Mihaels Šūmahers (Ferrari) Lielbritānijas GP izcīnīja savu 80. uzvaru F1 karjerā un desmito šajā sezonā. Lai gan visas sacīkstes garumā ļoti ātrs bija arī pirmās starta vietas īpašnieks Kimi Raikonens (McLaren), vācietim ar veiksmes palīdzību izdevās jau pēc pirmā pitstopa izvirzīties vadībā.
Pēdējo vietu uz goda pjedestāla izcīnīja Rubenss Barikello (Ferrari), kuram bija jācīnās ar vietējo varoni Džensonu Batonu (BAR). Mihaelsam Šūmaheram šī bija trešā uzvara Silverstonas trasē un tādejādi viņam kopvērtējumā tagad ir apaļi 100 punkti.Sacīkšu startā Raikonens, izmantojot Michelin riepu īpašības, ne tikai noturēja savu pirmo starta vietu, bet jau pirmā apļa beigās iekrāja 3 sekunžu pārsvaru. Somam sekoja Barikello, Batons un Šūmahers, bet interesantāko cīņu savā starpā uzsāka Huans Pablo Montoija un Takuma Sato, kas tobrīd cīnījās par septīto pozīciju. Japānim izdevās apsteigt Montoiju, tomēr nepilnu apli vēlāk kolumbietis pēc BAR pilota kļūdas savu pozīciju atguva.
Atšķirībā no iepriekšējās sacīkstes, kad Šūmahers boksos devās četras reizes, vācietim šoreiz bija ieplānoti mazāk boksu apmeklējumi, nekā vairumam braucēju. Līderis Raikonens pitstopā devās ātrāk un trasē atgriezās ļoti neizdevīgā situācijā - aiz Sato. Pagāja vairāki apļi līdz soms tika garām stūrgalvīgajam japānim un tad uzreiz iesprūda aiz veselas gūzmas atpalicēju. Šūmahers tikmēr cēlā vienatnē veica vairākus ātrus apļus un pēc savu boksu apmeklējuma atgriezās tieši priekšā Raikonenam.
Tikmēr Barikello uz pirmā boksu apmeklējuma rēķina bija zaudējis savu pozīciju arī Batonam, taču jau nākamajā reizē pēc degvielas uzpildes atguva trešo vietu. Pēc otrās boksu apmeklējumu sērijas kļuva skaidrs, ka Raikonenam un Barikello vēl vienu reizi ir jādodas trasē, kamēr Šūmahers brauks visu sacīksti līdz beigām.
41. aplī Priory līkumā ļoti smagu avāriju piedzīvoja Jarno Trulli, kurš vispirms ietriecās riepu barjerās, bet pēc tam ar savu formulu vēl apmeta divus salto. Kā izrādījās vēlāk, avāriju izraisījusi Renault formulas aizmugurējās balstiekārtas lūzums. Par laimi ar pilotu viss bija kārtībā, bet trase tikmēr bija pilna ar atlūzām un viena no Renault mašīnas riepām stāvēja braucamās daļas vidū. Trasē tika sūtīta drošības mašīna un visi piloti, kuriem bija vēl vienu reizi jādodas boksos, izmantoja šo brīdi, lai uzpildītu degvielu.
Pēkšņi Šūmahera drošā uzvara vairs nelikās tik droša, jo 15 apļus pirms beigām sacīkstes praktiski sākās no jauna un Šūmahera iekrātais pārsvars bija izgaisis. Par laimi vācietim, starp viņu un viņa sīvāko konkurentu Silverstonā Kimi Raikonenu bija iekārtojušies divi atpalicēji par apli: Da Matta un Klīns. Lai gan somam bija nepieciešams tikai pusaplis, lai tiktu galā ar atpalicējiem, Šūmahers jau bija iekrājis nelielu pārsvaru un spēja noturēties vadībā tik ilgi, lai uzsildītu savas Bridgestone riepas līdz darba temperatūrai.
Tuvojoties sacīkšu finišam Raikonens pamazām atpalika no Šūmahera, kamēr somam lēnām tuvojās Barikello. Taču pilotu kārtība līdz finišam nemainījās un Šūmahers tika pie savas desmitās uzvaras, bet Raikonens pirmo reizi šajā sezonā kāpa uz goda pjedestāla. Ar MP4-19B McLaren noteikti ir atguvuši savu ātrumu un Raikonens pārliecību par saviem spēkiem, kas nozīmē, ka atlikušajos posmos arī sudrabotās bultas iejauksies cīņā par uzvaru un godalgotajām pozīcijām.
Aldis Putniņš (www.f1.lv)
Kimi turaas!
Ferras uzvaras reiz beigsies...