Varbūt tas ir mazliet dīvaini, bet visai pasaulei zināmi trofi – reidi, tas ir sacensības ar apvidus automašīnām grūti pārvaramās vietās ir: «Outback Challenge» Austrālijā, «Croatia-Trophy» Eiropā, «Rainforest Challenge» Malaizijā, „LADOGA” Krievijā.
Salīdzinot visus šos pasākumus, nākas secināt, ka kopējais veicamais kilometru skaits 1200 km, speciālie posmi 100 km (tie ir sacensību organizatora sarūpēti bez ceļu gabali ar lielo burtu), pasākuma vērienīgums 9 dienas, dalībnieku skaits 131 tehnikas vienības no 10 valstīm - trofi – reidu „Золотая Бочка Ладога 2004” ieceļ pirmajā vietā pasaulē!
No Latvijas, šajā pasaulē lielākajā bez ceļu pasākumā, piedalījās piecas dalībnieku ekipāžas no sporta kluba „Mazozoli 4x4”. Sacensības Latvijas pārstāvjiem bija nopietns pārbaudījums, ne visi auto spēja izturēt smago pārbaudījumu. Ne īpaši veiksmīgi veicās šis pasākums, Arņa Namajūna un Harija Sila ekipāžai, kas pretendēja arī uz uzvaru. Automašīna pārvarot ūdens šķērsli ezeru, noslīdēja tādā dziļumā, kas apklusināja visus automobiļa agregātus.
Fotogrāfijas skatieties ladoga-trophy.ru/ |
Veiksmīgi finišēja divas Latvijas ekipāžas. Ieskaites grupā, kur bija vairāk kā 20 apvidus braukšanai sagatavotās automašīnu ekipāžas, sīvā cīņā ar Krievijas braucējiem otro vietu ieguva brāļi Mareks un Vitālijs Mateiko ar automašīnu Toyota LC 72. Kategorijā Protosports, kur tiek startēts ar speciāli bez ceļu braukšanai būvētām automašīnā uzvaru izcīnīja četrkārtējie trofi-reida „Ladoga” dalībnieki Edgars Zaķis un Arnis Trūps ar automašīnu ROVER/MB/UNIMOG, vienlaicīgi viņi ir arī uzvarētāji absolūtajā vērtējumā.
Mūsējie peld!?
Šogad sacensību organizatori balvās bija sarūpējuši Krievijā ražotos pašus jaunākos UAZ HUNTER automobiļus. Viens no šiem automobiļiem ir E.Zaķa un A.Trūpa īpašums!
S/O sporta klubs „MAZOZOLI 4x4”
Cik zinu, tad balva nenokljuus Latvijaa, jo tam UAZikam nav Eiropas sertifikaats... :-)