Jauna Eiropas Regula par riepu marķēšanu 6

 
5.jūlijs 2012 8:03

Sākot ar 1.novembri, visām riepām, kas ražotas pēc 2012.gada 1.jūlija, jāpiestiprina standartizētas formas Eiropas marķējums atbilstoši riepu ražotāja drukātajos un tiešsaistē pieejamajos tehniskajos pārdošanas materiālos norādītajai informācijai.

Marķējumā tiks norādīta informācija attiecībā uz trim riepu veiktspējas kritērijiem. Divi no tiem attiecas uz ietekmi uz apkārtējo vidi (energoefektivitāti un rites troksni), savukārt trešais skar drošību. Tādējādi jaunā ES Regula pieprasa, lai katra pārdotā riepa būtu marķēta, norādot tās rites pretestību, ārējā trokšņa līmeni un bremzēšanas ceļu uz slapja ceļa seguma (saķeri ar slapju ceļa segumu).

Regula ir paredzēta divu mērķu sasniegšanai:
- nodrošināt autovadītājus ar objektīvu informāciju par riepu veiktspēju, par ko plaša auditorija ne vienmēr ir informēta;
- publiskojot šādu informāciju, uzlabot riepu veiktspēju.

Šī plašu auditoriju sasniedzošā iniciatīva ļauj patērētājiem gan pašu, gan sabiedrības labā labāk izprast riepu patieso drošību un to ietekmi uz vidi. Šī regula ir īpaši būtiska, jo ar to pirmo reizi pasaulē tiek pieprasīts norādīt datus par riepu energoefektivitāti.

Marķējums izskatīsies līdzīgs tiem marķējumiem, ko patērētāji jau pieraduši redzēt uz mājsaimniecības ierīcēm. Tajā tiks norādīta riepas klase pēc trim veiktspējas parametriem:
• rites pretestības koeficients, kas norāda ietekmi uz degvielas patēriņu un tādējādi arī uz oglekļa emisiju, - klasificēta A līdz G klasē;
• saķere ar slapju ceļu, mērot bremzēšanas ceļu uz slapja ceļa seguma, - klasificēta klasē no A līdz G;
• ārējais rites troksnis decibelos (dB).

Šai informācijai jābūt norādītai riepu apmaksas rēķinā vai jābūt pievienotai rēķinam, tādējādi uzlabojot galalietotāja izpratni par dažādām riepām un ļaujot tās salīdzināt, pamatojoties uz minētajiem trim parametriem.

 
Visi komentāri
 
286446. viesis 5.jūlijs 2012 10:33
0 0 Atbildēt

Man patīk. Varēs kaut cik objektīvi salīdzināt riepas, ne tikai uzticēties atsauksmēm vai testiem.

286450. viesis 5.jūlijs 2012 14:05
0 0 Atbildēt

Ja nenorāda uz kāda seguma ceļa šie dati ir iegūti, tad tas ir fufelis.

286451. viesis 5.jūlijs 2012 16:07
0 0 Atbildēt

286450

Ja nenorāda uz kāda seguma ceļa šie dati ir iegūti, tad tas ir fufelis.

====================

Vispār jau poligonos, kur veic riepu izmēģinājumus ar standartmetodēm,

arī segumi ir standartizēti ... :-)

286456. viesis 6.jūlijs 2012 8:40
0 0 Atbildēt

Man arī patīk. Nebūs jāsalīdzina visi tehniskie parametri un testi katru reizi pie riepu izvēlēs.

286457. viesis 6.jūlijs 2012 11:01
0 0 Atbildēt

Tie standartizētie poligonu segumi ir tādi paši kā mūsu ceļu segumi??????????!!!!!!!!

286463. viesis 7.jūlijs 2012 14:49
0 0 Atbildēt

286457.

Tie standartizētie poligonu segumi ir tādi paši kā mūsu ceļu segumi??????????! !! !! !! !

=================

Tas nav nepieciešams - pietiek ar to, ka poligonos riepas izmēģina, tas jau parāda iespējamās atšķirības. Turklāt visi parametri tiek definēti kā "ne vairāk,

kā", "ne mazāk, kā", "no ... līdz...". Tieši tāpat, kā to dara attiecībā uz spriegumu

auto elektrosistēmā vai eļļu viskozitātēm. :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti