Izvērtējot ilgstošās nedienas ap Dienvidu tiltu un ik pa brīdim publiskajā telpā izskanošo informāciju par jauniem Rīga domes megaplāniem, rodas pārliecība, ka Domes vadībai ir izteiktas apzinātas vai neapzinātas problēmas ar prioritātēm.
Vienkāršāk sakot - ar izpratni, kas Rīgai ir svarīgāks, kas mazāk svarīgs, kādu Rīgu gribam redzēt, kas jāpaveic vispirms, bet kas var pagaidīt.
Jāpiekrīt Satiksmes ministram, kurš uzskata, ka Dienvidu tilta trešās kārtas apturēšana ir politisks lēmums, jo diez vai tas ir cieši saistīts ar naudas trūkumu. Iespējams, ka pašlaik nav līdzekļu Dienvidu tilta pabeigšanai, jo ir tik daudz citu vajadzību, kurām pārdalīt līdzekļus un kuras, ietērpjot krāsainā un smaržīgā iesaiņojumā, var pasniegt gan galvaspilsētas, gan visas valsts iedzīvotājiem kā patiesu nākotnes veiksmes stāstu.
Diez vai ir būtiski, cik veiksmīgs būs šis stāsts, jo tad jau varēs atkal pārtraukt šos un ar līdzīgu pompozumu uzsākt jaunus nepabeidzamus projektus.
Amatpersonām, kas ar milzīgu pacilātību runāja par tilta lielo nozīmi, par to, kā jaunais tilts atrisinās Rīga transporta problēmas un, pirmkārt, jau sastrēgumus, bet pašlaik neatbalsta celtniecības turpināšanu un pabeigšanu, būtu ne tikai jāuzņemas atbildība par līdzšinējām problēmām Dienvidu tilta pabeigšanā, bet arī jāpārdomā savas morālās tiesības turpmāk nodarboties ar satiksmes infrastruktūras plānošanu un celtniecību. Tomēr realitātē redzam, ka tie paši cilvēki nu jau kaļ jaunos Ziemeļu transporta koridora megaplānus. Kur garantija, ka pēc gadiem nākamie projekti tiks pabeigti, un tos nepiemeklēs Dienvidu tilta liktenis?
Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
Kā Rīgas domē vinnēja - projektu apturēja, tagad varēs solīt - kad tiks pie Satiksmes "ministrēšanas" atradīs piķi no valsts budžeta un dabeigs savu megabūvi . :D:D:D