BMW var visu? GM arī? Iespējams, ka var. Bet par nepārprotami izdevīgāku tiek atzīts šo to darīt kopā ar kādu citu. Tikpat varenu.
BMW+Toyota
Pirmās ziņas par divu megakoncernu sadarbību bija pērn. Jūnijā tika publicēts memorands par savstarpēju saprašanos un nosaukti četri sadarbības virzieni. Tagad (24. janvārī) puses parakstījušas jau konkrētāku, saistošu līgumudažās no jomām.
Tātad – līdz 2020. gadam kopīgiem spēkiem jāizstrādā ūdeņraža ģenerators, tvertne šīs degvielas glabāšanai, ūdeņraža dzinējs un – vienoti standarti visai šai „ūdeņraža infrastruktūrai”.
Vidēja izmēra sporta auto kopējai platformai jābūt gatavai jau šogad. Tajā plaši izmantojami kompozitmateriāli. Vēlāk sekos citas kopējas Toyota/BMW platformas.
Elektriskās piedziņas jomā kopēji spēki tiks veltīti jauna tipa – litija/gaisa – akumulatoru izstrādei. To energoietilpība būšot divreiz lielāka nekā patreiz labākajām – litija/jonu – sistēmām.
PSA+General Motors
Tajā pašā laikā Peuget/Citroen un General Motors detalizējuši savas pērn (20.12.2012) dibinātās alianses plānu detaļas. Nodoms – vienotas jaunu automobiļu platformas, kopīga iepirkumu struktūra, kura ļaušot piecos gados ekonomēt (oho!) – divus miljardus eiro.
Vienoto iepirkumu sistēmu (Joint Purchasing Organization) jau izvērtējušas un par labu atzinušas antimonopolu kontroles iestādes.
Zināms, ka jaunās paaudzes Peugeot 3008 un Opel Zafira, Opel Meriva un Citroen C3 Picasso, arī Peugeot 2008, visi būs būvēti uz PSA koncerna platformām, dažas no tām gan izstrādās GM inženieri.
Alianses pirmie kopējie modeļi tirgū parādīsies 2016. gadā.
Kaut kā šaubos, ka tur jebkāds kopprodukts auto izskatā varētu sanākt. varbūt, kādas atsevišķas tehnoloģijas, kas pieminētas rakstiņā. Bet,kad tās tehnoloģijas būs jāsāk pielietot, tad jau atkal sāksies lielie kašķi - kam un kuram pirmtiesības tās pielietot. Kā jau savulaik ar ABS, Airbaga, apsildāmo benķu un citu nu jau vēsturisko loriņu pielietošanu autobūvniecībā...