Šis "sensacionālais" notikums Eiropā tuvāko gadu laikā varētu kļūt par lūzuma punktu auto ražošanā. Pirmo reizi pārdoto dīzeļdzinēju auto skaits ir pārsniedzis auto ar benzīna dzinēju tirdzniecības rādītājus!
Kā vēsta statistika, izšķirošais moments bijis šā gada oktobrī, kad dīzeļdzinēju auto pārdošanas rādītāji sasniedza 51,9% no kopējā apjoma, kas ir par 5,3% vairāk kā pērnajā gadā tādā pašā laika periodā.Turklāt Eiropā ir valstis, kur pēc auto ar benzīna dzinēju vispār ir diezgan zems pieprasījums. Piemēram, Austrijā un Beļģijā 70% un vairāk tiek tirgoti dīzeļauto! Francija pēdējā gada laikā kļuvusi par vienu no "dīzeliskākajām" valstīm pasaulē, bet Itālijā šinī gadā par labu dīzeļdzinējiem izšķīrušies 60,4% pircēju.
Vācijā dīzeļdzinēji pagaidām ir 47,9% no visiem pārdotajiem jaunajiem auto. Bet pagājušajā gadā šis rādītājs bija 41,5%... Tātad saglabājot tādu pašu ievirzi, jau nākošajā gadā arī Vācijā vairākums auto būs aprīkoti ar dīzeļdzinējiem!
Saskaņā ar Eiropas tirgus kopējiem datiem, lielāks pieprasījums pēc dīzeļdzinējiem ir augstākās un vidējās klases modeļiem (attiecīgi 62,5% un 61,4%). Kompaktklase pagaidām priekšroku dod benzīna dzinējam – "mazuļu" pircēji izvēlas dīzeļdzinēju vien 33,2% gadījumu. Tomēr arī šeit izvēles tendence nerunā par labu benzīna dzinējiem - gada laikā pieprasījums pēc mazlitrāžas auto ar dīzeļdzinēju ir pieaudzis par 7,1%. Varētu domāt, ka reprezentablo sedanu klasē benzīna dzinējam būs iespēja "atspēlēties". Tomēr nē - lielo un dārgo auto pircēji izvēlas dīzeli 44,4% gadījumu (pieaugums par 9%).
Tomēr brīnīties par šādu dīzeļdzinēju uzvaras gājienu nevajadzētu. Modernie dzinēji, kas darbojas ar dīzeli, šodien ir caurmērā tikpat jaudīgi kā to "kolēģi", kas darbojas ar benzīnu, toties degvielas patēriņš dīzeļdzinējiem ir mazāks. Tiesa - arguments, ka dīzelis maksā mazāk par kvalitatīvu benzīnu, pēdējā laikā sācis zaudēt savas pārliecinošās pozīcijas, bet šur tur tas vēl atbilst patiesībai.
Viss iet uz ekonomiju :)