Peugeot Ženēvas auto izstādē prezentēs savus jaunākos modeļus, no kuriem par svarīgākajiem noteikti var uzskatīt Peugeot 2008 pirmizrādi, kā arī konceptautomobiļa Onyx izstādīšanu.
Pavisam Peugeot izstādīs 31 automobili, kas aizņems 2700 kvadrātmetrus lielu izstādes laukumu. Par sasniegumiem tehnoloģiju jomā, rūpēm par vidi un attīstību liecina dīzeļa hibrīds HYbrid4, 2008 HYbrid Air un 208 HYbrid FE modeļi. No konceptautomobiļiem varēs aplūkot daudz apspriesto RCZ R Concept un ONYX.
ONYX
Vēl nesen Parīzes auto izstādē tikai kā konceptautomobilis izstādītais krosovers 2008 Concept pa šo laiku ir kļuvis par sērijveida automobili, kuru Ženēvā varēs aplūkot pirmo reizi. Pie aizvien intensīvākajai pilsētas satiksmei paredzētā nākotnes automobiļa kopīgi strādāja inženieri un dizaineri Eiropā, Ķīnā un Dienvidamerikā.
Peugeot 2008 ir 4,14 metrus garš kompakts un daudzveidīgs krosovers, kuram ir elegants un iespaidīgs stils. Jaunais 2008 būs pirmais Peugeot modelis, kuram tiks uzstādīts ļoti ekonomiskais un Euro6 prasībām atbilstošais jaunās paaudzes 110 zirgspēku 3 cilindru 1.2 litru turbo benzīna dzinējs ar tiešo iesmidzināšanu, kam piedāvājumā būtu jānonāk 2014. gada vidū.
Krosovers 2008 ar jaunās paaudzes e-HDi dīzeļa dzinējiem un 3 cilindru benzīna dzinējiem var lepoties ar savu dzinēju ļoti zemo degvielas patēriņu, kas sākas ar 3,8 l/100 km, un CO2 izmešiem no 98 g/km. 2008 ir visas priekšrocības: stilīgs dizains, modernas vadības ierīces, kas vadīšanu padara īpaši baudāmu, pateicoties mazajai stūrei un lielajam skārienjutīgajam ekrānam, ietilpība un funkcionalitāte, lielisks ērtums un braukšanas īpašības, kvalitatīvi materiāli un apdare.
Vienlaicīgi Peugeot Ženēvā demonstrēs jauno sacīkšu automobili 208 R5, kā arī visu 208 sēriju un tikai pirms mēneša izsludināto jauno HYbrid Air tehnoloģiju, un sadarbībā ar Total izstrādāto HYbrid FE tehnoloģiju ar ļoti zemu degvielas patēriņu.
2012. gadā Peugeot kļuva par automobiļu ar viszemāko CO2 emisiju ražotāju: vidējais rādītājs bija tikai 121,6 g/km (2011.gadā 128,6), tādējādi atbilstot 130 g/km prasībai, kas stāsies spēkā 2015.gadā.
Mērķis ir ar HYbrid Air tehnoloģijas palīdzību sasniegt degvielas patēriņu tikai 2 l/100km. Jaunais 2008 ir lieliski piemērots modelis šim modernajam spēka avotam, savstarpēji apvienojot benzīna dzinēju un saspiesta gaisa tehnoloģiju, kuru 2016. gadā sāks izmantot mazās un kompaktās klases automobiļiem.
2008 HYbrid Air savstarpēji kombinē divus enerģijas tipus, lai iegūtu labāko lietderības koeficientu atkarībā no situācijas: saspiestais gaiss, kas iegūts bremzējot un palēninot braukšanu atjaunotās enerģijas rezultātā, palīdz 3 cilindru benzīna dzinējam vai aizvieto to fāzēs ar vislielāko enerģijas patēriņu jeb uzsākot braukšanu no vietas un paātrinājuma laikā. HYbrid Air sistēma piedāvā trīs lietošanas režīmus: gaiss (ZEV), benzīns un kombinētais režīms.
Peugeot un Total, kas sadarbojas jau kopš 1995. gada, 208 HYbrid FE projektā apvieno savas labākās prasmes un zināšanas, kā arī pieņem ambiciozo izaicinājumu savietot zemu izplūdes gāzu līmeni un braukšanas baudījumu: 208 HYbrid FE CO2 piesārņojums ir vien 49 g/km jeb divas reizes zemāks kā ļoti efektīvajam 208 1,0 VTi – taču paātrinājums no vietas līdz 100 km/h notiek tikai 8 sekundēs, jeb gandrīz tikpat ātri kā 208 GTi.
Šī ir ekstrēma koncepcija, kuru Peugeot gatavojas izmantot kā bāzi savu nākotnes automobiļu tehnoloģiskajā izstrādē.
Mērķis ir optimizēta aerodinamika, par 200kg mazāka masa, pateicoties kompozītmateriālu un polikarbonātu izmantošanai. Hibrīda sistēma, kas apvieno 3 cilindru benzīna dzinēju un robotizēto pārnesumu kārbu, kā arī elektrodzinēju un akumulatoru, kas ir izgatavots uz ilgstošos braucienos iegūtas pieredzes pamata. Izmanto arī īpašas Total motoreļļas. 208 HYbrid FE iegūs kompozīta balstiekārtu un īpašas riepas un diskus, kas samazina rites pretestību.
Ženēvā visiem apmeklētājiem būs iespēja redzēt no populārā modeļa RCZ izaugušo konceptautomobili RCZ R, kuram ir 260 zirgspēku 1,6 litru THP benzīna dzinējs, un no kā solās izveidoties jaudīgākais sērijas modelis Peugeot vēsturē. Papildus apmeklētāji varēs tuvāk iepazīties ar super automobili Onyx, kas pārsteidz ar radikālo muskuļoto virsbūvi un 20 collu diskiem. Uz oglekļa korpusa nostiprinātais 600 ZS 3 litru V8 HDi hibrīda dzinējs atrodas aizmugurē vidū, pārnesumu kārba ir ar 6 pārnesumu secīgo slēgšanu, un ritošajā daļā ir izmantota Peugeot pirmklasīgā pieredze, kas gūta piedaloties sacīkšu trasēs.
Kerli Maro