Sadzirdēta eZvana ieviešanas nepieciešamība 11

 
14.oktobris 2009 12:54

Latvijas Automoto biedrība jau vairākkārt ir aicinājusi Latvijas atbildīgās institūcijas izbeigt tūļāšanos, ieviešot eZvana sistēmu Latvijā.

Mums ir patiess prieks, ka esam sadzirdēti un Satiksmes ministrija ir uzsākusi Latvijas pozīcijas izstrādi, izvērtējot 21. augusta Eiropas Komisijas paziņojumu par eZvana ieviešanas nepieciešamību. LAMB ir jau pievērsusi gan sabiedrības, gan atbildīgo institūciju uzmanību informācijai, ka dominējošs ES dalībvalstu vairākums (arī Lietuva un Igaunija) ir parakstījušas atbalsta Memorandu. Tikai dažas ES dalībvalstis, diemžēl arī Latvija, līdz šim pat nav izteikušas atbalstu eZvana ieviešanai, nerunājot par Memoranda parakstīšanu vai kādiem citiem šīs satiksmes drošības sistēmas ieviešanas pasākumiem.

Ar eZvana palīdzību varētu samazināt neatliekamās medicīniskās palīdzības reaģēšanas laiku par 50% un gada laikā izglābt 2500 cietušo dzīvības, liecina Eiropas Komisijas aprēķini. Pēc automašīnas nokļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, eZvana iekārta izvēlas telefona nummuru 112 un nosūta trauksmes signāla centram informāciju par ceļu satiksmes negadījuma vietu, kā arī nodrošināta balss sakarus ar cietušo. Tādejādi autovadītāji un pasažieri varētu saņemt palīdzību daudz savlaicīgāk, pat ja viņi fiziski nav spējīgi to izdarīt vai nezina savu atrašanās vietu.  

Jāpiekrīt Satiksmes ministrijas secinājumam, ka Latvijā nav vienota institūcija, kam uzticēt eZvana ieviešanu un no kā prasīt atbildību.   Tajā būtu jāiesaistās Satiksmes, Iekšlietu un Veselības ministrijām, mobilo sakaru operatoriem, Satiksmes informācijas centram un Elektronisko sakaru direkcijai. Acīm redzami, ka bez precīzas savstarpējas koordinācijas eZvana ieviešana būs stipri apgrūtināta. Jāpiebilst, ja jau pašlaik lielākajā daļā ES dalībvalstu mobilo sakaru oparatori ir pievienojušies atbalsta Memorandam.

Viens no primārajiem uzdevumiem ieviešot eZvanu ir vienotā 112 dienesta  tehnoloģiska uzlabošana. Pašlaik dienesta rīcībā nav tehnisko iespēju uztvert nepieciešamo trauksmes signālu. Tādēļ apsveicam Satiksmes ministrijas iesaisti un iniciatīvas jautājuma risināšanā, jo tieši šīs ministrijas pārziņā ir dienesta 112 sagatavošana atbilstoši eZvana ieviešanas prasībām.

Eiropas Komisija uzskata, ka līdzšinējā eZvana brīvprātīgā ieviešana ir pārāk gausa. Secinājums acīmredzami ir izdarīts to nedaudzo ES dalībvalstu (arī Latvijas) dēļ, kuru atbildīgās institūcijas līdz šim nav izteikušas atbalstu šai satiksmes drošības iniciatīvai. Ja līdz gada beigām nebūs pozitīvu izmaiņu, Eiropas Komisija 2010. gadā pieņems lēmumu par obligātu eZvana sistēmas ieviešanu. Šis nav Latvijai pozitīvs scenārijs, jo būsim ieguvuši negatīvu tēlu, kā valsts, kas neatbalsta satiksmes drošību veicinošu pasākumus.   Pie kam jau pašlaik ir spēkā EK lēmums par obligātu eZvana iekārtas iebūvēšanu jaunajos automašīnu modeļos no 2010. gada. Kāda tam jēga, ja nebūs atbilstošas trauksmes signāla uztveres un tam sekojošas reaģēšanas sistēmas?
Uzskatām, ka Latvijai pēc iespējas ātrāk ir jāparaksta Memorands par eZvana ieviešanu.

Satiksmes ministrijas projekta izstrāde ir konkrēts solis šī mērķa saniegšanai. Tomēr ar vienu soli vēl nepieteik. Tas apliecina kustības sākumu, tomēr mēķa sasniegšanai nepieciešams drīzs un konkrēts turpinājums.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
271896. viesis 14.oktobris 2009 13:22
0 0 Atbildēt

Dunduks. Kamēr mēģinās sasniegt kaut 50% ar e-zvanu aprīkotu auto, beigsies nafta un iekšdedzes dzinēja aprīkotus lūžņus varēs nolikt sētmalē.

271897. viesis 14.oktobris 2009 13:37
0 0 Atbildēt

Muļķi, tā sistēma ir tikai, lai lielais brālis jūs vērotu /_

271898. viesis 14.oktobris 2009 14:28
0 0 Atbildēt

A, ja man nav brāļa?

:|

271902. viesis 14.oktobris 2009 18:48
0 0 Atbildēt

Ērgļu novada pašvaldības iepirkums vieglajai automašīnai Hyundai Getz: motora tilpums 1,6 DOHC MT benzīna dzinējs (aptuveni 106 zsp), 4 drošības spilveni, ABS, EBD, centrālā atslēga, kondicionieris, stūres augstuma regulēšana, elektriski regulējami priekšējie un aizmugurējie logu pacēlāji, priekšējo sēdekļu apsilde, priekšējo lukturu augstuma regulēšana no salona, vadītāja sēdekļa augstuma regulēšana, salokāmi dalītie 60:40 aizmugures sēdekļi, riteņu izmērs R14, apsildāms aizmugurējais logs ar loga tīrītāju, tonētie logi. Ne vecāku par 2006.gada izlaidumu. Nobraukums no 70 000 līdz 74 000, vēlama garantija ne mazāk kā 2 gadi. Lēmums tik pieņemts pēc iepirkuma priekšmeta vizuālā novērtējuma dabā.

Piedāvājumu iesniegšanas termiņš 14.oktobris plkst. 17:00 Ērgļu novada domē lietvedes kabinetā vai pa faksu 64871231.

Kontaktpersona: G.Velcis , t.. 29433778

271905. viesis 14.oktobris 2009 20:28
0 0 Atbildēt

par Ērgļiem labs..., specifikācija konkrētai automašīnai :D

271906. viesis 14.oktobris 2009 22:08
0 0 Atbildēt

Kāda vaina? Tas vismaz nav X5 :D

271907. viesis 15.oktobris 2009 7:54
0 0 Atbildēt

Klausies, Zvirbuli, Tu maksāsi par šito eZvanu? Tajā brīdī kad atbildīgās amatpersonas (un Tu tajā skaitā, ja jau ta raujies) GARANTĒS, ka reaģēšanas laiks BŪS par 50% mazāks un gada laikā IZGLĀBS 2500 cietušo dzīvības, arī es pirmais samaksāšu savu daļu par eZvnu!. Bet kāmēr "Ar eZvana palīdzību VARĒTU samazināt neatliekamās medicīniskās palīdzības reaģēšanas laiku par 50% un gada laikā izglābt 2500 cietušo dzīvības", tikmēr, Zvirbuli, ej, stāsti savu propogandu citur!

271908. viesis 15.oktobris 2009 8:03
0 0 Atbildēt

CIK auto latvijā ir aprīkoti ar šādām sistēmām?

P.S Paldies Dievam mans auto ir brīvs - nevarēs mani nočekot...

e-zvans būtu ok, bet ja mani tad izseko, nu nafig man šito...

un maksāt par to es netaisos !

271910. viesis 15.oktobris 2009 11:12
0 0 Atbildēt

Jā,nu atliek tikai viens risinājums-Zvirbulim jāstājas partijā,jākļūst par Satiksmes ministru un tad attiecīgi jāsakoordinē visas piesauktās iestādes un viss notiks :D

P.S.Bet,ja nopietni,tad iekš LV pat divas vienas ministrijas sastāvdaļas nespēj savstarpēji risināt attiecības,nemaz nerunājot par jautājumiem,kuri jārisina 3 ministrijām kopā ar 3 mobilo sakaru operatoriem,Satiksmes informācijas centru,Elektronisko sakaru direkciju utt. :D

271923. viesis 15.oktobris 2009 22:00
0 0 Atbildēt

zverjbullim jaasaak draugoties ar maakonju kurmi, tad projekts tiks izbiidiits aatri un nesaapiigi - katrs LV iedziivotaajs buus spiests mafijai pogaat ik gadu kadus 20 LVL par taa saucamaa eeeeezvana uztureeshanu :D :D :D

271958. viesis 16.oktobris 2009 20:08
0 0 Atbildēt

izskatās kā kādam mobilo tīklu operatoram paveiksies, ja šīs lobijs nostrādās....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti