Rūpējoties par degvielas ekonomiju, savus spēkratus ar gāzes iekārtām Latvijā aprīko arvien vairāk privāto auto īpašnieku. Veiksmīgo praksi pārņem arī uzņēmumi.
Piemēram, apdrošināšanas sabiedrība BALTA (RSA Grupa) tikko ir noslēgusi plašu sava autoparka pārbūvi, ar jaunākās paaudzes gāzes iekārtām aprīkojot 44 uzņēmuma spēkratus.
Kopumā apdrošinātājs ar jaunākās paaudzes gāzes iekārtām aprīkojis 44 kompaktklases automašīnas. Ar gāzes iekārtām aprīkoto auto skaitā ir gan iepriekš izmantotās uzņēmuma automašīnas, gan jauni spēkrati. Pēc BALTA pieejamās informācijas, par labu šādam solim ir izšķīrušies arī citi nozīmīgi Latvijas uzņēmumi, kuri darbojas, piemēram, pārtikas produktu izplatīšanā un taksometru pakalpojumu nozarē. Arī BALTA, ja nav iespējams izmantot uzņēmuma auto, sadarbojas ar taksometru firmu, kuras auto ir aprīkoti ar gāzes iekārtām.
„Pēdējā laikā privāto auto aprīkošana ar gāzes iekārtām kļūst par arvien izplatītāku praksi. Arī BALTA klientu vidū kopš 2010.gada ar šīm iekārtām aprīkotu auto īpatsvars ir teju dubultojies. Lemjot par šādu soli, kā vienu no iespējām apsvērām arī elektroautomobiļu iegādi, bet diemžēl patlaban šis risinājums nav ekonomiski pamatojams. Tāpat ņēmām vērā mūsu darbības specifiku, kas no darbiniekiem prasa aktīvu pārvietošanos ne tikai Rīgā, bet visā Latvijā. No auto uzlabojumiem ne tikai sagaidām līdzekļu ekonomiju, bet arī sniedzam ieguldījumu apkārtējās vides uzlabošanā, samazinot CO2 izmešu daudzumu. Atkarībā no katras automašīnas nobrauktajiem kilometriem investīcijas gāzes iekārtās atmaksājas pusgada līdz viena gada laikā. Tās plānojam atpelnīt jau šogad, savukārt nākamajā gadā paredzam ietaupīt 40% no agrāk ierastajiem degvielas izdevumiem,” stāsta BALTA iepirkumu vadītājs Kārlis Liepiņš.
Tāpat Kārlis Liepiņš atzīst, ka pirmie BALTA auto ar gāzes iekārtām tika aprīkoti pirms diviem mēnešiem, tāpēc veiktās investīcijas jau sākušas sevi attaisnot. Pašlaik apstiprinās iepriekš plānotie ietaupījumi, projektam sasniedzot izvirzītos mērķus.
Ar gāzes iekārtām BALTA ir aprīkojusi visus reģionu filiāļu vajadzībām izmantotos auto, kā arī lielāko daļu automašīnu, kas bāzētas Rīgā un tiek izmantotas BALTA centrālā biroja darbinieku pārvietošanās vajadzībām Rīgā vai izbraukumiem uz reģioniem. Līdz ar auto pārbūvi automašīnās ir uzstādītas arī GPS sistēmas, kas ļaus efektīvāk plānot un analizēt maršrutus, kā arī kopumā kalpos satiksmes drošības uzlabošanai. Auto pārbūve ļaus samazināt arī CO2 izmešu daudzumu – pēc speciālistu aplēsēm, ja pārbūvētais auto degmaisījumu sadedzina pareizi, gāzes sistēmas uzstādīšana samazina CO2 izmešus aptuveni divas reizes.
Viss jau būtu ok, tikai kādēļ dēļ šitiem "gāzniekiem" ir jācieš cilvēkiem, kam auto vispār nav, bet patērē gāzi apkurei???
Kad beidzot autogāzei tiks uzlikta normāla akcīze un tās tirgus nodalīts no sadzīves gāzes?