Pirmdien, 19. oktobrī, Gogoļa ielas un Lāčplēša ielu krustojumā tiks uzstādīta un darba režīmā ieslēgta luksofora papildsekcija labajam pagriezienam no Gogoļa ielas Salu tilta virzienā. Tādejādi labā pagrieziena manevram no Gogoļa ielas uz Salu tiltu būs atvēlēts par 16 sekundēm ilgāks laiks nekā līdz šim. Par to informēja Rīgas Domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.
Analizējot līdzšinējo luksoforu signālplānu Gogoļa un Lāčplēša ielu krustojumā, tika rasta papildu iespēja transportlīdzekļu vadītājiem veikt labā pagrieziena manevru arī laikā, kad krustojumā kreisā pagrieziena manevru Gogoļa ielas virzienā veic no Salu tilta puses braucošais sabiedriskais transports. Jaunieviestās izmaiņas neietekmēs manevru veikšanas laiku citos braukšanas virzienos.
Ieviešot satiksmes organizācijas izmaiņas minētajā krustojumā, kopējais laiks labā pagrieziena veikšanai no Gogoļa ielas uz Salu tiltu būs 43 sekundes, proti, par 16 sekundēm ilgāks nekā patlaban.
Satiksmes organizācijas izmaiņas tiks veiktas ar mērķi uzlabot satiksmes plūsmu Gogoļa un Lāčplēša ielu krustojumā, vienlaikus uzlabojot arī sabiedriskā transporta kustību, kas arī veic labo pagriezienu no Gogoļa ielas Salu tilta virzienā. Luksofora papildsekcijas uzstādīšanu un ieslēgšanu darba režīmā pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma veiks luksoforu uzturēšanas uzņēmums SIA „Latkons”.
Ja vēl uzstādītu papildeskcijas kreisajam pagriezienam Ulmaņa gatves un Vienības gatves krustojumā virzienienos uz Jūrmalu un uz centru, tad būtu pavisam labi.
Pat, ja papildsekcija šiem kreisajiem pagriezieniem būtu tikai 10 sekundes, kas būtiski nekavētu pārējo satiksmi, tad pa kreisi varētu nogriezties vismas par kādām 3 -5 mašīnām nekā pašreiz. šobrīd pīķa stundās kreiso pagriezienu faktiski veikt nav iespējams veikt pie zaļās gaismas.
Jau pirms kādiem 4 gadiem rakstīju šādu priekšlikumu RD Satiksmes departamentam. Toreiz man atbildēja, ka to ieviest nav iespējams, jo kavēs plūsmu pa Ulmaņa gatvi braucošajiem. Man gan personīgi liekas, ka tas tieši atvieglotu satiksmi!
p.s. par krustojum apbraukšanas alternatīvām diskusijas lūdzu neuzsākt. Tādas ir.