Visi komentāri - DIŽIE APVIENO SPĒKUS

DIŽIE APVIENO SPĒKUS 9

 
2.februāris 2013 14:43

BMW var visu? GM arī? Iespējams, ka var. Bet par nepārprotami izdevīgāku tiek atzīts šo to darīt kopā ar kādu citu. Tikpat varenu.

 BMW+Toyota


Pirmās ziņas par divu megakoncernu sadarbību bija pērn. Jūnijā tika publicēts memorands par savstarpēju saprašanos un nosaukti četri sadarbības virzieni. Tagad (24. janvārī) puses parakstījušas jau konkrētāku, saistošu līgumudažās no jomām.
Tātad – līdz 2020. gadam kopīgiem spēkiem jāizstrādā ūdeņraža ģenerators, tvertne šīs degvielas glabāšanai, ūdeņraža dzinējs un – vienoti standarti visai šai „ūdeņraža infrastruktūrai”.
Vidēja izmēra sporta auto kopējai platformai jābūt gatavai jau šogad. Tajā plaši izmantojami kompozitmateriāli. Vēlāk sekos citas kopējas Toyota/BMW platformas.
Elektriskās piedziņas jomā kopēji spēki tiks veltīti jauna tipa – litija/gaisa – akumulatoru izstrādei. To energoietilpība būšot divreiz lielāka nekā patreiz labākajām – litija/jonu – sistēmām.

PSA+General Motors


Tajā pašā laikā Peuget/Citroen un General Motors detalizējuši savas pērn (20.12.2012) dibinātās alianses plānu detaļas. Nodoms – vienotas jaunu automobiļu platformas, kopīga iepirkumu struktūra, kura ļaušot piecos gados ekonomēt (oho!) – divus miljardus eiro.

Vienoto iepirkumu sistēmu (Joint Purchasing Organization) jau izvērtējušas un par labu atzinušas antimonopolu kontroles iestādes.
Zināms, ka jaunās paaudzes Peugeot 3008 un Opel Zafira, Opel Meriva un Citroen C3 Picasso, arī Peugeot 2008, visi būs būvēti uz PSA koncerna platformām, dažas no tām gan izstrādās GM inženieri.
Alianses pirmie kopējie modeļi tirgū parādīsies 2016. gadā.


 

 
Visi komentāri
 
289345. viesis 4.februāris 2013 13:14
0 0 Atbildēt

Kaut kā šaubos, ka tur jebkāds kopprodukts auto izskatā varētu sanākt. varbūt, kādas atsevišķas tehnoloģijas, kas pieminētas rakstiņā. Bet,kad tās tehnoloģijas būs jāsāk pielietot, tad jau atkal sāksies lielie kašķi - kam un kuram pirmtiesības tās pielietot. Kā jau savulaik ar ABS, Airbaga, apsildāmo benķu un citu nu jau vēsturisko loriņu pielietošanu autobūvniecībā...

289346. viesis 4.februāris 2013 13:21
0 0 Atbildēt

Kāpēc lai nesanāktu, jau tagad visa elektronika nāk no Ķīnas un daudzas citas daļas arī ir kopējas. Uz to vien var nopelnīt. Ir starpība vai iepērk miljons bukses vai 10 miljonus. Vairumā lētāk. Tāpat varēs apvienot dīleru tīklus, administrāciju u.t.t. Tas viss atkal samazina izmaksas. Un, protams, palielina peļņu.

289352. viesis 5.februāris 2013 7:54
0 0 Atbildēt

Man tīri subjektīvi liekas, kas BMW+Toyota, ja kopā saliek labākās lietas no abiem, sanāktu super auto. Bet PSA Opelim nāks tikai par sliktu.......

289355. viesis 5.februāris 2013 9:22
0 0 Atbildēt

PSA jau tagad ir priekšā opelim.

289360. viesis 5.februāris 2013 9:45
0 0 Atbildēt

Ar ko tieši priekšā Opelim?

289361. viesis 5.februāris 2013 9:57
0 0 Atbildēt

Ar kvalitāti, izmaksām. Ar pašu galveno - price/performance attiecību.

289363. viesis 5.februāris 2013 10:13
0 0 Atbildēt

Viesis uz ielas ir redzējis PSA kurš brauc Opelim pa priekšu.

289367. viesis 5.februāris 2013 11:13
0 0 Atbildēt

Jau šodien ir grūti izvērtēt: vai BOSCH autoelektronika ir sliktāka par SONY ? ĻOTI šaubos. Eiropas apstākļiem pat labāka. Cik dzirdēts no tehniķiem, Lexusiem pie mums tieši visvairāk problemu rodas ar elektroniku.

289369. viesis 5.februāris 2013 13:39
0 0 Atbildēt

ak,

pie kājas, kurš kuram brauc par priekšu, bet kad jāvada ap 150 auto liels parks, tad tu sāc domāt un rēķināt. Un cipari nemelo, nekad...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 15

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 1

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti