Amerikā populārais praktiskuma un komforta apvienojums pikaps Latviju tā īsti pārliecinājis joprojām nav. Gadā pie mums tiek pārdoti tikai ap 500 šādu jaunu auto, tirgus daļai (aptuveni 4 procenti) būtiski nemainoties.
Te statistikas tabula, kas rāda, ka populārākais joprojām ir Toyota „Hilux”.
#
|
Modelis
|
2012.
|
daļa
|
2011.
|
daļa
|
izmaiņa
|
1
|
Toyota Hilux
|
271
|
49,3%
|
250
|
35,4%
|
8%
|
2
|
Isuzu D-Max
|
121
|
22,0%
|
36
|
5,1%
|
236%
|
3
|
Volkswagen Amarok
|
60
|
10,9%
|
19
|
2,7%
|
216%
|
4
|
Mitsubishi L200
|
59
|
10,7%
|
362
|
51,3%
|
-84%
|
5
|
Ford Ranger
|
17
|
3,1%
|
14
|
2,0%
|
21%
|
6
|
Nissan NP300
|
10
|
1,8%
|
16
|
2,3%
|
-38%
|
7
|
Nissan Navara
|
6
|
1,1%
|
6
|
0,8%
|
0%
|
8
|
Dodge Ram
|
4
|
0,7%
|
1
|
0,1%
|
300%
|
Tiesa, 2011. gada augstumus (gandrīz puse no tirgus) tas pērn nav spējis nosargāt. Un galvenie „vainīgie” te Isuzu „D-max” un VW „Amarok”. Pirmais vinnē ar nedaudz zemāku (starpība ap 1000 eiro) cenu, otrs pērn bija pievilcīgs jaunums. VW cīņu turpina un „Amarok” jau atsvaidzinājis. Par to pievienotajā VW preses relīzē.
*****
Veiksmīgais pikaps Amarok šogad iegūst jaudīgāku bāzes līmeņa dzinēju – iepriekšējo 2,0 l TDI agregātu ar 90 kW / 122 ZS jaudu aizvieto jaudīgāka versija. Jaunais bāzes līmeņa TDI dzinējs attīsta 103 kW / 140 ZS jaudu, kas uzlabo veiktspēju, vienlaikus saglabājot degvielas patēriņu nemainīgi zemā līmenī. Papildaprīkojums papildināts ar daudzām jaunām iezīmēm.
Divu litru TDI dzinēja ar common rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu jauda ir palielināta par 13 kW (18 ZS) – līdz 103 kW / 140 ZS, un tā ir pieejama pie dzinēja ātruma 3500 apgriezieni minūtē. Griezes moments, kas palicis nemainīgs – 340 Nm, ir pieejams pie dzinēja ātruma no 1600 līdz 2250 apgriezieni minūtē.
Palielinātās jaudas dzinējs piedāvā labāku veiktspēju ar tikpat zemu degvielas patēriņu. Piemēram, jaudīgākais Amarok tagad spēj uzņemt ātrumu līdz 100 km/h 12,6 sekundēs (iepriekš 13,2 sekundēs), tā maksimālais ātrums tagad ir 168 km/h (iepriekš 162 km/h). Par 0,5 sekundēm ir samazināts laiks, kādā piektajā pārnesumā iespējams palielināt ātrumu no 80 līdz 120 km/h.
Neskatoties uz ievērojami uzlaboto veiktspēju, pikapa zemais degvielas patēriņš palicis nemainīgs. Ar papildaprīkojumā pieejamo BlueMotion tehnoloģiju Amarok ar 103 kW TDI dzinēju patērē vien 6,8 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km.
Jaunais bāzes līmeņa dzinējs ir pieejams gan divdurvju Amarok
SingleCab modelī ar aizmugurējo riteņu piedziņu vai pārslēdzamu četru riteņu piedziņu, gan četrdurvju DoubleCab modelī ar aizmugurējo riteņu piedziņu vai vienu no divām četru riteņu piedziņas versijām, kas vienmēr tiek kombinētas ar sešpakāpju manuālo transmisiju, kā arī visās trijās aprīkojuma versijās.
Lai izpildītu īpašas klientu vēlmes, papildaprīkojumā tika iekļautas daudzas jaunas iezīmes. To skaitā ietilpst no Multivan pazīstams aprīkojums, piemēram, augsta līmeņa RNS 510 radio navigācijas sistēma, ParkPilot sistēma, kas kombinēta ar atpakaļskata kameru, programmējams papildu sildītājs ar tālvadību, miglas lukturi ar līkumu gaismām (no Trendline), kā arī „Light and Sight” komplekts (papildu dienas braukšanas gaismas, vējstikla tīrītāji ar lietus sensoru, „Coming and Leaving home” sistēma un salona atpakaļskata spogulis ar automātiskas aptumšošanās funkciju).
Amarok SingleCab ar 103 kW TDI dzinēju cena ir no 20 435 EUR (neto) vai 24 317,65 EUR (bruto). Amarok DoubleCab ar jauno bāzes līmeņa dzinēju cena ir no 23 235 EUR (neto) vai 27 649,65 EUR (bruto). Četru riteņu piedziņas versiju cena ir no 22 085 EUR par SingleCab un 24 880 EUR (neto) par DoubleCab.
kautkur katkada tante teica , ka Lietlandijā pie braļukasiem šitiem jāmaksā uz maksas ceļiem