„Tolerances” legalizācija 28

2.februāris 2013 11:50

Lēnām, bet tomēr kustas – tā varam teikt par pērn Satiksmes ministrijas (CSDD) un vēlāk arī deputāta k.Olšteina iesniegto APK izmaiņu priekšlikumu virzību Saeimā.

Šonedēļ Saeimas deputāti likumprojekta grozījumu izskatīšanas gaitā atbalstījuši soda atcelšanu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā (km/h), ja tā veikta ar konkrēta veida transportlīdzekļiem. Saeimas neatkarīgais deputāts Klāvs Olšteins gan prognozē, ka, skatot izmaiņas trešajā lasījumā, tiks paredzēts sods - brīdinājuma izteikšana.


Otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā attiecas uz motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, automobiļiem, kas velk piekabi, autobusiem un traktoriem.
Saeimā skatot savstarpēji saistītos Olšteina priekšlikumus, deputāti atbalstīja trīs no četriem. Neatbalstītais grozījumu priekšlikums paredzēja noteikt, ka «par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h transportlīdzekļa vadītājam izsaka brīdinājumu».
Iespējams, ka šāds balsojums saistīts ar to, ka tas bija likumprojekta grozījumu pirmais priekšlikums un atbildīgā komisija to nebija atbalstījusi.


Pašlaik spēkā esošās normas nosaka, ka «par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 20 km/h ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, - izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā». Savukārt «par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 20 km/h ar automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem, - izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā».


Taču atbalstītie grozījumi paredz pašlaik spēkā esošos sodu apjomus attiecināt tikai uz pārkāpējiem, kuri atļauto braukšanas ātrumu pārsniegs no 11 līdz 20 km/h.
Izmaiņas gan vēl tiks skatītas trešajā lasījumā, un Olšteins prognozē, ka, skatot izmaiņas trešajā lasījumā, par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h tiks paredzēts sods - brīdinājuma izteikšana.
 

 
Visi komentāri
 
289318. viesis 2.februāris 2013 16:46
0 0 Atbildēt

Šo iniciatīvu vērtēju negatīvi. Tā faktiski ir slēpta atļautā ātruma legalizācija, jo brīdinājums nav sods.

289319. viesis 2.februāris 2013 16:50
0 0 Atbildēt

Es jau vairākiem deputātiem aizrakstīju vēstules, lai nedara šādas muļķības un trešajā, galīgajā lasījumā, tieši otradi, paaugstina sodus par ātruma pārkāpšanu!

289320. viesis 2.februāris 2013 18:18
0 0 Atbildēt

Tomēr, kā var lasīt ziņās, pēdējā laikā valstī

pasliktinās satiksmes drošības situācija. Ir daudz avāriju ar

smagām sekām. Ziemassvētku laikā satiksmes negadījumos bojā

gājuši 6 cilvēki.

Kas tam ir par iemeslu? Manuprāt, tie ir pārāk mazie sodi par

ātruma pārsniegšanu, kuri nedisciplinē autovadītājus un

nemotivē ievērot atļauto ātrumu. Par ātruma pārsniegšanu līdz

20 km/h ārpus apdzīvotām vietām sods ir 5 lati - tas ir

smieklīgi maz! Rezultātā autovadītāju vairākuma apziņā ir

iesēdusies ļoti kaitīgā doma, ka mēreni pārkāpt ātrumu,

braucot ar 100-110 km/h (tā sakot, ,,piecīša robežās”) ir

normāli un nav nekas nosodāms. Vēl vairāk - daudzi autovadītāji

savā prātiņā nonāk līdz tam, ka ātrumu ievērojošus

vadītājus lamā un uzveļ viņiem vainu par avārijām. Citēšu

kādu komentāru no ,,Delfu portāla”:

,,Virsraksti un vispār raksti tikai ievirza glupajā domu

gājienā, ka pie visa ir vainojams pārāk liels ātrums. Tas

vienkārši tiek minēts pie avārijas pēc noklusējuma, nemaz

neanalizējot patiesos avārijas iemeslus. Piemēram, vakar pa

Daugavpils šoseju vilkās viens vecs sagrabējis autobuss ar 70-80

km/h. Vot šis kadrs izraisīja tik daudz paaugstinātas bīstamības

situācijas (cerams, ka ne avārijas situācijas), ka tik turies. Ja

uz šosejas izveidojies vairāku kilometru garumā korķis, kur visi

velkas dēļ viena gliemeža, tad sākas jautrības - cik daudz

nejēdzīgu un bīstamu apdzīšanu.”

Tomēr patiesībā braukšana ar 109 km/h pa šoseju, kur drīkst

90 km/h, nav maznozīmīgs, bet ir rupjš un bīstams pārkāpums.

Tādas braukšanas dēļ vadītājs pierod pie palielāka ātruma un

tad, kad tiešām veidojas bīstama situācija, nepietiekami samazina

ātrumu un riskē. Turklāt jebkuras avārijas sekas, braucot ar 109

km/h, ir daudz smagākas, nekā braucot ar 90 km/h. Ātra braukšana

izraisa vēlmi biežāk apdzīt normālos braucējus, bet, jo vairāk

apdzīšanu, jo vairāk riska. Bieži vien karstgalvji, kuri brauc ar

109 km/h, apdzen nepārredzamās vietās un apdraud citus braucējus.

Tāpēc mums ir steidzami ir jāmaina sabiedrības apziņa

ātruma ievērošanas jautājumā. Ar bargiem sodiem ir jāmaina

sabiedrības priekšstatus, kāds ir optimālais vēlamais ātrums

braucot pa šosejām. Lai cilvēku vairums domātu, ka ir OK braukt

starp 75 un 90 km/h, bet nav pareizi braukt starp 90 un 110 km/h.

Sodus jāpalielina vairākas reizes, nepieciešams efektīvs valsts

organizētu noslēptu pārvietojamo fotoradaru tīkls, un tad

braukšanas temps pa šosejām tiks samazināts, kas aiztaupīs

daudzu cilvēku upurus.

Mani priekšlikumi par sodu apmēru: par ātruma pārsniegšanu

līdz 10 km/h 40 lati ārpus apdzīvotām vietām un 20 lati

apdzīvotās vietās, no 10 km/h līdz 20 km/h visur 70 lati, 20-30

km/h visur 120 lati, 30-40 km/h visur 200 lati, 40-50 km/h 300 lati

utt. Lielo kravas auto ātruma ierobežojumu (80 km/h) var

paaugstināt līdz 85 km/h, bet papildus visiem satiksmes

dalībniekiem ieviest ātruma ierobežojumu tumšajā diennakts

laikā ar tuvajām gaismām 80 km/h. Tādā veidā mēs varētu

panākt vieglo auto ierastā šosejas ātruma samazināšanos -

vieglie auto pa šosejām masveidā brauks ar 80-90 km/h, nevis ar

90-110 km/h, un tas daudzkārt samazinās apdzīšanas manevru, kas

pēc būtības ir bīstami, skaitu.

Pārkāpumu fiksēšanai valstij vajag nopirkt kādus 30

pārvietojamos fotoradarus, kuru atrašanās vietas katru dienu vai

vairākas reizes dienā mainīt, nekad neziņojot, kur tie

atradīsies. Fotoradarus slēpt! Izveidot Valsts policijas sastāvā

Fotoradaru ekspluatācijas nodaļu ar dedzīgu, aizrautīgu

priekšnieku, kurš plānotu katras dienas darbu un noteiktu

konkrētos punktus, kur likt fotoradarus. Mērķim nebūtu jābūt

lielāka pārkāpēju skaita fiksēšanai, bet gan fotoradaru

izvietojuma dažādībai, lai autovadītāji varētu rēķināties,

ka noslēpts fotoradars var būt jebkur. Mērķim būtu jābūt nevis

lielākai sodu iekasēšanai, bet pēc iespējas dažādākām radaru

atrašanās vietām. Katru radaru uzstādītu un pēc tam uzmanītu

viens bruņots policists. Visai radaru uzraugu brigādei (nodaļai)

būtu viens priekšnieks Rīgā, kurš plānotu fotoradaru

atrašanās vietas un laikus un dotu uzdevumus policistiem-uzraugiem.

Viņš arī caur GPS kontrolētu, ka visi viņam padotie

policisti-uzraugi uzdotajā laikā atrodas precīzi noteiktajā

vietā. Piemēram, policistam-uzraugam Uldim ar bāzes vietu

Valmierā pirmdienā tiktu dots uzdevums izbraukt uz ceļa un

uzstādīt radaru Valmieras-Dikļu šosejas 8.kilometrā, otrdien

tiktu dots uzdevums izbraukt uz Mazsalacas šoseju 3 km pirms

Vecates, trešdien doties uz Rūjienu un uzstādīt radaru 4 km aiz

tās Igaunijas virzienā. Būtu jāpanāk situācija, lai visā

valstī autovadītāji tiktu pieradināti, ka fotoradars var būt

jebkurā vietā.

Piemēram, ja radars būs tikko svaigi uzlikts šosejas posma

Smiltene-Gulbene 18.kilometrā (noslēpts neuzkrītošas

Toyota-Corolla universāla bagāžniekā), liela iespēja, ka neviens

no garāmbraucošajiem to nepamanīs, un pārkāpēji pēc pāris

nedēļām saņems bargas soda kvītis - tas, kas brauca ar 97 km/h -

40 Ls, kas brauca ar 106 km/h - 70 Ls, kas brauca ar 114 km/h - 120

Ls.

Tāpēc būtu vēlams veikt grozījumus Administratīvo

pārkāpumu kodeksā, kas pastiprinātu sodus par ātruma

pārsniegšanu! Un nekādus brīdinājumus par ātruma pārkāpšanu

- autovadītāju disciplinēšanai nepieciešami reāli bargi naudas

sodi !

289321. viesis 2.februāris 2013 19:32
0 0 Atbildēt

Neaizmirsīsim, ka brīdinājums arī ir sods. Veselu gadu cilvēks skaitīsies administratīvi sodīts, atkārtota pārkāpuma gadījumā no naudas soda neizbēgt.

289322. viesis 2.februāris 2013 20:06
0 0 Atbildēt

321.viesim - bet tas nozīmēs, ka tikmēr, kamēr nebūsi saņēmis brīdinājumu, varēsi droši drāzties ar 99 km/h...

289323. viesis 2.februāris 2013 21:31
0 0 Atbildēt

Drāzties, ja tas nav publiskā vietā, vispār, nav aizliegts. Vienalga kādās fizikas mērvienībās izsakoties.

289324. viesis 3.februāris 2013 0:31
0 0 Atbildēt

Jā beidziet drāzties galvu uz galvu reibinošajiem 95km/h :D Bet viesis, kas te piesmērējis komentārus nav ar loģiku apveltīts, pēc tādas loģikas derētu pamēģināt arī aizliegt elpot. Vari piemērot kaut cietumsodu par nebūtisku ātruma pārsniegšanu, bet no tā pēkšņi avārijas nepazudīs kā ar burvju nūjiņu. Jā max braukšanas ātrums ir jāievēro, bet nav ātruma pārsniegšana

289327. viesis 3.februāris 2013 1:37
0 0 Atbildēt

Dārgais 320. viesi, ja tu brauc ar zaparožecu, ar kuru pārkāpjot tos desmit kilometrus, tu radi nopietnu drošības apdraudējumu, tā ir tava problēma. Mans parastais kruīza ātrums ir 95 kmph, bet mani vairāk uztrauc iespēja tikt nofočētam apdzenot kādu tev līdzīgo, kurš velkas uz 85, jo viņam spidometrs tajā brīdī rāda tieši 90 - manējais parasti manevra beigās rāda kaut ko starp 110 un 120. Bet par uzbraucienu satiksmes autobusam - parasti tiem autobusiem ir grafiks, kas jāievēro - uz 90+ kmph, cik esmu novērojis, brauc tikai starppilsētu eksperiši un tūristu autobusi

289329. viesis 3.februāris 2013 12:45
0 0 Atbildēt

Pilnīgi pareiza un loģiska rīcība. Tikpat visa NORMĀLĀ plūsma brauc +10 un

tas nerada avārijas situācijas. Avārijas situācijas rada idioti,kuri brauc uz 70-80, kur jābrauc uz 90-100 un tādējādi izraisa nemitīgus apdzīšanas manevrus un idioti, kuri brauc > +40 un nespēj novērtēt ceļa situāciju.

Tāds ir mans novērojums.

289330. viesis 3.februāris 2013 12:54
0 0 Atbildēt

Brīdinājums arī nefig nevienam nav vajadzīgs. Tā kā tas arī ir sods, pat pēc likuma.

289331. viesis 3.februāris 2013 13:14
0 0 Atbildēt

vecajam ...320 komentētājam doma apstājusies pie vecā zapa.... un esmu pārliecināts ka tur arī paliks. Cieti. Tieši šadi knauzeri satiksmē ir visbīstamākie jo tie ir tik ļoti pārliecināti par savu taisnību ka pat uz pieminekļa var rakstīt "....viņam bija taisnība"

289339. viesis 4.februāris 2013 9:10
0 0 Atbildēt

ideāls risinājums, jo visiem kopā vienādā ātrumā mīcīties ir krietni vien bīstamāk, nekā vienam no otra pēc iespējas tālāk izretināties, un vai tad fotoradara fiksētais autiņš ar 230 km/h kaut kur ir nokrašojis? droši vien, ka tikpat droši ar +140 km/h turpina braukt vēl joprojām? tad kas ar to salīdzinot ir +10 km/h modernajiem autiņiem, ja pat ar zaporožecu 22 gadus ātrāk par 110 nebraucu, jo vēl ātrāk tas vienkārši negāja (toties kaimiņienei ar žiguli nebraucot ātrāk par 70 km/h, tas pēc gada jau bija tā aizsērējis, ka vairs nepieleca)

289344. viesis 4.februāris 2013 13:05
0 0 Atbildēt

Domāju, ka reti kurš CP, tikai tādēl, lai noformētu brīdinājuma protokolu, kādu ķers. Ja nu kādos īpašos reidos un pokazuhās. Soda naudu maiņas plānam brīdinājuma protokoli bonusus tāpat nedod. Bet, kopumā, uzskatu,ka Saeimas ideja ir atbalstāma.

289348. viesis 4.februāris 2013 15:24
0 0 Atbildēt

beidzot arī kāds solis patiesas demokrātijas virzienā, citādi jau vairs pabraukt nav iespējams, nepārtraukti stādina un vēl ieņirdz par gliemežu vai bruņurupuču apdzīšanu, jo jālien un jārāpo ir pilnīgi visiem cik tik lēni vien var, un jo vairāk ar lēnu braukšanu citiem traucē, jo labāk, jo brangāks ķēriens CP

289349. viesis 4.februāris 2013 15:27
0 0 Atbildēt

348. viesim gan ir galīgi traki, šitā pazemots, nepārtraukti stādina un apņirdz :D:D

289350. viesis 4.februāris 2013 16:27
0 0 Atbildēt

Kad Jūlijs Cēzars tika nogalināts, viņa pēdējie vārdi bija: «Arī tu, Brut!» Šie vārdi izsaka Cēzara skumjas un sašutumu par to, ka viņa uzticamais cilvēks izrādījies nodevējs. Arī tu, Dekster, piederi tiem?

289351. viesis 4.februāris 2013 17:21
0 0 Atbildēt

Tiem kas + 10 km/h uzskata pa šausmīgi bīstamu pasākumu, lai pastāsta ar kādu ātrumu pārvietojas ziemā. Ja tur kur atļautais 50 brauc ar ~ 50km/h un uzskata to par drošu ātrumu, tad attiecīgi vismaz vasarā šada cilvēkam ~60 km/h tajā pašā vietā būtu vairāk nekā normāls ātrums. Bet ja kāds uzskata ka vasarā tie 50 ir obligāti jāievēro, jo lielāks ātrums jau vairs nav drošs, tad es sagaidu ka tāds ziemā brauks ne ātrāk par 40 km/h (patiesībā ja skatamies uz bremzēšanas ceļu, tad es pat teiktu ka ne lielāks par 25 km/h).

289354. viesis 5.februāris 2013 8:51
0 0 Atbildēt

nebūt ne pilnīgi visiem taču uzreiz obligāti ir jābrauc ar +10 km/h, vienkārši ir jābūt tolerantiem pret tiem, kas tā brauc, lai uzturētu raitāku satiksmes plūsmu un izretinātu satiksmes sablīvējumus, līdz ar ko uzreiz ērtāk un brīvāk ir braukt arī visiem pārējiem, nevis, kā tagad, viens otram pie pakaļas elpot atgāzes un braucot ar atļauto ātrumu vēl priecāties par to, cik tās katram ir smirdīgas

289358. viesis 5.februāris 2013 9:30
0 0 Atbildēt

Bet vienu gan vajag- idiotiem atņemt internetus. Piem 357. viesim un tam zaporožeca fanam.

289359. viesis 5.februāris 2013 9:34
0 0 Atbildēt

IV, tak beidz vienreiz muldēt par kaut kādiem sodu plāniem... Saklausījies tirgus sievu pļāpas un tagad pasniedz kā dogmatisku patiesību.

289362. viesis 5.februāris 2013 10:00
0 0 Atbildēt

Braucu ekobraukšanas režīmā, nepārsniedzot atļautā robežu. Trasē stabili ar -10 km/h. Problēmu nav, patēriņš smieklīgs. Netaisos sponsorēt valsti, degvielas tirgotājus un servisus.

289364. viesis 5.februāris 2013 10:41
0 0 Atbildēt

katram savs, cits brauc kā Jupiters, cits kā vērsis, cits savu atpalicību attīstībā, kā deksters, piedēvē citiem

289366. viesis 5.februāris 2013 10:59
0 0 Atbildēt

GB12 - a kas Tev teica, kaq CP nav sodu plānu ? Ir. Vienmēr ir bijuši. Man savulaik itin daudz studenti ir bijuši no CP, neviens nav to noliedzis. Protams, tiem plāniem ir "subjektīvs" raksturs, nevienu CP no darba laukā nemetīs, ja tā plāna izpilde nebūs paveikta. BET, CP darba vērtējums būs negatīvs - t.i.: iespēja braukt ar sliktāku auto, vai dežurēt vispār bez tā, mazākas iespējas saņemt mobilo radaru, kur nu vēl domāt par premiālām piemaksām... Oficiali, loģiski, tāds plāns mūsdienās it kā pastāvēt nevarētu.

289368. viesis 5.februāris 2013 11:53
0 0 Atbildēt

interesanti, kādu sodu plānu pilda CP ekipāža ar trafatētu auto, kurā ir iebūvēts videoradars, apturot un uzrādot rokas radara mērījumu? laikam jau sodu plānu pārpildījuši un ķērušies pie savu premiālo piemaksu plāna izpildes, tā ka plāni CP-istiem vienmēr ir lielāki pat nekā napoleonam

289395. viesis 6.februāris 2013 18:54
0 0 Atbildēt

Iebūvētais videoradars+kompis patērē paŗāk daudz elektrības. Ģenerators pilsētas režīmā nespēj pielādēt aķi.

289400. viesis 6.februāris 2013 20:40
0 0 Atbildēt

Ja nav sodu plānu, kāpēc CP aktivizējas tieši mēneša beigās? Laikam sakritība, ka vadītāji vairāk pārkāpj mēneša beigās.

289474. viesis 11.februāris 2013 9:48
0 0 Atbildēt

Neesmu pamanījis, ka mēneša baigās kaut kas tur aktivizētos. Laikam jau dažiem ir kaut kādas sensitīvas izjūtas pret CP :D

289485. viesis 11.februāris 2013 15:45
0 0 Atbildēt

nu policisti to mēnešu nogaļu aktivizēšanos jau nekur tā īpaši neafišē un nereklamē, jo pārsvarā tas notiek tumsā pat āpus viņu nenormētā darba laika, tik zilās policistu bikses viņus nodod tāpat, kā to veikalu laupītāju, tāpēc nav brīnums, ka sensitīvi kožot, neizejot no mājas, deksters to var arī nepamanīt

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārdod Bugatti Veyron kopiju (+ FOTO) 3

Kādā ASV automobiļu tirdzniecības portālā ievietots sludinājums, kurā īpašnieks piedāvā 2012.gada Bugatti Veyron kopiju, prasot par to 125 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Viņi varēja dzīvot - nepārdomāts cita vadītāja manevrs noved pie traģiskas avārijas (+ VIDEO) 28

Krievijas Volgogradas apgabala autoinspektori skaidro, kādēļ notika traģiskā avārija, kurā sadursmē ar autobusu dzīvību zaudēja jauna ģimene, kas brauca Kia Sportage automobilī. Lasīt vairāk

 

Dārgāks nekā agrāk - Nissan atklāj jaunā Juke cenas 4

Japānas autobūves kompānija atklājusi jaunās paaudzes Nissan Juke cenas. Vācijā tas maksās nepilni 19 000 eiro, kas ir par veseliem 2500 eiro vairāk nekā līdz šim. Lasīt vairāk

 

No 20 000 eiro - jaunais Volkswagen e-up! sola 260 km par pieejamu cenu (+ FOTO) 4

Ar jauno e-up! modeli Volkswagen padara elektrisko mobilitāti pieejamu ikvienam. Pamata cena būs zemāka nekā iepriekšējam modelim – Baltijas valstīs e-up! sākumcena būs zem 20 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti