Jaunie luksofori būs saskatāmāki un ekonomiskāki 18

 
4.februāris 2005 9:17

Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsludinājis konkursu par 64 esošu luksoforu objektu rekonstrukcijas darbu projektēšanu, kas ir daļa no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta luksoforu sistēmas modernizēšanai, attīstībai un luksoforu vadības apakšsistēmas izveidei.

Jaunie luksofori būs aprīkoti ar gaismas emisijas diodēm, kas būs energoefektīvākas un ļaus luksofora signālus saskatīt spilgtā saules gaismā.

"Šis luksoforu rekonstrukcijas projekts paredz vairākus uzlabojumus satiksmes dalībnieku drošības un komforta paaugstināšanā: krustojumu ģeometrijas maiņu, jaunus gājēju luksoforus, veco luksoforu nomaiņu uz luksoforiem ar gaismas emisijas diodēm un luksoforu kontrolieru maiņu un aprīkošanu ar sakaru aparatūru mijiedarbībai ar Satiksmes vadības centru," norāda Satiksmes departamenta direktors Ivars Zarumba. Viņš uzsver, ka jaunie luksofori būs arī ekonomiskāki.

Noteiktais projektēšanas laiks – 9 mēneši. Celtniecības darbu veikšanas termiņš paredzēts 2006. un 2007. gadā, bet plānotās celtniecības darbu izmaksas būs aptuveni 1 400 000 Ls.

"Svarīgākais, ka rekonstrukcijas projekts ir virzīts uz satiksmes drošības uzlabošanu attiecīgajos krustojumos. Turklāt šis ir līdz šim lielākais projekts, kas paredz modernus, energoefektīvus luksoforus ar gaismas emisijas diodēm. Tie bija vieni no iemesliem, kādēļ šim projektam tika komitejas nedalīts atbalsts pirms domes balsojuma," atzīst Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Guntis Pilsums.

"Nākošgad dotā ERAF projekta ietvaros tiks izsludināts konkurss programmatūras satiksmes plūsmu modelēšanai un plānošanai. Līdz ar to varēs plānot pāriet uz "zaļo viļņu" tīkla izveidi arī perpendikulāri šobrīd esošajām ielām ar "zaļajiem viļņiem" A.Čaka, Brīvības un K.Valdemāra ielās, uzsākot pakāpenisku luksoforu ķēdes saslēgšanu kopējā sistēmā," informē Ivars Zarumba.

Informāciju sagatavoja
Rīgas domes Satiksmes departaments.
 
Visi komentāri
 
156702. viesis 4.februāris 2005 9:26
0 0 Atbildēt

zirgz

tas ir labi.

naktiis tomeer man liekas, ka ir mazliet par spozhu. (11.novembra krastmalas un 13.janvaara krustojumaa)

156703. viesis 4.februāris 2005 9:31
0 0 Atbildēt

bet man kaa nespeciaalistam un vispaar neko nesaprotosham shajaas lietaas tomeer maac shaubas, vai 64!!!!!!!! luksoforu projekteeshanai ( taadi ir tikai jaanopeerk un jaauzstaada, nav jau ritenis no jauna jaagudro!!) ir nepiecieshami 9 meeneshi, vai tieshaam 64!!!! luksoforu uzstaadiishanai ir nepuiecieshams vesels gads un vai tioeshaam 64 !!!! luksofori un darbs ar tiem maksaa 1,4 milj. Ls :-O:-O:-O:-?:-?!!!!!!!!!!!!!!

156706. viesis 4.februāris 2005 9:41
0 0 Atbildēt

Intresanti, veel pirms paaris gadiem tika uz ljoti daudziem krustojumiem nomainiiti peedeejos padomju gados uzstaadiitie luksofori ar lielajiem lukturiem, pret jauniem, tadiem kaadi pashlaik ir redzami. Kaapeec tas tika dariits, gruuti saprast.

Tagad atkal ir pienaakusi kaarta mainiit shos.

Un kas attiecas uz luksoforiem ar gaismas diodeem, tad par tiem tika jau lasiits gadus desmit atpakalj, krievu autopresee, ka Peeterburgaa taadus esot uzsaakushi razhot.. Bet mums jau ir droshi vien jaaiegaadaajas kaut kur ES (Kjiinaa :)) razhotie.

156707. viesis 4.februāris 2005 9:44
0 0 Atbildēt

Piekrītu ka jāmaina arī luksofori,bet kā tiek sadalītas prioritātes?Labāk pa to naudiņu kādu ceļu būtu saveduši kārtībā.Šie grib paspīdēt ar saviem luksoforiem.

156715. viesis 4.februāris 2005 10:07
0 0 Atbildēt

Nekur nav teikts ka tiks mainīti luksofori tajās vietās kur tie jau ir nomainīti. Piekam atļaušos pievērst uzmanību ka šoreiz notiks KRUSTOJUMU rekonstrukcija ar jaunu luksoforu uzstādīšanu, tas manuprāt līdz šim vispār nav veikts. Kopējā kontekstā tie 1,4milj Ls nemaz tik daudz neizskatās ja ņemam vērā ka tiks pārbūvēti 64 krustojumi un katrā no tiek uzstādīti vairāki jauni luksofori - vidēji 22000Ls uz krustojumu, tas nav daudz.

Galvenais lai nesanāk kā parasti - naudu izsaimniekojam, neko jēdzīgu neizdaram un bļaujam ka atkal pietrūkst naudas.

156719. viesis 4.februāris 2005 10:20
0 0 Atbildēt

nu ja paarbuuvee krustojumu, tad ok...

156725. viesis 4.februāris 2005 10:59
0 0 Atbildēt

nu man jau gribeetos, lai, pirms saak uzstaadiit tos jaunos forshos, lai salabo vienu veco tizlo uz briiviibas un murjaanju ielu krustojuma... shis luksofors laikam sajuut manu auru. kad es tuvojos shim krustojumam pa murjaanju ielu, luksofors sabojaajas, saak mirgot dzeltenaa gaisma, es nekur taalaak netieku... un taa katru dienu... diena vai nakts... driiz saakshu tam braukt ar liikumu.... (kaapeec es veel to nedaru??)

156735. viesis 4.februāris 2005 11:43
0 0 Atbildēt

rokenrols [?] 04.02.2005 10:59

Jā, man ar šitais notiek, tikai atšķirība tā, ka es braucu pa brīvībeni, un pēkšņi no sarkanā ieslēdzas dzeltenais un mirgo, a es tik zāģēju tālāk, bet vakarā no tās ieliņas izgriezties braukšanai uz centra pusi pie šādas darbības luksafora ir praktiski neiespējami..

156737. viesis 4.februāris 2005 11:45
0 0 Atbildēt

rokenrols, tas ir bridinošais (mirgojošais) luksafors! :):):)

156740. viesis 4.februāris 2005 11:56
0 0 Atbildēt

a forši būtu, ja visur, kur ir papildsekcijas, virs zaļās papildsekcijas uzliktu arī sarkano - satumstot, to nedegošo zaļo nu nefiga nevar redzēt :(

156741. viesis 4.februāris 2005 11:56
0 0 Atbildēt

2 Storms [?] 04.02.2005 10:07

Kur Tu izrāvi, ka tiks rekonstruēti 64 krustojumi? Tekstā teikts, ka 64 luksaforu rek., ja vienā krustojumā ir vismaz 4 luksafori tas nozīmē, ka ne vairāk kā 16krustojumi un viens krustojums izmaksās vidēji 88 000 Ls :)

156745. viesis 4.februāris 2005 12:50
0 0 Atbildēt

Vienu luksoforu var ieekonomeet- gaujas ielaa(speciaali prieks policiem uzstaadiitais) un rekostrueet krustojumu nobraucot no vairoga paarvada-uzveidot vairaak par 1 joslu pagriezienam uz centru jo talaak(pie policijas) atkal ir divas joslas,nafig "pudeles kaklus" taisiit.

156762. viesis 4.februāris 2005 15:21
0 0 Atbildēt

Tas murjaanju ielas luksofors toch peedeejaa laikaa gljuko, parasti ap 17 vakaraa paarsleedzas uz mirgojosho un ap 19 atkal normaali rukaa. Varbuut taapeec lai uz briiviibenes probkas neveidotos?

156767. viesis 4.februāris 2005 15:38
0 0 Atbildēt

tieshaam labs veids kaa samazinaat propkas uz briiviibas ielas... taa teikt, ar domu par naakotni.... es nositos, tu nosities, tas atkal totaali sasit mashiinu un tiem vispaar paliek bail kaapt mashiinaa... un taa uz celja mashiinu paliek mazaak, propkas neveidojas, un visi laimiigi!!! VAI TIESHAAM???

156789. viesis 5.februāris 2005 10:04
0 0 Atbildēt

Ticiet man, šitai konkursā uzvarēs atkal SIA Rīgas luksofors, kas jau no 1998.gada apkalpo Rīgas domi -ceļazīmju un luksoforu jautājumos

157147. viesis 11.februāris 2005 19:01
0 0 Atbildēt

Šie jaunie luksafori apžilbina acis, kad oiebrauc viņiem tuvāk!

158276. viesis 23.februāris 2005 14:39
0 0 Atbildēt

Ja vien vecos luksoforus korigeeyu ar praatu, tad arii kaada jeega buutu no jauniem. Darbdienas vakars Briiviibas un Murjaanu ielas krustojumaa dzeltens mirgojoss signaals. satiksme divas joslas katraa virzienaa, tramvajs. No briiviibas ielas kreisais pagrieziens aizliegts, manevrs no murjaanu ielas. Jaaskeeso Briiviibas iela, tramvaja sliedes. Kaa tikt paari bez stresa?

158281. viesis 23.februāris 2005 15:02
0 0 Atbildēt

80-tajos gados bija iespēja 3 mēnešus pabūt komandējumā PRĀGĀ. Čehi tolaik satiksmes drošibas nolūkos bija izštukojuši luksoforus , kuri būtu sabloķēti ar iekārtu, kas dotu signālu auto salona panelī iekārtotam nelielam "dublējošam luksoforam" . Eksperimentāli tika mēģinata automātiska (elektriska) bremzēsanas sistēma, kura ieslēgtos bez vadītāja komandas ja auto krustojumā iebrauktu pie "sarkanā". Būtībā, tā sistēma tika veidota līdzīga uz dzelzceļa esošajai. Eksperimentāli tādas bija uzliktas uz daudziem busiem,tramvajiem un takšiem.

Būtība, tā bija tāda neliela sērkociņa kāstītes lieluma ierīce, ar trim lampiņām un lokveida antenu, kura bija novietota uz auto paneļa pie priekšējā loga. BET ,laikam jau tā ideja sevi neattaisnoja, jo nekur nekāda rezonanse mūsu presē un citos autožurnālos neparādijās .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti