13.oktobrī If apdrošināšanā saņemts pieteikums KASKO atlīdzībai, kas ir saistīts ar pirmo sniegu – plkst.12.30 Siguldas novadā uz Inčukalna – Valmieras šosejas avarēja automašīna Hyundai Matrix.
Kā savos paskaidrojumos bija norādījis automašīnas vadītājs, ceļš bijis ļoti slidens un sniegots, kā rezultātā auto saslīdēja un uztriecās uz ceļa apmales priekšmeta, pārdurot bāku un bojājot auto virsbūvi. Pašlaik tiek precizēts atlīdzības apmērs, informē If apdrošināšana Atlīdzību centra vadītāja Iluta Šķipsna.
Saskaņā ar If apdrošināšana datiem, pēdējās nedēļās dubultojies avāriju skaits distances neievērošanas dēļ. Pašlaik visvairāk šādi negadījumi reģistrēti Rīgā un Liepājā. Negadījumos iesaistītie autovadītāji savos paskaidrojumos norāda, ka nav spējuši nobremzēt un ietriekušies priekšā braucošajā auto, vai arī viņu auto cietis, jo aizmugurē braucošais šoferis nav savlaicīgi paguvis nobremzēt. Tas liecina par to, ka arvien vairāk šoferu neievēro pietiekamu distanci, lai spētu noreaģēt negaidītā situācijā, kā arī pie stūres ir neuzmanīgi un dažkārt nodarbojas ar papildus lietām.
„Vidējais šādu satiksmes negadījumu, kuros bijuši iesaistīti If apdrošināšana KASKO klienti, atlīdzību apmērs ir 2 200 lati, taču ir negadījumi, kuros atlīdzība sasniedz pat 4 līdz 5 000 latu. Tā Liepājā If klienta automašīnai Nissan Qashqai, kuru taranēja aizmugurē braucošs auto un uzstūma virsū priekšā braucošam auto, zaudējumu apmērs sasniedza pat 5 300 latu, savukārt Rīgā If klients, nespējot nobremzēt ar Mersedes Benz, ietriecās priekšā braucošajā auto un negadījumā aprēķinātais zaudējumu apmērs ir 4 800 lati, ” norāda Iluta Šķipsna.
Šādu avāriju skaita būtisku palielināšanos If speciālisti skaidro ar to, ka, iestājoties rudenim, ir beidzies aktīvais atvaļinājumu laiks, sācies mācību gads, tādējādi, īpaši Rīgā, ir palielinājusies satiksmes intensitāte. Novērots, ka vecāki, vedot savus bērnus uz/no skolas, ir neuzmanīgāki, jo brauciena laikā papildus uzmanību mēdz pievērst atvasēm. Taču uzmanības novēršana no ceļa kaut uz dažām sekundēm var radīt avārijas situācijas. Tāpat vīrusu periodā sliktas pašsajūtas dēļ nav jābrauc, ja tā samazina reakcijas ātrumu. Šoferiem jābūt uzmanīgiem, ja ceļu klāj lapas, jo tās ceļa segumu padara slidenu. Papildus redzamības apgrūtinājumus rada arī saule, kas spīd zemākā leņķī un būtiski ietekmē šofera spēju reaģēt.
Tā kā dažviet Latvijā pirmais sniegs jau ir uzsnidzis un ir notikuši pirmie negadījumi, If apdrošināšana iesaka neatlikt ziemas riepu uzlikšanu. Iestājoties tumšākam laika periodam, ir lietderīgi pārbaudīt arī auto gaismas, nomainīt logu mazgāšanas šķidrumu un logu tīrītāju slotiņas, kā arī savlaicīgi turēt pa rokai logu skrāpi.
„Mēdz teikt, ka ziema vienmēr atnāk negaidīti. Mūsu pieredze liecina, ka autobraucēji, kuri savlaicīgi neparūpējas par ziemas riepu nomaiņu, kļūst par pirmajiem aukstā laika upuriem. Lai gan Latvijā auto ar ziemas riepām obligāti jābūt aprīkotiem no 1.decembra, nereti jau krietni pirms šī laika mēdzam piedzīvot visai skarbus un nepastāvīgus laika apstākļus. Būtībā automašīnai ar ziemas riepām jābūt aprīkotai tiklīdz diennakts vidējā temperatūra ir zemāka par 7 grādiem,” norāda If apdrošināšana KASKO produkta vadītājs Kaspars Duburs.
Mēdiji parasti izvairās no šādas informācijas palaišanas atklātībā, tādēļ tas ir izmisuma sauciens privātām un juridiskām personām – nekad par savu telekomunikāciju operatoru neizvēlaties TELE2, jo šī kompānija izkrāps no Jums naudu un centīsies to piedzīt, ja pat publiski pierādīsiet šo krāpšanas faktu.
Situācija ir līdzīga kā ļoti daudziem abonentiem, saņemot paaugstinātās maksas SMS, kas arī manas sievas Ritmas Tīrumnieces gadījumā tika konstatēts pēc vairākiem mēnešiem, jo sākotnēji, pilnībā uzticoties savam operatoram, vainojām notikušajā gan sevi, gan savus bērnus. Kad visi varianti tika izsmelti, griezāmies pie TELE2 pēc paskaidrojumiem, kur arī sākās lielākais absurds. Izrādās, ka mana sieva, pati sev nezinot, esot noslēgusi abonēšanas līgumu ar kaut kādu trešo personu Ericsson IPX par pakalpojuma „Radars” piegādi. TELE2, neievērojot likuma prasības, atteicās gan mutiski, gan rakstiski sniegt šīs kompānijas adresi, kā rezultātā noskaidrojām, ka šī kompānija Latvijā nodarbojas ar nelicencētu uzņēmējdarbību, tādēļ tai ir pieejams tikai telefona numurs. Pieprasot informāciju no Patērētāju tiesību aizsardzības centra, izrādījās, ka TELE2 ir klaji melojuši par Ericsson IPX, un patiesie „pakalpojuma” sniedzēji ir kompānija „Vivazz Mobile”, kura ir reģistrēta Nīderlandē.
Šā gada 19.augustā Zemgales tiesas apgabala prokuratūra ierosināja kriminālprocesu sakarā ar krāpšanu elektronisko datu pārraides līdzekļos. Sākotnēji TELE2 centās pierādīt, ka gadījumā, ja Tīrumniece pati pagājušā gada 15.decembrī nav pasūtījusi īsziņu abonēšanu, tad to ir izdarījis kāds cits, kam varētu būt pieeja viņas telefonam, teiksim bērni. Ņemot vērā to, ka abonēšana it kā tikusi pasūtīta ap 17-00 norādītajā datumā, tad, vairākkārtīgi sazinoties ar operatoru norādījām, ka šajā laikā viņa fiziski nevarēja būt mājās, jo būdama Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktora vietniece, viņa atrodas savā darba vietā vismaz līdz 18-00 – 19-00 katru darba dienu. Uzstājīgi pieprasījām, lai TELE2 dod rakstisku apliecinājumu tam, no kādas IP adreses ir izdarīts pasūtījums. Redzot, ka versija par bērniem neies cauri, viņi norādīja ģimnāzijas administratīvā tīkla IP adresi, kas arī izrādījās operatora lielākā kļūda, jo piekļuve šim tīklam ir tikai direktorei un viņas vietniekiem.
Pakāpeniski TELE2 atkāpās no savām prasībām, sākumā anulējot 21 LVL no kopumā izkrāptiem 48 LVL, rakstiski norādot, ka Ericsson IPX abonentam ir nelikumīgi sniedzis savus pakalpojumus no 2009.gada 15.decembra līdz 2010.gada 8.februārim. Šā gada 13.oktobrī ap pl.10-00, mana sieva Ritma Tīrumniece, kārtējo reizi sazinoties ar jau septīto operatoru Larisu, vēlējās noskaidrot kā šā pakalpojuma sniegšana varēja kļūt likumīga sākot ar 8.februāri, bet operatore, pēc konsultēšanās ar savu vadību paziņoja, ka arī par pārējo periodu maksa tiekot anulēta, jo tomēr, pakalpojums kopumā bijis nelikumīgs.
Tātad, TELE2 atzīst, ka viņu abonents ir bijis apkrāpts, pie visa klaji demonstrējot savu ieinteresētību krāpšanas procesā, prettiesiski neuzrādot likumā noteikto informāciju par pakalpojuma sniedzēju, kā arī operators pats ir pārkāpis standartlīgumu, ļaujot līgumattiecībās iejaukties ceturtajai personai „Vivazz Mobile”. Augstāk minētais netraucē TELE2 vēl joprojām uzturēt prasību par līgumsodu, kuru vēl cenšas piedzīt caur „Creditreform”, neskatoties uz to, ka patiesais līguma lauzējs ir pats operators.
Sagatavoja: Aivars Tīrumnieks mob.t 26010865; e-pasts: aivars.tirumnieks@inbox.lv