Toyota un Honda izlaiž ūdeņraža auto 15

 
3.decembris 2002 0:00

Japānas premjerministrs Dzjuničiro Koidzumi pirmdien no autobūves korporācijām "Honda" un "Toyota" svinīgi saņēma pasaulē pirmo absolūti ekoloģisko automašīnu atslēgas. Šie spēkrati aprīkoti ar ūdeņraža dzinēju.

Automašīnas ar šādu dzinēju darbina enerģija, kas rodas, savstarpēji reaģējot ūdeņradim un skābeklim, līdz ar to šis braucamrīks nerada vides piesārņojumu. "Ūdeņraža dzinēja auto piegādes daudz nozīmē Japānas enerģētikas politikai," svinīgajā ceremonijā teica Japānas premjers. Pēc īsiem izbraucieniem ar abiem modeļiem Koidzumi uzsvēra, ka to dzinēji darbojas klusāk par tradicionālo auto dzinējiem, bet to vadīšana tikpat kā neatšķiras. "Toyota" izīrē četras automašīnas FCHV-4 valdības institūcijām - ministru kabinetam, Tirdzniecības ministrijai, kā arī Transporta un Vides ministrijām. Sudrabotās automašīnas veidotas uz "Highlander/Klugher" sporta auto bāzes, tās ir piecvietīgas un ar vienu tvertni ūdeņraža var nobraukt līdz 300 kilometriem. Par videi draudzīgā "Toyota" īri būs jāmaksā 1,2 miljoni jenu (5880 latu) mēnesī. Auto nomas līgums ar valdības institūcijām noslēgts uz 30 mēnešiem. Tāpat kompānija izīrē divas jaunās automašīnas ASV Kalifornijas Universitātei Deivisā un Kalifornijas Universitātei Ērvinā par apmēram tādu pašu cenu. Šā gada laikā "Toyota" plāno izīrēt vēl 16 šādas automašīnas Japānā un ASV. Tikmēr "Honda" izīrē Japānas valdībai vienu ūdeņraža dzinēja automašīnu FCX uz 12 mēnešiem par 800 tūkstošiem jenu mēnesī, kā arī vēl vienu - Losandželosas pilsētas pašvaldībai. FCX ir četrvietīgs auto un ar vienu tvertni ūdeņraža var nobraukt aptuveni 335 kilometrus. Japānas tirdzniecības ministrs Takeo Hiranuma norādīja, ka jaunās automašīnas apliecina Japānas uzticību videi draudzīgai enerģētikas politikai. 1997.gadā "Toyota" izlaida hibrīdauto "Prius", kas atmosfērā izlaiž par aptuveni 90 procentiem mazāk kaitīgo vielu, nekā parasta vidusmēra automašīna. Japānā un citās valstīs līdz šim ir pārdoti 105 tūkstoši automašīnu "Prius". Vairāki lieli autobūves uzņēmumi ir radījuši spēkratus ar ūdeņraža dzinēju, bet augsto izmaksu dēļ tie joprojām nav sasnieguši autosalonus. "Toyota" radītā FCHV-4 maksās aptuveni desmit miljonus jenu (gandrīz 50 tūkstošus latu), un lēš, ka šī automašīna varētu būt piemērota lielām korporācijām un valdības iestādēm. To, ka sākumā tiks izīrētas tikai 22 videi draudzīgās "Toyota" automašīnas, kompānija skaidro ar prototipa augstajām izmaksām, kā arī tehniskām nepilnībām, piemēram, to, ka automašīnas dzinēja darbība pasliktinās sala ietekmē. Šķērslis šādu auto komercializācijai ir tas, ka šobrīd Japānā ir tikai četras ūdeņraža uzpildes stacijas. Speciālisti norāda, ka līdz brīdim, kad ar ūdeņraža dzinēju aprīkotie auto būs brīvi pieejami tirgū tāpat kā citas automašīnas, vēl jāgaida aptuveni desmit gadi. BNS
 
Visi komentāri
 
52854. viesis 3.decembris 2002 0:10
0 0 Atbildēt

mja leetaa autonoma...:)

52857. viesis 3.decembris 2002 0:18
0 0 Atbildēt

He, pagaidām tie ūdeņraža auto tam tikai vien domāti kā reklāmai un publicitātei. Visi kaut kā noklusē to, no kurienes tas ūdeņradis nāk. Dabā brīvā veidā tas nav pieejams, tātad jāražo. A kā ražo? Protams, izmantojot pieejamo enerģiju, veco, labo fosilo! Kāda atšķirība, kur tā ogle vai nafta sadeg - automašīnā vai elektrostacijā? Kamēr netiks attīsti alternatīvās enerģijas ieguves veidi (un tie pirms naftas izbeigšanās mūsu kapitālistiskajā pasaulē vārguļos, jo ir neefektīvi un dārgi, bet no atomenerģijas pasaulē arvien vairāk atsakās), ūdeņraža auto tik vien būs kā uzpūsts burbulis. Sad, but true! Protams, gatavoties vajag...

52860. viesis 3.decembris 2002 0:32
0 0 Atbildēt

Imo,

Ir jau taads extreems energjijas avots kaa ELEKTRIIBA....

52861. viesis 3.decembris 2002 0:34
0 0 Atbildēt

mja un elektriiba rodaas no zila gaisa... akku arii tie nekaitiigaakie ir... :P

52864. viesis 3.decembris 2002 0:41
0 0 Atbildēt

shaadu dzineeju izstraadaashan ir pat apsveicama. uudenjradi var ieguut ne tikai dedzinot fosilo kurinaamo. un ja buus dzineeji kas prot H2 izmantot, atradiisies arii tehnologjijas H2 razhoshanai/uzglabaashanai. naftas produktiem kaa degvielai nau naakotnes...

52865. viesis 3.decembris 2002 1:08
0 0 Atbildēt

Jūs mani, protams, atvainojiet, bet es apstrīdu to, ka tie ir pirmie pasaulē!! Jau pirms gadiem diviem, laikam BMW jau bija 745hi, kas iet uz ūeņradi. Kurš melo?

52866. viesis 3.decembris 2002 1:14
0 0 Atbildēt

jau pirms vairaakiem gadiem experimentaalus auto bija uzbuuveejushi vairaaki autorazhotaaji, bmw, gm, ford, kaac no franchiem arii manupraat. pat krievijaa taadus bija uzbuuveejushi, aa, un ka tik RAFs arii nebija viens uz uudenjradi? kolenvals droshi vien vareetu kautko pastaastiit preciizaak. :)

zinaatnieki pie shiis probleemas straadaa ne jau pirmo gadu desmitu. bet tik "lielaas" seerijaa kaa to tagad buuvee japaanji liidz shim neviens nebuuveeja.

52876. viesis 3.decembris 2002 8:48
0 0 Atbildēt

to Edzulis:

jau pirms gadiem 10 bija izdomāti auto, kas iet uz ūdeņradi un BMW tas nebija. Dzinēju, kas darbojas uz ūdeņradi jau sen izdomāja, taču neražoja sērijveidā

52889. viesis 3.decembris 2002 9:18
0 0 Atbildēt

kameer es dziivoshu vareeshu braukt ar 3ltr bi-turbo dampi un priecaaties lai ar elektriibu brauc baabas bet nu uudenjradis ir jaudiigaaks par naftas produktiem taa ka...

52924. viesis 3.decembris 2002 11:23
0 0 Atbildēt

Bet tas Dzjuničiro tagad gan i viens baigais vecis, padomā tik (pat zilās lampiņas nevajadzēs . . .)

53008. viesis 3.decembris 2002 14:06
0 0 Atbildēt

Labāk velk auto ar zarnu gāzi! Un tad vēl fuss kaase..

53060. viesis 3.decembris 2002 15:01
0 0 Atbildēt

Edzuli, tie 7simtie laikam bija vesali 5gab... un ar tiem tika veikti izmegjinaajumi braucieni, bet tirgoti vai nomaati shamie netika...

53174. viesis 3.decembris 2002 21:16
0 0 Atbildēt

53175. viesis 3.decembris 2002 21:19
0 0 Atbildēt

Shinii rakstaa nav pateikts, cik maksaa 1l uudenjrazja. Varbuut videi vina ir draudziga, tachu kabatai es domaaju nemaz nebuus tik draudziiga. Kas zin vaarbuut kaadreiz mees visi ar taadiem dzineejiem brauksim.

58093. viesis 9.janvāris 2003 14:00
0 0 Atbildēt

SUPER! TO var iegut no udens!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti