Prezentēs Latvijā radītu elektrisko motociklu 7

 
12.oktobris 2010 11:46

Pirmoreiz plašākai publikai tiks “atrādīts” Latvijā radītais elektriskais motocikls “Elmoto 1” – mocis, kam “degvielas” izmaksas ir Ls 10 uz 3000 km!

Latvijā radītai braucamrīks būs apskatāms izstādē “Vide un Enerģija 2010” no 14. līdz 17. oktobrim Ķīpsalā, SIA “EMT” (Elektriski mehāniskās tehnoloģijas) stendā.

Elektriskā motocikla radītāji Dzintars Mednis un Raivo Saļms pirms gada sāka virzīt ideju par motocikla elektrificēšanu. Projekta finansētājs un izstrādātājs ir uzņēmums “EMT”, savukārt mehānisko darbu un krāsošanas veikšanas sadarbības partneris – uzņēmums “Hornet”. “Elmoto 1” pirmo reizi tika iedarbināts šā gada 30. septembrī, tāpēc daļa tehnisko datu vēl nav fiksēti.

“Elmoto 1” tapis uz “Honda XR650” enduro motocikla bāzes, ierastā iekšdedzes motora un citu daļu vietu ir ieņēmis 10 ZS līdzstrāvas elektromotors un 22 akumulatori. Motocikla veidotāji gan atzīst, ka īpaši sarežģīti bijis atrast motociklam piemērotākos akumulatorus. Meklējumi rezultējušies ar jaunā un oriģinālām izstrādēm – bateriju vadību, kas liek baterijām uzlādēties un izlādēties vienmērīgi, turklāt aizsargā arī pret pārlādēšanos. “Elmoto 1” ieskrējiens ir izteikti vienmērīgs, bet maksimālais ātrums sasniedz 70 km/h.

<250>Raivo Saļms:” Man liekas, ka ir iznācis ļoti labs kompromiss starp jaudu un ātrumu – ikdienas lietošanai vai braukšanai pa mežu prototipa dinamika šajā fāzē liekas optimāla. Domāju, ka nelielu gabalu braucējiem, kas meklē ekonomisku izdevīgumu, “Elmoto 1” varētu būt ļoti pievilcīgs braucamrīks.”

Plašāku informāciju var iegūt Ilmāra Līkuma intervijā ar motocikla radītājiem un mājaslpaā www.elmoto.lv.

Kā zināms, no 14. līdz 17. oktobrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiks 6. starptautiskā izstāde “Vide un Enerģija 2010”, kurā šogad tiks akcentēti energoefektivitātes, vides tehnoloģiju un infrastruktūras uzlabošanas risinājumi, ko piedāvās uzņēmēji no Latvijas, Kanādas, Beļģijas, Vācijas, Lielbritānijas, Itālijas, Polijas, Čehijas, Lietuvas un citām valstīm.

Izstādes ekspozīciju papildinās daudzveidīga semināru programma par aktuāliem energoefektivitātes jautājumiem, klimata pārmaiņu tehnoloģijām, to finansējumiem un ilgtspējīgas “zaļās” enerģijas jautājumiem.

Izstādi rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar Latvijas Vides ministriju, Rīgas Enerģētikas aģentūru un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru.
 

 
Visi komentāri
 
279448. viesis 12.oktobris 2010 12:31
0 0 Atbildēt

Ideāls mocis - pieļauju, ka uz elektromotora bāzes ar paātrinājumu problēmām būt nevajadzētu. Vienīgi vajag padomāt par maksimālo ātrumu... 70km/h liekas tā pamaz....

279449. viesis 12.oktobris 2010 12:49
0 0 Atbildēt

izskatās ka apdares darbus un krāsošanu ir veicis genka kaut kur bolderājas garāžās.

279451. viesis 12.oktobris 2010 13:45
0 0 Atbildēt

Nu, ja smuki tādu braucamo uztaisītu un cena būtu sakarīga - gribētāju tādam būtu daudz. Vietējiem braucieniem ikdienā - ļoti lēti un izdevīgi. Žēl, ka atjaunotās republikas attiecīgie duriki savulaik likvidēja SZ ražotni - būtu visas iespējas bez lieliem ieguldījumiem izvērst tml. braucamā masveida ražošanu. Ja būs jāiepērk moču karkasi no citām zemēm, tas padārdzinās to moču cenu. Domāju, ka šodien būtu arī atjaunojies pieprasījums pēc Deltas un Mini mokik tipa braucamajiem, kādus savulaik ražoja SZ. Redzam, ka latviešu mentalitātei un izvēlei šobrīd neatbilst pasaules ražotāju piedāvātie skūtertipa mopēdi - tos pērk un izmanto tikai retais. Teju vai tikai BIEZO kategorija - izklaidei. Lauku ceļos pie mums tie skūteri mazo ritenīšu dēļ vispār nav lietojami. Bet ar veco Rīga - 7 "parkšķi" varēja dragāt pa īstiem dubļu ceļiem visdziļākajos pāķos...

279456. viesis 12.oktobris 2010 15:14
0 0 Atbildēt

Par to lētumu es nebūtu tik pārliecināts - cik maksā baterijas? Cik ilgi tās kalpos? Ja reizi pāris gados jāiegulda summa ar 3 nullēm, tad visa ekonomija pazūd! Plus vēl vecie akumulatori kādam jāpārstrādā.

279459. viesis 12.oktobris 2010 16:02
0 0 Atbildēt

Pie mums vecos aķus nepārstrādā - tos tikai savāc un saliek noliktavās. Kādreiz šķiet VARTA tirgotājs ņēma pretī aķus, un vēl ir dzirdāts ka kaut kur ostā jamos ņemot pretī - bet VVZ nevienu neesmu turp vedis.

279554. viesis 16.oktobris 2010 19:36
0 0 Atbildēt

Pamēģināju, interesants braucamais, pietrūkst tikai skaņas, uzrāviens un jauda derētu vairāk, tad laukos ideāli, aķi nobraukt nevar, izpildījumu vēl var uzlabot, galvenais ka var ar kompi sev pielāgot.

279570. viesis 18.oktobris 2010 11:40
0 0 Atbildēt

Biju Rāmavā izstādē, džeki atļāva izgāzt, ar 7kW elektromotoru tas verķis kustas ņipri. Kā viņi teica iekšā esot kaut kādi jaunās paaudzes Litija dzelzs polimēru aķi, un programmējams kontrolieris, kuriem esot iespējami, ja pareizi atceros, 3000 līdz 5000 uzlādes izlādes cikliem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti