Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ekskursijas deputātiem 21

 
5.aprīlis 2013 10:45

Biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš ir nosūtījis visiem Saeimas deputātiem uzaicinājumu piedalīties vismaz vienā no četriem biedrības rīkotajiem braucieniem pa Latvijas novadiem.

Tie tiks organizēti, lai dotu iespēju tautas kalpiem klātienē iepazīties ar ceļu stāvokli Latvijas reģionos, it īpaši tajos, no kuriem deputāti ir ievēlēti.
Kopumā biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs”, kas apvieno 19 lielākos Latvijas ceļu būves uzņēmumus, pavasarī plāno rīkot četrus braucienus. Braucienus paredzēts rīkot 12. aprīlī pa Kurzemes, 19. aprīlī – pa Zemgales, 26. aprīlī – pa Latgales ceļiem, bet 10. maijā plānots brauciens pa Vidzemes kritiskākajiem ceļu posmiem.
Braucienu ietvaros parlamentāriešiem būs iespēja klātienē iepazīties ar dramatisko ceļu stāvokli Latvijas reģionos un uzklausīt speciālistu skaidrojumu par to, kāpēc šāda situācija konkrētajā ceļa posmā radusies un kā iespējams to risināt.
„Apzinoties, ka galavārds Latvijas autoceļu nozares likteņa lemšanā jāpieņem arī Saeimas deputātiem, mēs vēlamies viņus klātienē iepazīstināt ar situāciju, kas valda uz Latvijas ceļiem, kā arī likt viņiem sadzirdēt Latvijas iedzīvotājus, kuri ik dienas cieš zaudējumus, pārvietojoties pa šiem ceļiem,” stāsta A.Bērziņš. „Esam jau sastapušies ar Finanšu ministrijas absolūtu intereses trūkumu situācijas risināšanā, taču ceram, ka tautas kalpus tomēr interesē pašreizējā situācija un viņu atsaucība būs liela."
Visos braucienos piedalīties tiks aicināti arī plašsaziņas līdzekļu pārstāvji. Konkrētāku informāciju par izbraukšanu un maršrutiem, kā arī datus par deputātu atsaucību biedrība sniegs nākamās nedēļas sākumā.
Kā liecina aprēķini, kopumā ceļu lietotāji no automobiļu autokilometru un laika zaudējuma, braucot pa valsts ceļiem, zaudē 585 miljonus latu gadā. Savukārt nesen publicētajā Pasaules ekonomikas foruma ekspertu veiktajā pētījumā 144 valstu konkurencē Latvija ierindota 99. vietā līdzās Tanzānijai, Zimbabvei un Zambijai.
 

 
Visi komentāri
 
289915. viesis 5.aprīlis 2013 12:25
0 0 Atbildēt

Izvadājiet arī pa tiem ceļiem, kurus nupat esat sacēluši, bet pēc pāris gadiem tie jau sākuši jukt ārā.

Starp citu, vai man vienīgajam liekas, ka jaunais Jūrmalas apvedceļa segums ir šausmīgi nelīdzens? Kā pa redeli.

289916. viesis 5.aprīlis 2013 12:31
0 0 Atbildēt

Tas nav vienīgais. Praktiski jebkurš ceļš, kurš tiek renovēts no jauna, ir ar jūtamiem defektiem ( ar retiem izņēmumiem) un tā ir Latvijas ceļu būvētāju atbildība.

289917. viesis 5.aprīlis 2013 13:42
0 0 Atbildēt

Es atceros, kad kaut kādā 2008., 2009. gadā, kad nupat bija uzbūvēts Dienvidu tilts, raidījumā "Kas notiek Latvijā?" par to tika diskutēts. Tur arī pieskārās remonta darbu kvalitātei. Neatceros, kurš tieši, bet viens no ceļu remontētāju pārstāvjiem pateica, ka pie tā ir vainīga ir valsts, jo nepietiekami iegulda naudu izglītībā, līdz ar to nozarē neesot profesionāļu... :D

289918. viesis 5.aprīlis 2013 15:40
0 0 Atbildēt

Valsts ir vainīga pie visa, kas šeit notiek, tas taisnība.

Vienīgais daudzi kaut kā nespēj saprast, kas tad tā valsts ir :)

289921. viesis 5.aprīlis 2013 16:15
0 0 Atbildēt

Stulbais Dombrovskis ir novedis visu līdz kliņķim..

Bet nu ceļu nozarei tūlīt būs garantētais valsts pasūtījums, tā kā ļepīs no jauna un ar Dombroska vīzu...

p.s. šeit nu gan Vienotības runasvīrs deksters varētu "uzlikt" savu ķepu un pakontrolēt sava šefa darbību...

289922. viesis 5.aprīlis 2013 16:27
0 0 Atbildēt

Vienkāršajam mirstīgajam nav jānodarbojās ar valsts vadīšanu, viņam ir tikai jānopogā nodoklīši un jāuzmanās, ka VIDs neizpakaļo par pārāk labu attieksmi pret valsti. Līdz ar to valsti vada VIENS saimnieks: MK šefs, kurš nes diemžēl tikai simbolisku atbildību par paveikto.

Un neviens, pat ne deksters nav spējīgs šito sistēmu mainīt, jo ar pāris zajavām menetenē un paša negodīgo rīcību ir par īsu...

289923. viesis 5.aprīlis 2013 16:48
0 0 Atbildēt

Atvainojiet, bet vai ceļu kvalitātes nodrošināšana ir būvētāja atbildība vai pasūtītāja atbildība???

Varbūt ir tā, ka būvētājs nodrošina pasūtīto kvalitāti?

Nu kā ir, spečuki???

p.s. es ceļu nozarē darbojos gandrīz 20 gadus...

289924. viesis 5.aprīlis 2013 21:36
0 0 Atbildēt

gribi teikt , ka valsts pasūta uzbūvēt sūdu ceļus, a 289923. viesi? :D

289926. viesis 5.aprīlis 2013 22:25
0 0 Atbildēt

seaman,tieši tā-pasūta "sūdu ceļus",jo cita varianta nav,ja ir vēlme ņemt vislētāko piedāvājumu,vienlaikus nenosakot skaidrus kvalitātes kritērijus.Diemžēl...

289927. viesis 5.aprīlis 2013 22:33
0 0 Atbildēt

Un tos sūdīgos ceļus valsts, atvainojos "viņi" pasūta pie kaut kādiem citplanētiešiem... Un tie viņi tāpēc uztaisa vēl sliktæk lai pēc iespējas vairāk iebāztu kabatā... 5mm plānāka nodilumkārta un 10 cm šaurāks nekā pasūtītais ceļš uz 20 km ir tīri laba kapeika ieekonomēta. Un to klājot nevis ar polimērmodificētu, bet parastu bitumenu utt...

Tikai neviens nekad negrib saskatīt pats sevi ne valsts ierēdņa vietā, ne ceļu būvnieka vietā...

Kad reiz visiem pieleks, ka valsts esam mēs, nevis kaut kādi viņi, ceļu būvētāji arī esam mēs, nevis viņi, miliči, ārsti, skolotāji celtņieki - tie visi esam mēs. Nav nekædu viņu un kaut kædas mistiskas bezpersoniskas valsts...

289928. viesis 5.aprīlis 2013 23:12
0 0 Atbildēt

Nedarbojos ceļu būvē,bet būvniecībā gan. Manuprāt, secībai būtu jābūt šādai-projektētājs, būvuzraugs, būvnieks. Būvnieks būvē pēc projekta, būvuzraugs uzrauga, lai tas tā notiek. Tātad- kurš kuram maksā? Jeb nekompetences jautājums... Katrā ziņā-Jelgavas šoseja(no viadukta līdz Olainei) jau pēc gada ir pi..zģec...Igate??? Asfalta ražotājs? Projektētājs? Šķiet, ka vainīgo neatradīs...

289930. viesis 6.aprīlis 2013 9:02
0 0 Atbildēt

Vispār jau slikts jauns ceļš ir labāks par vecu nolietotu vai vispār bezceļu.

Eksistē Eiropas standarti ceļu būvē, diemžēl, kā jau te minēja, valsts nav spējīga tos apmaksāt. Izeja būtu privātā partnerība, kā tas jau notiekt būvniecībā. Valsts vai pašvaldība pasūta, piemēram, jau skolu, būvnieks to daļēji vai pilnībā uzceļ par saviem līdzekļiem un attiecīgi valsts/pašvaldība zināmā periodā nomaksā to.

Ar ceļiem ir pat vienkāršāk - var ieviest maksas ceļu uz laiku, kamēr atpelna tā būvniecību.

289931. viesis 8.aprīlis 2013 9:15
0 0 Atbildēt

Varbūt ceļu būves spečuki var pastāstīt, cik kvalitatīvu ceļu jāvar uzbūvēt, ja kilometrs maksā miljons latu?

Neesmu būvējis ceļu, bet sajūta ir tāda, ka par miljonu ir jāsanāk labam ceļam.

Diemžēl mūsu naudaskārie ceļu būvētāji uzbūvē ceļu kurš izjūk pēc 2-5 gadiem.

Un lai viņi nestāsta par Latvijas "īpašo" klimatisko apstākli.

Kādēļ pēdējie padomju laikā būvētie ceļi jūk ārā pēc 20 gadiem, bet biznesmeņu būvētie jau pēc 5 gadiem? Tilts uz Jelgavas apvedceļa pie Ozolnieku apļa sāka jukt ārā jau pēc 2 gadiem..

Normāli ne??

Vai nav tā, ka paši būvnieki arī ir vainīgi pie šādas situācijas, jo jāsāk pārtaisīt viņu tikko būvētie ceļi un tādēļ visam naudas nepietiek?

289932. viesis 8.aprīlis 2013 9:24
0 0 Atbildēt

Kura ceļa kilometrs maksā miljons latu ?

289933. viesis 8.aprīlis 2013 10:19
0 0 Atbildēt

Miljonu maksā apmēram tāds kā Rīga Ogre,ja ne vairāk.Piemēram,Jēkabpils Varakļāni bija laikam kādi 130M(50km),t.sk. viadukts laikam pusi apēda.

UUSA

289944. viesis 9.aprīlis 2013 12:06
0 0 Atbildēt

Nu bet par tiem miljoniem taču jāsanāk labam ceļam, nevis tādam, kurš sāk izjukt pēc pēris gadiem vaine?

289948. viesis 9.aprīlis 2013 14:05
0 0 Atbildēt

No vienas puses,tas projekts bija "trekns" tādā nozīmē,ka varēja būvēt ne tik šiki(viadukts varēja pagaidīt un atsevišķos posmos nebija jāmaina visa pamatne(projektētāju vaina)),bet,no otras,tas vienalga bija lētākais piedāvājums ar visu izrietošo(ieskaitot mazo garantijas laiku).

P.S.Sabrukt tur nekas nesāk-tikai pāris vietās iesēdumi veidojas(slikti atkūdrotas vietas).

289966. viesis 11.aprīlis 2013 9:58
0 0 Atbildēt

948. Ja par Jēkabpils-Varakļāni, tad tas ir remontēts pirms 2 gadiem un būtu nepieklājīgi jau tagad brukt. Kaut gan pie Kūku stacijas jau bija izveidojusies bedre. Bet tur tas ir saprotams, jo kaut kāda nelaimīga vieta ar ūdeni, kas visu skalo ārā. Bet piemēram Jelgavas šoseja virzienā no Rīgas līdz Jaunolainei. Tika taisīta salīdzinoši nesen. 5 gadi?? Un jau redzamas problēmas. Nezinu. Varbūt neuztur kā nākas.

Tai pašā laikā Jelgavas apvedceļš (tur kur tas dīķis) tika taisīts pirms 20 vai pat vairāk gadiem un nekādu problēmu. Vēl tagad gluds asfalts bez bedrēm.

Kādēļ tā?

289968. viesis 11.aprīlis 2013 12:35
0 0 Atbildēt

Pamatā dēļ mūsu klimatiskajiem un ģeoloģiskajiem apstākļiem. Nevar, precīzāk, nav naudas, lai visu paredzētu un izpētītu. Grunts var būt atšķirīga pat pēc 10 metriem. Plus vēl nestabilās ziemas, nekoptās meliorācijas sistēmas ap ceļiem (liels spļāviens privātīpašnieku sejās). Pats esmu redzējis ceļu (tiesa, zemes), kas brūk tikai dēļ tā, ka viens idiots pats nevar un citiem neļauj pārrakt viņa zemi šķērsojošu grāvi.

289988. viesis 12.aprīlis 2013 10:45
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, nezinu. Teksts par klimatiskajiem apstākļiem ir mīļākais ceļu būvētāju arguments, bet man kaut kā tam negribas ticēt.

Jo gruntī nav problēma. Ceļš ir līdzens. Tikai asfaltbetona segums jūk ārā.

289992. viesis 12.aprīlis 2013 13:30
0 0 Atbildēt

EcoA

To vai gruntī ir problēmas vai nav var noteikt tikai ar ģeoloģisko izpēti (uz aci nē, kā varumam liekas). Savukārt ģeoloģiskā izpēte (urbšana) prasa gan laiku, gan arī naudu un ne to mazāko. Stipri šaubos vai Tu vai kāds cits spētu apmaksāt urbumus ik pa 10 metriem uz tās pašas Jelgavas šosejas. Nu labi, 10 metri ir nedaudz pārspīlēts. Nu kaut vai ik pa 50 metriem. Virsējos slāņus var likt pēc dubultiem EN, bet ja tur apakšā paliek kūdra, avoti, plūstošās smiltis u.t.t., tad tam visam nav jēgas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vāji nervi? - autovadītāja strauji izvairās, taču no avārijas neizbēg (+ VIDEO) 3

Autovadītāja veic strauju izvairīšanās manevru, kā rezultātā viņas vadītais mazauto saslīd un novāc no ceļa arī auto, kas viņu "apdraudēja". Lasīt vairāk

 

Automašīnu ražošanai Lielbritānijā novembrī 44 gados straujākais kritums 1

Lielbritānijā novembrī saražoti 64 216 vieglie automobiļi, kas ir par 30,1% mazāk nekā attiecīgajā mēnesī pērn, tādējādi reģistrēts straujākais kritums šim mēnesim kopš 1980.gada, ziņo Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienība (SMMT). Lasīt vairāk

 

Tramps draud ES noteikt muitas tarifus, ja tā neiepirks vairāk naftas un gāzes 7

Jaunievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps piektdien draudēja Eiropas Savienībai (ES) piemērot muitas tarifus, ja bloks nesamazinās Savienoto Valstu ārējās tirdzniecības deficītu ar ES, iepērkot naftu un gāzi. Lasīt vairāk

 

Kas apkops un remontēs ķīniešu Dongfeng auto ārpus Rīgas? (+VIDEO) 6

Nu jau vismaz mēnesi Rīgā var oficiāli iegādāties ķīniešu Dongfgeng un tā apakšzīmolu automašīnas. Tā kā mūsu autobraucēju pieredze ar ķīniešu spēkratiem pagaidām ir maza, ir daudz jautājumu par garantijām, rezerves daļu pieejamību un pēcpārdošanas apkalpošanu kopumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti