Logu mazgāšanas šķidrumi vasarā (+ foto) 7

 
9.maijs 2013 10:47

Lai arī ziema ir laiks, kurā pastiprināti tiek pievērsta uzmanība automašīnas logu mazgāšanas šķidruma kvalitātei, izrādās, arī vasarā nepareizi izvēlēts, tas ir, nekvalitatīvs logu šķidrums var veicināt vairāku bojājumu veidošanos automašīnā.

 Tāpēc auto preču un piederumu vairumtirgotājs SIA "Getz Bros. & Co. (Latvia)" centās noskaidrot, kuri mīti attiecībā uz logu mazgāšanas šķidrumiem ir patiesi, bet kuri – tikai mīti.

1. Vasarā logu mazgāšanas šķidrumu var nelietot. Nē, tā nav. Lai arī vasarā, atšķirībā no ziemas, logu mazgāšanas šķidruma nav jāpilda pret-aizsalšanas funkcija, tomēr lietot tikai ūdeni jeb ūdens un sadzīves mazgāšanas līdzekļu sajaukumu nav ieteicams vairāku iemeslu dēļ: a) rūpnieciski ražots logu mazgāšanas šķidrums ne tikai kvalitatīvi nomazgā stiklu, bet arī tīra vējstiklu un lukturu mazgāšanas sistēmu no kaļķa (šādas īpašības piemīt, piemēram, Pitstop un Turtle Wax logu mazgāšanas šķidrumiem);

2. Logu mazgāšanas šķidrums ir nekvalitatīvs, ja tas nespēj ātri notīrīt insektus no stikla. Nē, tā nav, jo jebkura logu mazgāšanas šķidruma iedarbība ilgst tikai, kamēr insekts vēl nav paspējis piekalst pie stikla. Vācijā veiktos logu mazgāšanas šķidruma testos, kuros tika mērīta šķidruma kvalitāte pēc tā, cik reizes logu slotiņai ir jākustas, lai insektu notīrītu, tika noteikts, ka kvalitatīvs šķidrums ir tāds, kurš spēj to izdarīt ar 4-5 reižu atkārtojumu (piem., Turtle Wax, Sonax vai Pitstop). Savukārt, maksimālais slotiņas kustību atkārtojumu skaits ir 10 reizes. Šādu testu jebkurš autobraucējs var veikt arī pašrocīgi, lai pārliecinātos, vai iegādātais logu mazgāšanas šķidrums ir kvalitatīvs.

3. Jo šķidrums krāsaināks, jo labākas ir tā mazgāšanas un aizsardzības īpašības. Nē, tā nav. Patiesībā vējstiklu šķidruma krāsai nav ne mazākās ietekmes uz tā mazgājošajām, pretsasalšanas vai smaržas īpašībām. Tā ir gluži parasta sintētiskas izcelsmes krāsviela, kas parasti tiek pievienota mārketinga apsvērumu dēļ. Kā ikviens ķīmisks komponents, arī krāsviela nonāk apkārtējā vidē. Lai gan vējstiklu šķidrumu sastāvdaļas ir pārbaudītas un sertificētas, labāk iztikt bez krāsvielas vai ar minimālu tās piedevu.

4. Logu mazgāšanas šķidruma cenai nav nozīme. Nē, tā nav. Līdzīgi kā citās produktu grupās, arī šajā cena ir viens no indikatoriem, kas norāda uz preces kvalitāti. Tas izskaidrojams ar to, ka lētākiem šķidrumiem ir tikai viena funkcija – nomazgāt stiklu. Lai arī tas uzskatāms par galveno logu mazgāšanas šķidruma uzdevumu, tomēr kā jau rakstā iepriekš minēts, svarīgs ir arī šķidrums sastāvs - lai tas saturētu piedevas, kuras bloķē baktēriju veidošanos šķidrumā. Tas jāņem vērā, jo vējstiklu šķidruma tvertnē ir ideāli (silti) apstākļi, lai veidotos nelabvēlīgas baktērijas, kuras autovadītājs var identificēt, sajūtot salkanu smaržu stikla mazgāšanas laikā. Kvalitatīvi ražotam logu mazgāšanas šķidrumam nav nelabvēlīga iedarbība uz virsbūves lakas kārtu, krāsojumu, stiklu, polikarbonāta detaļām un gumiju (vējstiklu slotiņām un to blīvgumijām, kas nereti nekvalitatīva logu mazgāšanas šķidruma ietekmē ātri saplaisā). Ja ražošanā tiek izmantotas sertificētas izejvielas un ražošanas iekārtas, cena parasti ir augstāka. Papildus kvalitatīva logu mazgāšanas šķidruma cenu veido videi draudzīgs iepakojums – pēdējā laikā tādi ir pouch jeb mīkstās pakas.

5. Vējstiklu koncentrātu drīkst šķaidīt tikai ar destilētu ūdeni. Daļēji - jā. Šāds uzskats valda, jo krāna ūdens nereti ir pārsātināts ar kaļķi, veidojot biezas nogulsnes vējstiklu un lukturu mazgāšanas sistēmā. Lētākos vējstiklu koncentrātus tiešām ir ieteicams šķaidīt ar destilētu ūdeni. Savukārt dārgākos (piemēram, Vācijā ražoto Dr.Wack) var šķaidīt ar parastu ūdeni, jo tā sastāvā jau ir vielas, kuras nepieļauj nogulšņu veidošanos. Papildus tam, minētais produkts ir ļoti koncentrēts (attiecība 1:200), kas nozīmē, ka 25 ml šķidruma pietiks, lai "pagatavotu" 5 l logu mazgāšanas šķidruma.

 
Visi komentāri
 
290242. viesis 9.maijs 2013 12:43
0 0 Atbildēt

kaļķa nogulsnes :)

ja vēl tas šķidrums tiktu karsēts. pie tā apjoma, kurš iziet caur sistēmu kaļķa nogulsnes to nepaspeš aizaudzēt, kad lūznim jau būs ceļš uz tolmetu.

290244. viesis 9.maijs 2013 17:46
0 0 Atbildēt

Nu nez, sprauslās jau pāris piles paliek, kas iztvaikojot aizmet tās ciet.

290245. viesis 9.maijs 2013 19:08
0 0 Atbildēt

getsam ari gruuti laiki - a kam tagad viegli...

290247. viesis 10.maijs 2013 10:51
0 0 Atbildēt

Vairāk jāuzmanās no ķimiskiem procesiem - bieži gadās, ka sajaucot dažādus škidrumus, tie saputojas vai pat saiet "sviestā". Ūdeni, protams, auto bačokā liet nevajadzētu pat vasarā, tur tiešām var būt kaļķis, rūsa, netīrumi. Ja kaut kas tur aizdambējas, tad liekas problēmas.

290253. viesis 11.maijs 2013 10:47
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesi, ko tu lej tajā trauciņā, ka tev tur kaut kas saiet ''sviestā'' ?? Kaļķis, rūsa, netīrumi.... ūdeņi ir dažādi, ja kas. Nelej no peļķes, lej no veikala pudeles kaut vai.

Es gan leju tikai un vienīgi Statoila šķidrumus nu jau gadus piecus, labāk notīrās knišļi.

290254. viesis 11.maijs 2013 12:27
0 0 Atbildēt

Nuuuu...vispār attiecībā uz ūdeni - jā, tiešām, ja ūdens ir "ciets",

tad ir redzēti notikuši sū..i, īpaši, ja auto vairāk stāv, nekā brauc :-)

Personiski es jau daudzus gadus izmantoju destilētu / demineralizētu

ūdeni, par cik tam bija neierobežota pieeja :-) Padomjlaikos piešāvām

klāt drusku "Kaštan", jaunākajos laikos - trauku mazgājamo līdzekli,

tikai nevajag pārcensties, lai nedzen putas! :-) Ziemās bija grūtāk, ir

maisīts pat "spirķiks" no Centrāltirgus, vēl RAFa laikos gan problēmu

nebija - lej , cik gribi :-)

290257. viesis 12.maijs 2013 11:03
0 0 Atbildēt

kukanols - vasarai, vintols - ziemai. No problems!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti