Iespējams, jau ziemas vidū Rīgā sāks darboties prāmis, kas savienos Daugavas kreiso krastu Bolderājā ar labo krastu Vecmīlgrāvī, šodien preses konferencē paziņoja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Kreituss.
Paredzams, ka prāmju satiksme tiks ieviesta par Rīgas brīvostas līdzekļiem. Respektīvi, piestātņu, pievadceļu izbūve un pašu prāmju iegāde neuzliks papildus slogu Rīgas pilsētas budžetam.Atgādināsim, ka SIA "Imink", kas pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma veica satiksmes plūsmu analīzi un pētīja prāmju satiksmes ieviešanas ekonomiskos un tehniskos aspektus, jau iepriekš atzinusi, ka prāmju satiksmes ieviešana būtu ekonomiski efektīva.
Arī Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Kreituss, šodien uzsvēra, ka prāmju satiksme ir viens no Eiropā populārākajiem veidiem, kā efektīvi risināt transporta plūsmu pārslodzes. Būtiski, ka šīs satiksmes nodrošināšanai nav nepieciešami lieli izdevumi infrastruktūrai un tā(atšķirībā no tiltu būves) ir ieviešama samērā īsā laikā.
Ieviešot prāmju satiksmi, samazināsies arī autotransporta radītais piesārņojums un ceļu satiksmes negadījumu skaits.
Ieplānots, ka prāmis, kura ātrums varētu būt aptuveni 20 kilometri stundā, šķērsos Daugavu 15 minūšu laikā. Ja tiks iegādāti divi prāmji, kā to paredz projekts, reiss vienā virzienā būtu ik pēc 30 minūtēm. Paredzams, ka prāmji vienā reisā spēs pārvest aptuveni 20 kravas vai 50 vieglās automašīnas kā arī cilvēkus.
Pagaidu aprēķini liecina, ka piestātņu pievedceļu izbūve varētu izmaksāt aptuveni 110000 latu, divu prāmju iegāde - no1,4 līdz trīs miljoniem latu, bet piestātņu izbūve aptuveni 500000 latu.
AS "Rīgas jūras līnijas" padomes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Butnors uzsver, ka doma par prāmju satiksmes ieviešanu Rīgā radusies jau 1994. gadā, tomēr īpaši nozīmīgs šis projekts kļuvis tagad, kad strauji palielinājusies autotansporta kustība.
nu un cik maksaas taa paarcelshanaas vai nebuus leetaak ar vienalga kaut 3L BMW benziinieku aizklabinaaties paari akmens tiltam :))