Virzienrādis svin savu 70 gadu jubileju 7

 
31.oktobris 2003 9:11

Kā tikai tauta nedēvē šo ierīci: Virzienrādis, pagrieziens, “pavarots” utt. Taču neviens nav iedomājies, ka arī šim, katrā automobilī iebūvētajam nieciņam, ir sava vēsture un stāsts par to, kā tas ir radies.

Aptuveni pirms 70 gadiem, kad ielās aizvien biežāk sāka parādīties automobiļi, tika izdoti pirmie satiksmes noteikumi. Tādējādi automobiļa vadītājs bija spiests signalizēt par braukšanas virziena maiņu. Un lūk – nemaz tik ilgs laiks nepagāja, kad Bosch sāka ražot ļoti praktisku un vajadzīgu lietu – virzienrādi (vāciski -  Winker). 

virzienradis.jpg

Šī ierīce nebūt nelīdzinājās mūsdienu automobiļos iebūvētajai dzeltenajai spuldzītei. Tā bija vienkārši uzmontējama ierīce, kura darbojās ar elektromagnēta palīdzību. Kad automobiļa vadītājs nospieda slēdzi, aptuveni 20 cm garā svira tika pacelta un rādīja braukšanas virzienu. Vēlak virzienrādis tika aprīkots ar gaismas ķermeni, lai to varētu saskatīt arī diennakts tumšajā laikā.

Parocīgā un vienkāršā ierīce ātri kļuva populāra - arī toreiz bija jāievēro satiksmes noteikumi. Ar elektromagnētu darbināmais virzienrādis tika lietots aptuveni līdz 1950. gadam, kad to nomainīja ierīce, kura vairāk līdzinās mūsdienu pagrieziena rādītājam.

Runājot par mūsdienās lietotajiem pagrieziena rādītājiem – to nozīme nav mainījusies. Galvenais to uzdevums ir informēt par braukšanas virziena maiņu. Informēsim citus satiksmes dalībniekus – ieslēgsim virzienrādi!


Shearer, speciāli iauto
Foto: Bosch GmbH

 
Visi komentāri
 
103160. viesis 31.oktobris 2003 9:19
0 0 Atbildēt

Ja ja tikai muusu satikmee visi lietotu sho aizveesturisko paraadiibu, jeb tagad modee ir ieviesies telepaatisks pagriziena raadiitaajs?

P.S. Publisks fu visiem , kas aizmirst veicot manevru briidinaat pareejos satiksmes daliibniekus.

103161. viesis 31.oktobris 2003 9:31
0 0 Atbildēt

pievienojos MAD_DOG: FU

103165. viesis 31.oktobris 2003 9:49
0 0 Atbildēt

Nevis veicot manevru, bet savlaicīgi pirms manevra. Citādi ir daži redzēti, kad mašīna šķērsām ceļam tad ieslēdz pagriezienu. Varbūt netīšām ar roku aizķer griežot stūri, nezinu.

103185. viesis 31.oktobris 2003 10:50
0 0 Atbildēt

Kā man savulaik stāstīja tēvs, krievu laikos ,50-to gadu vidū, kreisais pagrieziens bija jārāda - atverot vadītāja durvis. Tajā laikā vecie kārlīši vispār nebija aprīkoti ar nekādām rakstā minētām ierīcēm. Labo pagriezieno izdarot, nekādi rādījumi nebija nepieciešami, to drīkstēja veikt pat pie sarkanā signāla.

Latvijas PSR obligātie gaismas pagriezienu signāli tika ieviesti tikai 60-to sākumā. Tad visi kārlīši bija jāapgādā ar "povorotņikiem", kas bija liela problēma.

103213. viesis 31.oktobris 2003 13:36
0 0 Atbildēt

Bimmer, kaa ir pareizi, luudzu - virzienraadis vai pavarotnjix?

103237. viesis 31.oktobris 2003 16:12
0 0 Atbildēt

Šodien par godu ievērojamajai jubilejai, rādīsim pagriezienus visu laiku, pārmaiņus labo un kreiso, vienalga vai ir jāgriežas vai nav!

Kad būs dzimšanasdiena autotaurei?

103539. viesis 4.novembris 2003 18:40
0 0 Atbildēt

HA HA HA, tas tik bija numurs, raadiit pagriezienu atverot vadiitaaja durvvis. Muus dienaas noteikti kaads bmw taas durvis nahren norautu :) , nu uz Avotu ielas noteikti, tur parasti tie lido garaam pa preteejo joslu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis 2

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti