Autobraucēju vidū nereti dzirdami jociņi par sievietēm autobraucējām, kas, vadot auto, pamanās uzkrāsoties un vienlaikus ar draudzeni pa telefonu papļāpāt. Taču...
...Latvijas apdrošināšanas kompānijas BALTA (RSA Grupa) Lielbritānijas kolēģu veiktais pētījums liecinot, ka tur 2,2 miljoni vīriešu cietuši autoavārijā, kamēr pētījuši sevi spogulī.
Tas, cik bieži vīrieši, vadot automašīnu, jūsmo par savu izskatu, bija nepētīts jautājums. BALTA Lielbritānijas kolēģu jaunākā pētījuma dati rāda, ka pārsteidzoši palielinās „motorseksuālo” (angļu izdomāts termins) vīriešu skaits. Tie ir ar savu ārējo izskatu pārņemti kungi, kas, vadot automašīnu, visai bieži raugās atpakaļskata spogulī, jūsmojot par sevi un pielabojot izskatu.
Saskaņā ar Lielbritānijas apdrošināšanas sabiedrības „More Than” pētījumu ar izskatu pārņemti autovadītāji jeb motorseksuāļi pēdējo divpadsmit mēnešu laikā ir izraisījuši aptuveni 2,2 miljonus autoavāriju. Pētījuma rezultāti atklāj, ka atpakaļskata spogulis ir ideāli novietots, lai koptie kungi, sēžot pie stūres, varētu tajā pētīt savu atspulgu – 23% aptaujāto respondentu kārto frizūru, 19% pēta sejas krāsu, 15% pozē, bet 10% aptaujāto vīriešu pārliecinās par savu zobu baltumu. Turklāt tiek lēsts, ka 1,3 miljoni vīriešu, vadot automašīnu, regulāri uzklāj sejas krēmu, mākslīgo iedegumu vai vīriešiem paredzētu pūderkrēmu.
Attiecinot pētījuma rezultātus uz visiem vīriešu kārtas autovadītājiem Lielbritānijā, to daudzumu var lēst ap 2,9 miljoniem. Tie ir vīrieši, kas ir tik pārņemti ar savu izskatu, ka pievēršas savam atspulgam piecas līdz desmit reizes pusstundu gara brauciena laikā. Pētījumā secināts - ja ik reizi atspulgam uzmanība tiek veltīta apmēram 4,8 sekundes, tad rezultātā varam pieņemt, ka pusstundu gara brauciena laikā miljoniem vīriešu gandrīz minūti skatās paši uz sevi, nevis uz ceļu.
Lielbritānijas ainavas, daiļais dzimums un interneta vietne „Facebook” – tie ir vēl daži no biežāk fiksētajiem iemesliem, kādēļ, vadot automašīnu, vīrieša skatiens novirzījies no priekšā esošā ceļa. Taču, šķiet, modernā angļu vīrieša uzmanību vairāk par visu novērš viņa paša atspulgs spogulī.
Pētījumā secināts, ka daudzu vīriešu automašīnas drīzāk līdzinās veikalu skaistumkopšanas nodaļām. Pētījumā aptaujātie kungi norādīja, ka viņu automašīnās vienmēr ir visi nepieciešamie skaistumkopšanas līdzekļi. Vīrieši savās mašīnās visbiežāk glabā dezodorantu, sejas tīrīšanas salvetes, losjonu pēc skūšanās, matu suku, mitrinošo sejas krēmu, zobu pastu vai mutes skalojamo līdzekli, matu vasku vai želeju, lūpu balzamu, mākslīgā iedeguma krēmu un citu vīriešu kosmētiku.
Pētījumu pēc BALTA kolēģu „More Than” pasūtījuma Lielbritānijā veica tirgus pētījumu aģentūra „OnePoll”. Aptauja ilga no 2013.gada 15. – 19. martam. Aptaujas ietvaros tika aptaujāti 3000 vīriešu – autovadītāju vecumā virs 18 gadiem.
Informāciju sagatavoja
Ilze Rassa
BALTA Komunikācijas vadītāja
Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
jociga tā BALTA, un viņas mamma LielAnglijā arī! :D