Sākot ar 1.novembri, visām riepām, kas ražotas pēc 2012.gada 1.jūlija, jāpiestiprina standartizētas formas Eiropas marķējums atbilstoši riepu ražotāja drukātajos un tiešsaistē pieejamajos tehniskajos pārdošanas materiālos norādītajai informācijai.
Marķējumā tiks norādīta informācija attiecībā uz trim riepu veiktspējas kritērijiem. Divi no tiem attiecas uz ietekmi uz apkārtējo vidi (energoefektivitāti un rites troksni), savukārt trešais skar drošību. Tādējādi jaunā ES Regula pieprasa, lai katra pārdotā riepa būtu marķēta, norādot tās rites pretestību, ārējā trokšņa līmeni un bremzēšanas ceļu uz slapja ceļa seguma (saķeri ar slapju ceļa segumu).
Regula ir paredzēta divu mērķu sasniegšanai:
- nodrošināt autovadītājus ar objektīvu informāciju par riepu veiktspēju, par ko plaša auditorija ne vienmēr ir informēta;
- publiskojot šādu informāciju, uzlabot riepu veiktspēju.
Šī plašu auditoriju sasniedzošā iniciatīva ļauj patērētājiem gan pašu, gan sabiedrības labā labāk izprast riepu patieso drošību un to ietekmi uz vidi. Šī regula ir īpaši būtiska, jo ar to pirmo reizi pasaulē tiek pieprasīts norādīt datus par riepu energoefektivitāti.
Marķējums izskatīsies līdzīgs tiem marķējumiem, ko patērētāji jau pieraduši redzēt uz mājsaimniecības ierīcēm. Tajā tiks norādīta riepas klase pēc trim veiktspējas parametriem:
• rites pretestības koeficients, kas norāda ietekmi uz degvielas patēriņu un tādējādi arī uz oglekļa emisiju, - klasificēta A līdz G klasē;
• saķere ar slapju ceļu, mērot bremzēšanas ceļu uz slapja ceļa seguma, - klasificēta klasē no A līdz G;
• ārējais rites troksnis decibelos (dB).
Šai informācijai jābūt norādītai riepu apmaksas rēķinā vai jābūt pievienotai rēķinam, tādējādi uzlabojot galalietotāja izpratni par dažādām riepām un ļaujot tās salīdzināt, pamatojoties uz minētajiem trim parametriem.
Man patīk. Varēs kaut cik objektīvi salīdzināt riepas, ne tikai uzticēties atsauksmēm vai testiem.