēšu savu jautājumu - vai neekonomiskie un vidi piesārņojošie auto no Latvijas tiks azsūtīti uz kādu citu ekonomisko un ekoloģisko sistēmu..??? Marsu, piemēram..

270927. viesis 9.septembris 2009 11:11
0 0 Atbildēt

lai nu ko te kritizētāji teiktu, lielie auto tik forši, lielie auto tik labi. rakstā paustajam ir pilnīga taisnība. cilvēkiem ir fanstastika tieksme pārspīlēt savu svarīgumu.

ļoti cerams, ka eiropā nodokļu politika šito egoistisko pārspīlēšanas tieksmi ierobežos līdz minimumam. ģimenei pilnīgi pietiek ar mazda3,golfu vai astru (pašam ir ģimene, zinu, ka pietiek). pārējiem lai ir polo, corsas, pandas.

270928. viesis 9.septembris 2009 11:13
0 0 Atbildēt

un par nodokļiem - te jau viens ļoti labi aprakstīja - šito lielo un dārgo auto pirkšana nekādīgi neveicina vietējo ekonomiku. tas ir kā sakraut naudu tačkā un steigšus izstumt to ārā no valsts, uzdāvinot labu dzīvi kādam vācietim vai korejietim. tieši tas pats ir ar benzīnu. puse no tās naudas smuki aiztek putinam un viņa draudziņiem.

270929. viesis 9.septembris 2009 11:56
0 0 Atbildēt

270927. viesis 09.09.2009 11:11

nu i brauc ar savu P!zda3 grabuli, tikai netaisi revolūciju "štobi ņebilo bogatih". Gribi atpakaļ padomju laikos? Brauc uz austrumiem, tur lielākai daļai ir mazi (un pat visiem vienādi) auto. komfortablai braukšanai nav nekāda sakara ar svarīgumu. Gribi braukt ar miskasti - brauc, tikai nestāsti citiem, ka dari tā, lai glābtu pasauli no globālas sasilšanas un vēl tāpēc, ka esi gudrāks par visiem Bentley īpašniekiem (jo tie lohi neko nesaprot ne no braukšanas, ne no ekonomijas) :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti