Nozare turpina strādāt ar zaudējumiem 58

 
16.maijs 2013 10:21

Obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas nozare turpina strādāt ar zaudējumiem - pirmais ceturksnis noslēgts ar negatīvu bilanci gandrīz pusmiljona latu apmērā, informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojā.

Šā gada pirmajā ceturksnī apdrošināšanas atlīdzību izmaksas kopā bija 5 118 760 lati, kas ir par 16% vairāk nekā 2012.gada pirmajā ceturksnī. Savukārt ienākumi, kas gūti no pārdotajām OCTA polisēm, bija 6 881 010 lati, uzrādot nepilnu 5% pieaugumu.
Ienākumi, kuri gūti no transportlīdzekļu apdrošināšanas, nespēj segt OCTA atlīdzību izmaksu apmērus, kā arī apdrošināšanas sabiedrību darbību nodrošināšanai nepieciešamos izdevumus, tādējādi OCTA nozare kopumā vēl joprojām turpina strādāt ar zaudējumiem, noslēdzot pirmo ceturksni ar negatīvu bilanci gandrīz pusmiljona latu apmērā, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Saskaņā ar OCTA apdrošināšanas nozares darbības rādītājiem kopējais pirmajā ceturksnī notikušo ceļu satiksmes negadījumu skaits, par kuriem iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, bija 7370, salīdzinājumā ar 2012.gada pirmo ceturksni pieaugot par 9%. Vērojams arī iesniegto zaudējumu pieteikumu apjoma palielinājums un pieņemto lēmumu par apdrošināšanas atlīdzību izmaksām skaits. Šogad pirmajā ceturksnī pieņemti 10 270 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu 6,6 miljoni latu, kas ir par 10,5% vairāk nekā pērn pirmajos trīs mēnešos.
Pirmajos trīs mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB iesniegti 10 250 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 15% vairāk nekā 2012.gada trīs mēnešos.
Par Latvijā notikušiem satiksmes negadījumiem pieņemti 9330 lēmumi par kopējo atlīdzību summu 4,855 miljoni latu. Vairāk nekā puse jeb 5370 lēmumu pieņemti par Rīgā notikušiem satiksmes negadījumiem, kopējai lēmumu summai veidojot 2,48 miljonus latu.
Vidējās atlīdzības izmaksas lielums uz vienu apdrošināšanas gadījumu šī gada trīs mēnešos bija 726 lati.
Par 17% audzis ārvalstīs izraisīto avāriju skaits, kas ietekmējis ne tikai vidējās atlīdzības apmēru, bet arī kopējos izmaksāto atlīdzību rādītājus gada pirmajā ceturksnī. Par ārvalstīs notikušiem satiksmes negadījumiem vidējās atlīdzības lielums pirmajā ceturksnī bija 2044 lati, kas ir aptuveni 3,5 reizes vairāk nekā izmaksu apmērs par Latvijā notikušiem negadījumiem. Vislielākā atlīdzību summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas veidoja 81% no kopējās atlīdzību summas. Transportlīdzekļu bojājumi veido vairāk nekā 80% no visām atlīdzībām, tādējādi kopējo izmaksu pieaugumu nozarē būtiski ietekmē arī izmaksas par transportlīdzekļu bojāeju, kur vērojams pieaugums 26% apmērā un izmaksas tuvojas viena miljona latu atzīmei.
OCTA apdrošināšanas nozares pirmā ceturkšņa rādītāji liecina, ka pieaudzis kā kopējais satiksmes negadījumu skaits, tā arī apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits. Vērojams arī izmaksātās atlīdzības pieaugums par tādiem zaudējumu veidiem kā pārejoša darbnespēja, pensijas apgādājamajiem, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pensijas, pabalsti invalīdiem un apgādājamajiem. Tādējādi tendence, kas ir vērojama pēdējos gados, ka personu atlīdzību izmaksu apmēri par satiksmes negadījumos cietušajai personai nodarītajiem zaudējumiem pieaug, liecina par sabiedrības informētības pieaugumu par zaudējumu veidiem, kas tiek atlīdzināti no OCTA, skaidro Stengrevics.
Saskaņā ar OCTA likumu, notiekot satiksmes negadījumam un personai zaudējot darbspējas, OCTA paredz atlīdzināt cietušajai personai nesaņemtos ienākumus, ko persona būtu varējusi saņemt, ja turpinātu strādāt, un apgādnieka zaudējumu pensiju, ja avārijā iet bojā apgādnieks. Savukārt valsts iestādēm OCTA atlīdzina satiksmes negadījumos cietušai personai izmaksātos slimības pabalstus un invaliditātes pensijas, kā arī satiksmes negadījumos bojā gājušās personas apgādājamiem valsts izmaksātās apgādnieka zaudējuma pensijas un pabalstus.
Saistībā ar neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītiem satiksmes negadījumiem šī gada pirmajā ceturksnī no Garantijas fonda izmaksāti 179 770 lati. Vidējās izmaksas lielums uz vienu apdrošināšanas gadījumu - 950 lati, kas ir par 5% vairāk nekā pērn pirmajos trīs mēnešos. Vidējās izmaksas augušas galvenokārt ārvalstīs notikušo satiksmes negadījumu dēļ.
Kā ziņots, 2012.gadu OCTA nozare noslēdza ar turpat divu miljonu latu zaudējumiem.

Rīga, 15.maijs, NOZARE.LV.  

 
Visi komentāri
 
290295. viesis 16.maijs 2013 11:05
0 0 Atbildēt

nabadziņi... kā viņiem neiet...

bezmaz nāk prātā vecs citāts no "mazpazīstamas filmas:

- Čau, lopudakter!

- Tu tai Ķirsonei bleķosi vai nebleķosi?

- Bleķot? Par ko? Nosprādzis teļš jau nav nekāds nelaiķis! Apdrošināšanas inspekcija nav nekāds apbedīšanas kantoris! Un Tev dakter tie lopiņi, zin' sprāgst vairāk, nekā mēs spējam maksāt!

290297. viesis 16.maijs 2013 11:21
0 0 Atbildēt

Kāpēc neiet? Pārējie veidi strādā uz urrāāā... Mīnusi ir tikai OCTā...

290298. viesis 16.maijs 2013 11:29
0 0 Atbildēt

Tad kas traucē sakārtot izdevumus ar ieņēmumiem?

Nav taču tā, ka octa prēmijas tiek ieguldīas cvitos biznesa projektos, nekā citi ieņēmumi?

Un ja ieņēmumi ir pārāk mazi - kas traucē tos atbilstoši koriģēt? :)

Ja jau nekoriģē - tātad nav ieinteresētības un viss ir pietiekami rentabli un izdevīgi... :) Nav par ko visos mēdījos kaukt un žēloties! ;)

290300. viesis 16.maijs 2013 11:58
0 0 Atbildēt

A kurš kauc? Vienkārši informē tautu...

290301. viesis 16.maijs 2013 12:13
0 0 Atbildēt

un jēga no šitādas bezjēdzīgas informācijas?

290302. viesis 16.maijs 2013 12:47
0 0 Atbildēt

A kāda jēga vispār no jebkādas informācijas?

290303. viesis 16.maijs 2013 13:02
0 0 Atbildēt

a ko - pagvelzt nevar?

290304. viesis 16.maijs 2013 13:11
0 0 Atbildēt

Prātīgākais risinājums octai - kārtīgi mest klāt polišu cenas regularajiem auto sitējiem. Rietumu valstīs tas tiek plaši praktizēts. Un tādu mums netrūkst. Tāpat bez polises nekur netikt - jāperk būs šā vai tā. Tā kā pats (līdz šim) 35 gadu laikā pie auto stūres, neesmu vēl būtiski savus un citus auto "dauzījis", visnotaļ pozitivi izmantoju savas prioritates(BM-17) un visu veidu apdrošināšanas piedāvājumus saņemu par sakarīgām cenām. Ne velti, jaunajam auto octu saņēmu par 24 ls gadā,bet casko par 214 ls gadā. Vecajiem auto(abām sonatām) apdrošināšanas cenas ir vēl patīkamākas.

290305. viesis 16.maijs 2013 13:21
0 0 Atbildēt

IV, nav jau nemaz tik daudz... www.ltab.lv/lv/statistika?a_year=2012 Bet, ja cels vēl kārtīgāk, tad mašīnas sāks rakstīt uz opjiem, kuri vairs ar auto nebrauc... Vai, piemēram, firmas liks kā turētājus fiziskās personas...

290307. viesis 16.maijs 2013 14:10
0 0 Atbildēt

Kāda jēga uzņēmumam paralēļi normāli tirgojamiem produktiem tirgot produktus ar zaudējumiem??? Tikai un vienīgi lai atmazgātos....

290312. viesis 16.maijs 2013 19:51
0 0 Atbildēt

Rietumu valstīs tiek praktizēts celt cenas sitēju rajonam, nevis vieniem pašiem sitējiem.

290313. viesis 16.maijs 2013 22:46
0 0 Atbildēt

nu īzģec kādi labdari...... Es pat teiktu, ka lācīša veiksmes stāsts balstās uz apdirsinātāji fļūtījiena

Un vēlreiz atkārtoju - octa nozare ir plusos.... Iekasēts ir pulka vairāk naudas, kā izmaksāts atlīdzībās....

A ja pie atl¸idzībām sāk skaitīt džipu, mikrosunīti un sekretāres abortu, tad gan var uzciparot jebkādus mīnusus

290315. viesis 17.maijs 2013 7:57
0 0 Atbildēt

Pirmajam OCTA sāp. Dikti.

IV, pastāsti konkrēti par Rietumu valstīm. Lūdzu, ar reāliem skaitļiem. Nevis skaļi piesaucot slavenās ''attīstītās Rietumu valstis''.

290316. viesis 17.maijs 2013 7:58
0 0 Atbildēt

Kopējais apdrošināšanas bizness ir plusos, OCTA daļa mīnusos. Kas tur neskaidrs?? Nu jā, ierēdņiem un programētājiem tā ir tālā zvaigzne,nezināma galīgi :D Tāpēc jo sāpīga.

290317. viesis 17.maijs 2013 8:22
0 0 Atbildēt

Bet ! Es iesūtīšu rakstu,kā man izgāja ar OCTA sistēmas servisu, kurš laboja manu ne manas vainas dēļ sasistu auto.

290319. viesis 17.maijs 2013 10:11
0 0 Atbildēt

Ja no kopējā biznesa OCTA daļa ir mīnusos (ja tic rakstītajam), tad kāda jēga šo daļu uzturēt un nodarboties ar OCTA tirgošanu??? Nav tie mūsu apdrošinātāji tik vareni, lai nodarbotos ar labdarību.

Kā jau te viens minēja, izskatās pēc naudas atmazgāšanas...

Šitas man atgādina poliklīniku cenrāžus. Tur manipulācijas maksas ir bez nosūtījuma, ar nosūtījumu un ar polisi (ar un bez nosūtījuma). Un pats interesantākais ir tas, ka ja tev ir polise, bet nav nosūtījuma, tad ir jāmaksā (apdrošinātājam) vairāk nekā ja tu ej bez nosūtījuma un maksā no savas kabatas. Jo apdrošinātājiem jau "pofig" apmaksā visu un par max (pēc mediķu vārdiem).

290321. viesis 17.maijs 2013 10:33
0 0 Atbildēt

Iesaku - OCTA kalkulators www.salidzini.lv/octa.php

290326. viesis 17.maijs 2013 13:29
0 0 Atbildēt

DekstersFF 153 [?] pirms 5 stundām

Kopējais apdrošināšanas bizness ir plusos, OCTA daļa mīnusos. Kas tur neskaidrs?? Nu jā, ierēdņiem un programētājiem tā ir tālā zvaigzne, nezināma galīgi Tāpēc jo sāpīga.

Ja OCTA's tirgonis būtu valsts iestāde, tad gan tu dziedātu citu dziesmu, ne tā?

290328. viesis 17.maijs 2013 13:50
0 0 Atbildēt

Pirmais, tev laikam kāds mikrosunīc ir kājā iekodis, ka tāda sāpe uz viņiem... :D

Klau, man ir ierosinājums, tu vienmēr pareizi zini, kā vajag un kā ir... davai, ej uz kaut vai to pašu Baltu, pierādi akcionāriem, ka izvedīsi to bedri saulītē, OCTA gada laikā būs plusos... Domāju, ka tevi ar lielāko prieku paņems pretī... Nu, un tev būs iespēja īsā laikā reni nomainīt pret džipu un varbūt mīļākajiem arī mikrosunīti nopirkt...

290329. viesis 17.maijs 2013 13:51
0 0 Atbildēt

"290326 Ja OCTA's tirgonis būtu valsts iestāde, tad gan tu dziedātu citu dziesmu, ne tā?"

Bet nav valsts iestāde. ;)

290330. viesis 17.maijs 2013 14:15
0 0 Atbildēt

Tātad apstiprinās dekstera moto - valsts kantorī nedrīkst zagt, privātajā drīkst???

290332. viesis 17.maijs 2013 15:57
0 0 Atbildēt

Nē, neapstiprinās... teksti par to zagšanu ir skauģu gauduļošana par to, ka kādam iet labāk kā viņam. Tad uzreiz zog.

Privātais uzņēmējs pats izvēlas pārdošanas stratēģiju, kāda viņam šķiet vispieņemamākā, attiecīgi - par kādām cenām tirgot OCTAs un kas būtu labāk - zaudēt nedaudz uz octām, bet noturēt klientus vai celt cenas un riskēt, ka klients pāries visos veidos pie cita.

290333. viesis 17.maijs 2013 16:24
0 0 Atbildēt

ja apdirsinātāji apzināti torgo octas pa lēto lai mīnusus atpelnītu uz citiem veidiem, tad nafig gaudot internetā, ka nozare ir mīnusos?????

p.n.

vēlreiz atkārtoju - nozare ir plusos pusmiljonu mēnesī plusos.... tas nozīmē ceturksnī ieņēmumi pārsniedz izmaksas (tiešās) par nepilnoem 2 ļimoniem - cipari ir tekstā....

"mīnusi" rodas norakstot administratīvos izdevumus utttt....

un apēst administratīvajos izdevumos var dauhjā... apdirsinātājiem vajag nevis gaudot, bet gan optimizēt savus administratīvos izdevumus...

piemēram izdevumi tieši kūdras sarakšanai ir 100lati... kūdra tiek pārdota par 200 latiem.... bet maukām, kas apkalpo kūdras racējus ir samaksāti 500 lati...

tātad deksters ir 400latus mīnusā ar kūdras rakšanu

vispār jāprasa kāpēc deksters pats labo savus ekskavātorus??? tāpēc, ka jamais vienkārši "optimizē izmaksas un efektivizē ražošanu"....

jams taču varētu pēc labākā apdirsinātāju parauga - pirkt jaunu ekskavātoru ar garantiju :D

290334. viesis 17.maijs 2013 16:31
0 0 Atbildēt

pirmais, tu gadījumā pats negaudo?

kā tur ir ar to piedāvājumu - sakārtot to visu? tu taču zini, kā ir labāk... nopelnīsi vairāk kā programmētājs... moš varēsi jaunu reni atļauties? :D

290335. viesis 17.maijs 2013 18:58
0 0 Atbildēt

gb... A kas tur būtu jākārto??? Apdirsinātājus tak viss apmieina... Octa pievilinot klientus bet citi apdirsināšanas veidi nesot kāpostu... Visi tak ir laimīgi......

P.N. Tik tā ņaudēšana besī.... Un izskatās, ka tikai gb12 un jamā brālēnam - bauskas jefiņam viss liekas kārtībā

290336. viesis 17.maijs 2013 19:13
0 0 Atbildēt

Nu tad nelasi to "ņaudēšanu". Pats lasa un kā tāds bērns uzvelkas un ņaud, ka cits ņaud... :D Normāli cilvēki tur nekādu ņaudēšanu nesaskata. Un, ja arī saskata un tas besī, tad vienkārši nelasa. Man, piemēram, besī horoskopi, tāpēc es tos vienkārši nelasu, nemaz nerunājot par kaut kādu komentēšanu.

Pirmais, tev vajadzētu ar kādu psihologu vai psihoterapeitu aprunāties, citādi tev uz visu pasauli zobs - piemini vadoni bezmaz katrā komentārā, piemini mikrosunīšus katrā komentārā par apdrošinātājiem, ja parādās raksts par Baltu, tad vispār... kaut kā pārāk tev tas pasaules smagums uz pleciem spiež... :D

A man tur liekas kārtībā tāpēc, ka pats saskaros ar to ikdienā. Man arī ir nācies pārdot OCTu ar mīnusiem vai pašizmaksu, lai klientu noturētu citos veidos...

290338. viesis 17.maijs 2013 20:27
0 0 Atbildēt

Gb12, bet pirmajam tak ir taisnība, ja apdrošinæšanas bizness kopumā ir plusos, tad nevajag gaudot, ka viena sadaļa ir mīnusos...

290354. viesis 20.maijs 2013 7:06
0 0 Atbildēt

Palaidniex- vai kāds tur gaudo??

Esmu par to, ka OCTA cenām ir jābūt lielākām. Esošās kāizskatās ne vienmēr spēj nosegt remonta izmaksas un tad sākas dīvainas darbības ar bamperu līmēšanām uc dīvainām lietām,kuras par rekomendē apdrošinātājs.

290355. viesis 20.maijs 2013 7:50
0 0 Atbildēt

Redzi, gābešņik, ar to citu gaudošanu ir ļoti elementāri - ja gaudotu penši, bomāri vai kas tāds, varētu arī uzlikt mīksto. Bet šajā gadījumā gaudo tie, kam ir nauda, tātad arī vara, kā rezultātā kādam tur augšā var atrasties atvērtas ausis priekš šiem batoniem, kā rezultātā cietīs masas. Nu hoķ kā mūzikas un filmu industrijas, kuras ņaud par vilcēju izdarītajiem "zaudējumiem" un ar savu sarausto kapitālu palīdzību organizē visādus absurdus likumus, kamēr visiem saprātīgi domājošiem ir skaidrs, ka ir nevis zaudējumi, bet negūtā peļņa, un ka bez iespējas novilkt varbūt kāda desmitā daļa no tiem, kas novelk, arī nopirktu. Šajā, aptirsināšanas, gadījumā gan mūsējie varētu ar saviem "zaudējumiem" mēģināt vilkties uz rietumu modeli - labi, nezinu kā ir kontinentālajā eiropā, laikam jēdzīgāk, mani fascinē kā tas notiek pie britiem - vienkārši aptirsinātāju mafija. Mūsējie gan jau arī gribētu mūs tā slaukt pēc tādiem absurdiem kritērijiem kā tur.

Kaut gan jā, gābē tak pats laikam bija aptirsinātājs, tad var saprast kāpēc viņam pirmā teksti šeit liekas nepieņemami... :D

290359. viesis 20.maijs 2013 11:08
0 0 Atbildēt

palaidniex, bet kurš tad gaudo? te drīzāk izskatās, ka gaudo tu un pirmais...

"kā rezultātā kādam tur augšā var atrasties atvērtas ausis priekš šiem batoniem, kā rezultātā cietīs masas."

nu paskaidro, no kā tad masas cietīs šajā gadījumā?

"kā mūzikas un filmu industrijas, kuras ņaud par vilcēju izdarītajiem "zaudējumiem" un ar savu sarausto kapitālu palīdzību organizē visādus absurdus likumus, kamēr visiem saprātīgi domājošiem ir skaidrs, ka ir nevis zaudējumi, bet negūtā peļņa, un ka bez iespējas novilkt varbūt kāda desmitā daļa no tiem, kas novelk, arī nopirktu."

Kā reiz visiem saprātīgi domājošiem ir skaidrs, ka "vilkšana" ir tīrākā zagšana. Tu bez atļaujas paņem to, kas tev nepieder. Kā, interesanti, to vēl savādāk varētu nosaukt?

290366. viesis 20.maijs 2013 14:11
0 0 Atbildēt

"Šajā, aptirsināšanas, gadījumā gan mūsējie varētu ar saviem "zaudējumiem" mēģināt vilkties uz rietumu modeli - labi, nezinu kā ir kontinentālajā eiropā, laikam jēdzīgāk, mani fascinē kā tas notiek pie britiem - vienkārši aptirsinātāju mafija. Mūsējie gan jau arī gribētu mūs tā slaukt pēc tādiem absurdiem kritērijiem kā tur."

Mafija tāpēc, ka tev nepatīk sistēma? Baigais jau nu arguments... :D Bet ir vesela kaudze ļautiņu, tas pats palaidniex piemēram, kuri to modeli atbalsta un nesauc par absurdu... Kāpēc tev liekas, ka tu esi gudrāks par viņiem?

Starp citu, tāds modelis nav tikai UK, tāds izrādās ir arī Krievijā... Vismaz tā man 2 klienti pagājušajā nedēļā teica. Bez tam, tur apdrošināšana esot 2x dārgāka kā pie mumsīm...

290368. viesis 20.maijs 2013 16:35
0 0 Atbildēt

gb12 - ja bizness ir plusos, tad statistika (lielākie meli uz pasaules) var izvilkt, arīõ tādui piemēru, kā - mikrosunīšu drošināšana ir šausmīgos mīnusos.

ja tas neko nemaina kopējos skaitļos, tad šāda statistika un publikācijas medijos ir - bezjēdzīgas!

Ja drošinātājus apmierina fakts, ka viena no viņu nozarēm ir dempinga prece, lai pievilinātui lētticīgo p[acientu pārmaksāt par citiem pakalpojumiem - tad jau viss ir kedā un gaudu dziesmām pamata nav - paši vien to uguni kurina tajā virzienā.

Sūdi sākās tad, kad drošinātājs sāk piespiest pacientu remon... oi - atvainojos - piekrāsot un makgaivereni piemuhļīt "sertificētajos un kvalitāti garantējošos uzticamajos" paša drošinātāja izvēlētajos servisos. Atstājot cietušo, bieži vien likteņa varā, bez tiesībām izvēlēties remonta vietu, vienatnē ar bezpriģelu... Kur labticvīgais klients nemitīgi ir spiests pierādī, ka viņš NAV žirafe...

290369. viesis 20.maijs 2013 16:55
0 0 Atbildēt

Atbilde uz pirmo postu - jā, dārgais gābešņik, tev tiešām ir pavāja saprašana. Mēģini uzmanīgi apskatīt šitento shēmiņu un izlasīt tekstus, tur viss ir smuki uzrakstīts memearchive.net/memerial.net/...-not-theft.jpg :D

Par otro - nu pareizi, kā tu savu dvīņu brāli nepiesauksi, abiem tak patīk atbalstīt absurdus... :D Protams ka dzīvojot šeit daudz kas citur esošais liekas labāks :D Varbūt kāds viens punkts no visa pat turienes sistēmai ir labāks nekā mūsējai. Bet nu - es tur tajā salā, atšķirībā no tevis, esmu padzīvojis, viens no iemesliem, kāpēc atgriezos - šeit, atšķirībā no turienes, es varu atļauties braukt ar mašīnu, kurai ir 2,3 litru motors un pilnpiedziņa :D bez muhļāžām - te tādu mašīnu uz gadu aptirsināt man izmaksā 60 lašus, tur bez muhļāžām ar no claims discount es pieņemu ka mazāk par 2k mārciņām nebūtu bijis. Jā, man tiešām nepatīk sistēma, kura apdrošināšanas cenu rēķina ne tikai pēc vecuma un to, vai dzīvo rīgā vai nē, bet vēl pēc konkrēta pilsētas rajona [citi tur dzīvojošie daudz sit mašīnas - nākošajā gadā vari maksāt vairāk, hoķ pats neesi izdarījis neko], ģimenes stāvokļa, mašīnas krāsas [statistiski bungā vairāk mašīnas tavā krāsā - maksā vairāk], mašīnas markas un modeļa, cik tādu ir pagājušajā gadā zagts, komplektācijas [uzliec niknākas bremzes vai ko tādu - maksā vairāk], kāda signalizācija un vēl tur cik to parametru. Vislabāk man patika pasen novilkts haynes A corsas šķūninga manuālis, kurā bija VESELA NODAĻA !!! par to, kā pareizi aptirsināt mašīnu :D Tad vēl bija visādas nesmukas izdarības no aptirsinātāju puses, kuras visādu B6 passātu braucējiem gan būtu pie kājas, bet autoentuziastiem, kuri brauc ar reti sastopamām mašīnām, nepatīkamas - man kaut kā uz sitienu nāk prātā viena jaunzēlandieša gadījums, kur viņa B2 A90q tika viegli izdupsēts, bet aptirsinātājs atņēma viņam mašīnu un palaida izsolē "jo pārāk dārgs remonts", bet kaut kā liekas ka britiem bija līdzīgi. Vēl šis tas "labs" ir dzirdēts tur, no pašiem britiem, bet jau aizmirsies. Rezumējums - tu maksā, maksā, tik velns viņu zina par ko. Te es vismaz zinu par ko es tos 60 lašus noloku :D

290371. viesis 20.maijs 2013 17:01
0 0 Atbildēt

Ā, un vēl nerunājot par iespēju bez čakara aizņemties vai aizdot kādam savu mašīnu - reti, bet reizēm šī patīkamā, un pie mums pašsaprotamā fīča tiek izmantota. Briti tikmēr ir pieraduši pie sava bezpriģela, ka viņiem liekas nesaprotami, ka citur var būt savādāk nekā pie viņiem - atceros, vienā britu forumiņā, tofikā par to, kā pašam braucot no eiropas atdzīt vecu audī, briti filosofēja ka britu aptirsinātājs visdrīzāk neaptirsinātu mašīnu uz dažām dienām, un tad viens dānis dabūja šiem paskaidrot vācu tranzīta numuru sistēmu... :D

290372. viesis 20.maijs 2013 17:27
0 0 Atbildēt

Palaidniek, tas, ka tev tā liekas bezjēdzīga, nenozīmē, ka tā arī ir. Man tā infa liekas jēdzīga. Kā jau teicu, ja tavuprāt ir bezjēdzīga, tad nelasi. Man liekas bezjēdzīgi horoskopi, tāpēc es tos pat neveru vaļā, par komentēšanu vispār nerunājot. Bet tu un vēl daži kā tādi šuneļi uzvelkaties, tiklīdz kāds raksts par to ir. Drīzāk te nevis apdrošinātāji (šajā gadījumā LTAB) gaudo, bet tu. Bez tam, ne jau apdrošinātāji, kā tu izteicies, "gaudo", bet LTABs, kas uzrauga konkrēti OCTA nozari, nevis apdrošinātāju asocioācija. Bet viņi tikai informē par stāvokli nozarē. Tad, kad tas būs plusos, tad viņi "gaudos" par plusiem. Bet, ja tev nepatīk, domāju, ka neviens ar pistoli pie deniņiem tev neliek lasīt. Tāpāt kā neviens man neliek lasīt par situāciju tavā nozarē, lai kas tā arī nebūtu.

Par makgaiverismu runājot - drošinies pie normāla apdrošinātāja, tad arī problēmas nebūs... :)

290373. viesis 20.maijs 2013 17:49
0 0 Atbildēt

msh...

nu un, kāpēc man būtu tai shēmiņai jāpiekrīt vairāk kā esošai likumdošanai? kas ir tas, kurš to shēmiņu ir ielicis? kāds no taviem drauģeļiem - urļikiem, kurš tāpat kā tu uzskata, ka zagt ir normāli, ja vien tev to vajag? Vēlreiz saku - paņemt cita īpašumu (šajā gadījumā - intelektuālo) bez atļaujas IR ZAGŠANA. Punkts. Ja ir atļauja, nav problēmu, velc. Ja atļaujas nav, tas ir likuma pārkāpums...

"Par otro - nu pareizi, kā tu savu dvīņu brāli nepiesauksi, abiem tak patīk atbalstīt absurdus..."

Kuru tu biji domājis ar dvīņu brāli?

"Protams ka dzīvojot šeit daudz kas citur esošais liekas labāks"

Es to neesmu teicis. Ja tu domā, ka es atbalstu UK OCTA variantu, vai padalīsies, lūdzu, ar citādu, kur esmu to minējis?

"viens no iemesliem, kāpēc atgriezos - šeit, atšķirībā no turienes, es varu atļauties braukt ar mašīnu, kurai ir 2,3 litru motors un pilnpiedziņa"

Mjā, cik gan maz cilvēkam vajag pilnvērtīgai dzīvei... 25gadīgu lūzni ar Pilnpiedziņu un 2.3 Motoru... :D Bet, redzi, ja tu tur darītu normālu darbu, tad varētu tādu atļauties arī tur. Pazīstu džekus, kas var. Un pilnīgi legāli... laikam pārāk vājš biji, lai normālu darbu varētu atrast. Vismaz pēc taviem tekstiem šeit tas ir ļoti labi redzams.

"gābešņik"

Jaunu galotni iemācījies? Tas tagad starp taviem pāķiem skaitās "pačotno" tā runāt? Laikam ciema pirmā pacana titulu centies dabūt... :D

290374. viesis 20.maijs 2013 21:34
0 0 Atbildēt

Kāda jēga, kāda ziņa ir tam informatīvajam murgam?

Kā uzņēmējiem var OCTA biznes bez pašu vēlmes var būt mīnusos? Kas no tā parastam klientam jāsecina?

Jāpaceļ prēmija? Jāsaprot, ka šaizes gadījumā remontēs uz ķap-ļap?

Ko ar to grib pacientiem pateikt?

Jā un kāpēc vēljoprojām ir apsurdais sadārdzinājums OCTĀm priekš Rīgā, un Rīgas rajonā reģistrētajiem, bet Jelgavniekam, kurš katru mīļu dienu brauc uz rīgu tāds nav paredzēts?

290376. viesis 21.maijs 2013 8:32
0 0 Atbildēt

Redzi, gābešņik, ja aizbrauksi tur pastradāt, kas, visdrīzāk, nenotiks :D , tad tu sapratīsi ka tur tie labie darbi pamatā ir atrodami ar pazīšanos, bet likmes, lai varētu atļauties dzīves līmeni, kas būtu kaut blāva atblāzma no vietējo vidusslāņa līmeņa, būs sasniedzamas dažus gadus nostrādājot ar līgumu kādā fabrikā un strādājot kādu kuiņainu darbu - piemēram, naktsmaiņas - tad varēs pelnīt stundas likmi padsmit mārciņas un varēs provēt divatā izīrēt "māju" un atļauties braukt ar 5-10 gadus vecu premiumu. Jā, tā kā te ir runa primāri par mašīnām, nenosaucu pirmo manu prasību - nedzīvot kolhozā - bet tāds prieks diemžēl izmaksā dārgāk par mašīnu.

Bet par nemašīnu oftopiku - www.demonbaby.com/blog/2007/10/...-birth-of.html - palasi šito. Tu, protams, kā cietpaurim pieklājas, atkal teiksi ka tā raksta autors ir kāds urļiks... :D

290401. viesis 22.maijs 2013 17:54
0 0 Atbildēt

"Kāda jēga, kāda ziņa ir tam informatīvajam murgam?"

Tas, ka tev nav jēga, nenozīmē, ka citiem nav... Gribi teikt, ka, piemēram, Dienas Biznesu vajadzētu klapēt ciet, jo viņi šādi informē par daudzām nozarēm - peļņām, zaudējumiem utt. Vai arī, līdzīgi kā vēl te daži labi, mēģināsi iegalvot, ka tu labāk zini, kāda informācija ir pasniedzama un kāda nē. Redzi, jebkurš medijs cenšas likt informāciju, kas kādam pēc viņa ieskatiem varētu būt noderīga. Negribēsi taču teikt, ka esi baigais specs mediju jomā, lai noteiktu, kas ir derīga informācija un kas nav. Vai arī tu, līdzīgi kā puisītis msh cenšas visu mērīt pēc savas mērauklas?

"Kā uzņēmējiem var OCTA biznes bez pašu vēlmes var būt mīnusos? Kas no tā parastam klientam jāsecina? Jāpaceļ prēmija? Jāsaprot, ka šaizes gadījumā remontēs uz ķap-ļap? Ko ar to grib pacientiem pateikt?"

Varbūt tā nav informācija parastam klientam/pacientam? ;)

"Jā un kāpēc vēljoprojām ir apsurdais sadārdzinājums OCTĀm priekš Rīgā, un Rīgas rajonā reģistrētajiem, bet Jelgavniekam, kurš katru mīļu dienu brauc uz rīgu tāds nav paredzēts?"

Cik zinu, ne visiem apdrošinātājiem riska izvērtēšanas kritērijs ir dzīves vieta. Tāpat ne visiem ir pilna masa (Gjensidige, piemēram, vismaz vienu brīdi nebija) vai auto marka. Katrs apdrošinātājs riskus izvērtē pēc savas metodikas. Priekš tam ir tādas štata vienības kā riska parakstītāji, kuri pēta zaudējumus, analizē statistiku un, acīmredzami, ir sapratuši, ka Rīgā pierakstītie biežāk izraisa avārijas, bet Jelgavā dzīvojošie nē. Taču negribēsi apgalvot, ka tu labāk par viņiem zini, kā jārēķina riski. Starp citu, nezinu kāpēc, bet, piemēram, Baltikumam ļoti patīk Ogres rajons... acīmredzot, ir izrēķinājuši, ka tajā vietā dzīvojošie (pierakstītie) un pie viņiem apdrošinājušies nenes zaudējumus. Un nevar izstāvēt katram klāt un paņemt viņa dzīves situāciju. Tu gribi teikt, ka katram apdrošinātājam būtu jāprasa, cik reizes mēnesī brauc uz Rīgu? Vai kur klients strādā?

290402. viesis 22.maijs 2013 18:15
0 0 Atbildēt

"Redzi, gābešņik, ja aizbrauksi tur pastradāt, kas, visdrīzāk, nenotiks..."

Zini, es no tā nemaz nekaunos... :D Uzskatu, ka pietiekami labi varu nopelnīt šeit.

"tad tu sapratīsi ka tur tie labie darbi pamatā ir atrodami ar pazīšanos, bet likmes, lai varētu atļauties dzīves līmeni, kas būtu kaut blāva atblāzma no vietējo vidusslāņa līmeņa, būs sasniedzamas dažus gadus nostrādājot ar līgumu kādā fabrikā un strādājot kādu kuiņainu darbu - piemēram, naktsmaiņas - tad varēs pelnīt stundas likmi padsmit mārciņas un varēs provēt divatā izīrēt "māju" un atļauties braukt ar 5-10 gadus vecu premiumu. Jā, tā kā te ir runa primāri par mašīnām, nenosaucu pirmo manu prasību - nedzīvot kolhozā - bet tāds prieks diemžēl izmaksā dārgāk par mašīnu"

Nu, kā jau teicu, švaks pulveris esi. Es pazīstu daudzus, kas ir aizbraukuši un normālās vietās iekārtojušies. Bet tu, izskatās, vienkārši esi dīkdienis, kurš cerēja, ka aizbrauks un uzreiz nestrādājot varēsi braukt ar 2.3 un dzīvot mājā? Bet, ārprāc, kāds pārsteigums!!! Arī tur ir jāstrādā, lai kaut ko dabūtu... Prasības viņam... :D :D :D Nē, nu protams... par normālu māju vai dzīvokli ir jāmaksā no savas kabatas, a tā pie mātes var dzīvot...

"Bet par nemašīnu oftopiku - www.demonbaby....th-of.html - palasi šito. Tu, protams, kā cietpaurim pieklājas, atkal teiksi ka tā raksta autors ir kāds urļiks... "

Pat netērēšu laiku, lai iedziļinātos tajā linkā. Ja normāli pats ar saviem vārdiem argumentēt spējīgs neesi, tad man arī nav pienākuma lasīt palagus, ko tu saliec.

Bet, pa lielam, ar tevi tāpat viss skaidrs - tipisks patērētāju sabiedrības produkts, kuram viss pienākas, bet dot pretī nevajag tikpat kā neko. Aizbrauc uz valsti, kuru citi ir uzcēluši ar jau prasībām pēc mājas un premium auto, kaut arī izdarījis neko nav. Uzskata, ka zagt citu īpašumu savas baudas nodrošināšanai ir normāli, tas nekas, ka kāds cits ir daudz strādājis, lai to radītu (interesanti, ko pats teiktu, ja Audī kruīzam pelnītu ar kaut to pašu mūziku). Kad saprot, ka tomēr tajā laimes zemē nemaz tik rožaini nav un tomēr, lai kaut ko sasniegtu, ir arī kaut kas jādara, atbrauc atpakaļ, plusā vēl par māti, pie kuras vēl pats dzīvo, nicīgi par muteri sauc, it kā viņa tev - 25gadīgam ķipa vīrietim būtu kaut ko parādā.

"Tu, protams, kā cietpaurim pieklājas,"

Nu pastāsti pastāsti, kas ir tas, ar ko tu esi mīkstpaurīgāks par mani? Kā zināms, par muļķi otru var nosaukt tikai tas, kurš pats ir gudrs. Tad nu neturi sveci zem pūra, padalies... Varētu sākt, piemēram, ar izglītību vai... ak jā, ierēci par manu nodarbošanos. Nu, pastāsti, ko pats ikdienā dari?

290403. viesis 22.maijs 2013 18:32
0 0 Atbildēt

Man jau gan vairāk liekas ka tu no mums abiem esi tas patērētāju sabiedrības pārstāvis, sevišķi vēl palasot tavu manis vērtējumu, kurš ja arī nebūtu 180 grādu virzienā no realitātes, tad 135 toč :D Par to, ka to rakstiņu nelasīji, nebrīnos - zābakam tak ir ērtāk mierīgi turpināt savu zābaka eksistenci, tā vietā lai izveiktu sāpīgo domāšanas procesu un censties kaut ko saprast. Iemetu to linku tāpēc, ka mana argumentācija nebūtu bijusi daudz īsāka :D , bez tam tā raksta autors to visu ir uzrakstījis smukāk. Tur pat ir smuki, ar cipariem aprēķināts kāpēc audī aprīkojumam naudu gudrāk un izdevīgāk ir pelnīt tā, kā es to daru - strādājot, nevis spēlējot mūziku... :D

P.N. Es nedzīvoju pie muteres, es dzīvoju viņai piederošā dzīvoklī. Bet protams, priekš tādiem kā tu normāli ir tikai tad, ja dzīvo sev piederošā [nu ķipa, ar 25 gadu hipotekāro kredītu] vai īrētā dzīvoklī, vecākiem piedrošs, tukšs īpašums lai turpina stāvēt tukšs... :D

290404. viesis 22.maijs 2013 19:51
0 0 Atbildēt

A tur nav, ko saprast - tu izmanto cita darbu, par to nemaksājot. Tātad, ņem to, kas nav atļauts. Tā ir zagšana. Kas tur tik nesaprotams?

Un kas konkrēti tad tajā "tevis vērtējumā" bija nepareizs? Pats rakstīji, ka brauci prom no UK, jo negribi dzīvot kolhozā un gribi braukt ar lielu motoru, bet nevari atļauties tur, jo nevari normālu darbu dabūt, pats rakstīji, ka tev ir Prasības, bet darbu vari dabūt tikai "kuiņainu". Nupat pats rakstīji, ka dzīvo mātes dzīvoklī, pie tam, vēl turpini lamāt cilvēku, kas tev dod pajumti, lai nav jāņem hipotekārais vai jāīrē. Tātad, tava izturēšanās skaidri parāda tavu attieksmi pret cilvēku, kura priekšā tev uz vēdera jālien būtu... Interesanti, acīs arī tu viņu par muteri sauc vai tikai te - internetā esi lielais čalis? Nu, kas tad konkrēti bija tik aplam par tiem 135 grādiem?

Tad kā bija - msh - pastāstīsi, ar ko tad īsti ikdienā nodarbojies? Vai arī kaunies tomēr?

290412. viesis 23.maijs 2013 8:21
0 0 Atbildēt

GB - ja katrai AAS būtu citi kritēriji, tad OCTAs cenai būtu salīdzinoši jāatšķirās radikāli.

Domāju ka tie risku parakstītāji nav īpaši gudrāki vai dumjāki par cilvēku parasto. Tādi paši cilvēki vien ir un pēta jau kāda statistiski sagraizīto, vai pēc pašu pieņēmumiem izvēlēto statistisko šķērsgriezumu rezultātus.

Un jā- apdrošinātājiem vēljoprojām nav pietiekamā skaitā nedz domājošu darbinieku, nedz starp AAS ir pietiekama konkurence.

Šādus secinājumus pamatoti liek izdarīt ilggadējā apdrošināšanas pakalpojumu pircēja pieredze.

Tā teikt - lai jau veicās apdrošinātājiem brīvprātīgi uzturēt nozari ar zaudējumiem.

290414. viesis 23.maijs 2013 9:10
0 0 Atbildēt

Palaidniex, cik tad tu gribi tās svārstības? no 10-1000? Labi, pajautāšu savādāk. Man pasātam, piemēram, OCTAs cena uz gadu svārstās no 43 latiem līdz 118 (bez atlaidēm, paņemot parastu brokera kalkulatoru). Tavuprāt, tā nav radikāla atšķirība? Un te nav tā, ka viens piedāvā 118, pārējie - 43 vai otrādi. Ir varianti par 53, 68, 77 u.tml. Un tas nav vienīgais piemērs. Vēl viens, pensionārs ar 16. BMm auto - gadīgs parketnieks. Cenas no 20.99 līdz 62 LVL.

Un šādi gadījumi ir vairumā.

"Domāju ka tie risku parakstītāji nav īpaši gudrāki vai dumjāki par cilvēku parasto. Tādi paši cilvēki vien ir"

Vai tad saku, ka viņi ir kādi īpašie ar zilām asinīm? Vai, piemēram, žurnālisti ir īpaši gudrāki vai dumjāki? Vai baņķieri? Vai IT speciālisti? Vai automehāniķi? Jebkurā gadījumā, savā profesijā viņi noteikti ir zinošāki par tevi vai mani...

"apdrošinātājiem vēljoprojām nav pietiekamā skaitā nedz domājošu darbinieku, nedz starp AAS ir pietiekama konkurence.

Šādus secinājumus pamatoti liek izdarīt ilggadējā apdrošināšanas pakalpojumu pircēja pieredze."

Zini, kur ir tava problēma? Tajā, ka tu visu redzi tikai no savas pieredzes, līdz ar to tev ir izveidojušies kaut kādi stereotipi. Vismaz no malas izskatās, ka tevi kaut kad kāds apdrošinātājs ir pamatīgi apbižojis, līdz ar to viņi visi ir slikti, stulbi un sazin vēl kādi.

Bet labprāt uzklausīšu komentāru gan par domājošiem darbiniekiem, gan par konkurenci.

290415. viesis 23.maijs 2013 9:19
0 0 Atbildēt

es nesaku, ka slikti vai stulbi! Es apgalvoju, ka tiem vienkārši ir pietiekama peļņa un un nepietiekama konkurence. kas te nesaprotams???

Un ar ko mana personiskā pieredze ir nederīga un vērā neņemama?

290416. viesis 23.maijs 2013 9:23
0 0 Atbildēt

P.S. Lai labāk domājās

cik domājošs ir dažādu AAS darbinieks, kas zvana zināmam klientam ar zināmu auto (datu bāze tak ir pieejama) un piedāvā tos apdrošināšanas pakalpojumus, ko vai nu klients NEKAD neizvēlās vai pati AAS nespēj (negrib) piedāvāt?

290417. viesis 23.maijs 2013 10:03
0 0 Atbildēt

Nesaprotams tas, ka tu savu apgalvojumu nepamato... Tātad, vēlreiz, kāpēc nepietiekama konkurence?

Nesaku, ka tava pieredze ir nederīga un vērā neņemama, bet tā neatspoguļo kopējo situāciju. Ja pareizi atceros, tu gluži ar standarta auto arī nebrauc...

P.S. Tātad, viena AAS un viens darbinieks nozīmē - nepietiekamā skaitā? Paga, nesapratu - "dažādu AAS darbinieks"... gribi teikt, ka tev zvana viens cilvēks no, piemēram, Baltas/BTA/Sīzama vai kā? Vai arī tas ir kāds brokeris, ar ko tu strādā?

290418. viesis 23.maijs 2013 10:42
0 0 Atbildēt

Drukas kļūda - man regulāri zvana - visvisādīgāko AAS darbinieki, sākot ar Baltikumu, beidzot ar Baltu un mēģina piedāvāt OCTA pakalpojumus sezonas automašīnai uz to gada laiku, kad tā NEKAD netiek apdrošināta.

Un piedāvā KASKO, par ko paši pēc mēģinājuma aprēķināt prēmiju sāk mulst un atsaka...

Jautājums - kāpēc zvanīt klientam, ja neesi sagatavojies, ja esi sagatavojies, varbūt saprastu, ka nav jēgas zvanīt. Un kāpēc pēkšņi pārstāt vēlēties (nespēt)piedāvāt KASKO, "pēkšņi" uzzinot kas par mašīnu?

Nevienā citā normālā Eiropas valstī valstī KASKO netiek atteikti pat 25-gadīgam mopēdam "Rīga-24", bet te apdrošinātājs var atļauties būt izvēlīgs - lasi pietiekama peļņa un nepietiekama konkurence!

Man ir arī brokeris kas ar mani strādā.

P.S.

Ja tieši dažādu AAS (nevis brokeru kantoru) darbinieki man zvana un nesagatavojušies kaut ko sāk piedāvāt - te uzmācās ar nevajadzīgu OCTA , tad atsaka KASKO, un ir gatavi sarunu beigt, nemaz nepiedāvājot citus apdrošināšanas pakalpojumus - dzīvība, nekustamie īpašumi utt - tātad peļņa pietiekama, konkurences nav un AAS papildus ienākumi (kas segtu zudējumus nesošo OCTA biznesu) nav vajadzīgi. Vai nu tur strādā galīgi neprofesionāli cilvēki vai tur klientu datu bāzes ir bezcerīgi nelietojamas vai vēl kā savādāk kaut kas nav labi...

Ko pēc šādām sarunām un šādiem rakstiem vēl man secināt???

290420. viesis 23.maijs 2013 11:31
0 0 Atbildēt

No tevis rakstītā jāsecina 2 lietas:

1. Tev zvana telefonpārdošanas nodaļu darbinieki, kuri dažos kantoros tiešām neredz visu datu bāzi. Piekrītu, tā ir apdrošinātāja un dažu viņu nodaļu darbinieku vaina. Bet šāda sistēma nav visiem apdrošinātājiem. Piekrītu, Balta ar to īpaši izceļas. Par baltikumu nezinu, uzskatu par ablomu tur vispār kaut ko drošināt. Tātad, problēma ir kādā konkrētā apdrošinātāja konkrētā nodaļā, bet, ja šī nodaļa kopumā nes peļņu, tad arī neviens neredz jēgu kaut ko mainīt. Neapmierinātie ar kaut ko būs vienmēr, no tā neviens izbēgt nevar nevienā biznesā;

2. Tikai neapvainojies, bet tu izklausies pēc tipiskā staigātāja santīmmīlētāja, kurš izčakarēs prātu visiem, kam vien varēs izčakarēt - apdrošinātājiem, brokeriem. It kā strādā ar brokeri, tajā pašā laikā prasi piedāvājumus no apdrošinātājiem pa tiešo un otrādi un tad brīnies, ka neviens tev nevar vai negrib normālu piedāvājumu iedot. Līdz ar to kopumā dēļ vienas mašīnas, ar kuru viennozīmīgi radīsies problēmas pie atlīdzībām, ar tevi strādāt nav interesanti nevienam. No brokera viedokļa skatoties - es tava brokera vietā tev skaidri un gaiši pateiktu, lai izvēlies, ar ko tu gribi strādāt un tad arī strādā, nevis jauc galvu. Ja ne visos veidos, tad vismaz vienā. Nu, tas tā, nezinot visu informāciju un skatoties no malas.

Manā skatījumā, visnormālākais risinājums tavā situācijā būtu - strādāt ar brokeri un pārējiem, kas tev zvana, vienkārši pateikt - nezvaniet man vairs, man ir brokeris, kurš meklē piedāvājumus un punkc. Ja tas brokeris ir sakarīgs un strādā klienta labā ne tikai tad, kad vajag naudu paņemt, tad viņš arī sameklēs labu piedāvājumu tavam spaiderim. Jautājums ir - vai tu gribēsi par to maksāt?

"Nevienā citā normālā Eiropas valstī valstī KASKO netiek atteikti pat 25-gadīgam mopēdam "Rīga-24", bet te apdrošinātājs var atļauties būt izvēlīgs - lasi pietiekama peļņa un nepietiekama konkurence!"

Tu esi pārliecināts? Un, ja arī netiek atteikt, vai esi informēts par prēmijām, pašriskiem u.c. nosacījumiem?

Bet arī Latvijā var apdrošināt 25 gadīgus auto. Jautājums - vai tu vēlēsies maksāt tik, cik apdrošinātājs par to risku gribēs? Respektīvi, vai tu gribēsi par savas alfas kasko maksāt tik, cik polise maksā "normālā Eiropas valstī". Kā saka - par jūsu naudu, ser, dajebko... :)

Bet pateikšu tev mazu, tā teikt, noslēpumu, kāpēc apdrošinātāji vēlas atkratīties no šādiem auto un īpaši necenšas piedāvāt tādiem KASKO, ja vien tie nav lieli un labi klienti?

Pirmkārt, ja kas notiks, būs ļoti grūti atjaunot mašīnu tādā stāvoklī, kādā tā bija pirms negadījuma, jo gandrīz viennozīmīgi būs grūtības atrast rezerves daļas, kas savukārt pagarinās remonta termiņus, izmaksas u.tml. Attiecīgi iestāsies apburtais loks - ir skaidrs, ka mašīnas remonts izmaksās dārgi, tātad, jāceļ prēmija un/vai pašriski, attiecīgi klients negribēs vairāk maksāt, līdz ar to apdrošinātājiem ne īpaši gribas tērēt laiku, lai to auto paņemtu. īpaši, ja klients ir fiziska persona. Kā jau minēju, ja gribēsi drošināt savu alfu par lielu prēmiju vai arī kopā ar visu ko, lai kopējā rentabilitāte paredzamo būtu plusos, domāju, problēmas nebūs.

Otrkārt, pieredze (arī manējā) rāda, ka šie klienti ar specifiskajām prasībām (ekskluzīvāki auto u.tml.) ļoti bieži ir ierindojami t.s. problēmātisko klientu grupā. Ar viņiem 99% gadījumu rodas problēmas izmaksas gadījumos. Visādas - vai nu viņš nav izlasījis polises nosacījumus, vai nu viņš ir iedomājies, ka viņam pienākas tikai jaunas un oriģinālās detaļas un bieži vien, lai tādas dabūtu, apdrošināšanas gadījumi tiek "izprovocēti", vai nu viņš sāk lekties, ja nevar laicīgi detaļas piegādāt (kā zināms, šādiem auto visticamāk būs problēmas ar detaļām), kas tomēr ne vienmēr ir apdrošinātāja vai servisa vaina utt. utjp.

No darījuma jēga ir tad, ja tas ir izdevīgs abām pusēm. Attiecīgi, jāsecina, ka nevis nav konkurences, bet apdrošinātāji uzskata, ka šāds auto ar šādu klientu par tādu cenu, kādu viņš ir gatavs maksāt, viņu portfelī nav izdevīgs.

Bet, kā jau minēju, nezinot konkrēta auto, klienta, vēlamās piedāvātās prēmijas, rentabilitātes datus, 100% secinājumus izdarīt nevar.

290421. viesis 23.maijs 2013 12:12
0 0 Atbildēt

Kāda X-sa pēc tad man zvana telefonpārdošanas cilvēki, kas neko nejēdz???

Es strādāju ar brokeri un esmu ĻOTI APMIERINĀTS! Pat ja man ko piedāvātu labi - es tāpat zvanītu brokerim!

Man pagaidām neviens izņemot vienu (neatceros kuru) pat nebija gatavs nosaukt ciparu - cik tad maksās tā šausminoši "dārgā" KASKO prēmija! Pat neļaujot MAN izvērtēt - vai tas ir dārgi vai tas ir lēti.

Sāga par detaļām, nespēju remontēt vispār bez komentāriem - var vienkārši norakstīt auto un izmaksāt līdzvērtīga auto vērtību naudā! KUR PROBLĒMA???

Es vēlreiz saku tā ir tikai AAS nevēlēšanās drošināt, pietiekama peļņa kuru nodrošina pārāk mazā konkurence.

Starp citu - man bija apdrošināta mašīna un to panāca toreizējais brokeris. Un gabals nolūza drošinātājam?? Nē -viņi divus gadus godīgi saņēma prēmiju. Un pat tas nepārliecināja jamos ka varētu šādu sadarbību turpināt.

Vārdu sakot - varēji savus runas plūdus aiztaupīt. ;)

Lai veicas būt labākās domās par nozari kurā esi (tas palīdz) un spēju iestāstī sev, ka zini, ko domā klients... ;)

290424. viesis 23.maijs 2013 12:20
0 0 Atbildēt

P.S.

es no AAS NEKO neprasu! VIņi paši zvana uz uzbāžās! Par to jau stāsts. Un ja proti lasī tad saprastu ka man zvana (uzbāžās) ne tikai Balta un Baltikums, bet arī vairāki citi, kas ir pa vidu!

Un kas teica, ka es Baltikumu vispār izskatu par nopietnu apdrošināšanas kompāniju?

Vēlreiz atkārtoju - turpini sev iestāstīt, ka zini ko domā un kā rīkojās klienti!

Un jā - kas liek secināt ka esmu kapeikpisējs??? Moš Tu esi uzmetējs tādā gadījumā? :D

290425. viesis 23.maijs 2013 12:41
0 0 Atbildēt

un tad tā - retorisks jautājums

Kāda mārrutka pēc cilvēkam vispār vajag kaut ko drošināt? It īpaši brīvprātīgi? Jo OCTU uzspiež ar likumu, bet dažām AAS liekas, ka visur vajag papildus prēmijām ieslēgt klientam arī regresu... :D

Gaidu reklāmrakstu par to, ka apdrošināšanas ņēmēja uzdevums ir nodrošināt nabadzīgās AAS peļņu un labprātīgi atteikties no apdrošināšanas pēc apdrošināšanas gadījuma notikšanas... Tīri filantropisku nolūku vadītam... :)

290426. viesis 23.maijs 2013 12:41
0 0 Atbildēt

Ar to telefonpārdošanu ir vēl viena problēma. Parasti šajos amatos paņem cilvēkus vispār bez pieredzes apdrošināšanā, jo tas faktiski ir pats zemākais punkts, no kura šajā nozarē sākt. Tātad - viņi mācās. Neviens meistars no debesīm nokritis nav, tici man, arī tu savu profesiju, lai kas tā arī nebūtu, esi izmācījies, nevis jau piedzimi šūpulī ar to. Šeit problēma ir tā, ka telefonpārdošanas nodaļās ir visbiežākā kadru mainība, jo tas nav tas darbs, kuru varētu nosaukt par patīkamu. Līdz ar to šie darbinieki aiziet vai nu uz citām nozarēm vai arī uz konkurentu filiālēm vai brokeru palīgiem, kur var nopelnīt vairāk un darbs sakarīgāks.

"Es strādāju ar brokeri un esmu ĻOTI APMIERINĀTS!"

Bet KASKO alfai viņš tev piedāvāt nevar... :) Nav jau arī tik vecs tas auto. Kaut kāds 1996. vai 1997. gads vai ne? Starp citu, pirms kādiem gadiem 2 es ne mazāk ekskluzīvam aparātam - SAAB 900 OG KASKO piedāvājumu dabūju... :) Pie tam, par ļoti sakarīgu ciparu. Ja pareizi atceros, kādi 140 lati bija...

Bet tad strādā ar to brokeri un saki, lai citi tev netraucē. Pasaki, lai tev vairs nezvana, ka tu strādā ar brokeri, esi ļoti apmierināts un punkts. Man, kad kādu brīdi zvanīja, es tā arī pateicu - taisu sev apdrošināšanas pats un viss. Nu jau kādus gadus 2 neviens nav zvanījis.

"Sāga par detaļām, nespēju remontēt vispār bez komentāriem - var vienkārši norakstīt auto un izmaksāt līdzvērtīga auto vērtību naudā! KUR PROBLĒMA???"

Šeit parasti problēmas ir vislielākās. Jo īpaši šādu auto gadījumos klienti vienmēr uzskatīs, ka viņa auto ir pats labākais, ekskluzīvākais, dārgākais, vērtīgākais utt...

"Starp citu - man bija apdrošināta mašīna un to panāca toreizējais brokeris. Un gabals nolūza drošinātājam?? Nē -viņi divus gadus godīgi saņēma prēmiju. Un pat tas nepārliecināja jamos ka varētu šādu sadarbību turpināt."

Gabals nolūztu, ja notiktu kaut kas nopietnāks par vajadzību krāsot... Vismaz spriežot pēc tava komunikācijas stila, gandrīz droši to var apgalvot. Bet, nu, neceru, ka to sapratīsi. Pašam uz sevi jau paskatīties no malas ir visgrūtāk.

Man sev nekas nav jāiestāsta, īpaši par to, ko domā klients. Es to ļoti labi redzu ikdienā. Un ne pirmo gadu...

Bet par nozari runājot - paldies par novēlējumu, bet nekad neesmu apgalvojis, ka nozare ir ideāla un nebūtu, kur tiekties... un pamazām tas arī notiek... starp citu, nupat iekš LV ienāca jauns apdrošinātājs. Saucas Compensa... Drošina līdz 20 gadus vecas mašīnas. Uzjautā savam brokerim, varbūt varēs izlīdzēt. Arī BTA drošina līdz 25 gadus vecas...

290427. viesis 23.maijs 2013 13:05
0 0 Atbildēt

GB - visu cieņu, ka esi profesionālis - aizstāvi savu biznesa jomu neskatoties ne uz ko!

Vairāk komentāru nav! Jo ... bezcerīgi! To secinu ne no šīs diskusijas vien. ;)

290428. viesis 23.maijs 2013 13:23
0 0 Atbildēt

"Un jā - kas liek secināt ka esmu kapeikpisējs??? Moš Tu esi uzmetējs tādā gadījumā?"

Izlasi vēlreiz, kas to liek secināt, tajā komentārā domāju pietiekami skaidri esmu uzrakstījis... Ja vari man kādā tekstā piešūt uzmešanu, uz priekšu, velkomēts ar argumentiem... ;)

"Jo OCTU uzspiež ar likumu, bet dažām AAS liekas, ka visur vajag papildus prēmijām ieslēgt klientam arī regresu... "

Ir likums, kas nosaka, kādos gadījumos regresu var piedzīt. Pantus necitēšu, gan pats atradīsi OCTA likumā... Ja tava situācija neatbilst nevienam no šiem, ļoti elementāri vari prasītājus atšūt. Un tā tas notiek visās tevis piesauktajās "normālajās Eiroas valstīs"... Nu jā, ir vēl daži, kas cenšas uz muļķi paķert, bet tāpēc arī saku - drošinies pie normāla apdrošinātāja un problēmas nebūs.

OCTu uzspiež ar likumu, lai aizstāvētu tavas intereses, starp citu... ;) Un arī... visās "normālajās Eiroas valstīs" tā ir...

290429. viesis 23.maijs 2013 13:27
0 0 Atbildēt

"Vairāk komentāru nav! Jo... bezcerīgi! To secinu ne no šīs diskusijas vien. ;)"

Bezcerīgi tāpēc, ka tev nepiekrītu un neklanu galvu, apgalvojot, ka jā - tev taisnība?

290430. viesis 23.maijs 2013 13:32
0 0 Atbildēt

Tev viss labi?

Kāpēc AAS var atļauties ķert uz muļķi?

Un tā arī nesapratu kāpēc ir jādrošina vispār jebkas, ja drošināšanai ir jābūt nevis savu ieguldījumu, iedzīves, mantas novērtēšana naudā zaudējuma gadījumā. Bet kad iestājas gadījums ir miljomiem punktu kāpēc maksāt, kā izrādās, nemaz nebija jēgas...

Tui vienmēr lasi, ko gribi izlasīt, nevis to, ko tev grib pateikt tieši AAS jautājumos.

P.S.

Un ja AAS ir novērtējusi auto par tik - tad tās bojāejas gadījumā vai neremontējamības gadījumā - kāpēc klientam vienkārši nevar izmaksāt tik mīnus pašrisks? Kāpēc slēdzot līgumu pati AAS pārvērtē auto? Lai tik prēmiju lielāku dabūtu utt?

Un ar ko atšķiras naudā novērtēšanas brīdī VW golf 2013. no Jaguar e-type 1962? Abi ir dzelzsgabali ar noteiktu tirgus cenu. Un viss.

290431. viesis 23.maijs 2013 14:37
0 0 Atbildēt

"Kāpēc AAS var atļauties ķert uz muļķi?"

Diemžēl... visās nozarēs ir godīgi spēlētāji un ir negodīgi. Arī pārtikas, auto biznesā, politikā utt. utjp... Tev tas kāds jaunums, vai? Arī apdrošināšanā ir godīgi spēlētāji un ir negodīgi. Jā, tas nav normāli, piekrītu, bet tādu to sabiedrību mēs paši veidojam...

"Un tā arī nesapratu kāpēc ir jādrošina vispār jebkas, ja drošināšanai ir jābūt nevis savu ieguldījumu, iedzīves, mantas novērtēšana naudā zaudējuma gadījumā. Bet kad iestājas gadījums ir miljomiem punktu kāpēc maksāt, kā izrādās, nemaz nebija jēgas..."

Diezgan nesakarīgi uzrakstīts vārsmojums, bet, nu domu sapratu... :) Tāpēc, ka apdrošināšana nenozīmē, ka tu vari dzīvot kā gribi un kāds tikai bez ierunām segs tavus zaudējumus. Apdrošināšana nozīmē to, ka kāds cits uzņemas uz sevi risku, kas var negaidīgi un neplānoti notikt AR NOSACĪJUMU, KA TU IEVĒRO KĀDUS NOSACĪJUMUS (OCTA un KASKO gadījumā - nebrauksi šmigā, ar plikām riepām u.tml., īpašuma gadījumā - rūpēsies par savu īpašumu, laicīgi mainot jumtu, trubas utt., kad vajadzīgs utt. utjp.). Tu vari apdrošināt brīvprātīgi un tikpat labi apdrošinātājs var brīvprātīgi izlemt - grib viņš ņemt uz sevi tavu risku vai nē... Tas ir līdzīgi kā - tu apņemies iedot kādam savu auto ar nosacījumu, ka viņš ievēros kādus nosacījumus - netaisīs sodus, nebrauks pālī utt. Un tu vari to auto dot, vari nedot. Tāpat tavs ņēmējs var izvēlēties - ņems to auto uz tādiem nosacījumiem vai nē. Un vēl - normāli apdrošinātāji (If, piemēram) nemeklēs miljons iemeslus, kāpēc nemaksāt... ;)

"Un ja AAS ir novērtējusi auto par tik - tad tās bojāejas gadījumā vai neremontējamības gadījumā - kāpēc klientam vienkārši nevar izmaksāt tik mīnus pašrisks? Kāpēc slēdzot līgumu pati AAS pārvērtē auto? Lai tik prēmiju lielāku dabūtu utt?"

Apdrošinājuma summu nosaka klients (saprāta robežās, protams), apdrošinātājs tikai rekomendē... ;) Pārvērtē bojāejas gadījumā, nevis slēdzot līgumu... ;) Un tas notiek tāpēc, ka, saskaņā ar likumu un, jā, arī apdrošinātāja interesēm, klients no atlīdzības nedrīkst gūt sev peļņu, jo tas provocē apdrošināšanas krāpšanas. Īpaši tas bija vērojams krīzes laikā (pēc kuras arī visi apdrošinātāji pārgāja uz šādu shēmu), kad cilvēki, kuri netika galā ar līzingotajiem auto, apdrošināja par lielākām summām un tad pieteica tos kā zagtus. Viens piemērs bija - nozagts Renault Laguna, drošināts bija ar R17 lietajiem diskiem, atrada mežā nodedzinātu ar R15 parastajiem bleķiniekiem... :D Tāpēc arī faktiski visi apdrošinātāji pārgāja uz šādu shēmu. Kas attiecas uz to lielāko prēmiju - lielākā daļa apdrošinātāju piemēro markas.modeļa principu, tas nozīmē, ka apdrošinājuma summa neietekmē vai ļoti maz ietekmē prēmiju. Būtībā KASKO būtība (un arī OCTAs) ir tāda - izmaksāt tev tik, lai vietā varētu iegādāties līdzīgu auto... Un jā, arī šis princips ir no "normālajām Eiropas valstīm", kur daudziem apdrošinātājiem auto polisēs vispār tāds jēdziens kā summa nav nodefinēts... Pa lielam - apdrošinātāja uzdevums ir izmaksāt tik, lai par to naudu tu vari iegādāties līdzvērtīgu auto... Bet atkal - tas ir ierakstīts noteikumos, tāpēc noteikumi ir jālasa...

Un ar ko atšķiras naudā novērtēšanas brīdī VW golf 2013. no Jaguar e-type 1962? Abi ir dzelzsgabali ar noteiktu tirgus cenu. Un viss.

Tā nu īsti nebūs gan. Par Golf viss skaidrs, bez tam, uz golfu visticamāk būs jaunvērtības princips - izmaksā tik, par cik nopirki, atskaitot pašrisku, tātad jau slēdzot līgumu, tu zināsi, cik tev izmaksās. Bet ar Jaguar būs grūtāk. Pirmkārt, tāpēc, ka tur tā cenu amplitūda, ja arī tādus auto atradīs, būs daudz lielāka un, kā jau minēju, izrēķināt objektīvu atlīdzību bojāejas gadījumā būs daudz grūtāk. Tur viennozīmīgi daudz lielākas naudas būs ieliktas, lai auto būtu kārtībā un sabalansēt lietu tā, ka ir apmierinātas abas puses, būs sarežģīti...

"Tui vienmēr lasi, ko gribi izlasīt, nevis to, ko tev grib pateikt tieši AAS jautājumos."

To pašu es varētu arī tev pajautāt... :) Bet varbūt tiešām ir vērts beigt šo diskusiju, jo ir redzams, ka mēs runājam dažādās valodās...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti