Vislielākais pieprasījums pēc elektromobiļiem – attīstības tirgos 6

 
19.janvāris 2012 10:36

Ķīna kļūs par pasaulē lielāko auto pārdošanas un eksporta tirgu 2025. gadā, un visaugstākais pieprasījums pēc elektriskajiem spēkratiem sagaidāms tieši attīstības tirgos.

Tomēr prognozēts, ka 2025. gadā pasaules mērogā elektromobiļi veidos vien 15% no reģistrētajiem jaunajiem automobiļiem, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG veiktais ikgadējais autouzņēmumu vadošo darbinieku viedokļu pētījums Global Automotive Executive Survey. Savukārt Latvijā iedzīvotāji joprojām priekšroku dod tradicionālajiem automobiļiem ar mazāku degvielas patēriņu, dīzeļdzinējiem, kā arī domā par automašīnu aprīkošanu ar gāzes iekārtām.

“Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, šogad pētījuma rezultāti liecina, ka auto ekspertiem nav skaidra priekšstata, kur virzās šī nozare,” sacīja Armine Movsisjana, SIA KPMG Baltics Transporta un loģistikas sektora vadītāja un uzņēmuma partnere Latvijā. “Viennozīmīgi skaidrs gan ir tas, ka elektromobilitāte šobrīd ir viena no būtiskākajām tendencēm pasaules auto industrijā. Taču, vai un kad pilnībā ar elektrību darbināmie spēkrati kļūs par populārāko izvēli Latvijā, ir atkarīgs no virknes sarežģītu un savstarpēji saistītu faktoru. Viens no tiem ir fakts, ka mūsu valstī dominējošā loma pieder lietotu automašīnu tirgum, tādēļ izvēles kritērijos Latvija var sekot tām valstīm, kas tradicionāli piegādā lietotus auto mūsu tirgum. Tomēr mūsu šodienas realitāte ir skaidra – arvien pieaugošās degvielas cenas un rūpes par apkārtējo vidi veicina to, ka Latvijas iedzīvotāji pērk automobiļus ar mazāku degvielas patēriņu, dīzeļdzinējiem vai apsver iespēju uzstādīt gāzes iekārtas savos automobiļos ar benzīna motoru. Šī tendence var turpināties tuvākajā nākotnē, jo sagaidāms, ka benzīna un dīzeļdegvielas cenu dinamika būtiski atšķirsies.”

Neraugoties uz to, ka pasaules mērogā 76% respondentu joprojām par svarīgāko auto iegādes faktoru min degvielas patēriņa efektivitāti un 65% - draudzīgumu videi, 2/3 aptaujāto neuzskata, ka pēc 15 gadiem elektromobiļi pārsniegs 15% no kopējiem spēkratu ikgadējiem pārdošanas apjomiem globālajā mērogā. Taču šķiet, ka šī prognoze neattiecas uz Ķīnu, Japānu, kā arī citiem strauji augošiem tirgiem, kur sagaidāms, ka elektromobilitāte nostiprināsies ātrāk, liecina pētījuma rezultāti.
Respondenti Āzijā, īpaši Ķīnā un Japānā, 2025. gadā prognozē lielāku elektromobiļu izplatību šajās valstīs nekā vidēji pasaulē. Vairāk nekā 50% respondentu Ķīnā sagaida, ka 11% līdz 25% (no 4 līdz 9 milj.) reģistrēto jauno transportlīdzekļu būs elektromobiļi, bet 46% respondentu no Japānas paredz, ka reģistrēto elektromobiļu īpatsvars pārsniegs 25%. Turpretī ASV 50% uzskata, ka 2025. gadā reģistrēto jauno elektromobiļu skaits veidos vien 6% - 10%.

Šķiet, ka galvenā ražotāju un piegādātāju problēma joprojām ir nedrošība par to, kurš no enerģijas avotiem būs vislabākais un dominējošais elektromobiļiem 2025. gadā.

Sagaidāms, ka vadošā loma pasaules tirgū piederēs hibrīdu transportlīdzekļiem, kas vienlaicīgi piesaistīs arī vislielākās investīcijas, bet vispopulārākie būs pilnie hibrīdi un uzlādējamie modeļi, kuriem sekos automobiļi ar degvielas elementiem. Kā liecina šā gada pētījums, respondenti atzīmē uzlabojumus bateriju un degvielas elementu tehnoloģijās, turklāt ir pazīmes, ka priekšroka var tikt dota tieši degvielas elementiem, taču nenoteiktība joprojām saglabājas.

Interesanti, ka gandrīz 2/3 respondentu visā pasaulē uzskata: šobrīd iekšdedzes dzinēja optimizācijai ir lielāka efektivitāte un potenciāls nekā esošajām elektromobiļu tehnoloģijām, lai samazinātu oglekļa emisiju nākamajos piecos gados.

Līdzīgi kā KPMG 2010. gada globālais pētījums, 2011. gada pētījums rāda, ka liekās ražošanas jaudas un pārprodukcija joprojām ir nopietnas problēmas, jo vairāk nekā puse aptaujāto sagaida, ka 2016. gadā Ķīna kļūs par visvairāk pārapbūvēto valsti. Tomēr pētījuma rezultāti arī liecina, ka reāli risinājumi šai problēmai joprojām nav atrasti, un gandrīz 1/5 respondentu neuzskata liekās ražošanas jaudas par nopietnu problēmu BRIC valstīs (Brazīlijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā), lai gan pieejamie nozares dati liecina, ka izmantotās jaudas ir reāls drauds reģionam un tā ātrai izaugsmei.

Pilsētas aizvien vairāk saskaras ar pārvietošanās problēmu, it īpaši ASV un Japānā, kur vairāk nekā 60% respondentu uzskata, ka pilsētu plānošana ietekmē spēkratu konstrukciju un lietošanu. Pārsteidzoši, ka Vācijā šāds viedoklis ir tikai 38% respondentu.

Pētījuma rezultāti rāda, ka potenciālā klientu bāze BRIC un tā dēvētās triādes tirgos (ASV, Kanāda, Meksika, Eiropa un Klusā okeāna reģions) nākamajos 15 gados svārstīsies no 6% līdz 15% jeb 110 - 230 milj. klientu robežās. Sagaidāms, ka mobilitātes pakalpojumu tirgus līdere būs Brazīlija, jo 42% respondentu prognozē, ka 2026. gadā 25% pilsētu iedzīvotāju šajā valstī izmantos šos pakalpojumus. Tomēr kopumā vislielākais mobilitātes tirgus līdera potenciāls ir Ķīnai, jo tur tiek prognozēti 90 milj. potenciālo klientu.

KPMG Global Automotive Executive Survey 2012: Vadot izaugsmi un braucot pa neizpētītiem maršrutiem ir balstīts uz 200 vadošo autouzņēmumu darbinieku aptauju, no kuriem puse ir struktūrvienību vadītāji vai ieņem augstākus amatus. 47,5% vadošo darbinieku tika aptaujāti Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā, 31% Āzijas un Klusā okeāna reģionā, bet 21,5% Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā. 97,5% aptaujas dalībnieku pārstāv uzņēmumus, kuru gada ienākumi pārsniedz 100 milj. USD, bet vairāk nekā 1/5 aptaujāto strādā kompānijās, kuru gada ienākumi ir augstāki par 10 mljrd. USD. Respondentu telefonintervijas notika 2011. gada augustā, septembrī un oktobrī.

KPMG ir starptautisks biznesa konsultantu kompāniju tīkls, kas sniedz audita, revīzijas, nodokļu un konsultāciju pakalpojumus. KPMG darbojas 150 valstīs, un visā pasaulē nodarbina 138 000 strādājošo. KPMG Baltijas valstīs ir viens no vadošajiem profesionālu pakalpojumu sniedzējiem reģionā.

 
Visi komentāri
 
285092. viesis 19.janvāris 2012 15:20
0 0 Atbildēt

Pie elektro auto pilnveides konstruktoriem vēl daudz jāstrādā. Šobrīd, vienīgais kaut cik tehnoloģiski progresīvākais elektroauto varētu būt jaunais opel-ampera, bet arī tam daudz kas vēl ir lieks un par daudz. Par parastajiem hibrīdauto vispār nav vērts runāt, no tiem jēgas maz. Par to jau daudzi autovadītāji paši ir pārliecinājušies. Protams, ja salīdzina 80-to gadu RAF inženieru izgudrojumu olimpiskajiem elektro mikrobusiem - mehānisko pakāpju kontroleri (kas vairākus gadu desmitus kā liels brīnums bija apskatāms Maskavas izstādē VDNX), tad līdz šodienai elektro auto būvē neliels progress ir sasniegts.

285095. viesis 19.janvāris 2012 21:50
0 0 Atbildēt

Elektroauto ir lietojams kaut tulīt, bet atpaliek akumulatoru tehnoloģijas. Varbūt ultrakondensatori, ko mainīs, bet patreiz ziemā ar elektroauto tālu nepabrauksi.

285100. viesis 22.janvāris 2012 20:16
0 0 Atbildēt

nu nav tik traki ar tiem akumulatoriem - tie paši izlādejoties silst, tākā varbūt uzreiz ručkā nevar iedot.

bet runājot par mehānisko daļu - salīdzinoši ar iekšdedzes dzinēju tam ir mikroskopisks daļu/mezglu skaits...

285101. viesis 23.janvāris 2012 14:19
0 0 Atbildēt

Manuprāt, vienīgā cerība elektroauto jomā būs kaut kad tuvā vai tālā nākotnē - miniaturs atomreaktoriņš, kas nodrošinās auto ar vajadzīgo elektribas resursu un jaudu pat 1000km distancē. Viss ir iespējams. Bet ar šitiem AKB nav nekādas lielas jēgas - zinātniekiem ideju pietrūkst. To jau pierāda šodienas mobilo telefonu tehniskās problēmas. Kādreiz man bija veca "piektā"nokia, kurai elektribas pietika veselai nedēļai. Bet tagad, jaunajam samsungam, knapi 3 dienas baterija tur, un cauri...

285103. viesis 23.janvāris 2012 22:02
0 0 Atbildēt

vienkārsi - jaunais samsunga XXXXL megaspožais ekrāns rij elektrību, kā ātrgaitas lokomotīves kurtuve ogles...

melnbaltie ekrāni, kā zināms, elektroniskajā rokas pilstenī var baroties no viena mikroskopiska elementiņa vairāk par gadu...

285104. viesis 24.janvāris 2012 0:14
0 0 Atbildēt

Bišķi saputrojies, palaidniek. Pajāt krāsas, tas rīma ir fona apgaismojums. Ja viņu izmanto. Pati LCD matrica diez ko daudz neēd.

Bet IV gadījumā drīzāk noteicošais ir visādi stipri jaudīgāki dzelži tajā mobī. 5110 klucijā procesora taktsfrekvence visdrīzāk ir uzrakstāma ar viencipara megahercu skaitli, kamēr tagad...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 21

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti