Pagājušā gada augustā Frankfurtē Seat demonstrēja koncepta auto Altea, kuru auto ražotājs solīja darīt pieejamu arī plašākām tautas masām. Kā izrādās, ilgi gaidītais mirklis ir klāt – Seat Altea pie dīleriem varētu nonākt jūnijā.
Netradicionāli veidotās dizaina līnijas un tehniskie risinājumi interesentos jau toreiz radīja emociju vētru. Touran konkurentam eksperti solīja panākumus. Pats auto ražotājs apgalvoja – sērijveida Altea būtiski neatšķirsies. Taisnībai vai nē – spriediet paši. Pag’ pag’... Dažviet tomēr dzirdamas bažas – automobiļa dizains izmainīts pārāk radikāli. Toreizējās gaviles nomainījusi murmināšana zem deguna. Taču spāņiem tas neinteresē. Lai tikai murmina - jaunais Seat modelis tiks prezentēts ša gada Ženēvas autosalona ietvaros marta sākumā un drīzumā to arī būs iespējams iegādāties. Basta!
Mazāki riteņi – to pamanīs katrs. Mazliet parveidots dzinēja pārsegs, kas beidzas zem radiatora restes augšējās maliņas. No aizmugurējām durvīm pazudis “neredzamais rokturis”. Arī jumta forma mazliet izmainījusies - kļuvuši lielāki aizmugurējie sānu logi. Abas sporta auto cienīgās izpūtēja trubas arī vairs nav – loģiski, kurš auto ražotājs ar tādām ekstrām aprīkos praktisku “ledusskapju pārvadājamo braucamrīku”. Tiesa, bez aizmugurējā loga tīrītāja slotiņas normāls ģimenes auto iztikt nevar. Konceptam logu tīrītāja slotiņas vienkārši nebija. Dizains prasa savu...
Aizmugures sp... ehhh... pietiks. Godīgi sakot – no “vecā labā” Seat Altea šeit atlicis pārāk maz. Ak, jā, priekšējās loga tīrītāja slotiņas gan vēl tur pat - zem priekšējā loga statņiem. Arī instrumentu panelis saglabājis patīkami apaļās formas. Viduskonsole mazliet līdzinās tādai, kādu redzam VW Golf, taču tas netraucē – “dzeju” ar negatīvu noslieci par salonu būs grūti uzrakstīt.
Altea ir 4,28 metrus garš, 1,77 metrus plats un 1,57 metrus augsts. Kā norpotat, šis auto ir mazliet šaurāks un augstāks nekā koncepta variants, kam bija piešķirts mazliet agresīvāks dizains. Dubultais bagāžas nodalījums spēs “aprīt” veselus 400 litrus. Salonā patvērumu atradīs piecas personas. Sērijveidā automobilis saņems ESP, triju punktu drošības jostas, “ISOFIX” bērnu sēdeklīšu stiprinājumus un sešus drošības spilvenus. Starp citu – pirmais auto Eiropā ar šādu bāzes drošības aprīkojumu.
Zem motora pārsega “bubinās” 1,6 litru 102 Zs un 2,0 litru FSI 150 Zs jaudīgi benzīna dzinēji, kā arī 105 Zs un 140 Zs jaudīgi TDI dīzeļdzinēji. Diemžēl, dažu klientu vēlmes pēc jaudīgāka sešu cilindru dzinēja Seat pagaidām vēl nevarēs apmierināt. Tuvāku informāciju par automobiļa aprīkojumu un cenām ražotājs nesniedz.
Shearer, speciāli iauto
Veel pirms paaris gadiem Seat tika gatavots kaa nopiertns konkurents AlfaRomeo. Bet nekas par to neliecina. Arii sis koncepts, lai arii vizuaali intresantaaks par iepriekseejo paaudzu Seat, tacu taapat izskataas diezgan vienmuljs.
Arii dizaina liinijas ne ar ko nepaarsteidz. Kaut kur jau tas ir redzeets.
Nu par Touran jau izskatiigaaks ir gan. Bet vai ar to buus pietiekami, lai arii Latvijaa sis auto tiktu paardots piemeeram 50 ex/gadaa, saubos.