Kurš labākais „pikaps”?(+ foto) 8

 
5.februāris 2013 14:30

Amerikā populārais praktiskuma un komforta apvienojums pikaps Latviju tā īsti pārliecinājis joprojām nav. Gadā pie mums tiek pārdoti tikai ap 500 šādu jaunu auto, tirgus daļai (aptuveni 4 procenti) būtiski nemainoties.

Te statistikas tabula, kas rāda, ka populārākais joprojām ir Toyota „Hilux”.

#
Modelis
2012.
daļa
2011.
daļa
izmaiņa
1
Toyota Hilux
271
49,3%
250
35,4%
8%
2
Isuzu D-Max
121
22,0%
36
5,1%
236%
3
Volkswagen Amarok
60
10,9%
19
2,7%
216%
4
Mitsubishi L200
59
10,7%
362
51,3%
-84%
5
Ford Ranger
17
3,1%
14
2,0%
21%
6
Nissan NP300
10
1,8%
16
2,3%
-38%
7
Nissan Navara
6
1,1%
6
0,8%
0%
8
Dodge Ram
4
0,7%
1
0,1%
300%

Tiesa, 2011. gada augstumus (gandrīz puse no tirgus) tas pērn nav spējis nosargāt. Un galvenie „vainīgie” te Isuzu „D-max” un VW „Amarok”. Pirmais vinnē ar nedaudz zemāku (starpība ap 1000 eiro) cenu, otrs pērn bija pievilcīgs jaunums. VW cīņu turpina un „Amarok” jau atsvaidzinājis. Par to pievienotajā VW preses relīzē.

*****

 

Veiksmīgais pikaps Amarok šogad iegūst jaudīgāku bāzes līmeņa dzinēju – iepriekšējo 2,0 l TDI agregātu ar 90 kW / 122 ZS jaudu aizvieto jaudīgāka versija. Jaunais bāzes līmeņa TDI dzinējs attīsta 103 kW / 140 ZS jaudu, kas uzlabo veiktspēju, vienlaikus saglabājot degvielas patēriņu nemainīgi zemā līmenī. Papildaprīkojums papildināts ar daudzām jaunām iezīmēm.

Divu litru TDI dzinēja ar common rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu jauda ir palielināta par 13 kW (18 ZS) – līdz 103 kW / 140 ZS, un tā ir pieejama pie dzinēja ātruma 3500 apgriezieni minūtē. Griezes moments, kas palicis nemainīgs – 340 Nm, ir pieejams pie dzinēja ātruma no 1600 līdz 2250 apgriezieni minūtē.
Palielinātās jaudas dzinējs piedāvā labāku veiktspēju ar tikpat zemu degvielas patēriņu. Piemēram, jaudīgākais Amarok tagad spēj uzņemt ātrumu līdz 100 km/h 12,6 sekundēs (iepriekš 13,2 sekundēs), tā maksimālais ātrums tagad ir 168 km/h (iepriekš 162 km/h). Par 0,5 sekundēm ir samazināts laiks, kādā piektajā pārnesumā iespējams palielināt ātrumu no 80 līdz 120 km/h.

Neskatoties uz ievērojami uzlaboto veiktspēju, pikapa zemais degvielas patēriņš palicis nemainīgs. Ar papildaprīkojumā pieejamo BlueMotion tehnoloģiju Amarok ar 103 kW TDI dzinēju patērē vien 6,8 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km.

Jaunais bāzes līmeņa dzinējs ir pieejams gan divdurvju Amarok
SingleCab modelī ar aizmugurējo riteņu piedziņu vai pārslēdzamu četru riteņu piedziņu, gan četrdurvju DoubleCab modelī ar aizmugurējo riteņu piedziņu vai vienu no divām četru riteņu piedziņas versijām, kas vienmēr tiek kombinētas ar sešpakāpju manuālo transmisiju, kā arī visās trijās aprīkojuma versijās.

Lai izpildītu īpašas klientu vēlmes, papildaprīkojumā tika iekļautas daudzas jaunas iezīmes. To skaitā ietilpst no Multivan pazīstams aprīkojums, piemēram, augsta līmeņa RNS 510 radio navigācijas sistēma, ParkPilot sistēma, kas kombinēta ar atpakaļskata kameru, programmējams papildu sildītājs ar tālvadību, miglas lukturi ar līkumu gaismām (no Trendline), kā arī „Light and Sight” komplekts (papildu dienas braukšanas gaismas, vējstikla tīrītāji ar lietus sensoru, „Coming and Leaving home” sistēma un salona atpakaļskata spogulis ar automātiskas aptumšošanās funkciju).

Amarok SingleCab ar 103 kW TDI dzinēju cena ir no 20 435 EUR (neto) vai 24 317,65 EUR (bruto). Amarok DoubleCab ar jauno bāzes līmeņa dzinēju cena ir no 23 235 EUR (neto) vai 27 649,65 EUR (bruto). Četru riteņu piedziņas versiju cena ir no 22 085 EUR par SingleCab un 24 880 EUR (neto) par DoubleCab.


 

 
Visi komentāri
 
289370. viesis 5.februāris 2013 15:07
0 0 Atbildēt

kautkur katkada tante teica , ka Lietlandijā pie braļukasiem šitiem jāmaksā uz maksas ceļiem

289385. viesis 6.februāris 2013 10:33
0 0 Atbildēt

Mans favorīts Ford Ranger

289386. viesis 6.februāris 2013 10:42
0 0 Atbildēt

vietējiem pāķiem pikaps ir fartuka mersis un tamlīdzīgi.

289390. viesis 6.februāris 2013 12:06
0 0 Atbildēt

Ja atmetam iepirkumus konkursos, tad statistika būs pavisam savādāka. Jo ir divas dažādas lietas - balsot ar savu vai valsts maciņu...

Mani favorīti ir daļēji iekļuvuši topā. Fords ir, be ne Raptor, RAM ir, bet ne 3500.

289401. viesis 7.februāris 2013 4:03
0 0 Atbildēt

Nebuutu Latvijas valsts mezhu, Latvenergo, veel dazhu siikaaku iepirkumu - viss buutu krietni savaadaak. Un Amarok uzlabojumi, taa saucamie - shaada tipa autinjam taa ir tikai cenas palielinaashana. Kaada jeega , ja mans pikaps, kursh tieshaam domaats kaa praktisks darba zirdzinjsh, ieskrienaas par dazhaam sekundeem aatraak, nekaa ieprieksheejais, bet leetaakais, taatad praktiskaakais variants? Un tie lielie Amerikas monstri - kaads ir ar taadiem braucis? Ir gadiijies ar kaut kaadu forda traku nedaudz pabraukaat - nu vecajaa gaz53 bija komfortablaak! Ne nu gluzhi, bet sajuutas liidziigas!:) Un kravas kaste gazikam tomeer ietilpiigaaka!

289417. viesis 7.februāris 2013 15:33
0 0 Atbildēt

visiem, kam ir N kategorijas atzīme tehniskajā pasē, tiem Lietuvā braucot pa galvenajiem ceļiem ir jāmaksā nodeva.

Parastais vw caddy bija ~ 5 Ls dienā

a sods bija simtam pāri latu, ja tev tādas uzlīmes nav logā

289424. viesis 7.februāris 2013 16:35
0 0 Atbildēt

Ja mašīnu pērk LVM, Latvenergo utt, tad ko, tas neskaitās tirgus??

289436. viesis 7.februāris 2013 21:08
0 0 Atbildēt

Tas ir tirgus, bet tas nav objektīvs auto novērtējums. Jo valstij ir pilnīgi vienalga, kas tas ir par auto, lai tik ir lētākais (iesmērētākais) piedāvājums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti