Vecus auto zog visvairāk, bet par to drošību rūpējamies vismazāk 31

 
3.novembris 2011 9:46

Pastāv vispārpieņemts uzskats - jo vecāka ir automašīna, jo mazāka ir jēga tai iegādāties KASKO apdrošināšanu.

Tomēr jaunākie ziņu aģentūras LETA apkopotie Valsts policijas dati par auto zādzībām Rīgā no šī gada janvāra līdz septembrim, rāda, ka galvenokārt tiek zagtas automašīnas, kas ir vecākas par 10 gadiem, – tie ir 48 procenti no visām auto zādzībām. Vienlaikus KASKO apdrošināšana šajā auto vecuma grupā ir tikai 16 procentiem automašīnu.

Šāda zagļu izvēle ir skaidrojama tieši ar vecāku auto īpašnieku attieksmi, kuri, pieņemot, ka auto zagļus neinteresē, drošības līdzekļus neizmanto vispār vai arī tie ir tikai simboliski. Tādējādi tieši vecākas automašīnas kļūst par vieglu laupījumu pat nepieredzējušiem auto zagļiem, savukārt mašīnas, kas ir jaunākas par 3 gadiem, zagļi iekāro krietni retāk – vien 6 procentos gadījumu.

„Paradoksāli - lai arī pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem Latvijā 72 procenti automašīnu ir vecākas par 11 gadiem un šāda vecuma auto zog visvairāk, tomēr to īpašnieki ir tie, kas par savu auto drošību rūpējas vismazāk. Arī KASKO apdrošināšana ir tikai mazāk nekā piektajai daļai šo automašīnu. „Baltas” veiktā klientu izpēte liecina, ka veco auto īpašnieki galvenokārt paļaujas uz to, ka viņu auto ir drošībā, jo tas ir pārāk vecs vai arī ir tik sliktā tehniskā stāvoklī, ka to neviens nezags. Tomēr šāda attieksme ir maldīga, ko uzskatāmi apliecina zagļu nerimstošā interese par vecākiem auto. Turklāt tieši vecāku auto īpašnieki atzīst, ka nevarētu atļauties iegādātie jaunu auto, ja ar esošo notiktu kāds negadījums,” stāsta Ingus Savickis, apdrošinātāja „Balta” Atlīdzību direktors.

Veco automašīnu zādzības veicina arī lielais lietotu rezerves daļu pieprasījums Latvijas un Lietuvas tirgū. Pieprasījumu uztur apstāklis, ka šajās valstīs ir daudz vecu automašīnu, kuru remonts tiek veikts ārpus oficiālajiem servisiem, izmantojot nenosakāmas izcelsmes lietotas rezerves daļas. Pēdējos gados zagto veco automašīnu topa virsotnē ir Volkswagen mikroautobusi Transporter un Caravelle, kā arī Audi A4 un A6 vieglās automašīnas.

„Arī vecāku auto īpašniekiem vajadzētu parūpēties par savu spēkratu, jo, aprīkojot savu auto ar drošības sistēmām, varbūt pat ar neordinārām un ne tik dārgām, ir iespējams pasargāt savu auto, līdz ar to samazinot iespēju ciest zaudējumus un ierobežojot nelegālo detaļu apriti,” skaidro Egīls Sīlis-Jaunsīlis, apdrošinātāja „Balta” Drošības dienesta vadītājs.

 
Visi komentāri
 
284235. viesis 3.novembris 2011 9:50
0 0 Atbildēt

un cik apdrošinātāju piedāvā KASKO pret zādzībām šajā vecuma grupā?

284237. viesis 3.novembris 2011 10:11
0 0 Atbildēt

If - 10gadi;

Seesam - 12 gadi;

Balta - 15 gadi;

BAN - 15 gadi;

Gjensidige - 15 gadi;

Ergo - šķiet, arī bija 15;

BTA - 25 gadi

Visos šajos kantoros, ja esi braucis bez izmaksām, to termiņu var pagarināt.

284240. viesis 3.novembris 2011 10:16
0 0 Atbildēt

Pilnīgs bulšits. Man nevienam no "vecajiem" (vairāk kā 10 gadi) nav bijis ne kasko, dažiem pat signalizācijas nebija. Nevienam neinteresēja. Ak jā, vienreiz mēģināja noliet degvielu, bet pret to kasko un signalizācijas ir bezspēcīgas.

284246. viesis 3.novembris 2011 12:08
0 0 Atbildēt

izskatās pēc vāji apmaksāta reklāmraksta

baigā varka maksāt 500ls gadā par 15 gadīgas mizas aptirzināšanu, ka pilnīgas bojāejas gadījumā tev samaksās 1000latus

un jebkurš remonts no aptirzinātāju viedokļa izskatīsies kā neekonomisks/nevajadzīgs, jo būs dārgāks par tiem 1000latiem

un balta kakraz ir tas kantoris, kas mani personīgi uzmeta uz atlīdzību (precīzāk uz remontu).... cik zinu te īauto ir vēl baltas "uzmestie"

284250. viesis 3.novembris 2011 12:37
0 0 Atbildēt

Pirmais - Kādi 500Ls? Šādiem auto KASKO Baltā nepārsniedz Ls100.

284252. viesis 3.novembris 2011 13:19
0 0 Atbildēt

Da nu vienalga, atliec tos 100Ls cūciņā un būs tev pēc 5 gadiem rezerve.

284254. viesis 3.novembris 2011 14:03
0 0 Atbildēt

Fig viņu zina, cits maksā Ls200 gadā par maksas stāvvietu. Tad jau labāk Ls100 par KASKO.

284255. viesis 3.novembris 2011 14:42
0 0 Atbildēt

Pamēģini nokaskot Baltā 12 gadīgu A6/A8 par 100 Ls. :)

284257. viesis 3.novembris 2011 14:48
0 0 Atbildēt

par maksas stāvvietu maksā tāpēc, ka negrib lai urlas apskādē ielas malā. jēga no tāda 100latu kasko, ja visi demolēšanas gadījumi iekļausies pašriskā?

284259. viesis 3.novembris 2011 18:01
0 0 Atbildēt

284250. viesis

tev ir taisnība:D kasko maksā 100latus....

bet ir viens ierobežojums - maksimālā izmaksa ja to mizu nofizģī ir max 94lati :D:D:D

284263. viesis 3.novembris 2011 20:50
0 0 Atbildēt

Tak neviens apdrošinātājs nedod KASKO tiem auto kas vecāki par 10 gadiem. To zagļi zina arī!!

284264. viesis 3.novembris 2011 20:56
0 0 Atbildēt

i_edgar - lasi augstāk, tikai viens apdrošinātājs neapdrošina auto, kas vecāks par 10g.

284265. viesis 3.novembris 2011 21:09
0 0 Atbildēt

Pirmajam.

To mizu neviens nefizģīs, to zinu gan es, gan apdrošinātājs. Taču iebuktēt var - izmaksa uz rokas Ls150.

284267. viesis 3.novembris 2011 21:43
0 0 Atbildēt

pļā,

nu bazars tak nav par to dod vai nedod apdirsināšanu

bazars ir apstāklī, ka apdirsinātājs "prēmijā" gribēs 200ls gadā, bet pie jebkuras buktes, kas ir dārgāka par 300 latiem spiedīs uz tačkas norakstīšanu.... pie tam"derīgās atliekas" šajā gadījumā pieder apdirsinātājiem un starpību starp prēmiju un izmaksu apdirsinātājs atsitīs tolmetā:D:D:D

tas tā īsumā uz pirkstiem skaidrojot lietas būtību 15gadīgu mizu kasko sakarā.... un neviens apdirsinātāju tirgus eksperts man dokumentāli nepierādīs pretējo....

p.n.

katram no jums pašam ir iespēja uz savas ādas par to pārliecināties

284269. viesis 3.novembris 2011 22:53
0 0 Atbildēt

Pirmais laikam dzīvo nu ļoti ļoti dziļos laukos kur cilvēki dzīvo un domā savādāk nekā mazpilsētā Rīga.

11 gadus veca opel vectra caravan ar dīzeli maksā 1500-2500 ls pēc ss.lv

Baltas kasko maksā ~ 100 Ls gadā ar vērtību 2000 Ls. Kļūt par negadījuma upuri mazpilsētā ir krietni iespējamāka nekā dziļos laukos. Apdomājot izmaksas iespējamam remontam, tur detaļa, krāsa, darbs utt. Pie kam šodien nekas lētāk nepaliek, jo ne jau visiem ir garāža un viss nepieciešamais aprīkojums un zināšanas kā Pirmajam.

Izdala 100 ls uz 365 dienām = ~28 santīmi dienā. Vai man tāpēc jāsatraucās ka kāds narkomāns vai aizsapņojusies daiļava apskādēs auto, nē.

Es braucu mierīgi un miegs naktī man ar labs.

284270. viesis 3.novembris 2011 23:20
0 0 Atbildēt

par 100latiem to žopeli var pilnībā pārkrāsot reizi trijos gados

p.n.

bet Pirmais tak nekādā gadījumā nevienam neliedz pirkt apdirsinātājam jaunu džipu un mīļākajai mikrosunīti ;)

p.p.n.

negadījuma upuru tačkas remontē octa

284273. viesis 4.novembris 2011 8:37
0 0 Atbildēt

tikai nevajag - pamēginiet tā REĀLI apdrošināt retāku auto pie kāda no apdrošinātajiem

sāksies tik jocīgas "otmazkas" ka prieks skatīties.

un versija par - norakstīšanu mēdz izskanēt ļoti fiksi...

284274. viesis 4.novembris 2011 9:54
0 0 Atbildēt

Ja vainīgais nav atrodams, tad OCTA nelīdzēs. Ja pa nakti kāds Tavam auto izdauzīs logus, atkal OCTA nelīdzēs. Ja nozags... utt.

Arī sarežģītākus OCTA gadījumus labāk uzticēt KASKO apdrošinātājam, nekā juridiski diskutēt ar otras puses apdrošinātāju (tipa Balvu).

284275. viesis 4.novembris 2011 10:52
0 0 Atbildēt

Nu jau vairs nebūs jādiskutē.

284276. viesis 4.novembris 2011 11:33
0 0 Atbildēt

nekā personīga.... katrs pats savas reklāmas kalējs :D:D:D

bet katrs (kurš nav apdrošināšanas aģents) var pats parēķināt kas ir izdevīgāk....

2000vērtu mizu nav iespējams baltā apdirsināt par 100 bez pašriska, tātad reāli ja kas notiks, tad apdrošināšana izmaksās dārgāk...

intereses pēc varētu katrs 15gadīgas mašīnas īpašnieks padalīties ar informāciju cik pēdējā gada laikā viņa tačkai ir nodarīti zaudējumi, kuros kasko būtu palīdzējis....

vēl es iesaku katram pašam paeksperimentēt

apdirsināt kautkādu 15gadīgu mašīnu, ieskrāpēt durvis un pamēģināt dabūt naudu :D:D:D

jā apdrošināt nebūs problēmu..... visi laipni smaidīs un sūtīs kārtējo rēķinu

problēmas parādīsies brīdī, kad pārkāpsi baltas izmaksas daļas slieksnim....

284281. viesis 4.novembris 2011 16:34
0 0 Atbildēt

Manam auto 14 gadus vecam, nomaksājot "prēmijā" 90Ls par remontu sedza 186 Ls. Bija sadauzīts kapots, kreisais spārns, kreisā fara un pagrieziens, un priekšējais bamperis + to detaļu krāsošana. To ka priekšejais kreisais litaks ir locīts pat dzirdēt negribēja! Cik bija pašrisks jau neatceros, bet šķiet ka kā reiz tie 100 Ls arī bija. Nākamajā gadā šie bija ar mieru aptirsināt tikai ja maksāšu 140 Ls!!! Ar to arī bija cauri. Pie kam ilgi vajadzēja pierunāt, lai nenoraksta!

284289. viesis 7.novembris 2011 10:48
0 0 Atbildēt

i_edgar, vajadzēja ņemt servisu, nevis naudu, tev mašīnu normāli sataisītu un viss būtu kārtībā. Bet, nu, ja pats gribēja piekāst aptirsinātāju un pa lēto pie koļas vai savā garāžā sataisīt, nav ko brīnīties. Aptirsinātāji naudas atlīdzības tiešām švaki maksā, tas nav noslēpums, rēķina pēc LTAB kataloga minimuma, plus vēl PVN noņem nost, ir pat tādi, kas kešu vispār nemaksā (pārsvārā tie, kuru atlīdzību politika ir viskvalitatīvākā, t.i., tāmes stiprina ātri, normālos servisos u.tml.).

284290. viesis 7.novembris 2011 13:35
0 0 Atbildēt

Man savulaik mēģināja aizdzt 20-gadīgu Kadetu, neizdevās, jo bija slepenais slēdzis. Kuriozi, bet man finansiāli izdevīgāk būtu bijis, ja to auto nospertu - tā biju pieķēries tam autiņam, ka remontiem naudu nežēloju, un lūza un rūsēja viņš daudz un bieži.

284294. viesis 7.novembris 2011 19:11
0 0 Atbildēt

GB12, tu gadījumā nebiji tas pats, kas cita līdzīga raksta komentāros stumdīja demagoģijas kaku ka divdesmitgadīgu tačku ceļot pēc avārijas par aptirsinātāja rēķinu uzlikt jaunas oriģinālās detaļas esot noziegums? Vari izskaidrot, naskuj man savu tačku uzticēt kaut kādiem potenciālajiem līkročiem? Tātad, ja remontējoties kaut kur citur, nevis kosmiski dārgā servisā, tiek ietaupīta nauda, tas ir noziegums? Un ja nu es tomēr pats savu tačku remontēju, tad man jāpriecajas ka man atmet kapeikas, un nevis pašam par savu naudu jāremontē?

284298. viesis 7.novembris 2011 20:59
0 0 Atbildēt

GB12

man ir personīga pieredze ar baltu - es gribēju remontu (nevis naudu)

mani atšuva ar interesantu formulējumu

284302. viesis 8.novembris 2011 10:09
0 0 Atbildēt

lasu un brīnos, kāds āpšu bars te pļūta... un pļūta... un reizēm paši nesaprot ko piepļūtījuši... visi tik gudri... bet lielākajai daļai nav ne sajēgas ne naudas un pat ne mizas ko dirsināt... man ir npadsmit klienti, kas ir samaksājuši ap 100 Ls par dažāda vecuma mizām un pie gadījuma - ļoti normāli saņēmuši pakalpojumu vai naudu. un tikai (TIKAI) tad, ja remonts>70% no mizas vērtības to noraksta. un vietā nopērk tādu pašu mizu! kur problēma? tajā ka 95% šeit esošo īpatņu ir maigi sakot muļķi, kas vienkārši driš drišanas pēc, lai gan neviens nav pat pacenties izlasīt noteikumus! kaut par piemēru tāda sēne - kas man ar putām uz lūpām centās ieskaidrot, ka viņa sāps ir tik ūber, ka maksā 3x dārgāk kā ekvivalents jebkurā reklāmā... ka 30 Ls mēnesī par maksas stajanku ir ok, bet 10 Ls mēnesī par KASKO nav :) tā ka lasu un rēcu par Jums "kungi"... :)

284303. viesis 8.novembris 2011 10:25
0 0 Atbildēt

Pirmais, grūti komentēt, dzirdot vienas puses viedokli. Kā zināms, katrai lietai ur 2 puses. Būtu interesanti zināt to formulējumu, bet balta kopumā ir normāla kompānija, bet, jā, ik pa laikam mēdz izlekt daži ekscesi.

msh - nekur neesmu teicis, ka tas ir noziegums, nevajag pārspīlēt. Bet, nu, ja uzliec jaunu detaļu vecas vietā, taču loģiski, ka tā savā ziņā skaitās papildus labuma gūšana, nu labi, ne naudā, bet tomēr. Šeit starp citu arī daudzkas ir no apdrošinātāja atkarīgs.

Un nav tev tačka jāsūta pie, kā tu izteicies, potenciālajiem līkročiem. Ir pietiekami daudz servisu, kas arī normāli jēdz mašīnas taisīt. Un ir dīlerservisi, kuri to pagalam nejēdz. Man, piemēram, ar Skandi ir visai bēdīga pieredze. Autiņš pēc krāsošanas izskatījās kā ziemassvētku eglīte, jo šie bija ne to toni paņēmuši.

Par tiem dārgajiem servisiem vispār nesapratu, ko tu ar to biji domājis. Kāda tev starpība, cik serviss maksā, ja par to maksā aptirsinātājs?

Ja par pēdējiem diviem jautājumiem runājam, pajautā jebkura apdrošinātāja izmaksu speciālistam - no kādiem klientiem ir visvairāk sūdzību - tiem, kas ņem servisu vai tiem, kas ņem naudu? Gan jau pats aizdomāsies līdz atbildei, kāpēc apdrošinātāji vēlas izskaust tādu jēdzienu kā atlīdzības ņemšana naudā. Protams, var jau būt, ka tu esi super godīgs un tiešām visu naudu, ko aptirsinātājs izmaksā, tiešām vēlies iztērēt kvalitatīvu detaļu iegādē, bet tici man, 99% cilvēku atlīdzības ņem naudā tikai un vienīgi tādēļ, ka cer, ka, remontējoties pie pudeles brāļa garāžā, kaut kas paliks pāri. Vai arī mašīnu netaisa vispār un pēc tam mēģina par konkrēto gadījumu izspiest naudu no cita aptirsinātāja.

284307. viesis 8.novembris 2011 15:49
0 0 Atbildēt

GB12, neviens serviss netaisiis auto taa, ka pats citigi prieksh sevis daudzi izdara! Vini to arii nevar atlauties, jo tad neko nenopelniis, shajaa zinjaa pat nav ko paarmest vinu pavirshajam darbam, taada ir dziive... Esmu daudz profesionalo skruuveetaju sekas atskatijies un labojis, taa kaa... :)

284309. viesis 8.novembris 2011 21:25
0 0 Atbildēt

Tumšā puse, reku tev piemērs. Iedomāsimies ka es sasitu galvu un savu divdesmit četrus ar pusi gadus veco audī deviņdesmit kvatrõ aptirsinu ar kasku [pajāt ka tikai viens aptirsinātājs tik vecu vēl aptirsina... :D ], un es to mašīnu esmu jau uztaisījis, kādu es viņu vēlos [šobrīd esmu tikai sācis taisīt... :) ] , a sanāk tam nograut purnu un es gribu lai uz robota uzmetina jaunus lanžerus, a tavs tūtiņu kantoris pasūta nah, jo, lūk uz taviem papīriem tādas tačkas vērtība ir, teiksim, 600 laši. Tātad, lielais uzdevums - nopērc pa 600 lašiem audī 90 kvatrõ, ar ļurbo motoru, svaigi pārkrāsotu, ideālu bundžas ģeometriju, pilnu aprīkojumu utt... :D Baidos ka ja tas motors būtu pirms tam vēl pārlasīts, pat paša rokām krāmējot citā bundžā un savu darbu nerēķinot, izmaksas tam pasācienam jau detaļās būtu nevis 70, bet 140% no aptirsinātāju kantoreļa tačkas vērtības.

Tas tā piemēram, ceru ka pēc gada manējais A90q būs tādā stāvoklī. Jo tuvākā pusgada laikā plānots tajā tačkā ielikt vismaz pa pāris sotakiem mēnesī. Detaļās, protams.

GB12 tev arī piemērs. Iedomāsimies ka man ir ideāli A90 priekšas lukturi un viens tiek izšķaidīts, a aptirsinātājs nedod man 90 lašus jaunam bosch lukturim, depo viņu neražo, un man jāpērk šrota sūds pa 20 lašiem ar sabombītu stiklu, beigtiem reflektoriem un nolauztām ausīm. Tātad, ja es tomēr izspiežu 90 lašus jaunam lukturim, es esmu guvis kaut kādu labumu, jo mašīna tika atgriezta pirmsavārijas stāvoklī?

Tas atkal tāds piemērs, bet nu absurdi apgalvot ka kvalitatīvas detaļas ir kaut kāds ahūnais labuma guvums.

Ā, un viesim piekrītu. Savulaik sāku skrūvēt manu bijušo A80, jo uzskatīju ka nebūtu vērts celt servisā divdesmitgadīgu tačku. Pēc tam, kad pastrādāju servisā, sapratu ka ne tikai tas būtu dārgi, bet es pats varu arī to kvalitatīvāk nostrādāt. Diez vai kāds autoelektriķis kvalitatīvi uztaisīs provodku pēc manas gaumes, labi ja problēma tiks novērsta, un nevis samuhļīta. Salons atkal, tur ir visādi sīkumi un bezmaz katru reizi to pārjaucot, es atklāju kaut ko jaunu :) Piemēram, pēdejoreiz kad es pārjaucu salonu, man beidzot daleca, kāpēc abšivkas jāņem ārā, vispirms izņemot atveramo rokturi, lai arī var iztikt bez, un kāpēc durvīs mēdz mētāties tādi putuplasta gabaliņi - izrādās, ka tie gabaliņi maucas uz troses gala, bez viņiem ziemā sēžot mašīnā var just ka gar rokturi velk vēju. Sīkums, bet tomēr. Esošā motora šprici kvalitatīvi diagnosticēt latvijā spēj neliels cilvēku skaits, parasti servisā kāds daunis iebāž zondi izpūtējā un ņemas ar seškanti kruķīt CO skrūvi - tajā brīdī viņam būtu ar āmuru pa nagiem jāvelk, jo tā nemaz nedrīkst. Es drīzumā būšu šo nedaudzo cilvēķu skaitā, vēl dažas pārejas jāuztaisa.

Palēnām arī mācos špahtelēt un krāsot. Metināt nē, nav ar ko, lai arī vietas nu jau it kā būtu.

284310. viesis 8.novembris 2011 21:52
0 0 Atbildēt

nezkāpēc arī es esmu gatavs parakstīties zem visai pamatotajiem msh argumentiem

pirkt vecam auto jaunu lukturi - sasistā, bet pirms tam strādājošā vietā - esot baiss ieguldījums un nezkāda bezjēdzīga/vājprātīga auto vērtības celšana...

284370. viesis 19.novembris 2011 20:07
0 0 Atbildēt

Kad cilvēki vienreiz sapradīs, ka apdrošināšana ir bizness (kā jebkurš bizness - tiesa, diezgan riskants). Apdrošinātāji arī grib pelnīt. Daļa laikam domā, ka šie ar labdarību nodarbojas. Domājat, ka samaksājot 100 Ls gadā, jums pie kādām problēmām uzreiz 1000 Ls samaksās? :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti