Peugeot braucienā Eco Cup uzvarēja Latvijas komanda Ivo Goldmanis un Guntars Pulss, kuri ar Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi modeli no Rīgas līdz Ženēvai aizbrauca ar vidējo degvielas patēriņu 3,3 l/ 100 km.
Latvijas un Igaunijas profesionālo auto žurnālistu 4 komandas agrā 3. marta rītā ar Peugeot 508 SW e-HDi modeļiem devās ceļā uz Ženēvas auto izstādi, savstarpēji sacenšoties eko braukšanā, jeb tajā, kurš galā nonāks ar viszemāko vidējo degvielas patēriņu.
No Igaunijas ceļā devās Argo Verk (WhatCar), Väino Laisaar (motors24), Toomas Vabamäe (TopGear) un Allan Muuk (TV3), kuri sacentās ar 4 Latvijas auto žurnālistiem, un tie bija Ivo Goldmanis (WhatCar), Ojārs Vētra (AutoMedia), Guntars Pulss (Latvijas Avīze) un Ilmārs Līkums (TopGear).
"Šobrīd uzvarētāji ir noskaidroti, un rezultāti ir iespaidīgi," sacīja ekonomiskas braukšanas sacensību organizētāja, Peugeot Baltic mārketinga vadītāja Kerli Maro.
Sacīkšu komandas ierindojās šādā secībā:
Peugeot Eco Cup uzvarētāji ir Latvijas komanda Ivo Goldmanis un Guntars Pulss, kuru sasniegtais vidējais degvielas patēriņš bija tikai 3,3 l/ 100 km.
Otro vietu ieņēma Igaunijas komanda Allan Muuk un Toomas Vabamäe ar rādījumu 3,5 l/ 100km
Trešo vietu ieguva latvieši Ojārs Vētra un Ilmārs Līkums ar rezultātu 4,0 l/ 100km
Taču visātrāk Ženēvā nonāca Argo Verk un Väino Laisaar ar rezultātu 4,2 l/ 100km.
Peugeot Eco Cup dalībnieku rīcībā ir eleganti lielās vidējās klases modeļi Peugeot 508 SW ar universālo virsbūvi, kuri izceļas ar saviem lieliskajiem tehniskajiem rādītājiem un zemo degvielas patēriņu. Konkrēti šim 1.6 litru e-HDi dīzeļa dzinējam ar Stop&Start sistēmu ir 114 zirgspēku, kas, pateicoties 270 Nm griezes momentam, garantē ļoti labu dinamiku un braukšanas īpašības. Šī dzinēja vidējais kombinētais degvielas patēriņš saskaņā ar ražotāja datiem ir tikai 4,0 l/ 100km, un CO2 izmeši tikai 105 g/ km.
Salīdzinājumam šeit minēsim arī ražotāja sniegto degvielas patēriņu uz šosejas, kas ir 3,7 l/ 100 km, tādējādi Eco Cup vislabākās komandas šo rādītāju ir ievērojami samazinājušas.
„ Šobrīd komandas dodas mājup no Ženēvas uz Tallinu un tām vairs nav jāievēro eko brauciena noteikumi, lai šīs pašas akcijas ietvaros noskaidrotu, cik daudz degvielas patēriņš ir atkarīgs no braukšanas veida," norāda Maro. "Braucējus gaidām atpakaļ piektdien vēlu vakarā, papildus nopelnītajām brīvdienām viņus gaidīs arī rezultāta vērta godalga," viņa piebilda.
No kreisās: Guntars Pulss, Ojārs Vētra, ivo Goldmanis, Ilmārs Līkums.
Eko maratons no ikdienas braukšanas stipri atšķiras, pietam minimāls pilsētas režīms un uz bāņiem ne vairāk kā 100 km/h. Sasniegums nav nekas īpaš, ja jau 600 km distancē ar Subaru Outback var panākt 4,8 l/100 km, kam lielāka masa, dzinējs un patstāvīgā pilnpiedziņa. Pietam ko rāda auto dators, ne vienmēr atbilst dzīvē paveiktajam.