Kā tikai tauta nedēvē šo ierīci: Virzienrādis, pagrieziens, “pavarots” utt. Taču neviens nav iedomājies, ka arī šim, katrā automobilī iebūvētajam nieciņam, ir sava vēsture un stāsts par to, kā tas ir radies.
Aptuveni pirms 70 gadiem, kad ielās aizvien biežāk sāka parādīties automobiļi, tika izdoti pirmie satiksmes noteikumi. Tādējādi automobiļa vadītājs bija spiests signalizēt par braukšanas virziena maiņu. Un lūk – nemaz tik ilgs laiks nepagāja, kad Bosch sāka ražot ļoti praktisku un vajadzīgu lietu – virzienrādi (vāciski - Winker).
Šī ierīce nebūt nelīdzinājās mūsdienu automobiļos iebūvētajai dzeltenajai spuldzītei. Tā bija vienkārši uzmontējama ierīce, kura darbojās ar elektromagnēta palīdzību. Kad automobiļa vadītājs nospieda slēdzi, aptuveni 20 cm garā svira tika pacelta un rādīja braukšanas virzienu. Vēlak virzienrādis tika aprīkots ar gaismas ķermeni, lai to varētu saskatīt arī diennakts tumšajā laikā.
Parocīgā un vienkāršā ierīce ātri kļuva populāra - arī toreiz bija jāievēro satiksmes noteikumi. Ar elektromagnētu darbināmais virzienrādis tika lietots aptuveni līdz 1950. gadam, kad to nomainīja ierīce, kura vairāk līdzinās mūsdienu pagrieziena rādītājam.
Runājot par mūsdienās lietotajiem pagrieziena rādītājiem – to nozīme nav mainījusies. Galvenais to uzdevums ir informēt par braukšanas virziena maiņu. Informēsim citus satiksmes dalībniekus – ieslēgsim virzienrādi!
Shearer, speciāli iauto
Foto: Bosch GmbH
Ja ja tikai muusu satikmee visi lietotu sho aizveesturisko paraadiibu, jeb tagad modee ir ieviesies telepaatisks pagriziena raadiitaajs?
P.S. Publisks fu visiem , kas aizmirst veicot manevru briidinaat pareejos satiksmes daliibniekus.