Seriāla Fotoradars otrā sezona 12

4.aprīlis 2013 18:10

Satversmes tiesas (ST) spriedums par fotoradaru sodiem ir apliecinājums Latvijas kā demokrātiskas ES dalībvalsts atšķirībai no kāda autoritāra režīma, kurā amatpersonu lēmumus nespēj ietekmēt citi alternatīvi mehānismi, tajā skaitā sabiedrības viedoklis.

Šobrīd, domājot par satiksmes drošību tuvākajā nākotnē, svarīgākais, lai Saeima savlaicīgi, kā spriedumā noteikts līdz 1. oktobrim, ņemtu vērā ST spriedumu un veiktu nepieciešamās izmaiņas likumdošanā, kā rezultātā automašīnas īpašniekam būtu Satversmē noteiktās tiesības uz taisnīgu tiesu, tātad būtu iespējams pārsūdzēt sodu par fotoradara fiksēto atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu, ja to pieļāvusi kāda cita persona.
Iekšlietu un Satiksmes ministriju darba grupa jau ir iesniegusi savu ziņojumu par fotoradaru projektu, kurā ieviešana plānota līdz 2017. gadam, to uzticot Ceļu satiksmes drošības direkcijai. Pakāpeniski ik gadu tiks iegādāti 20 fotoradari, kā arī ar kvalitatīviem ātruma mērītājiem tiks aprīkotas vairāk nekā simts policijas automašīnas. Ļoti ceram, ka šoreiz fotoradaru projekts pildīs savu pamatuzdevumu – rūpēties par satiksmes drošību, un autovadītāju acīs nebūs tikai naudas pelnīšanas mehānisms. Iespējams, ka reiz nākotnē pienāks diena, kad valsts no fotoradariem negūs ne santīma, jo satiksmes drošība, tajā skaitā atļautā ātruma ievērošana būs ideāla. Reāli novērtējot situāciju, diez vai mēs šādu dienu sagaidīsim, tomēr tieši tas ir mērķis, nevis pēc iespējas lielāks iekasētās soda naudas apjoms.
Pieredze liecina, ka svarīgāks par soda apjomu ir soda nenovēršamības princips, tādēļ arī Latvijā varētu ieviest Lietuvas piemēru, kur veicot soda naudas samaksu pirmajās desmit dienās, tās apjoms ir uz pusi mazāks nekā vēlāk. Tas padarītu autovadītājiem izdevīgu sodu savlaicīgu nomaksu.
Ir labi, ka ST spriedums ir tieši šajā pārejas periodā, kad gatavojamies jaunam fotoradaru projektam, jo iespējams veikt sagatavošanās darbus visā spektrā, gan nodrošinot tehnisko pusi, gan izmainot sodīšanas kārtību. Svarīgi, ka ST lēmums nav pārsūdzams, tātad vairs nav jēgas turpināt diskusiju, bet jāskatās nākotnē. Jaunā, ST noteiktā kārtība varētu būt darbietilpīgāka, nekā vienkārša datu bāzes apskate, noskaidrojot īpašnieku, tomēr demokrātiskā ES valstī likuma ievērošana ir svarīgāka par izdevumiem tā nodrošināšanai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis.
 

 
Visi komentāri
 
289910. viesis 4.aprīlis 2013 21:51
0 0 Atbildēt

Blā blā blā pļekš.... tirliņu uzvara pār veselo saprātu. Pie mums jau ir tā, ka kaut kādam slānim visatļautības pārņemto gribas darīt jebko un lai viņiem par to nekas nav. Tai skaitā maukt bezjēgā pa ceļiem un apdraudēt citus. Un tad savu nodarījumu atmāzēt ar likuma robiem.

289911. viesis 5.aprīlis 2013 9:02
0 0 Atbildēt

"Ļoti ceram, ka šoreiz fotoradaru projekts pildīs savu pamatuzdevumu – rūpēties par satiksmes drošību, un autovadītāju acīs nebūs tikai naudas pelnīšanas mehānisms."

Tas tuvākajā laikā nenotiks. Pārāk daudz ir to nabadziņu, kuri uzskata, ka viņi pārkāpt drīkst, bet viņus sodīt nedrīkst, un tad raud par naudas slaukšanām un Plāniem... Bet tā jau arī nav problēma. Lai uzskata, kā grib.

289912. viesis 5.aprīlis 2013 9:09
0 0 Atbildēt

Dekster.

Rakstu gan jau neizlasīji vai ne, ja šāds tavs standarta komentārs, ja tiek pieminēts fotoradars? Ja izlasīji, tad par ko cepiens? Par to, ka auto noma vairs tavā vietā sodu nemaksās? Un šis lēmums ir tieši pretējs tavam apgalvojumam "kādam slānim visatļautības pārņemto gribas darīt jebko un lai viņiem par to nekas nav". Tagad tieši viņiem būs, jo nevarēs sodu novelt uz īpašnieku, kā piemēram uzņēmumu vai auto nomu.

KAS nav skaidrs šajā lēmumā?

289913. viesis 5.aprīlis 2013 10:38
0 0 Atbildēt

Deksters kā parasti tēlo idiotu (jeb varbūt netēlo?)...

289914. viesis 5.aprīlis 2013 10:44
0 0 Atbildēt

Latvijā ir ļoti daudz cilvēku, kuri sajaukuši demokrātiju ar anarhiju. Cilvēktiesības ir viņiem, nevis tiem, kuri, piemēram, cieš no viņu anarhiskās rīcības uzspļaujot ceļu satiksmes noteikumiem.

289919. viesis 5.aprīlis 2013 15:48
0 0 Atbildēt

Nedomāju, ka ST pieņemtais risinājums būtu optimālākais variants. Varbūt, tiešām, tikai no demokratijas un cilvēktiesību eiropeiskās domāšanas rakursa

vērtējot. Lai izpildītu ST prasības, nākotnē policijai vajadzēs vairāk darbinieku, kuri spēs apkalpot un apstrādāt fotoradaru rezultatus. Atkal papildus izdevumi no budžeta. Tiesāšanās skaits tāpat nemazināsies.

Praktiskais latvietis par soda dvacāru gaunerēsies lidz pat Romas pāvestam....

Tā nu tas ir.

289929. viesis 6.aprīlis 2013 3:08
0 0 Atbildēt

Tiesāšanās skaits samazināsies, ja ieviesīs atlaidi par laikā samaksātu sodu.

289934. viesis 8.aprīlis 2013 11:33
0 0 Atbildēt

izbraucu 5 eiropas valstis ar vidējo ātrumu brīžiem pat līdz 130 km/h bez problēmām, un neviena fotoradara kvīts nav atsūtīta, jo tur ir savlaicīgi brīdinājumi par fotoradariem, arī pretimbraucoša policijas ekipāža nemeta apkārt pie +30km/h, toties latvijā gan naudu slauc uzreiz un bez brīdināšanas pat bez fotoradariem, jo tas laikam jau atbilst satversmei

289940. viesis 9.aprīlis 2013 11:04
0 0 Atbildēt

pat krievijā no 1.maija ātruma limitus paceļ jau līdz 130 km/h, mūsējie gan tikai kāš un joprojām domā kā nokāst vēl vairāk, bet varbūt, ka tēlo deksterus? gudrie gan naudu vispirms iegulda ceļos, bet mūžīgie neveiksminieki, kā jau vienmēr - fotoradaros, domājot, ka nākamie nu būs gudrāki par iepriekšējiem muļķiem, lai gan vēsture bieži mēdz atkārtoties, taču muļķi jau nekad nemācās no citu kļūdām, tāpēc priekā! par kārtējā fotoradaru projekta izgāšanos latvijā ar neizbraucamajiem ceļiem

289947. viesis 9.aprīlis 2013 13:34
0 0 Atbildēt

Neraudi, mīzi69, nav jau tik traki.

289949. viesis 9.aprīlis 2013 15:08
0 0 Atbildēt

CP darboņi izrēķinājuši, ka turpmāk FR radaru apkalpošanai vajadzēs daudz vairāk cilvēku. Bet, štatus diez vai viņiem kāds klāt dos. Nāksies vien ar visiem FR rēkinu saņēmējiem tikties un noskaidrot pārkāpuma būtību. Līdzīgi kā pie leišiem.

289950. viesis 9.aprīlis 2013 16:11
0 0 Atbildēt

FR jādarbojas pēc principa: tikai no +50 km/h - 50% no soda, un tad tas bizness aizies, citādi valsts atkal tikai vairāk zaudēs, nekā iegūs no tām 300 pamatotām sūdzībām ik dienas

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieku rinda no Grenctāles vismaz 9 km garumā (papildināts 15.50) (+ VIDEO) 20

Aculiecinieka iesūtītajā foto redzama kravas automobiļu rinda, kas stiepjas 9 kilometru garumā. Rinda kļuvusi vēl garāka, iemesli zināmi. Lasīt vairāk

 

Suzuki varētu izlaist piecdurvju Jimny 1

Suzuki gatavojas laist klajā kompaktā apvidus auto Jimny piecdurvju modeli, kas iegūs garāku riteņu bāzi un plašāku salonu. Lasīt vairāk

 

Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 1

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes. (+ VIDEO) 20

Šajā reizē Tavs Auto TV stāsts par to, kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes! Un reālā dzīvē šīs patiesības noskaidrosim kopā ar mūsu testa dalībniekiem - rallija pilotiem Māri Neikšānu un Ivaru Vasaraudzi, kamaniņu braucēju Juri Šicu un LTV laika ziņu redaktori Ramonu Salmiņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti