Krievu «megarulzs» - smags un labs 28

 
9.marts 2004 3:02

KAMAZ smagie auto ir vairākkārtējie uzvarētāji rallija-reidā Parīze Dakāra, Master rally, Tunisijas ralijā un daudzās citās vietās pasaulē, kopā 33 pirmās vietas(!) no 1995. gada. Pateicoties Vladimira Čagina meistarībai, šis 12 tonnīgais monstrs parasti sasniedz finišu pirmais. Bet, kas ir meistarīgs pilots bez labas tehnikas?!

ch1.jpg

Šinī ziņā KAMAZ rūpnīca ir pārspējusi visus, sagatavojot vienu no labākajiem smagiem auto pasaulē. Vēl vairāk – no šī gada ir sākta šo modeļu sērijveida ražošana (to pieprasīja FIA) un viena eksemplāra cena ir 200'000 Eur. Daudzi skeptiķi noliedz KAMAZ orģinālo detaļu klātbūtni šinī modelī, taču tā nav gluži taisnība – tilti ir orģinālie, izņemot aizmugurējo diferenciāli, kā arī kārba un sadales kārba ir aizgūta no rietumu ražotājiem, viss pārējais ir būvēts turpat Krievijā..

V8 turbodīzelis

Motors, kura tilpums ir 17 litri, ir aizņemts no SuperMAZA, tas attīsta “nieka” 850 Zs un 2550 Nm jaudas pie ~2000 apgr./min.! Palīgā ir nākuši divi Holset turbokompresori.

ch2.jpg

Sacensību laikā patēriņš virs 100 litriem uz 100 km. Tehniskā komanda smaidot saka: “Mums ar divām bākām, kuru kopējais tilpums ir 900 litru, knapi pietiek 800 km.” Maksimālais ātrums 186 km/h, paātrinājums līdz 100 km/h – 14 sek. (principā varētu ātrāk, bet ierobežotājs nostrādā pie 2500 apgr./min. lai taupītu motora resursu) Maksimālais ātrums ir tuvu 200 km/h, bet tikai ar Michelin riepām, jo neviena Krievu riepa nespēj izturēt tādu slodzi.

Armijas amortizatori

Šie amortizatori ir ņemti no krievu armijas desanta transportiera BMD, kurš ir paredzēts izpletņlēkšanai un tai sekojošu nosēšanos. Secinājumus izdariet paši, kas tie par amortizatoriem. 

ch3.jpg
 
Lai nojaustu, kas tas ir par auto, es piedāvāju tulkojumu, par krievu žurnālista iespaidiem armijas poligonā kopā ar Vladimiru Čaginu un viņa komandu:

“Pietiek vizināties pa asfaltu, kur šeit ir bezceļš?!” Čagins ir nolēmis mums parādīt, uz ko ir spējīgs viņa KAMAZ.

Tuvojamies poligonam, bet ko mēs redzam! - visas iebrauktuves ir uzraktas ar tranšejām, un veselām divām, katra metru plata un dziļa. “Nu ko, laikam šodien nesanāks pavizināties pa poligonu?” es jautāju, ar vienu aci pētot Čaginu.

Kabīnē klusums, Čagins mierīgu sejas izteiksi sāk lēni kustēties uz priekšu, pāris nopietnas sānsveres un mēs esam pāri. Čagins pat neieslēdza starpasu un starpriteņu "bloķus". Tos viņš izmanto tikai tuksneša smiltīs…

“Nu puikas, tagad piesprādzējaties!” To sakot, Čagins sāk slēgt dažādus tumblerus, kuri nolaida nedaudz spiedienu riepās. Tad palīdzēja mums tikt galā ar piecpunktu jostām un devāmies iekšā pļavā…

“Pļava, Krievijas pļava… kāda tu esi, bļins, bedraina!” Ar šo domu sākās manas trakākās 15 min. dzīvē… Un kā nu ne, ja tevi ved pa pļavu 100 km/h?!. Vispār jau ar kādu ātrumu mēs braucām es nepateikšu, jo, ja es arī varētu paskatīties uz spidometru, es tur neko neredzētu. Sakoncentrēt skatienu vienā punktā nav iespējam, galva kratās kā želejas kūka.

“ Ja mēs nepiebremzēsim pirms tā grāvīša, man izleks sirds pa muti ārā!!!” Kabīne uzlec gaisā, tad ietriecas ar bamperi zemē, es bezpalīdzīgs sēžu Sparco krēslā un skaitu lūgšanu. Vēl viens trieciens, nesaprotu, kā vēl riteņi turas pie mašīnas? Priekšā dziļas rises, tur ir buksējusi kāda armijas tehnika, mēs ar šausmīgu ātrumu metamies viņās iekšā, mašīnu pamet sāniski, apgāzīsimies? Nē, burtiski braucam uz  diviem riteņiem. Atkal palēcamies, atkal nirstam, līdz lampām paķeram līdzi sūnas un grunti. Un bailes nomaina prieks, mēs esam apstājušies!

Es nemaz nevarēju iedomāties, ka pa bezceļu var braukt tik ātri! Un ka cilvēki var izturēt tādu kratīšanu.

“Tās vēl ir semočkas!” saka Čagins, “Īstā jautrība sākas tuksnesī, pa akmeņiem. Lūk tur daži neiztur.”

Un es uzreiz atcerējos spānieti – stūrmani ar asinsizplūdumu galvā, kuru redzēju pēdējās sacensībās. Viņš laikam pārcieta kaut ko līdzīgu.

Pats interesantākais, ka ne reizi nejutu amartizatoru caursišanu vai citus piekares trokšņus. Laikam jau šī ir KAMAZa stihija.

Beigās es jautāju mehāniķiem: “Vai pārējiem dalībniekiem arī ir tādi monstri?” Mehāniķi smaidot atbildēja: ”Jaudas ziņā jā, bet pārējais viņiem baigi mīksts, pārāk komfortabls. Tur kur viņi bremzē, mēs ejam pāri “hodā”, tāpēc arī vinnējam.”

Tas bija tikai neliels ieskats šinī intervijā, no kuras es sapratu – ka beidzot krievi ir trāpījuši desmitniekā ar savu: “Jo smagāks, jo labāks”.
 
Novēlu viņiem vēl daudzas uzvaras ar šo apbrīnojamo tanku uz riteņiem.

TIGER

 
Visi komentāri
 
117875. viesis 9.marts 2004 3:29
0 0 Atbildēt

Traks velns... :)

117886. viesis 9.marts 2004 8:41
0 0 Atbildēt

ar siekalaam aizrijos lasiidams....:):):)

117891. viesis 9.marts 2004 8:53
0 0 Atbildēt

es arii :)

117894. viesis 9.marts 2004 8:55
0 0 Atbildēt

labais :) :)

117901. viesis 9.marts 2004 9:04
0 0 Atbildēt

M-A-L-A-C-I:))))

117905. viesis 9.marts 2004 9:06
0 0 Atbildēt

Kaut kads divains prieks, ka krievi ir spejusi kaut ko tadu uzbuvet.

Zel protams, ka ta konkurence smagajiem Dakaraa ir taada pasvaka. Rietumu rupnicu komndas jau nav ne vienas.

117937. viesis 9.marts 2004 9:57
0 0 Atbildēt

Protams ka tādu var uztaisīt, ja uz to strādā vesela rūpnīca, bet svarīgākie mezgli šinī auto nav Krievijā ražoti.

117939. viesis 9.marts 2004 9:58
0 0 Atbildēt

Aizmirsu piebislt, ka šis auto bez īpašas sagatavošanas, spēj pārvarēt 2m dziļu ūdens šķērsli...

TIGER

117954. viesis 9.marts 2004 10:22
0 0 Atbildēt

Labinieks :)

117987. viesis 9.marts 2004 11:34
0 0 Atbildēt

Domaju, ka ja pie shii auto stradatu visa Kamaz ruupniiica, vinsh jau pirmajos kilometros buutu sadaliijies reizinaatoaajos. Tachu ka visaas normaalaas krievu ruupniicaas vinjiem ir arii atsevishkji fanaati kas maak nu taadas lietas taisiit ... kaa piemeram shis KAMAZ. Tie vechi ir kaut kas liidziigs muusu Andrim Dambim kuriem rokas no pareizaas vietas aug.

117996. viesis 9.marts 2004 12:14
0 0 Atbildēt

luuk tas ir speeks !

117999. viesis 9.marts 2004 12:24
0 0 Atbildēt

Zinu kadas ir izjutas tam korespondentam :)

Bij man laime braukt ar Saukanu peec pusdienaam kas bija iestigushas pljavas viduu ;) Vienigais ko es nozheeloju ir tas ka neuzliku kiveri! :) Ar simtu pa dubljainu un bedrainu pljavu! baac nekaadi amerikanju kalninji to nespeej atsveet.

118009. viesis 9.marts 2004 12:54
0 0 Atbildēt

Es par šo autiņu esmu dzirdējis vēl iespaidīgākus stāstus, kas attiecas uz max. ātrumu. Krievu prese ir rakstījusi ka max. ātrums ir saregulējams līdz 250-300km/h. kruta vai ne? :)

118020. viesis 9.marts 2004 13:19
0 0 Atbildēt

Man gan liekas, ka Dakāras rallijā no smagajiem nopietni krievi tik piedalās, tāpēc arī nekad tur neviens cits kā KAMAZi arī nav vinnējis. Jo, kā labi saprotams, smago mašīnu pricējam parasti mašīnas rallija īpašības ir pēdējā vietā pēc 1001 citām īpašībām.

118028. viesis 9.marts 2004 13:56
0 0 Atbildēt

Šitādus iepērkot arābu naftas magnāti, kā naftas pumpju apsardzes transportu.. (marta nr. Klub 4x4)

118038. viesis 9.marts 2004 14:38
0 0 Atbildēt

Labaizz. Krievu kamazi labaakie

118100. viesis 9.marts 2004 18:10
0 0 Atbildēt

Nu staastinji par 250 - 300 km/h ir pasacinjas un baumas, tas nav iespeejams pat teoreetiski.

Vajag apskatiitiies visu dakaaru rezultaatus, tad varees redzeet, cik un kas ir vinneejushi to ar smagajiem. KAMAZ komanda taapat nav nekaada ruupniica, bet konstruktoru birojs (daljeeji privaats) kursh konstruee un buuvee shos auto. KAMAZam no taa ir shaads taads labums - viena otra no "sportistu" konstrukcijaam izraadaas deriiga vismaz mazseeriju razhoshanai. Shito auto arii - kad mainiijaas noteikumi un aizliedza vidusmotora monstrus, staajaas speekaa prasiiba, ka jaabuut vismaz 20 auto seerijai, lai vareetu buuveet Dakaaras auto. Naacaas to izdariit, 20 auto seerija tika uzbuuveeta, tagad par tiem dziivu interesi izraada Krievijas Iipasho Situaaciju Ministrija (MChS), arii armija, naftinieki un veel viens otrs. Taapat inceejas arii viena otra araabu, Aazijas un Latiinjamerikas valsts. Taa ka viss iet uz priekshu :-)

118130. viesis 10.marts 2004 2:39
0 0 Atbildēt

Ko tik krievi naizdomā, lai ceļus netaisītu :D

118131. viesis 10.marts 2004 2:39
0 0 Atbildēt

nEizdomā... sorry :)

118159. viesis 10.marts 2004 9:09
0 0 Atbildēt

Nu labs ats Kamazs ir, ljoti labs. Ar taadu jau prieks braukt bezceljos :)

118398. viesis 11.marts 2004 9:16
0 0 Atbildēt

LABINIEKS!!!

118774. viesis 14.marts 2004 15:41
0 0 Atbildēt

Krievu žurnālā /Avto revju? bij raxts par to, kā cilvēki pārcieš šo kratīšanos... viss uz zālēm..

118794. viesis 14.marts 2004 23:10
0 0 Atbildēt

nu tiger, malacis! siekalas paar bortu vien skreeja, kad lasiiju. Dzhiperi prot ne vien braukt, bet ari rakstit! :)))

119606. viesis 18.marts 2004 11:47
0 0 Atbildēt

Jā... Griezes moments ir pareizais.... : )

120081. viesis 22.marts 2004 15:51
0 0 Atbildēt

labs raksts interesants

120268. viesis 23.marts 2004 17:38
0 0 Atbildēt

Nedēļas nogalē redzēju pa kaut kādu krievu tv kanālu, šie stāstija ka baigi labais esot caurejamība labāka kā hammeram un lētāks arī, varbūt latvijā arī ir kāds sastopams? Tīra ziņkārība.

www.gaz.ru/avt/pers/2975/index.asp

120778. viesis 27.marts 2004 20:18
0 0 Atbildēt

super

121623. viesis 1.aprīlis 2004 8:42
0 0 Atbildēt

Ja jūs būtu redzējuši, kaa iet oriģnākais armijas Kamazs.Vienkārši fantastiski.vispār krievi būvē tādus auto, lai nebūtu jābūvē ceļi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti