Bojā gājušo skaitu veido neierasti daudz gājēju 48

 
22.oktobris 2004 13:54

Šogad neierasti lielu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu veido gājēji – 34% no visiem negadījumos mirušajiem. Braucēji un pasažieri šogad nebūt nav lielākā riska grupa, kā tas tiek ziņots.

Ja pērn deviņos mēnešos gāja bojā 85 gājēji, tad šogad - 119. Tieši uz bojā gājušo gājēju rēķina pieaudzis notikušo letālo negadījumu skaits (šī gada deviņos mēnešos – 350, pagājušajā gadā - 310). Ja gada pirmajos deviņos mēnešos nebūtu gājuši bojā tik nesamērīgi daudzi gājēji, kopējais satiksmes negadījumos mirušo skaits nepārsniegtu pagājušā gada datus.

Lai arī gada pirmajos deviņos mēnešos vairāk kā puse letālo negadījumu, kuros iesaistīti gājēji, notikuši tumsā (64 bojā gājušie), gājēji gandrīz tik pat bieži gājuši bojā arī dienas laikā. Īpaši kritiska situācija šogad izveidojusies Rīgā, kur gandrīz par 50% palielinājies negadījumos mirušo gājēju skaits - no 25 pērn uz 44 (2004.g.).

Patreiz sabiedrības uzmanība vairāk pievērsta braucēju un līdzbraucēju drošībai, kamēr gājēju drošība tiek atstāta novārtā. Bet tieši gājēji šogad veido ļoti lielu satiksmes negadījumos bojā gājušo daļu.

Lai nepieļautu statistikas datu papildināšanos uz bojā gājušo gājēju rēķina arī šajā rudenī un ziemā, patreiz būtu jāvelta īpaša uzmanība gājēju drošības veicināšanai. Pastiprināti par gājēju drošību šogad apņēmusies rūpēties arī Valsts policija, regulāri rīkojot patruļas tā dēvētajos „melnajos punktos”, jeb vietās, kur visbiežāk notiek negadījumi.

Policijas darbs ir neatsverams ieguldījums satiksmes drošības veicināšanā, tomēr svarīgi un nepieciešami arī citi pasākumi gājēju drošības veicināšanai valsts līmenī.

Lai veicinātu gājēju drošību, nepieciešamas ne tikai informatīvas kampaņas un rūpīgs policijas darbs, bet arī nopietns finansiāls ieguldījums: Jāatdala mazaizsargātie satiksmes dalībnieki no pārējās satiksmes plūsmas, izbūvējot gājēju celiņus, tiltus un aizsargbarjeras uz intensīvas kustības ceļiem. Apdzīvotās vietās būtu jāsamazina pieļaujamais braukšanas ātrums, jāizbūvē vairāk „guļošie policisti”, jāizveido „zig-zag” tipa aizsargbarjeras pie mācību iestādēm. Ilgtermiņā vajadzētu panākt, lai ielu posmi skolu tuvumā vispār nebūtu paredzēti auto satiksmei.

Lai vairotu gājēju drošību krēslā un tumsā jāuzlabo apgaismojums apdzīvotās vietās un uz gājēju pārejām. Kamēr tas nav paveikts, Ceļu satiksmes drošības direkcija aicina gājējus nepaļauties uz nejaušu veiksmi, bet tumsā un krēslā rūpēties par savu drošību arī pašiem. Atstarotājs vai atstarojošs materiāls uz gājēja apģērba var glābt ne tikai bērna, bet jebkura pieaugušā dzīvību.

Džoanna Eglīte
CSDD
 
Visi komentāri
 
144940. viesis 22.oktobris 2004 14:07
0 0 Atbildēt

Ideja:)

Pie katras polšpudeles vajag klāt atstarotāju un ātrāk ārā nelaist no veikala,kamēr nav uzkabinājis to štruntu.Tad pa gabalu jau varētu saskatīt tos kuriem sānvēš pa stipru:)

144950. viesis 22.oktobris 2004 14:54
0 0 Atbildēt

izskataas paae CSDD PR kampanjas. Laba! Pamazaam atshkjaidiisies fokuss uz policiju un ministriju..

144952. viesis 22.oktobris 2004 14:58
0 0 Atbildēt

Varbuut cigareshu pacinjaam uz atlikushaas daljas vajadzeetu liimeet atstarotaajus un alkohola pudeleem etikjetes razhot no atstarojosha materiaala! un veikala maisinjus arii no atstarotaajiem taisiit :) tad celja malas buutu pilnas ar dazhnedazhaadu kraasu atstarotaajiem :PPPPP

144955. viesis 22.oktobris 2004 15:16
0 0 Atbildēt

Beidzot, beidzot kāda amatpersona ir ieskatījusies statistikā! Un vispār? Kāpēc šī statistika nav pilnā apjomā pieejama sabiedrībai un masu medijiem? Tur ir ko slēpt vai arī kungi grib saglabāt iespēju kompostrēt tautai smadzenes izmantojot cilvēku nezināšanu?

144957. viesis 22.oktobris 2004 15:22
0 0 Atbildēt

Bet ja nopietni, tad esmu novērojis daudzus stulbeņus, kuri nebremzē pie gājēju pārejām vietās, kur vienā virzienā ir 2 joslas pat tad, kad blakus joslā pie pārejas jau ir nobremzējusi mašīna. Šādi tiek radīta reāli bīstama situācija. Ir labi, ja gājējs ir saprātīgs un no sākuma paskatās, kas aiz apstājušās mašīnas notiek, bet ir arī tādi, kas ir tik priecīgi par to, ka tikuši palaisti, ka iespējami ātri dur pāri, nu un šādā gadījumā tas var beigties ļoti bēdīgi gājējam (nu un arī vainīgajam vadītājam, protams). Šitādus braucējus gan vajadzētu sist..un visādi citādi sodīt.

144961. viesis 22.oktobris 2004 15:27
0 0 Atbildēt

nevis taadus brauceejus sist, bet tos, aks teisa gaajeeju paarejas vietaas, kur ir vairaak kaa 1 braukshanas josla katraa virzienaa - situaacija - uz shosejas 3 joslas ar nereguleejamu gaajueeju paareju un max aatrumu 70 (80, ja njem veeraa "pieljaujamo" kljuudu) - taa vairs nav gaajeeju, bet pashnaavniegu paareja.

sist vajag tos, kas paraksta papiirus par taadu izveidoshanu. Riigaa arii - gruuti uzlikt lusaforu? ir vietas, kur ir luksafors pat tad, kad ir 1 josla katraa virzienaa, bet ja ir 2 joslas, tad redz nevajag? 90% gaajeeju paarejas ir pat juridiski nepareizi izveidotas - taapeec, ka kaadam gribeejaas, lai tur buutu taada un ja kas, tad lai pac nav vainiigs, bet gan lai shoferiitis vainiigs.

Gaajeeju paareja (nereguleejama) ir tikai vieta, kur par pashnaaviibas izdariishanu pac netiksi vainots.

144964. viesis 22.oktobris 2004 15:40
0 0 Atbildēt

Nu, tad beidzot kads iekustināja tēmu par gājējiem ! Nevis pocijas reidus pret autovadītājiem, bet gan gājējiem vajag rīkot reidus! ! !

144965. viesis 22.oktobris 2004 15:42
0 0 Atbildēt

viesis 22.10.2004 15:27

Nu par šosejām es te nebiju domājis, tas ir vispār debīlisms ar tām pārejām - uz Jelgavenes, piemēram:(

Bet es runāju tieši par Rīgu. Kalnciema iela, Novembra krastmala u.c. vietas. Nu ja blakus kāds ir apstājies, nav jau tik grūti nobremzēt..

144967. viesis 22.oktobris 2004 15:51
0 0 Atbildēt

Tiem daziem gajejiem ta ari gribas biete iedot. Vazajas pa brauktuves vidu, kad uzpipini tad vel spridzi, un lielakais tas, ka CP darbiniekiem ( dazi ir bezsmadzenu radijumi) ir pie kajas, vot kad nones tadu idiotisku gajeju, tad laikrakstots raksti, kad viens nonest, visi autovaditaji nemak braukt.

144968. viesis 22.oktobris 2004 15:53
0 0 Atbildēt

Latvijaa, nobraucot gaajeeju uz gaajeeju paarejas, nekas par to nebuus.

144974. viesis 22.oktobris 2004 16:12
0 0 Atbildēt

Jā, jā, gājēji, maitas, tā vien lien zem riteņiem. :) Īstenībā jau vairākums autovadītāju stipri aptuveni ir iemācījušies braukt. To var novērot, piemēram, krustojumos, kur vieta, kur gājējam ir jāiet pāri ielai ir mazliet tālāk no tā, ko autovadītājs savā prātiņā uzskata par krustojumu (parasti tā sanāk, ja krustojums ir "slīps"). Tipiski - Dzērbenes un Brīvības krustojums: tur interesanti stāvēt pieturā, it sevišķi tumsā. Katra trešā mašīna, kas griežas no Dzērbenes uz Brīvības Juglas virzienā izmisīgi pēdējā brīdī tur bremzē, tik daudz, ka pabolīt acis un papētīt krustojumu pirms sāc braukt, ir grūti... iesaku tur izklaidei pastāvēt, - tad ātri var iegūt priekšstatu par vietējo džigitu braukšanas meistarību...

144990. viesis 22.oktobris 2004 17:14
0 0 Atbildēt

Gajeji nereti pasi ir vainigi! Bija man pirms nedelas situacija, ka pievakare braucu uz majam, iela varetu teikt tuksa, tuvojoties krustojumam saka mirgot zala gaisma. Oki - masinu nav, nebremzeju, butu skersojusi pie zalaas mirgojosaas, ja ne, tad pie dzeltenas gaismas sliktakajaa gadijuma. Ko doma, kad esmu tikpat ka parbraukusi krustojumam - 2 gajeji, absoluta miera lena gara iet pari ielai. Cilvekiem, kas staveja pieturaa bija soks. Es bremzeeju, redzu, ka viena meica palec mazliet malaa, bet otrai pofig. Sapratu (ara slapjss, nedaudz slidens), ka nenobremzeesu, metu masiinu skersaam, lai meiteni notriektu ar saniem, nevis uzbrauktu virsuu. Laimigas sagadisanas del, vinu nenotriecu. Nebutu soks, goda vards, izkaptu un pa muti iedotu. Gajeji tacu neliecinas par labu auto vaditajam!

144991. viesis 22.oktobris 2004 17:17
0 0 Atbildēt

*Ilgtermiņā vajadzētu panākt, lai ielu posmi skolu tuvumā vispār nebūtu paredzēti auto satiksmei. *

Cik gari, m vai km, ir ielu posmi skolu tuvumā. Nu ko, tad jau noslēgsim Tallinas ielas posmu pretī Kristīgai ģimnāzijai.

Kārtējais PR rakstelis mundiera spodrināšanai.

144994. viesis 22.oktobris 2004 17:24
0 0 Atbildēt

Reizēm jau katrs autovadītājs nonāk kājāmgājēja statusā. Ja man pilsētas centrā kārtojamas darba lietas, parasti no vecrīgas lidz vajadzīgajai vietai cenšos nokļūt ar kājām, nevis ar dienesta auto. Kā kājāmgājējs, visus krustojumus, pārejas vienmār cenšos šķērsot cik ātri tas vien ir iespējams. Pirma zebrām gan izvērtāju auto vadītāju rīcību, nevis metos uz pārejas "pa taisno". Ja redzu tuvojamies kādu busu, parasti gan pamāju draiverim, ka PALAIŽU viņu. Mani "pešehoda" statusā visvairāk pārstedz lielākās gājēju daļas GAUSUMS un LĒNUMS, kādā notiek krustojuma pāriešana pie zaļās gaismas. Tas īpaši attiecināms uz skolu jauniešiem un studentiem - šķiet, ka jaunieši lielākā daļa ir slimi ar kaulu locītavu slimībām. Nu, sagādā viņiem grūtības veikla pārvietošanās. Interesanti, kātur skolās ar to fizisko audzināšanu - laikam jau visi basto? Bet, jebkurā gadījumā autosastrēgumi būtu mazāk, ja gājēji tik ārkārtīgi čammīgi nešķērsotu ielas. Man tieši visvairāk iebildumi ir pret jauniešu gausumu un tizlumu. Vecāka gadagājuma cilvēkiem biežāk ir raksturīga ielas pāriešana, tur kur tas nav paredzēts. No tā ir ļoti jāuzmanās - ja redz kādu lienam caur aizsargsu, tad jāliek pa mēmajiem. Uz zebrām, manuprāt, autovadītāji gājējus šobrīd palaiž bez īpašam problēmām. Problēmas rodas tikai ar tumsas iestāšanos, kad var nepamanīt vai nu zebras zīmi, vai pašu gājēju. Medijos pieminētās gājēju sabraukšanas - tas jau vairāk ir aktuāli uz šosejām lauku rajonos, kad iereibušus gājējus un riteņbraucējus var sagaidīt šosejas vidū jebkurā brīdī.

Būsim UZMANĪGI !

145005. viesis 22.oktobris 2004 18:52
0 0 Atbildēt

Man jau patīk doma, ka jāslēdz ielas ap skolām... Cik? To, kas tuvākā, tad nākamā, jo bērni kā ies, tā aizmirsīs, ka tur arī mašīnas brauc u.t.t.. Jāpārdomā nožogojumi, gulošie policisti u.t.t., bet ir nereāli aiztaisīt visas ielas ap skolām, īpaši vēl Rīgā...

145010. viesis 22.oktobris 2004 19:11
0 0 Atbildēt

Džoanna Eglīte: Ilgtermiņā vajadzētu panākt, lai ielu posmi skolu tuvumā vispār nebūtu paredzēti auto satiksmei.

Uraaa! Taisīsim ciet 2/3 no Rīgas skolām!!! Ģeniālā ideja!!!

145011. viesis 22.oktobris 2004 19:12
0 0 Atbildēt

Vai taisīsim ciet Rīgas vissvarīgākās maģistrāles!!!

145018. viesis 22.oktobris 2004 21:17
0 0 Atbildēt

1.Mums jau tie gājēji pamazām pārvēršas par kaut ko līdzīgu svētajām govīm Indijā. Vismaz 1 Ls no viņiem paņemtu par beigu beigās NOTEIKUMU, kuri tā kā domāti visiem mums, neievērošanu.

2.Tie, kuri tās zebras uz asfalta zīmē arī jau nava ar galvu draugos. Rīdzinieki laikam jau visi zina krustojumu pie kino Pionieris Elizabetes un Skolas ielas krustojumā. Kāda velna pēc tur, kur gājēju jau šā kā tā jāpalaiž vēl zebru uzzīmēt. Vinš tur jūtas dubultdrošs, a tas šoferītis no Skolas ielas prātā jūk, kā uz Elizabetes ielu izbraukt...Vai saskaitīt , cik tādu kretīnismu tikai vienā Rīgā vien iraid?

145020. viesis 22.oktobris 2004 21:34
0 0 Atbildēt

ielu posmi skolu tuvumā vispār nebūtu paredzēti auto satiksmei.

145022. viesis 22.oktobris 2004 22:26
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu "Ikdienas viesa" izteikumiem un secinājumiem. Tiešām lielākā daļa jaunatnes ir vienkārši izaicinoši uz gājēju pārejām, daž'br''id tā arī gribas citreiz nobraukt papēžus kādam. Vēl arī par neregulējamām pārejām- kaut kas ar nav kārtībā ar to lietu, konkrēts piemērs ir salaspils ielas gals pie Slāvu tilta, atvainojiet no rītiem tur cilvēki kā zosu bars, viens pēc otra tik slāj pāri, nav kad vairs autiņiem braukt, kaut kas nav riktīgi ar tām lietām.

145026. viesis 22.oktobris 2004 22:44
0 0 Atbildēt

Droši vien tāpēc, ka prezidentes konvojs stāv uz gājēju pārejām un ar auto braucot nevar redzēt, ka gājējs iet pāri un tas tiek notriekts. To var redzēt

viagris.eclub.lv

145027. viesis 22.oktobris 2004 22:53
0 0 Atbildēt

Mans viedoklis par gājēju pārejām un zaļajām lampiņām pie krustojumiem:

Piemērs:

Brīvības piemineklis, makdonalds-lielā gājēju pāreja. Pēc noteikumie, ja gājējs ir uzlicis kāju uz zebras, tev jāstājas un jālaiž. Esmu tikai vienreiz dzīvē redzējis, ka uz pārejas nav neviens cilvēks, tā bija kaut kāda reklāma TV, kur reklamēja, kur visi ir vai tml.

Zaļā gaisma. Nu nedrīkst gājējam tikpat ilgi degt zaļais, cik autovadītājam. Proti nogriežoties auto plūsma atduras pret klejojošiem gājējiem un ja Tu nebrauc virsū, lai tas pakustina savu d****, tad tu būsi vienīgais, kas šo krustojumu pie zaļā šķersos. Tad vai nu vajag kā uz čakenes, ka gājējiem zaļais uz visām pusēm un tad miers kādu laiku, bet tik un tā (īpaši čaka lāčplēš) tiem deg zaļais, bet tie speras pāri. sist, p**t un badā mērdēt.

145029. viesis 22.oktobris 2004 23:14
0 0 Atbildēt

nu staigat ar atstarotaju vai kabatas lukturiti sis valsts iedzivotaji laikam uzskata par apkaunojosu

145030. viesis 22.oktobris 2004 23:17
0 0 Atbildēt

bet fakts ir ari tas, ka atstarotajus gandriz nekur nepardod un tie ir dargi.

145031. viesis 22.oktobris 2004 23:26
0 0 Atbildēt

viesis 22.10.2004 23:17

A cik maksā Tava dzīvība??? Latu, divus?

145033. viesis 22.oktobris 2004 23:44
0 0 Atbildēt

Pid.rasi, riko patrulos polciija, stav krumos un gaida, ka padomju laikus, Parpildisim sodu planu, nebrinoshos ja CP dod bonusos tiem mentiem,kuri ker vairak parkapejus. Melnajos vietos jauzlabo apgaismosanu, un varbut vienkarshi kadu krumu nocirst un viss.

145034. viesis 23.oktobris 2004 0:07
0 0 Atbildēt

Bojāgājušo gājēju skaita pieaugums sakrīt ar ātruma kontroles ierobežošanu. Nereāli katram potenciālam upurim piekarināt atstarotājus. Tie, kas atstarotājus apzinīgi lietotu, sevi jau sargā un zem riteņiem nemetas.

145036. viesis 23.oktobris 2004 2:37
0 0 Atbildēt

vai Dzhoanna Eglites kundze ar kaajinjaam ar paarvietojas? ak jaa bauskas iela:) atkalieviesoshos : ibioriotango-vai tiesham iauto lasa kads tik debils radijums, kas bernus pat neizkapjot no autinja razho? nolaadeeto kasta- kaajaamgaajeeji! ieparkojies Dzhoanna, centraa, ieparkojies (ups, tie tipinji kuri neznokurienes kajelem chaapo, tiem tak nav autinju tie tak kajamgajeji) peace

145041. viesis 23.oktobris 2004 9:49
0 0 Atbildēt

A kur iisti tos atstarotaajus var dabuut

212.93.101.137

Nokia6230/2.0 (03.15) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

145049. viesis 23.oktobris 2004 13:18
0 0 Atbildēt

Jā,ar tiem gājējiem ir bēdīgi.Un zinot,cik švaki tagad skolās pasniedz eksaktos priekšmetus,pieļauju,ka tuvākajā nākotnē situācija tik drīz neuzlabosies.Fiziku vajadzētu tā kā nedaudz zināt.Un ar galvu arī vajadzētu draudzēties.Tad arī nebūs tādas situācijas,ka tuvu braucoša auto priekšā izlec neapdomīgs gājējs ar domu, ka viņam lūk dotajā brīdī it kā ir priekšroka...Nu nevar tas auto pēkšņi apstāties(kaut ar visiem ABS,ESP utt.).

145051. viesis 23.oktobris 2004 16:10
0 0 Atbildēt

Arī gājējiem punktu sistēmu. Kā saņem 16 punktu, tā atļaut pārvietoties tikai pie auto stūres. Ja nav tiesību, piespiedu kārtā tās iegūt. Citādi tikai pavadoņa klātbūtnē. Kā neredzīgos, vai bērnudārza bērnu grupiņu ar striķīti pa vidu...

145054. viesis 23.oktobris 2004 20:22
0 0 Atbildēt

Fufelis

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia7210/1.0 (5.52) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

145065. viesis 24.oktobris 2004 12:34
0 0 Atbildēt

Hey Nu kur tos atstarotaajus var dabuut Un par kaadaam naudaam

212.93.101.241

Nokia6230/2.0 (03.15) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

145073. viesis 24.oktobris 2004 17:02
0 0 Atbildēt

Man domat ka katra benzintanka var dabut... Letak pa dzivibu maksas ar

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (3.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

145094. viesis 25.oktobris 2004 9:43
0 0 Atbildēt

Vispār jau būtu par vienu bojāgājušo vairāk, ja vien būtu braucis pretējā virzienā. Viens bija lietus laikā izdomājis pastaigāties pa ceļu, apvilcis tumšu lietusmēteli.... Man jau arī tīk nakts pastaigas, bet es būtu izvēlējies blakus esošo trotuāru..

145102. viesis 25.oktobris 2004 10:12
0 0 Atbildēt

Hmmz, nu ja shis buutu matemaatikas eksmaamens...

"Par cik procentiem palielinaas bojaagaajusho gaajeeju skaits ja paagaajushogad tas ir 25 un shogad 44. Kaada pareizaa atbilde?"

Gandriiz 50%??? :) Yeah right... Man domaat ka par 76% !!!!!

145111. viesis 25.oktobris 2004 12:03
0 0 Atbildēt

Kritni vieglaak iz rakstiit nosodoshus rakstus nekaa uzlikt elementaaru apgaismojumu pie gaajeejuparejaam un shosejaam izbuuveet tuneljus vai tiltus paari.

145121. viesis 25.oktobris 2004 12:47
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu - APGAISMOJUMS!

Ir tik daudz gājēju pārbrauktuvju, kurās deg (varbūt!) viena paknapa lamiņa un apgaismo ceļu apmēram zebras virzienā. Man kā vadītājam taču ir jāredz gājējs, kas GRIB iet pāri, nevis pēkšņi jāsecina, ka čubriks jau ir uzlīdis uz pārejas. Tur jau es viņu redzu ar savām lampelēm un tām, kas (vismaz Rīgā) cenšās apgaismot ceļu. Bet tas jau ir krietni par vēlu šitik rudenīgi slapjā, slīdīgā un tumšā laikā!

Tātad, visi kopā:

'DODIET GAISMU!!'

145138. viesis 25.oktobris 2004 14:38
0 0 Atbildēt

Šeit redzams, cik iedarbīgas ir akcijas. Visi gājēji tagad jau zina, ka tiem ir priekšroka uz gājēju pārejas, attiecībā pret automašīnu. Taču viņus akcijā neinformēja, ka uz šīs pašas pārejas tiem ir arī pirmā roka nokļūšanai debesīs attiecībā pret autovadītāju.

Reti kurš gājējs zina par saviem pienākumiem uz ceļa. Tāpēc tās akcijas vajadzēja sākt ar pienākumu mācīšanu, tiesības pie mums visi arī bez mācīšanas apgūst ļoti ātri.

145141. viesis 25.oktobris 2004 15:27
0 0 Atbildēt

Pešehod vsegda prav, poka živ :D

145146. viesis 25.oktobris 2004 16:14
0 0 Atbildēt

ikdienas viesim

sastreegumi buutu mazaaki arii ja visi vadiitaaji maksimaali izmantotu sava auto zs ieskrietos, nevis vilktos paari krustojumam - ar ekobraukshanu vajag nodarboties netrauceejot citiem

145151. viesis 25.oktobris 2004 16:49
0 0 Atbildēt

Piekrītu Uculam, kurš pamatoti uzskata, ka lielākā daļa gājēju neko nezin par savām tiesībām un pienākumiem uz ceļa. Īpaši jau lauku cilvēki, kuri iebrauc Rīgā darīšanās. To regulāri apstiprina gājēju itin biežā atrašanās uz 13. janvāra ielas brauktuves, nevis tunelī. Daļa gājēju neizprot luksoforos bultu darbības nozīmi, nesaprot arī to ka vadītājam gājējs jāpalaiž tikai noteiktās vietās, nevis visur. Valdības ideologi un CSDD , šķiet, līdz tam vēl nav aizdomājušies, un droši vien - kamēr nebūs saplacināts 200-tais gājējs, nekāda profilakse nenotks. CP gājējiem uzmanību nepievērš jau kopš 1982.gada, skolās arī bērniem CSN neviens nemāca. Televīzija arī diemžēl tāds "pamperu reklāmu" kantorīts vien ir - starplaikos labāk varēja parādīt kādus sižetiņus par gājēju pienākumiem uz ceļa. NE VIENMĒR jau vainīgs ir nabaga autovadītājs, kā to pārsvarā pasniedz dazādi mediji. Starp citu, mans kolēģis, Minhenes latviešu izcelsmes lektors, īpaši akcentēja, ka viņu Rīgas gājēju nedisciplinētība vienkārši satriecot - NEKUR citur ES valstīs viņš neesot redzējis tik nedisciplinētus ,un atvainojiet, TIZLUS gājējus kā Rīgā. Pat Krievijās pilsētās NĒ.

Pret Latvijas autovadītājiem viņam nekas nebija iebilstams - arī vāczemē biezo auto vadītāji (ferrari, porche, mmaserati, audi TT, BMW 700,merši S, SLK u.c.) regulāri mēdzot braukt agresīvi un neiecietīgi pret citiem vadītājiem. Arī viņu CP uz šiem skatoties pēc "prizmas"principa....

145152. viesis 25.oktobris 2004 16:58
0 0 Atbildēt

Nu kā tad- tagad jau tik gājēji pie visa vainīgi! Tādas vietas, kur tuvumā nav ne zebras,ne luksofora lai šoreiz paliek...

Pie vienas otras zebras nākas dikti ilgi gaidīt, kad kāds beidzot piebremzēs un palaidīs, bet pie mums jau tas laikam skaitās labais tonis- nelaist gājējus pāri ielai, pat tur, kur viņiem ir likumīga priekšroka.

Arī luksofora signāli( un ne tikai) ne uz visiem autovadītājiem attiecas. Piemēram, vakar vakarā gājām (GĀJĀM, nevis vilkāmies- man gaita gana sportiska) pāri Brīvības ielai, bija zaļais signāls ( bija un vēl nemirgoja). Bijām jau gandrīz laimīgi tikušas pāri ielai, kad no Lielvārdes ielas ļoti šerpi pa kreisi nogriezās viens sarkans drundoļets. Es biju gandrīz uz ietves, līdz ar to man pārdzīvojumi sanāca mazāki, vienkārši pabeidzu šķērsot ielu. Bet draudzenei, kura atpalika (ne vairāk kā par pāris soļiem), gan nācās palēkt malā. Labi, ka viņa momentāli noreaģēja, jo auto nobremzēja tajā vietā, kur tikko kā bija atradusies draudzene . Spriežot pēc tā, kā auto brauca un kā "uzdeva" pa bremzēm pēdējā brīdī, apstāties un palaist gājējus( kas pēc noteikumiem tā kā būtu gan jādara) neviens ij nedomāja. :((((((( Un, protams, ka pie visa vainīgi atkal jau gājēji.

145166. viesis 25.oktobris 2004 20:21
0 0 Atbildēt

Nezinu, vienkārši vajadzētu maigi sakot izšaut tos idiotus, kas pa tumsu bez atstarotājiem vazājas pa ceļa BRAUCAMO daļu un čakarē citiem dzīvi.

Piektdienas vakarā braucot trasē Ventspils-Talsi-Rīga, man neviļus radās iespēja aizsūtīt uz citiem medību laukiem 2 bezsmadzeņu radījumus, labi ka man mašīnai Xenon gaismas, tas vismaz ļauj nedaudz ātrāk pamanīt ka uz ceļa tev priekšā kaut kas kūņojas. Pabraucot garām šitādām cilvēkveidīgām bioloģiskām vienībām, nekas cits galvā nenāk kā vārds - "pašnāvnieks"

145324. viesis 26.oktobris 2004 17:27
0 0 Atbildēt

wow kaads ir ieskatiijies statistikaa beidzot :) veel jaaskataas kapeec gaajeeji mirst nevis tikai tas ka gaajeeji mirst :)

150833. viesis 3.decembris 2004 20:16
0 0 Atbildēt

Uzskatu,ka visbargākos sodus vajag piemērot pret tiem vecākiem,kuri nepiesprādzē savus bērnus un nelieto bērnu sēdeklīšus,kad tas ir nepieciešams .Paši , ja grib ,lai "bučo"priekšējos stiklus,no iekšpuses,un paneļus ,cik tik uziet .Nevar taču to aizliegt , jo paši jau savus"mūļus"kropļo .

154988. viesis 19.janvāris 2005 7:46
0 0 Atbildēt

Skaisti uzrakstīts-tikai rodas VIENS!,jautājums-KAD?"-izbūvējot gājēju celiņus, tiltus un aizsargbarjeras uz intensīvas kustības ceļiem. Apdzīvotās vietās būtu jāsamazina pieļaujamais braukšanas ātrums, jāizbūvē vairāk „guļošie policisti”, jāizveido „zig-zag” tipa aizsargbarjeras pie mācību iestādēm. Ilgtermiņā vajadzētu panākt, lai ielu posmi skolu tuvumā vispār nebūtu paredzēti auto satiksmei.

Lai vairotu gājēju drošību krēslā un tumsā jāuzlabo apgaismojums apdzīvotās vietās un uz gājēju pārejām.Kamēr tas nav paveikts...................Džoanna Eglīte-uzrakstīts skaisti!KAD??????????

154989. viesis 19.janvāris 2005 7:52
0 0 Atbildēt

145051-COOL!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti