Krāsu izvēle kravas automašīnām

 
8.septembris 2009 18:01

Jaunu kravas automašīnu modeļu izstrādē, galvenais uzsvars neapšaubāmi ir funkcionalitāte, kvalitāte un uzticamība. Taču ne mazāk svarīgs komponents ir arī krāsa. “Volvo Trucks” krāsu un materiālu dizainere Karīna Bīstrema (Carina Byström) uzskata, ka krāsa ir būtiska zīmola daļa.

Valda uzskats, ka krāsu dizaineres darbs jomā, kurā vispopulārākā ir baltā krāsa, nav pārāk saistošs. Tā vienkārši ir – lielākā daļa kravas automašīnu kabīņu tiek krāsotas baltā krāsā. Tomēr Karīnas Bīstremas un viņas kolēģu veikumam “Volvo” dizaina centrā ir būtiska nozīme.

Mūsdienu tehnoloģiju straujās attīstības dēļ kravas automašīnu ražotāji pievērš arvien lielāku uzmanību kvalitātei. Tādēļ svarīgi ir izveidot pārdomātu un labi izplānotu dizainu, kas uzlabo konkurētspēju, kā arī izceļ produkta unikālās īpašības un zīmola vērtību. Un labam dizainam ir jāapvieno funkcionalitāte un ārējais veidols. Ar produktu dizainu uzņēmums var arī izcelt uzņēmuma galvenos mērķus.

“Šajā ziņā mēs pagaidām vēl atpaliekam no vieglo automašīnu ražotājiem, taču ir skaidri saskatāms, ka arī kravas automašīnu nozarē arvien lielāka nozīme zīmola tēla veidošanā ir dizainam un krāsai,” stāsta Karīna Bīstrema.
Vieglo automašīnu ražotāji jau sen ir sapratuši, ka krāsa ir ļoti nozīmīgs faktors automašīnas izvēlē.

“Vieglo automašīnu ražotāji katru gadu pārskata savu krāsu gammu paleti – pievienojot dažus jaunus toņus vai kādu no tiem izņemot no apgrozības, taču viņu klāstā vienmēr ir tādas krāsas kā sudraba, melnā un baltā,” piebilst Karīna.
Šīs ir klasiskās krāsas, kas būs populāras vienmēr. Neņemot vērā to, ka pašlaik moderni ir zaļie un brūngani pelēkie toņi, apmēram 25% no “Volvo” vieglo automašīnu pircējiem izvēlas melno krāsu, kaut arī katram modelim ir piecpadsmit dažādu toņu.

Kravas automašīnā galvenais kritērijs ir funkcionalitāte. Tā ir gan darbavieta, gan birojs, gan guļamistaba, un tam visam ir jābūt iekārtotam un jādarbojas nevainojami. Baltā krāsa joprojām ir populārākā kravas automašīnu kabīnēm – tāpēc, ka tā ir vislētākā standarta krāsa, kā arī citu iemeslu dēļ.

¬Karīna Bīstrema stāsta: “60 līdz 70% pārdoto kravas automašīnu ir baltā krāsā, jo daudzi no mūsu klientiem vēlas tās pārkrāsot sava uzņēmuma korporatīvajā krāsā vai uzkrāsot savu simboliku vai citus atpazīšanas elementus.”
Kravas automašīnu ražotājiem ir pastāvīga krāsu gamma. “Volvo Trucks” piedāvā izvēlēties no 450 līdz 500 variantiem. Kad klients ir veicis pasūtījumu, krāsas piegādātājs sagatavo nepieciešamo toni.

”Daži lielākie klienti izvēlas noteiktas krāsas kā savas korporatīvās krāsas. Viņi iegādājās vairākas kravas automašīnas. Pēc dažiem gadiem viņi iegādājas atkal jaunas un, protams, vēlas, tās pašas krāsas,” paskaidro Karīna Bīstrema.
Tieši tāpēc kravas automašīnu nozarē jaunākās krāsu modes tendences nav tik aktuālas kā vieglo automašīnu segmentā. Turklāt kravas automašīnu iegādājas ilgstošam laika posmam, kura laikā tai jāizskatās labi, tāpēc tās dizainam ir jābūt mazliet neitrālam, tāpat kā, piemēram, biroja mēbelēm sabiedriskās vietās. Apģērbu un mājokļa mode mainās strauji, bet Karīnas un viņas kolēģu no “Volvo Trucks” krāsu un materiālu centra uzdevums ir atrast risinājumus, kas darbosies ilgstoši. Viņu izvēlētās krāsas tirgū parādās apmēram pēc pieciem gadiem.

Pašlaik jaunākā tendence kravas automašīnu nozarē ir tieši metāliskās krāsas.
“Pirms dažiem gadiem mums bija tikai daži metāliskie toņi, un mēs novērojām to pieprasījuma palielināšanos. Tāpēc 2008. un 2009. gadā sākām piedāvāt apmēram divdesmit jaunas metāliskās krāsas,” stāsta Karīna Bīstrema .
Arī salona krāsas netiek izraudzītas nejauši. “Mēs izmantojam siltākus toņus, kas veido mājīgu atmosfēru, saglabājot skandināviskās iezīmes. Šā iemesla dēļ mēs nepiedāvāsim salona apdari dzelteni bēšīgā krāsā, kas raksturīga amerikāņu vai vācu kravas automašīnām,” skaidro Karīna. Pašreizējo “Volvo” kravas automašīnu kabīnēs galvenokārt dominē pelēkā krāsa.

Karīna un viņas kolēģi smeļas idejas visdažādākajos veidos – vērojot citus transportlīdzekļus, no dizaineru idejām un mājokļu iekārtojuma, kā arī apmeklējot izstādes. Bieži vien procesa pirmsākums ir ideja: piemēram, vairāk zilā toņa sarkanajā krāsā. Pēc tam krāsas piegādātājam tiek pasūtīti paraugi izmēģinājumiem, lai noskaidrotu, vai krāsa ir piemērota, vai to var uzklāt, neizmantojot dārgus apakšējos krāsas slāņus utt.

Jaunas krāsas izstrāde ir ilgstošs process, kurā piedalās vairākas profesionāļu grupas. Pēdējo desmit gadu laikā “Volvo Trucks” dizaina nodaļa ir būtiski paplašinājusies – tajā strādā dizaineri, administratori, projektu vadītāji un modelētāji. Varētu rasties iespaids, ka ekonomiskās krīzes laikā, kad pieprasījums pēc autotransporta samazinās, dizaina attīstība nav prioritāra, tomēr realitātē tas ir citādi – dizainam ir ar vien būtiskāka nozīme.

Karīna Bīstrema saka: “Dizainam ir tikpat liela nozīme mūsu produktu konkurētspējas saglabāšanai nākotnē kā, piemēram, drošības un vides aizsardzības tehnoloģiju izstrādei un pilnveidošanai.”
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO)

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 2

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti